Josruu`s kinorom: Ferdig! Bilder i "min hjemmekino" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 135
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Både Biltema og Clas Ohlson selger Cat5 på ruller.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det nå. Blir nok uterminert så slipper jeg å lage så stort hull i veggen.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Døra mi er 180 høy.
    Før jeg begynte hadde jeg ca 208 i takhøyde og etter at jeg har lagt gulv så blir totale takhøyden på 197 cm. Ikke akurat så man kan hoppe å juble der inne men det har jeg nå heller ikke tenkt

Og hvis du trenger lydbøyler så har jeg 50stk til salgs
    Jeg er 199 høy selv, så jeg sitter så sykt på gjerdet med hva jeg skal gjøre. Er det vanskelig å få tak i en DB30 dør lavere enn 2m?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er null problem. Foris.no skaffer lyddører fra 180 og oppover. Mener å huske at prisen på ei slik jeg skulle hatt 180x80 ble 4850,- inkl frakt.
    Jeg skal først prøve og legge 2 lag gips på døra mi for å se hvordan det blir. Det er ingen andre som oppholder seg i kjelleren ellers så jeg tenkte at da kan jeg kansje vente med å bruke 5k på lyddør. Selv om det helt sikkert hadde vært det beste.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk ned i kjelleren for å sparkle siste laget før pussing i dag, da har selvsagt den papirremsa som man legger i skjøten på platene før man sparkler løsnet så det har kommet på store luftbobler langs hele skjøten....

Da ble rett og slett hele papir *******t rivi bort og ny sparkel ble lagt i sporet der den lå. Blir spennende å se resultatet etter pussing nå gitt. Får heller legge på mer sparkel etter første pussinga for å få det bedre.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sliti med det samme når jeg har sparklet gips, så veit ikke hva vi gjør feil jeg, det er vell for lite sparkel i bunn slik at den ikke fester seg, men det er vell ikke noe svært om man har for mye heller...

Er det noen som har noen super tips?

Stian

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være at det ikke er nok sparkel i bunn, men det må da være grenser for hvor mye man skal kline på før papiret? Men jeg kan ikke fatte hvorfor det ikke er en slags tape man fester rett på gipsen istedenfor ei papirremse....

Nå har jeg nå i allefall lagt i sparkel i sporet etter remsa så vi får se hvordan det blir.

Var hos en kompis i går som er ferdig med kinoen sin og man kan trygt si at det klør litt ekstra nå!!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen byggmester, men min erfaring med oppussing er at strimlen MÅ på plass dersom det ikke skal sprekke opp. Vil vel egentlig råde deg til å pusse såpass mye ned at du får en ny remse i sprekken... Kjipt med ekstra jobb, men virkelig det er verdt arbeidet. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trikset som eg lærte av ein maler når eg bygde leiligheten var å legge på så tjukt med sparkel at det er godt utenfor sporene, så legger du remsa i, og drar over med sprakelspaden sånn at den legger seg innenfor sporet. Så drar du over eit nytt lag med sparkel utenpå der igjen. Da sitter den som støypt! Etter dette har tørka så tar du eit nytt lag med sparkel på, og når dette er tørt så pusser du. Blei ivertfall veldig bra her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg får se om jeg legger inn igjen remsa etterpå. Dritt hvis det sprekker opp igjen også da, må jo tømme rommet helt igjen og begynne på nytt med sparkling og maling. Og det frister vel egentlig ikke noe særlig...

Syns det er jævlig rart at det ikke er tape/lim på baksiden av den remsa så hadde den jo sittet skikkelig fra første stund.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Bruk sparkel som er egnet til strimling!
    2. Legg på sparkel med en 7 cm bred sparkelspade.
    3. Legg på papiret over sparkelen og stryk den fast med en spade. All overskytende sparkel fjernes.
    4. La sparkel tørke skikkelig før neste lag legges på!
    5. Lag to legges på med en 15-20 cm bred spade.
    6 Lag tre legges på når lag to er tørket.

Uten papirremsen sprekker taket garantert.
    Det er veldig viktig at sparkel får tørke skikkelig før neste lag legges på!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk gjort akurat slik du har skrevet Mindwaste, men alikevel løsnet remsen og da hadde jeg ventet i ett døgn før jeg hadde på strøk nr 2 og ett nytt døgn før jeg skulle ha på strøk 3 og det var da jeg så at remsen hadde løsnet.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål angående de lydbøylene: Bruker du disse fordi du ikke ønsker å bygge stendere på veggene som kan holde stenderene som skal holde gipsen? Jeg driver å vurderer selv om jeg skal rive kledningen på rommet og bruke lignende lydbøyler mot taket, eller om jeg skal bygge frittstående fra taket.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker lydbøyler for at gips taket ikke skal være i fysisk kontakt med veggene og for at lydbøylene skal ta opp svingninger osv.

Når du sier frittstående tak, mener du da å bygge ett rom i rommet? Det skal visstnok være det beste men det hadde ikke jeg mulighet til.

Men hvis du trenger lydbøyler får du si ifra, jeg har 50 stk til overs

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Bruker lydbøyler for at gips taket ikke skal være i fysisk kontakt med veggene og for at lydbøylene skal ta opp svingninger osv.

Når du sier frittstående tak, mener du da å bygge ett rom i rommet? Det skal visstnok være det beste men det hadde ikke jeg mulighet til.

Men hvis du trenger lydbøyler får du si ifra, jeg har 50 stk til overs
    Jeg skal forhåpentligvis bygge rom-i-rom, hvis du ikke hadde muligheten til det så forstår jeg hvorfor du brukte lydbøyler. Sannsynligvis klarer jeg meg uten, men vi får se når byggingen starter =) Lykke til videre med ditt prosjekt!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med ditt også

Har fått godt nytt angående badet i dag. Jeg løsnet en flis inni skapet under vasken og der er det ikke brukt plastikk inn mot veggen

Det var det heller ikke gjort i vegg inn mot stua så da er det kun inni dusjen at det er brukt plastikk innerst. Da slipper jeg å rive hele badet som jeg ble forespeilet og trenger kun å gjøre om igjen 10 kvm vegg og 1 kvm gulv. Kjente at alt ble mye bedre når jeg fant ut det!!

Men har funnet ut at jeg må etterisolere loftet mitt da så det går jo noen kroner alikevel men ikke i nærheten av hva ett nytt bad ville kostet.
    Da håper jeg at tidsplanen med kinorom ikke sprekker alikevel

Der er jeg forøvrig snart ferdig med å pusse tak og må begynne å vaske rommet. Man kan si at det er en god del sparkel og gips støv på gulvet der....

Litt usikker på fargevalg, lurer på å ha en litt grå farge i taket og muligens hvit på veggene. Gulvet blir lyst. Med tanke på refleksjoner så er jo ikke lyse farge noe heldig men jeg var hos en kompis av meg som har hvite vegger og projektør og lerret og her var ikke refleksjoner noe problem i det hele tatt.

Også er det litt for å få litt WAF der inne, så kona faktisk trives der og vil være med å bruke rommet.

EDIT:
    Det ble skiftet gulv her iforbindelse med en forsikringssak og det gulvet de har lagt er det noe galt med så det er store sjanser for at jeg får byttet det ut. Dette er jo rett over kinorommet så ville det da ha lønt seg å lagt trinnlydsplater i stua under gulvet? Vil det dempe lyd på vei opp?

Eneste minuset med det er at stua er ganske stor så det vil gå med en god del plater. Har ikke sjekket opp prisen på disse enda men regner med de koster litt.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ferdig med å pusse sparkel i taket nå...For en møkka jobb!!
    Får bare håpe det ikke ser så ille ut når jeg får malt det...Løsningen hvis det ikke skulle bli helt bra er kansje å tapetsere taket? Tapeten vil vel kansje skjule litt ujevnheter?

Har lagt 2 lag gips på døra og tettelist rundt dørkarmen. Håper dette vil dempe brukbart ut mot gangen så slipper jeg å investere i lyddør med en gang.
    Noen som hvet hvor det finnes hjørnelist som er 30-35mm? Trenger slike lister til veggene der veggen "slutter" og går over til pipe. Har bare funnet slike som er på 20-25mm foreløpig...

Har også funnet ut at jeg skal gå for teppefliser på gulvet istedenfor laminat gulv. Regner med det kommer til å gjøre mye på lyden kontra laminat. Det vil jo også bli mye varmere og lunere å gå på. og ikke minst samle utrolig mye mer støv

Bilder kommer, må bare huske å ta med kameraet ned....

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessert i hvordan du har gjort det med døren, mister!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få tatt ett par bilder i kveld alkar.
    Men den er ikke helt ferdig enda, har ikke gjort noe finish arbeid på den enda.

Har rett og slett kappet til gipsplater som passer rett på døra, skjært ut spor til dørvrider og skrudd 2 lag rett i døra. Døra ble uhorvelig tung og litt trang å lukke etter at jeg fikk satt på tettelist rundt karmen, men hvis jeg kan spare 4800,- kontra lyddør så går jeg nok for dette. Lurte på om jeg kansje skulle tapetsere døra i en egen farge, tror det kunne bli litt kult

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags dør har du brukt? Tenker og gjøre det samme hos meg med en utgangsdør..

Bilder!! :!:

Stian

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •