Josruu`s kinorom: Ferdig! Bilder i "min hjemmekino" - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 135
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var morro, kamerat! liten skrivefeil i kommentaren jeg gav deg (skulle stå "...har vært verdt investeringen." Fine bilder og velskrevet. Jeg la selvfølgelig igjen en score med stil Dette kan du være stolt av!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt tråden din siden starten, mye fordi du har nøyaktisk samme mål på rommet som meg.

Etter å ha sett på bildene dine har jeg bare lyst å gå ut av mitt eget rom
    Dette er veldig inspirerende, for en som sitter med et relativt lite rom, men har lyst å få til noe som er både funksjonelt og estetisk bra.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode kommentarer folkens
    Det ble ikke noen gromme screenshots bilder slik du har laget Alkar, har brukt stativ og prøvd haugevis med forskjellige lukkertider og forskjellige belysning men bildene får liksom ikke den stemningen jeg er ute etter. Veldig mange av de ble uskarpe også så jeg tror jeg egentlig skulle hatt en fjernkontroll ved bruk av stativ. Det kan virke som om det blir en liten bevegelse idet jeg trykker på utløserknappen. Får ta en kveld til en eller annen gang og prøve mer. Jeg brukte bare belysningen som er i rommet, kansje prøve med ei arbeidslampe og ett laken.

Kjibba: Hyggelig å høre at du har fulgt med! Jeg har dessverre ikke vært altfor flink til å legge inn bilder i prossessen men hvis det er noe du lurer på så må du bare spørre!Har du bygget deg rom enda eller er du i planleggingsfasen?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet har jeg brukt som kino i ett års tid. Jeg gjør ting i min sedvanlige rekkefølge: lesser inn utstyret først, for så å pusse opp etterpå. En kompliserende måte å gjøre det på, men når man er både utålmodig, og veldig mye på jobb, så blir det gjerne sånn.

Jeg håper jeg skal få mulighet til å rive og bygge opp igjen rommet i år, men ingenting er sikkert ennå. Hvis det ikke blir tid, så får jeg vel bare fortsette å lesse på med utstyr

Det kommer helt sikkert noen spørsmål din vei om og når jeg begynner med ombyggingen.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    Rommet har jeg brukt som kino i ett års tid. Jeg gjør ting i min sedvanlige rekkefølge: lesser inn utstyret først, for så å pusse opp etterpå. En kompliserende måte å gjøre det på, men når man er både utålmodig, og veldig mye på jobb, så blir det gjerne sånn.

Jeg håper jeg skal få mulighet til å rive og bygge opp igjen rommet i år, men ingenting er sikkert ennå. Hvis det ikke blir tid, så får jeg vel bare fortsette å lesse på med utstyr

Det kommer helt sikkert noen spørsmål din vei om og når jeg begynner med ombyggingen.
    Hehe, kjenner meg igjen der. Lesse inn mest mulig utstyr, kople det opp provisorisk, for så å sette igang med maling av vegger og tak.......Neida, ikke så ille, men nesten 8)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg vel igjen angående det å være utålmodig Jeg hadde koblet opp som stereo i sstua så jeg hadde muligheten til godlyd der før jeg ble ferdig i kjelleren. Vi tok over huset i slutten av august og jeg satte meg som mål å bli ferdig med rommet til jul. Og det ble jeg egentlig til tross for at vi måtte renovere dusjen og etterisolere loftet. Drev ikke hver kveld men tok noen skikkelige skippertak nå og da når jeg hadde tid.

Verste jobben var å fjerne isolasjonen (flisa) i taket og male vegger. Male er noe av det evrste jeg gjør og da er man så tett på ferdigstilt som man kan bli så da klør det ekstra etter å få inn utstyret

Og kostnaden på rommet inkludert alt fra vi tok over og til i dag kom på ca 20 000,- (anlegg ikke inkludert ) Kjøpte så godt som alt av materialer osv på Byggmax så det dyreste ble elektrikkeren.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de summene vi bruker på utstyret i disse rommene så er ikke 20 000 for selve rommet ille i det hele tatt. Særlig ikke når man tenker på hvor mye bruksverdien går opp når man slipper å dele all lyd med hele nabolaget.

Det som plager meg mest når jeg drar på i mitt rom er faktisk at jeg er redd for å plage andre med trommer og bomber og granater. Naboene sier at de ikke hører noe. Det kan jo være noe i det da de bor på andre siden av huset.

Det som girer meg mest med bildene dine akkurat nå er likevel at det er stilrent. Det er tydelig hva rommet er bygget for å brukes til. Mitt har vært kontor, og soverom før det. Du kan si det sånn at jeg angrer litt på at jeg ikke i det minste malte det før jeg satte i gang.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterpåklokskapen lenge leve Du må nok bare gjøre deg hard en dag og bære ut alt utstyret og begynne med oppussinga Tenk på resultatet så går jobben lettere.

Og det er sant som du sier, 20k for ett rom sammenlignet med bruksverdien og de vi putte rinni der er absolutt overkommelig. Jeg hadde lysstyring i tankene også men slo det raskt ifra meg i og med at rommet ikke er større enn det er. Nesten bare å strekke ut armen og justere lyset uansett hvor man er der

Og hadde naboene dine hørt noe så er jeg sikker på de hadde sagt ifra. Hva slags rom befinner seg rundt kinoen din da? Og over, med tanke på demping osv.?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To vegger går ut. Ene er helt under bakken, den andre ca 60% under bakken. De to resterende veggene går mot gang, og bod og bad. Over meg er stuen, under ligger Kina. Det er et lite vindu på ene sideveggen, som går ut mot vår egen hage.

Vi bor i tomannsbolig, med naboen i andre enden av huset.

Det er mye som minner om ditt utgangspunkt, og målet er vel at det en gang også skal minne om ditt sluttresultat. Kanskje bortsett fra at det blir mørkere vegger hos meg pga prosjektor.

Her inne kjører jeg Sytem Audio Mantra 60, Exact senter, Talent surround og presence og en XTZ 12.16 sub. Dette drives av en Yamaha RX-V3067 og en XPA-5. Jeg har hatt B&W i ti år, og planen var å kjøre et oppsett basert på 683, men en svoger i Soundgarden fikk meg forelsket i SA Mantra.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ike vært innom denne tråden på en god stund nå...
    Kjibba, rommet ditt minner jo mye om mitt med tanke på hvordan veggene dine er. Hos meg går 1 vegg mot bad/do, 1 mot gangen, 1 ut og 1 er under bakkenivå.Stua er over. Jeg har ikke stått utenfor og hørt hvor mye som kommer ut men det er ingen fare hos meg da det ikke er noen nabohus i den retningen som vinduet peker. Opp kommer det jo selvsagt bass, men det er visstnok bare plagsomt når det blir dratt på litt ekstra og det er bass konstant.(ifølge kona)

Og med naboen i andre enden av huset så tror jeg ikke du vil få noe problem med at de blir plaget. Kansje de vil høre litt bass når det står på som verst.

System Audio har jeg aldri hørt men har lest at de har noe av samme lyden som B&W så da er de kansje lette å like for oss B&W frelste?

Og siden sist du/jeg psotet her, har det skjedd noe i ditt eget rom?

Hos meg har det ikke skjedd noe mer, bortsett ifra at jeg har vært på demo hos Flageborg og etter å ha vært der så bærer det snart hjem fra det blide sørland for å justere anlegg Det var en syk demo av 3 dimensjonal lyd fra kun stereo og det skal jeg etter beste evne prøve å kopiere

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja... Litt liv i tråden igjen... Går ut i fra det snart kommer litt bilder så vi kan kose oss med vi som er i start gruppa selv:-)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går på min hjemmekino linken i signaturen min mclaren så ser du bilder av det ferdige resultatet der Der har jeg også prøvd å skrive historien frem til det utstyret jeg sitter med i dag.

Men det spørs nok om ikke det må til en sub til etter å ha hørt flageborg sitt............Da holder det neppe med 1 xtz til...heller 5 til

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da må mann nok til med noe tyngre skyts en xtz :-P

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feks 2 slike som du har De er nok kapable til å gjengi slik bass regner jeg med. Men jeg tror nok jeg holder meg til 1 sub en liten stund til, har noen andre prosjekter som må tas hånd om først. Kjøkken skal byttes, det skal pusses opp en trapp og jeg må lage nytt gulv i uthuset samt dele det av så jeg får laget meg hobbyrom der ute

Men litt skikkelig justering av den jeg har burde hjelpe bra. Slik den er innstilt nå så er det morro på film men på noe musikk blir det litt overkill. Kan lagre 4 forskjellige preset på receiveren så jeg tror nok jeg skal lagre en for slik det er nå til film og justere ned sub en god del i receiver meny og lagre den som musikk.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet over en 3 seters sofa med justerbar rygg og nakkestøtter
    Skal hentes i Asker i morgen.
    Har også fått lastet ned kringlyds kalibrerings cd så når soffaen står i hus så skal jeg teste om jeg har skikkelig sweetspot

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny sofa... Og mange timers hygge med ny cd... Veldig bra cd.
    Er radio shack og den disken er en super kombo:-D og mange timers hygge.
    Da gjeng står det bare og si god helg!!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soffaen ble det dårlig med alikevel....Fant ut at døra inn til kinoen ikke ble stor nok til å få inn soffaen.....Følte meg litt(!!!!) useriøs da jeg måtte ringe selger og avlyse handelen...

Men kalibrerings cd`n er artige saker Har fått vinklet frontene så jeg får den "3 dimensjonale" lyden nå! Utrolig mye kule detaljer på denne plata som gjør at du må snu deg litt for å se etter ting

Men da bærer det på videre soffa jakt dessverre. Eller om jeg rett og slett skal prøve å få tak i 2 skikkelig gode stoler. De stolene som står der er ikke spesielt gode etter 1-2 timer...

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Har også fått lastet ned kringlyds kalibrerings cd så når soffaen står i hus så skal jeg teste om jeg har skikkelig sweetspot
    Hvor finner man den?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Index of /kalibrering

Da finner du den nesten nederst og den heter "Kalibrering cd 2010 wav rename to rar.bif"

Når du har lastet den ned så renamer du enkelt og greit fila slik at den heter .RAR istendefor .BIf slik den gjør når dne er ferdig nedlastet. Så pakker du den ut med Winrar og da får du 42 spor til testing og kalibrering

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au da, er ikke mye høy i hatten når man må ta slike telefoner
    Men da er det godt mann kan sette seg ned og høre en masse krem musikk.
    Du får ta et mål av avshop sine stoler og se om de kan få plass gjennom døren

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •