Josruu`s kinorom: Ferdig! Bilder i "min hjemmekino" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 135
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    *Og der løsnet flisene i dusjhjørnet på badet.....da blir det nok litt omprioriteringer her en stund....

Mmorro å handle nytt hus når badet røsser ifrahverandre første måneden, og gamle eier har oppført bad renovering for 5 år siden som egeninnsats så det ikke finnes ei forsikring osm dekker det.....Kune godt ha klemt litt på halsen til vedkommende nå kjenner jeg!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg da fått gjort litt til i kinoen, fikk satt opp 2 lag med gips på den ene veggen i kveld. Hvor tett skal skruene sitte egentlig i gipsplatene? Jeg har ca 10cm mellom hver skrue så jeg tror det ble nok. Og godt med fugemasse i alle skjøter. Glemte å ta bilde så det kommer senere...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok platene sitter godt da.. mener at anbefalingen er pr.30cm..

Hvordan gikk det på badet? fått på flisene igjen?

Stian

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare med at de detter av veggen da nei

På badet har jeg revet opp gulvet i dusjen og der var det jo fuktig under så det har stått en varmeovn og tørket opp gulvet der. Det var heldigvis ikke vått igjennom gulvplata så da ble det ikke så ille som jeg hadde trodd.
    Men pga at han som først gjorde badet har brukt litex plater på veggene, så var det ikke bare bare å rive veggfliser, for de sitter så godt at da kommer membran til å følge med og da var det visst igang...

Så da blir den nye membranen lagt halveis opp på første flis på veggen og nye fliser limt utenpå de gamle helt opp til taket. Så da bestemte vi (kona) oss for at vi skal bruke andre fliser på veggen og gulvet så vi skiller dusjnisjen helt ut fra resten av badet. Og total kostnad tror jeg faktisk vi skal klare og holde oss på like under 10k Kjenner heldigvis en som er flislegger som skal hjelpe meg med dette

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått gjort ferdig begge veggene som skal gipses idag. Hatt på mengder med akrylmasse i skjøter osv.

Men jeg bare lurer på om neste steg skal være taket? Eller om jeg skal legge på panelplater på veggene før jeg tar taket? Lønner det seg kansje å ta taket først og deretter panelplater på veggene? Mtp utseendet og at det er lettere og bestemme avstand mellom vegg og tak hvis jeg tar taket først? Da blir det jo forsåvidt lettere å få lagt fugemasse imelloom vegg og tak også.

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg driver litt med det samme selv nå. Har lite takhøyde å gå på, å vurderer takbøyler for å få det skikkelig. Hvor mye måler takbøylene fra bjelkene de er festet på og ned til der lekten slutter.... utrolig dårlig forklart. Men enklere forklart, hvor mange mm taper du på takhøyden ved å kjøre takbøyler kontra rett på bjelkelaget?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt.

Hvordan syns du Emotiva går sammen med B&W?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viz0id: Bøylene med lekter bygger ca 4cm ned + 26mm med gips så totalt vil du komme en plass melom 5 og 7cm ned. Takhøyden min blir ganske nøyaktig 197 når jeg får lagt gulv.

EvenAug: Syns de passer veldig bra sammen! Emotiva`n er litt fet i bunnen men det passer 683 veldig godt syns jeg. Musikk skjer alltid uten sub nå, den merkes rett og slett ikke på musikk lenger. På film, selvsagt
    Men matchmessig må jeg si meg veldig godt fornøyd med komboen! Og krefter er de tjo i bøtter og spann!

Men nå blir det antageligvis enda ei pause i bygginga....Hadde besøk av han som skal fikse opp i dusjen min i kveld og han fant ut at det er fukt i veggene der også...Vi rev ett par fliser og det står faktisk vann bak Litex platene....
    Han som jeg har kjøpt huset av har for sikkerhets skyld lagt plast utenpå veggplatene før han har begynt med forsegling ellers...Det er jo den sikreste måten å sørge for at den fuktigheten som komme rinn garantert !!! ikke kommer ut igjen.

Håper inderlig på at eierskifteforsikringa kommer meg til gode, hvis ikke blir det smal hans ei stund her....Og det verste er at jeg har kjøpt huset av en kompis...(som ikke sikkert forblir kompis så veldig lenge til...)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I påvente av at forsikringa skal gi lyd ifra seg har jeg fått lånt meg plateheis og fått opp 2 lag gips i taket i dag

Har nok igjen en GOD del fuging og sparkling for å få det noenlunde bra ser jeg...
    Har jo tenkt å male gipsplatene pga lav takhøyde så jeg slipper enda ett lag med plater/tak så jeg må nok bruke god tid og gjerne litt flid på finpussen.
    Vegger skal som nevnt kles med panel plater men det gjør jeg ikke før jeg er ferdig med å pusse tak.

Har kjøpt nytt gulv, som jeg tenkte det var greit å legge til slutt.hakket før listing og strømkabler.
    Skal komme med ett par bilder bare jeg får somlet meg til det

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjedelig med det badet, krysser fingrene for at forsikringa dekker det!
    Ellers så høres det jo ut som at det går så det suser med kinobygginga! Men jeg vil gjerne se det så bilder må inn asap!
    Er jo etter gipsen mora starter. Skal bli moro å følge med videre her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Er jo etter gipsen mora starter. Skal bli moro å følge med videre her
    Moroa? Du kan gjerne komme å sparkle Neida, det er nå det syns at det går fremover. Hørte en plass at je gburde legge på ett lag sparkel, vente en dag, legge ett lag til, vente en dag og legge ett til før jeg begynner å pusse. Pga at sparkelen synker inn litt og for å ha litt å pusse på for å få bort ujevnheter best mulig. Kansje ikke så dumt?

Angående badet så har jeg pratet med forrige eier og han husker selvsagt ikke om han har lagt palst innerst på alle veggene...Så eneste mulighet er vel å hogge løs ei flis inni baderomsinnrredningen for å se om det er plast der også.
    Har en del mørke tanker om dette badet om dagen. Da er det bra å ha ett kinorom jeg ser lysningne på !! Bilder skal tas i løpet av morgendagen og legges ut!

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sparkla over 3 ganger og det ble ett greit resultat her synes nå jeg.
    Ett par tips er å bruke grovsparkel først "2 lag, synker mindre" og finsparkel på siste runden for å få en glattere overflate. Er også veldig viktig å bruke grovt slipepappir på grovsparkelen for å få ned ujevnhetene fort!
    Finish kommer også litt ann på hvor matt maling du skal bruke, jeg bruker
    lady pure coloure som er veldig matt og som fungerer perfekt i ett kinorom imo!
    Ugjevnheter synes mye mindre på matt maling.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips grumle. Foreløpig har jeg bare kjøpt finsparkel men kansje jeg handler ett spann med grov også. Hadde tenkt å bruke matt maling jeg også for at ujevnheter skal syns minst mulig. Regner ikke med jeg får det 100% strøkent dessverre. Hadde det ikke vært for takhøyden så hadde jeg brukt takplater i tillegg.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått fuget ferdig i taket. Neste trinn blir å ha på tape i skjøtene og sparkle å pusse, MYE...
    Og all overflødig fugemasse blir som dere ser klint utover gipsen på veggene De skal kles med plater uansett.

Ett par bilder av kaoset:

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en ting til: Når jeg var i kjelleren nå og fuget hørte jeg veldig godt at junior trampet og løp over stuegulvet, men jeg hørte ikke stemmene og lydene så godt som vanlig. Var så vidt jeg hørte at frua støvsuget (nå er ikke døra isolert enda)

Men lyd fra kinorommet vil kansje ikke komme så lett opp som lyd ovenfra vil komme ned? Pga gipsplatene som henger i lydbøyler? Håper jeg da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er forskjell på trinnlyd og "luftlyd". Trinnlyd er altså ting om dunker mot gulvet/taket, mens luftlyd er høyttalere, stemmer osv.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Husk at det er forskjell på trinnlyd og "luftlyd". Trinnlyd er altså ting om dunker mot gulvet/taket, mens luftlyd er høyttalere, stemmer osv.
    Var noe slikt jeg tenkte ja, at så lenge junior dundrer i gulvet så vil det forplante seg mye bedre enn hva msuikk osv vil gjøre oppover siden det ikke er i "fysisk" kontakt med gulvet/taket på en måte. Blir spennende den dagen jeg skal teste anlegget der for første gang

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg ser du sliter med høyde opp til taket du også. Hvor høye er dørene dine? Eventuelt de du skal sette inn? Holder på med det samme nå selv, og vurderer om jeg skal ha lydbøyler eller ikke, da jeg har lav takhøyde. Jeg har 211 selv.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Døra mi er 180 høy.
    Før jeg begynte hadde jeg ca 208 i takhøyde og etter at jeg har lagt gulv så blir totale takhøyden på 197 cm. Ikke akurat så man kan hoppe å juble der inne men det har jeg nå heller ikke tenkt

Og hvis du trenger lydbøyler så har jeg 50stk til salgs

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg får kjøpt CAT5 kabel uten terminering? Skulle hatt x antall meter som jeg skal strekke på utsiden av huset helst før snøen kommer.
    Tenkte det antagelivis er best uten terminerte ender så jeg slipper å borre altfor stort hull i veggen. Eller vinduskarmen som det må bli siden jeg har 40cm gråsteinsmur der den skal igjennom...

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •