X-10 til downlights, et rom, to soner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X-10 til downlights, et rom, to soner

Jeg vurderer sterkt å anskaffe meg et enkelt X-10 oppsett til hjemmekinorommet, men det er ikke alltid så greit å se lyset i tunnelen, og i tillegg har min faste elektriker bare benyttet seg av FunkBus tidligere, noe som blir unødvendig dyrt.

Det lille rommet er delt opp i to soner, 4 downlights foran og 2 downlights bak i rommet. Disse slås av/på og dimmes uavhengige av den nåværende "fjærbryteren".

Det jeg vil ha en fjernstyring av disse to unike sonene undividuelt via et trødløst veggpanel, og samtidig hadde det vært greit å kunne slå av/på hovedstrømmen til prosjektoren.

Ikke noe problem å bytte trafo!

Noen som vet nogenlunde hva jeg trenger? Mest mulig innebygget osv..

Link

Newcomer carmacoma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får et problem med x-10. Tror nemlig ikke de har dimmere som takler elektroniske trafoer, og jernkjerne trafoer er vel ikke akkurat "små og lett" innbyggbare.

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal takle noen elektriske trafoer, så da er det egentlig bare å håpe på det beste.

Hvilke andre alternativer finnes? Disse --Bussystemene har jo mye høyere priser. :roll:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med Biltemas spotlights, og de lar seg dimme uten problemer. Jeg lurer på om ikke de koster 89 kroner for tre stykker, eller noe sånt.

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du kikka på det clas ohlson har? har innfellings dimmere som kan fjernstyres.. noen som har prøvd det eHem settet med noen dimmere og pc modul? 32-3904.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du kikka på det clas ohlson har? har innfellings dimmere som kan fjernstyres.. noen som har prøvd det eHem settet med noen dimmere og pc modul? 32-3904.
    Etter det jeg ser så er det X-10

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp.. ser sånn ut..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det. Jeg har selv kjøpt noen enheter der. De heter vel Marmitek, tror jeg.

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp.. er det.. står hvertfall det på esken..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det som du trenger:
    1 stk. - TM13G (Transceiver Modul, PlugInn type). Konverterer RF signal fra fjernkontroll/kontroller til PLC og sender i strømnett. kan også brukes som AV/PÅ modul (svarer på addressen A1 ved fabrikkinst.)
    2 stk. - LM12W (Lamp modul Wired utgave). Kan bli gjemt i takkonstruksjon ved siden av trafoer. Som alle andre dimmere fra X10 - virker bra med elektroniske trafoer fra Biltema (AURORA merke, 60 eller 150 Watt). Ulempe med LM12W (LM12G) - støtter bare 1-veis kommunikasjon. Avanserte brukere (og de som planlegger gå videre til event. PC basert styring) foretrekker LW11 (vegg modul) eller LD11 (DIN-Rail) dimmere. 2-veis kommunikasjon + mange andre finneser...
    1 stk. - SS13E (Trådløs kontroller). Har mulighet for å styre 3 enhetter.
    Knapp 1 og 2 kunne du bruke for indiv. styring av spotter. Knapp 3 kunne
    bli brukt for f. eks. en macro (Scene) som kunne bli programmert og lagret i en CM11 (PC Interface) modul... (Det er bare fantasien som vil sette grense her :-)
    Sergej V.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det som du trenger:
    1 stk. - TM13G (Transceiver Modul, PlugInn type). Konverterer RF signal fra fjernkontroll/kontroller til PLC og sender i strømnett. kan også brukes som AV/PÅ modul (svarer på addressen A1 ved fabrikkinst.)
    2 stk. - LM12W (Lamp modul Wired utgave). Kan bli gjemt i takkonstruksjon ved siden av trafoer. Som alle andre dimmere fra X10 - virker bra med elektroniske trafoer fra Biltema (AURORA merke, 60 eller 150 Watt). Ulempe med LM12W (LM12G) - støtter bare 1-veis kommunikasjon. Avanserte brukere (og de som planlegger gå videre til event. PC basert styring) foretrekker LW11 (vegg modul) eller LD11 (DIN-Rail) dimmere. 2-veis kommunikasjon + mange andre finneser...
    1 stk. - SS13E (Trådløs kontroller). Har mulighet for å styre 3 enhetter.
    Knapp 1 og 2 kunne du bruke for indiv. styring av spotter. Knapp 3 kunne
    bli brukt for f. eks. en macro (Scene) som kunne bli programmert og lagret i en CM11 (PC Interface) modul... (Det er bare fantasien som vil sette grense her :-)
    Sergej V.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •