Leie firma til Lydisolering av hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leie firma til Lydisolering av hjemmekino

Har tenkt og ha et eget hjemmekino rom, men er ikke så veldig "handy" selv. Noen som kjenner til firma i Rogaland som kan lydisolere ett hjemme kino rom for meg?

takker for svar

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

kjenner ikke noe spesielt firma, men det finnes standard byggeblad for hvordan et rom skal lydisoleres, dermed burde alle snekkere med fagbrev kunne gjøre denne jobben for deg.
    Byggeblad 727.305 omhandler dette, ref link:
    http://bks.byggforsk.no:80/DocumentV...ocumentId=2921

Dersom du beskriver utgangspunktet, at du vil ha en rom-i-rom løsning (+ refererer til byggebladet) og legger noe ut på mitt anbud, finn eller lignende burde du kunne finne noen...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo prøve å sende BEF en melding, eller via firmaet hans: Norsk Custom Installasjon | Forside
    Han vet i hvertfall hva han driver med

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    hei

kjenner ikke noe spesielt firma, men det finnes standard byggeblad for hvordan et rom skal lydisoleres, dermed burde alle snekkere med fagbrev kunne gjøre denne jobben for deg.
    Byggeblad 727.305 omhandler dette, ref link:
    http://bks.byggforsk.no:80/DocumentV...ocumentId=2921

Dersom du beskriver utgangspunktet, at du vil ha en rom-i-rom løsning (+ refererer til byggebladet) og legger noe ut på mitt anbud, finn eller lignende burde du kunne finne noen...
    Vil du anbefale at en amatør som meg selv kjøper dette bladet i PDF før jeg setter igang med egen bygging?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    250kr er jo en veldig liten investering... En fagmann tar fort vekk drøyt 500kr/t.

Hvis jeg skulle satt i gang, ville jeg lest meg opp på temaet, selv om jeg skulle bruke snekkere. Da stiller du litt sterkere når du spesifiserer i det minste.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    250kr er jo en veldig liten investering... En fagmann tar fort vekk drøyt 500kr/t.

Hvis jeg skulle satt i gang, ville jeg lest meg opp på temaet, selv om jeg skulle bruke snekkere. Da stiller du litt sterkere når du spesifiserer i det minste.
    Da skal jeg handle papiret :-) Jeg gjør all snekring selv, blir nok litt hjelp på sterkstrømmen, men forhåpentligvis vil elektrikkeren godta at jeg strekker ledninger selv og han tar koblingene.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    250,- for 6 sider var litt stivt, men nå har jeg noe å lese på ikveld :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ivertfall sjekket erfaringen firmaet har til lydisolering, og om dei kanskje har noken referanser. Så ville eg lest meg godt opp på temaet og fulgt opp arbeidet underveis, for det er absolutt ikkje mangen snikkere som kan lydisolering 100%.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    De aller fleste snekkere kan sette opp lydbøyler i tak samt lydtrinnsplater i gulv, men ofte svikter vesentlige momenter som ventilasjon og dør. Kravet til ventilasjonen har ofte sammenheng med nettopp at døren skal være lufttett, og den enkle løsninger er da å bare se bort fra begge deler.

Det finnes mange tråder her inne rundt lydisolering, men kort fortalt er det du trenger et "avkoblet" rom-i-rommet, en lyddør samt et ventilasjonssystem for inn- og utsug. Ventilasjonssystemet trenger ikke være noe avanserte greier, men du havner lett på rundt 10.000 om du kjøper inn det nødvendige. En lyddør koster deg rundt 5000.-, men hvis ikke det estetiske er så viktig kan du muligens få tak i en brukt ståldør på Finn.no som ofte har samme lyddempende egenskaper som en lyddør (se spekken på døren).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •