Josruu`s kinorom: Ferdig! Bilder i "min hjemmekino" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 135
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har brukt den døra som var der, ei styggammal tre dør som jeg bare skrudde gipsplater i. Glemte helt å ta bilder i kveld, fikk besøk av en kompis så jeg rakk bare å montere ett par panel plater. Lover å komme med bilder i morgen, av døra også

Eneste som bekymrer meg litt er at dama sa at hu hørte meg ganske godt når jeg skar MDF plater med stikksag i rommet i stad. Døra var riktignok ørlitte grann oppe men det lover jo ikke bra med tanke på lydisoleringen da? Men nå bråker jo ei slik stikksag noe inni hel... når man skjærer slik da. Alt vibrerer og skrangler...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer ett par bilder, litt dårlige, er dårlig med lys nedi der foreløpig.
    Døra er ikke gjort noe mer med enda bortsett ifra å sette på gipsplater. Skal sparkle litt her og der på den også.

Fargen som blir på veggene syns også, er ikke fullt så hvit og skarp som det ser ut som her. Hvit er vel ikke akurat den perfekte fargen å ha i ett slikt rom men jeg har ikke lyst på ei mørk hule og samtidig så høynes WAF såpass at frua kansje kommer til å trives der også

Glemte å få med at jeg har brukt ei tettelist langs dørkarmen også. Regner med dette iallefall vil hjelpe noe på lydlekkasjer ut i gangen, selv om det beste sikkert hadde vært med ei lyddør. Men som nevnt i forrige post er jeg mer bekymret over at stikksaga hørtes godt opp i stua...Blir spennende å se/høre hvordan resultatet blir når jeg får lagt teppe og innredet rommet.

Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er teppe fliser bestilt og en Samsung 59" plasma bestilt

Manglet selvfølgelig ei vegg plate for å bli ferdig med panel plater her om dagen... Det er den ene plata og en grundig vask av rommet som står igjen før jeg kan male tak og vegger. Listverk er handlet inn men det er helt sikkert noe mer småtterier jeg trenger. Vindu håper jeg på å få skiftet til uka, da begynner det virkelig å flaske seg

Har tenkt litt på kontakter og har funnet ut at jeg vil klare meg med en kontakt bak tv benk med 4 stikk i, anlegg skal alikevel kobles igjennom overspenningsvern. Og ett par dobbeltstikk rundt om i rommet ellers.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det skjedd litt mer. Jeg er syykt dårlig på å legge ut bilder, I know...
    Har fått gjort ferdig vegger med panelplater, malt 1 strøk i taket og malt muren ved pipa, døra og dørkarmen. I morgen skal jeg til lillestrøm og lørenskog for å hente henholdsvis teppefliser og ny tv

Skal få tatt bilder og lagt ut så dere ser fremgangen. Begynner å se enden i tunnelen nå, maling, gulv, listin gog så elektrikker. Gleder meg osm en unge

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det skjedd mye Er ferdig med maling på vegger og i tak, ferdig med listing,/nesten, mangler ei list over døra) og har fått lagt teppe på gulvet.
    Det som mangler nå er å skifte vindu, blir forhåpentligvis gjort til helga og at elektrikker kommer og legger opp ledning og kontakter.

Snekkerferdighetene ser man mangler når man studerer listinga men er det ikke slikt man har hvit fugemasse til?

Så hvis alt går etter planen nå så kansje jeg har anlegget inne og får sett første filmen i løpet av ei uke eller to

Teppegulvet gjorde mye med akustikken, det ble borte mye ekko med det. I første omgang vil det være 2 skinnstoler i rommet som skal byttes ut etterhvert med en 3 seters stoff sofa. Det vil sikkert også dempe en del. Har også lest litt rundt inne på forumet her om akustikkplater så jeg regner med jeg prøver å lage meg noen slike selv for å se hva slags forskjell det utgjør.

Tvn skal henges på veggen og det skal gjøres i løpet av uka håper jeg. Skal bort på jobben så jeg er lite hjemme denne uka og det har jeg egentlig ikke tid til....*

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns nå snekkerferdighetene dine ser høyest akseptable ut jeg da! Grattis med vel overstått møkkajobbing! Nå er det bare kos igjen før du kan nyte en god film i fred og ro.

Vedrørende akustikkpanel på veggene i rommet, så har du virkelig noe å glede deg til! Jeg fikk hjelp til plassering, men forskjellen det utgjør er helt rått. Ikke bare blir du kvitt bråkete lyd, men du får et mye mere detaljert lydbilde. Dette gjør at du kan spille høyere uten å bli sliten i hue av det. Dama mi er absolutt ikke kino-frelst, men til tross for at vi har et rimelig oppsett, så digger hun dette rommet. En annen god bivirkning av dempingen er at sønnen vår på seks måneder sovner som en stein etter to minutter i dette rommet, da det er fritt for gjenklang.

Nok om det. Gratulerer med god fremgang, og koselig rom!

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser supert ut dette. tror dine snekkerferdigheter banker mine rett som det er.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Nå er det en grunn til at det ikke er tatt nærbilder da...

Ja jeg regner med akustikkplater vil gjøre en stor forskjell, jeg kommer uansett ikke til å få satt opp det med en gang da jeg har ett par andre halvstore prosjekter her som må fikses først.(rep dusjhjørne og etterisolering av loft) Men jeg tror jeg kjøper akustikk plater og lager ramme og trekk til de selv, virker som man kan spare en god del kroner på det Og det liker vi

Skal snakke med elektrikkern i morgen da han skal hit og legge noe varmekabler alikevel. Håper han har tid fort Og han som skal skifte vinduet kommer hjem til helga så da satser jeg på at han rekker med det da. Å så er det bare å bære alt utstyret ned kjellertrappa da.....

EDIT: Men jeg er veldig skeptisk til den lufteluka som sitter i kombinasjon med pipa...Tror det vil følge en del lyd oppover der. Får teste først før jeg gjør noe men det går sikkert ann å stappe litt rockwool inni der mens jeg ser film og heller (prøve) å huske på å ta den ut igjen når jeg er ferdig.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektrikker ble utsatt da både jeg og frua har liggi rett ut med omgangssyke i noen dager...Jeg skulle ringe han på mandag så skulle vi finne en tid som passet da. Forhåpentligvis fort Tvn skal etter all sannsynlighet henges opp i morgen og vinduet på mandag, ifølge planen..

Har fått lagt opp 2 nettverkskabler ut fra stua og lagt de rundt huset og ned til vinduet til kinoen. Skal legge inn ett K rør når vi skifter vinduet som jeg kan legge kablene i inn. Satte på ett par imidlertidige kontakter og begge to virker faktisk

Men så over til det som er bekymringsverdig...Jeg hørte på litt musikk i stua i dag, på ett ok volum, ikke direkte høyt men såpass at man trives litt bedre
    Jeg gikk ned i kinoen og der hørtes det VELDIG GODT.....stemmer, instrumenter og ikke minst bassen...

Vil lydbøylene dempe lyden bedre oppover enn nedover? Jeg får da inderlig håpe det for hvis ikke så har all jobben vært bortkastet....Ble litt småredd når jeg hørte dette skal jeg være ærlig...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vindu skiftet, må bare kjøpe inn siste lister til innvendig listing så er det klart Samsung tvn ble montert og testet i helga og pakket ned igjen i dag for retur til komplett. Ekstrem støy fra strømtrafoen på den... LG 60" er bestilt og skal antageligvis hentes på onsdag. Elektrikker skal komme på torsdag og gjøre ferdig noe på badet mitt og hadde han tid skulle han iallefall begynne på kinoen

Skal begynne å montere veggfester til bakhøyttalere og dra nettverkskabler langs veggen og bort til der stereobenk skal stå på torsdag håper jeg. Men som vanlig er jeg dårlig på bilder...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakhøyttalere er hengt opp, kabel strekking må vente til elektrikker har gjort seg ferdig og han skulle se om han rakk det til uka....:cry:
    Kjenner at det begynner å haste litt nå!

Tv er hengt opp på veggen og testet litt med avatar på blu ray og litt Battlefield 3 og jeg er foreløpig veldig imponert over bildekvaliteten selv om jeg bare har brukt hurtig guide innstillinger.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Tror opplasting av bilder funker igjen... Hint hint

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe hint tatt Skal rydde litt der og få lagt ut ett par bilder i løpet av helga ihvertfall. Har ikke skjedd mye etter de første bildene som viser rommet ferdig bortsett ifra monterte bakhøyttalere.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da klarte jeg ikke å holde meg lenger! Bar ned alt anlegget før i dag og la opp en skjøteledning så jeg får testet det litt

Har bare kjørt auto setup og førsteinntrykket er at lyden er litt hard. Det er foreløpig lite dempemateriale i rommet så jeg regner med det går over når jeg får tak i litt akustikkplater eller noe. Dette merkes først og fremst på musikk.

Så hodejegerne på friskt volum (vannvittig bra film foressten) og det låt bra Merket kansje litt av den harde lyden her også men ikke så mye som på musikk.
    Opp i stua høres det selvsagt at det skjer noe i rommet under men det er kun bassen som høres og da som en romling bare. Det høres nesten ut som om det brenner skikkelig i ovnen for å si det sånn

Og med tanke på at frua kommer til å være med å se film (som regel i hvertfall) og at det ikke dundrer og banker konstant i en film ser jeg ikke på det som ett problem så da har lyddempingen vist seg å gjort nytte!

Lover å ta bilder i morgen når det blir lyst! Det er litt rotete enda siden kabler til nettverk og bakhøyttalere bare er lagt over gulvet da jeg vil vente med å legge de skikkelig til elektrikkeren har vært her. Noe han skulle prøve å rekke til uka.......

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tatt ett par bilder men med bare ei leselampe som belysning så ble det nok litt i mørkeste laget for bra bilder.
    Som dere ser så er det litt rotete og det ligger kabler langs gulvet bare. Dette blir gjort skikkelig bare elektrikkern får lagt opp ledning så jeg ikke legger høyttalerkabler i veien for ham.

Akustikkplater burde jeg vel også hatt og alle innspill og tips til hvordan lage lsike tas imot med takk Har sett det er flere tråder her inne om emnet så jeg får vel lese litt....

Skikkelige bilder kommer så fort alt er 100% ferdig, da vil det også komme en min hjemmekino tråd med litt historie osv.

EDIT: legge ved bilder også kansje...
    [IMG] [/IMG]

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med fett rom! Jeg vil anbefale deg å forsøke akustikkpanel på veggene. Det kan utgjøre en utrolig morsom forskjell. Hjemme hos oss var det spesielt panelet bak sitteposisjon som gjorde underverker, men det er jo litt vanskelig for deg pga. vinduet. Uansett så er det en artig måte å forbedre lyden, og siden det er et dedikert rom har du bare gevinster å hente på det. Mange måter å gjøre det på, men jeg legger uansett med en liten link til hvordan vi gjorde det hos oss.

Trekking av akustikkpanel

Uansett, gratulerer så mye med rommet!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustikkplater skal bestilles på mandag Som nevnt så er lyden ørlitt hard syns jeg men det er jo tross alt ingenting av dempe materiale i rommet enda. Løsningen du har på å trekke platene blir nok kopiert da dette antageligvis er den letteste og greieste måten å få det pent på. Frua ville velge stoff så vi får se hva det blir.(og hvor dyrt det blir...)

Har i utgangspunktet tenkt på å ha en plate i hvert hjørne bak fronter og en på hver side ved førsterefleksjonene. Og kansje en på hver side av stolene på bakveggen. Hvor kjøpte du platene dine og hvor mange er det i en pakke?

Og kinoen din er jo ikke akurat mindre fet Alkar

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Jeg kjøpte platene mine av en venn som hadde liggende, men de fås kjøpt på alle store byggmarkeder. Veldig få lagerfører det, men både Rockwool og Paroc er relativt greit å få tak i. Hvis dama skal velge stoff, så sørg for at det er mulig å blåse gjennom det, slik at du ikke taper effekt. Og jeg vil nok tro du allerede har fått noe effekt med teppet!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kriteriet hun har fått, det skal kunne blåses igjennom og det skal ikke koste skjorta for noen meter med stoff

Skal ringe til den lokale byggevare sjappa i dag og høre om de har det/skaffer.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er plater bestilt hos byggmakker. 560,- for 1 pakke med 6 plater.
    Kjerringa blir satt på saken med å finne stoff så fort platene dukker opp så vi får tatt mål av de

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •