Opptimal høytaller plassering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptimal høytaller plassering?

her er en tegning av hvordan rommet ser ut. har 2 stk cv 1215 se fronter, en jamo centerhøytaller og 2 stk psb ambitien 1 bak høyttaler. frontene står inni hjørnene foran og peker rett frem. og bakhøyttalerene henger på veggen i hjørne. er det noe jeg kan gjøre anderledes med tanken på spreding og slikt. sitter som regel i sengen, eller i sofaen helt inntil sengen. har også 2 stk cv s2 høyttalere som jeg lurer på om jeg skal bytte med bak høyttalerene. bare til og komme med innspill og slikt.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen-f
    her er en tegning av hvordan rommet ser ut. har 2 stk cv 1215 se fronter, en jamo centerhøytaller og 2 stk psb ambitien 1 bak høyttaler. frontene står inni hjørnene foran og peker rett frem. og bakhøyttalerene henger på veggen i hjørne. er det noe jeg kan gjøre anderledes med tanken på spreding og slikt. sitter som regel i sengen, eller i sofaen helt inntil sengen. har også 2 stk cv s2 høyttalere som jeg lurer på om jeg skal bytte med bak høyttalerene. bare til og komme med innspill og slikt.
    Bare prøv deg frem.. f.eks dra høyttalerne f.eks 70 til 100cm fra frontvegg til fremme på elementene, og 50 cm til sidevegg..
    Prøv deg frem.. Uansett "fasiter" finnes ikke det pga diverse rom.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne presisere hva du vil oppnå og hvordan det høres ut nå.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikt høyttalerne digaonalt. Altså fra øverst til venstre mot nede til høyre, og nederst til venstre opp mot høyre øverste hjørne. Og trekk høyttalerne ut ca 40 cm. Gå så rundt i rommet og se om det er bedring. Gjerne hver to stk når du gjør dette. Da kan du sitte og høre om det blir bedring, eller ikke. Bruk mange forskjellige possisjoner som mulig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn som det er no føler jeg lyden er helt på styr. den er liksom overalt. får ikke skikkelig suround lyd føler jeg. når lyden skal komme bak hører jeg den bare på sidene.

for øyeblikket er 1215 ute av drift, men kommer snart tilbake .
    vil liksom ha lyden mer sentrert mot der jeg sitter, og er ikke sikker på hvordan spredningen er. så dere mener jeg nesten bare må prøve meg frem med forskjellige vinkler? bak høytallerene er hengt opp i hjørnene, kunne det blitt bedre hvis jeg skrå vinkler de mot senter av rommet og vinkler de litt nedover?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •