Josruu`s kinorom: Ferdig! Bilder i "min hjemmekino" - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 135
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med ett flott rom! Ble jo kjempe bra!

hvilken film ble valgt for premieren?

Kos dere med ett flott rom!

Stian

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Litt småtteri gjenstår jo enda før det er 100%.

Hodejegerne ble premierefilm, rett og slett en kanonbra film! Har ikke sett mer enn 2 filmer foreløpig men litt musikk har det blitt. Gleder meg stort til akustikkplatene ankommer så jeg får trekt og hengt de opp og hørt forskjellen.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har blitt en skikkelig fin hule JosRuu. Blir nok mange timer her fremover

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Og jeg håper da virkelig det blir det
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har tvn tatt kvelden...Er bare helt grå og reagerer ikke på fjernkontrollsignaler eller signaler inn. Leveres komplett igjen på mandag så da skal vel de teste den før de sender en ny en....ARGH!!! Tar sikkert 14 dager før de sender en ny en....

Ellers venter jeg fremdeles på elektrikker...
    Akustikkplater kom i dag så jeg skal kjøpe rammeverk til den i morgen, samt stoff og se om jeg får laget noen i løpet av helga.
    Vil en lekt på 23x48mm passe bra som ramme kansje?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surt med TV'n!!! Nå syns jeg faktisk litt synd på deg...

23x48 er perfekt som ramme til akustikkpanel.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har faktisk tvn våknet til liv igjen Jeg satte i strømmen igjen i går kveld og da fungerte den helt fint igjen. Så fiklet jeg litt med touch knappene som er nede ved fjernkontrollsensoren og da slo den seg av igjen og måtte gjøres strømløs før den virket igjen. Men nå virker den som vanlig. Brukte den litt i går, slo den av og på noen ganger og har prøvd den igjen i dag og alt er fryd

Kan det rett og slett ha vært en brukerfeil ute å gått kansje?
    Men uansett, hvis jeg sender inn denne til komplett med beskjed om at den ikke virker og de tester og den oppfører seg normalt kommer den jo tilbake igjen, bare med ett par fraktregninger i tillegg...
    Kansje like greit å vente med å levere den, evt ringe verksted og høre om de har vært borti dette på LG før?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått laget ferdig 4 akustikkplater. Som vanlig litt for ivrig så bilder av bygge prossessen ble det dårlig med....
    Kjøpte lekt på 23x48 og laget ramme av som jeg la platene inni. Trekte de så med ett stoff kjøpt på det lokale kjolesenteret. (som jeg aldri hadde regnet med at jeg skulle handle noe fra noen gang...)

Pris per ferdig plate ble 300,-
    Det var 8 stk plater i pakka faktisk så jeg har 4 plater til overs hvis noen trenger. Merket stor forskjell i diskant og mellomtone område
    Kan spille en god del høyere uten at det blir slitsomt og det ble mer behagelig å høre på musikk på vanlig moderat volum også.
    Men hvis jeg klapper så er det fremdeles igjen litt klang i rommet men jeg tenker at hvis jeg monterer opp ett par plater på bakveggen så blir det kansje litt for mye?

[IMG] [/IMG]

Gleden over god lyd ble derimot kortvarig da jeg dristet meg til å ta av frondtdekslene mens jeg hørt på Dire Straits. Junior åpnet døra og rakk vel såvidt å registrer at høyttalerne var naken før han var bortpå og klemte inn ene diskanten.....Man kan vel si at far ikke ble veldig fornøyd og dette tror jeg junior skjønte på kroppspråk og mengden med edder og galle som far kastet rundt seg...Og dette gjør han til tross for at han har gjort det samme på diskanten i senter høyttaleren 2 ganger før og fått en tilnærmet lik reaksjon da! Ny diskant blir bestilt på mandag som julegave til meg selv.
    Sammen med noen meter med høyttalerkabel da jeg tenkte jeg skulle la yamahaen drive bak HT mens jeg bi amper frontene med Emotivaen. Ikke sikkert det har noe for seg men det er morro å prøve!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: Sønnen din er gutt! Sånt må du regne med! Det var jo ikke han som tok av dekslene!!! 8)

Og så: prøv å sett et par plater på bakveggen du. Du trenger jo ikke å kle dem for å teste! Hjemme hos oss gjorde det mest med defenisjonen av lydbildet, og gav en hørbar forskjell.

Grattis med fett rom og kul sønn!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med eit fint og gjennomført rom
    Kanskje ein mulighet for at sønnen din ikkje er en stor fan av B&W :twisted:

Hvilken tv er det du har ?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt med diskantene. Har du prøvd støvsugertrikset for å trekke de ut igjen?

Jeg stemmer i med alkar, prøv et par plater på veggen bak, og det er sikkert ikke dumt med et par i taket også, omtrent midt mellom sweetspot og høyttalerne.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter er gutter jeg vet jo det... Og nei, det var jo ikke han som tok av dekslene, men man blir noe irritert over slike ting...Bortkastet å bruke 1000,- på nytt element når man i utgangspunktet ikke hadde behøvd det.

Link til tvn: Komplett.no - LG 60" Plasma-TV 60PV250N

Fungerer helt fint og gir ett helt greit bilde syns jeg.

Jeg får prøve ett par plater bak også da, for å se om klangen blir helt borte da.
    Blir jo veldig mye plater til slutt da, da de egentlig blir ganske store. Men med trekk så hjelper det jo på en del. Skal på jobb i morgen så testingen får bli til uka igjen. Da kan det hende elektrikker kommer en tur også så jeg blir ferdig med kabeltrekking osv Takk for gode kommentarer

EDIT: Prøvde støvsuger trikset på diskanten på senterhøyttaleren og de er så stive at det fungerte ikke. Prøvde litt hardhendt etter at jeg fikk ny men klarte ikke å få rettet den ut skikkelig. Hvor mye det faktisk har å si på lyden at det er en ørliten bulk i den vet jeg ikke men det verste er psyken med å vite det....(bulken som ble i dag er noe større enn ørliten kan man jo si også da...ett stort og rundt merke etter en klåfingra pekefinger..)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektrikker komme ri morgen for å legge opp strøm så da får jeg endelig festet kablene til bakhøyttalere og nettverkskabler
    Diskant til front er bestilt og kommer neste uke og kostet faktisk ikke mer enn 461 Samme som til senter.

Ny senter er også på vei inn, det blir HTM61 så det står i stil med 683. Har en brukt en på hånda men selger er utrolig vanskelig å få tak i dessverre så hvis han ikke gir lyd ifra seg innen i morgen kveld så blir det kjøpt en ny en hos hifi klubben på torsdag Ny senter blir det okke som!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Godt å høre at det ikke blei svindyrt med ny diskant.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har elektrikkern vært her og gjort ferdig så jeg har fått lag topp kabler ordentlig
    Fikk SMS fra han med senteren i dag om at han hadde solgt den til en annen, enda vi hadde avtale om at jeg skulle hente den i mårra....Kjenner jeg blir litt irritert på slike useriøse folk! Men da blir det rett og slett en ny en hos hifi klubben på hamar, er man innstilt på ny senter så blir det ny senter!

Tenkte jeg skulle prøve å ta noen ordentlige bilder av rommet og få lagt ut men må lade kamera og få på plass ny senter først:9
    Kansje du skulle kommet og tatt noen bilder Alkar? De du har tatt hos deg selv ble veldig bra syns jeg8)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Da har elektrikkern vært her og gjort ferdig så jeg har fått lag topp kabler ordentlig
    Fikk SMS fra han med senteren i dag om at han hadde solgt den til en annen, enda vi hadde avtale om at jeg skulle hente den i mårra....Kjenner jeg blir litt irritert på slike useriøse folk! Men da blir det rett og slett en ny en hos hifi klubben på hamar, er man innstilt på ny senter så blir det ny senter!
    Da er vel rommet ferdigstilt da?! Gratulerer! Og vedrørende ny Senterkanal, så skjedde jo akkurat det samme med meg, bortsett ifra at han ikke gav noen beskjed... Noen folk er litt kjipe sånn, men det er ikke noe å få gjort med det. Det blir jo en splitter ny en på dere, og det er alltid gøy med harde julegaver!

Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Tenkte jeg skulle prøve å ta noen ordentlige bilder av rommet og få lagt ut men må lade kamera og få på plass ny senter først:9
    Kansje du skulle kommet og tatt noen bilder Alkar? De du har tatt hos deg selv ble veldig bra syns jeg8)
    Jo takk for det! Alltid en unnskyldning for å besøke folk med anderledes utstyr enn en selv har. Tar gjerne turen ved anledning, men det blir nok ikke på denne siden av jul! Og for å være helt ærlig med deg så tok jeg ca 500 bilder før jeg fikk en håndfull brukbare, så det kan hende madammen din får lyst på husleie av meg før vi eventuelt blir fornøyd! Men det hadde vært kult å ta seg en tur for en demo i allefall.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du (eller noen andre) være på mine kanter en gang er det bare å si ifra så skal dere få en demo Det blir nok tatt en del bilder her også i håp om at jeg får ihvertfall ett par gode....Ikke alltid like lett har jeg erfart før men så er det jo litt morro også når det en sjelden gang blir bra!

Rett før jeg skulle ringe hifiklubben på hamar i dag så ringte en kompis av meg og sa han hadde fått tak i en HTM61 på jessheim, svart og strøken for 2000,- Så da er det bare å kaste i seg middag og dra til jessheim en tur for handling Da blir det jo egentlig igjen 3000,- av planlagt senter budsjett til noe annet fint da

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten juleoppdatering:
    Har hatt besøk av svigerbror som hadde noen ideer om hvordan jeg kan få anlegget til å låte bedre. Vi flyttet fronter noen få cm lenger ut fra veggen og skråstilte sub ved siden av slik at elementene på front og sub er like langt unna sweetspot. Vinklet bakhøyttalere litt mer opp og ut i rommet for å skape mer romfølelse og til slutt flyttet vi senteren noen cm inn mot veggen for å få lik avstand fra sweetspot som fronter. Helt til slutt var det justering av sub som nå spiller helt i harmoni med fronter Vi la på litt ekstra med voum på subben for å få det lille ekstra, ikke mye men såpass at man hører litt mer bass enn hva som er "riktig". Jeg syns resultatet ble utrolig bra! Samspillet mellom sub og fronter har ikke vært slik p åmusikk noen gang, før ble det spilt musikk uten sub pga det ble litt overkill med bass da. Det lønner seg å ha lydfolk i slekta

Har enda ikke funnet igjen det jæ... kamerastativet....Så fort det er funnet blir det bilder og egen "min hjemmekino" tråd.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er rommet 100% ferdig! Har prøvd så godt jeg kan å ta gode bilder men de blir liksom ikke så gode som andre sine her inne syns jeg...

For de som vil se så kan dere klikke på min hjemmekino linken i signaturen min

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)