vebjre's filmrom - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av espenlg
    Det finnes kanskje en fjongere måte å løse det på, men jeg trykker på bildet etter å ha lagt det til et vedlegg, kopierer url'en, og bruker bilde-knappen for å sette det inn som et bilde i posten.
    Takk for det. Det funket jo som ei kule.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du først drar til med noe som estetisk sett er så midt i blinken burde du fjernet tak-ess også :-) Men sånn ellers ser det jo utrolig bra ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlg
    Når du først drar til med noe som estetisk sett er så midt i blinken burde du fjernet tak-ess også :-) Men sånn ellers ser det jo utrolig bra ut!
    Å nei! :-) Det var jeg som satte opp Huntonitplater med vilje pga at jeg ikke orket tanken på å sparkle pusse sparkle pusse male sparkle pusse gipsplater i taket i all evighet. Løsningen ble valgt for at jeg skulle orke å komme videre i byggingen. Også tenkte jeg at hull til downlights og ikke minst høyttalerne i taket blir slarkete når platene er så sprø som gips jo er. Men jeg er enig, et helt glatt tak er det peneste å se på. Det får bli til neste gang. Takk for skryten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Details

To ting som er litt irriterende med rommet som jeg har lagt så mange timer ned i. Det ene er at gulvet "knekker" på to steder når jeg går litt hardt innover i rommet. Det rører seg ikke, men jeg hører en knakelyd når jeg trår på et bestemt sted. Tror at det skyldes at materialet i tilfarerne er tørket litt inn eller har vridd seg litt, slik at det ikke ligger helt klemt ned til betongen under.

Det andre er at veggen har veldig lett for å bli oppripet dersom man kommer borti med noe skarpt, f. eks bommer med stikkontakten for støvsuger eller lignende. Vanligvis blir malingen så hard at dette ikke er noe problem, men det virker som om den nye Lady Pure Color ikke blir så gjennomherdet som annen veggmaling. Kanskje derfor de nettopp har lansert en ny type robust maling, Wonderwall, som man kan kjøre skateboard på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Før og etter

vebjre's filmrom-_mg_9830-jpgvebjre's filmrom-img_1558-jpg
    vebjre's filmrom-_mg_9826-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pen kino! Jeg kommer nok til å hente litt inspirasjon fra den til min egen 8) Jeg ser du også har en pipe i kinoen. Hvordan blir det med lydisolering?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantesmyg
    Jeg ser du også har en pipe i kinoen.
    Burde være straffbart å bygge piper !!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig smakfull kino! Tipper det er lett å kose seg her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Henger meg på denne :-)

Veldig fin kino, her kommer du nok til å få mange timer med morro.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantesmyg
    Meget pen kino! Jeg kommer nok til å hente litt inspirasjon fra den til min egen 8) Jeg ser du også har en pipe i kinoen. Hvordan blir det med lydisolering?
    Takk for det. Lydisoleringen fra rommet kunne sikkert vært bedre. Gipsplatene er ikke tette bak pipen, men bak lettveggen er det en murvegg (Leca). Jeg har planer om å forsterke gipsveggen på den andre siden også, men det er mest for å dempe resonanser fra in-wallhøyttalerne i frontveggen. Også rundt pipeløpet over himlingen er det åpent. Og hull til downlights i himlingen er vel heller ikke helt optimalt mtp demping. Når jeg virkelig drar på med lyd er det noe lydlekkasje til rommene rundt, men det er for det meste boder, kjellergang osv som ikke er så kritisk. Men det er veldig sjelden jeg spiller så veldig høyt. Bare når det er demo, og da er som regel alle i huset involvert uansett Til vanlig bruk, dvs normalt godt volum på fim og musikk er det så godt som helt lydtett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Henger meg på denne :-)

Veldig fin kino, her kommer du nok til å få mange timer med morro.
    Takk skal du ha. Har hatt mange timer med morro her allerede. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det var hyggelig sagt. Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Burde være straffbart å bygge piper !!
    Pipen er egentlig ganske fin, for den fungerer som en slags romdeler, samtidig som de pålimte steinene fungerer som diffusorer. De var der fra forrige huseier og jeg lot dem bare være.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!!
    Dette rommet syns jeg var knallfint.
    Her blir det nok mange fine kvelder utover vinteren.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Wow!!
    Dette rommet syns jeg var knallfint.
    Her blir det nok mange fine kvelder utover vinteren.
    Tusen takk. Det har vært slitsomt og frustrerende til tider, men nå som det er ferdig synes jeg det var verdt bryet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydtransparent lerret på plass i rammen

Endelig kom festelistene for lerretsduken og jeg fikk montert lerret opp i går. Jeg må si at jeg ble veldig fornøyd og overrasket over hvor bra det fungerte. Jeg har V3 av Dreamscreenlerretet og det kan trygt anbefales. Ikke noe tegn til moire, ikke mulig å se noen struktur i stoffet fra der jeg sitter, og veldig godt lysutbytte og skyggedetaljer. Samtidig som lyden er åpen og helt uanstrengt kommer gjennom bildet. Ikke noe skinn fra høyttalerne bak lerretet selv i lyse scener. Utrolig bra. En liten brett fra der stoffet var brettet i pakken vises på tvers av lerretet når lyset er på, men det vises ingenting når prosjekoren står på. Og jeg har tro på at en forsiktig behandling med damp vil rette ut den lille stripen. (Det skal jo se bra ut med lyset på også) Ganske enkelt å montere var det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vaske lerretet i vaskemaskinen?

Jeg har forsøkt uten hell å dampe lerretet i rammen med strykejern slik at alle brettene glattes ut. Jeg klipte av en liten flik av stoffet og målte størrelsen med tommestokk før jeg la det i vaskemaskinen på 40 grader. Etter en times vask og stryking var det ikke krympet en millimeter, så jeg tok sjansen på å vaske hele lerretet i maskin for å få det helt rent og krøllefritt. Resultatet er et helt strøkent lerret (bokstavelig talt) uten bretter og rynker. Det var også noen flekker fra på stoffet som kommer fra fabrikken. Disse ble så å si helt borte. Behandlet de lett med Vanish rensemiddel før vask. De vises litt når det står på fullt lys i rommet, men er umulig å se når lyset er av og det er bilde på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vasket et V3 i vaskemaskinen sier du? Det må være noe av det sprøeste jeg har lest på en stund Forøvrig en veldig fin kino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Sprø

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har du vasket et V3 i vaskemaskinen sier du? Det må være noe av det sprøeste jeg har lest på en stund Forøvrig en veldig fin kino!
    Takk for det. Jeg følte meg litt sprø mens jeg gikk hvileløst rundt i huset og ventet på at vaskemaskinen skulle bli ferdig. Men det gikk fint. Mye av stripene forsvant, men ikke helt. Og flekken fra fabrikken vises egentlig like godt nå som stoffet har tørket skikkelig. Det er rart at AVShop selger dette til en så høy pris, det kostet mer enn det smakte. Men det fungerer ok bildemessig og veldig bra lydmessig, så jeg beholder det og oppgraderer til V4 eller noe annet når jeg en gang i fremtiden går over til ny prosjektor og barna har blitt litt større. (Det er veldig spennende å klappe på bildet eller lerretet når jeg ikke er tilstede)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer fargen på veggene og det lyse taket med tanke på bildekvaliteten.?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •