Hei

Er i gang med å pusse opp kjelleren etter en flomskade tidligere i sommer, så endelig kan jeg få fikset opp kjellerstuen til et mere egnet rom for film og musikk

Rommet er 7,70 x 3,50 (ca. 27kvm), med 2 vegger mot resten av kjelleren og 2 yttervegger. 3 små vinduer på ene langveggen og 1 dør inn i rommet.

Har nå revet ned alt slik at det er kun murvegger og gulvåsene til stuen over igjen, og prøver nå å finne best mulig løsning for å bygge opp igjen
Målet er å få et så lydtett rom som mulig, slik at det kan brukes selv om det er folk andre plasser i huset.

Planen er:
- Isolere med Rockwool av noe slag i taket. Tips?
- Bygge opp en himling med lydbøyler, 2 lag gips og til slutt ferdigmalt MDF-paneltak.
-Veggene er lektet ut med 36mm lekter og opprettet, så tenkte bare å legge inn litt isolasjon bare for å slippe tomrom her. Tenkte så å legge panelplater i MDF utenpå her som skal males. Er det hjelp i å legge et lag gips først her?
- Den ene langsiden er i dag en pusset og malt mur, her er jeg usikker på om jeg skal lekte ut og panelere, eller gjøre noe annet med.

Alt dette skal nok gå greit å få "lydtett", men det jeg er redd skal bli problemet er at det står en vedovn på murveggen i dag. Pipen er altså inne i rommet og vil vel pungtere hele greia oppover?
Legger ved bilder jeg, så det blir lettere å forstå
Vedlegg 82272

Vedlegg 82273

Vedlegg 82274

Vedlegg 82275

Vedlegg 82276

Vedlegg 82277

Vedlegg 82278

Vedlegg 82279