Hei!

Har fått meg hjemmekino i kjellern, endelig!

Kjøpte fra avshop.no følgende:

* JVC DLA HD950 (Veil. 50-60.000kr.) Her er en test: JVC DLA-HD950BE | Lyd & Bilde
*I tillegg kjøpte jeg Dreamscreen Rett Rammelerret på 106" (med Sort og Hvitt lerret).
*Dreamscreen 1.4 4k Garantert HDMI White 5.0m kabel.
*Og universal takfeste.
*Jeg har også bestillt proffkalibrering, som jeg skal inn å få gjort når jeg har sett 50 timer med projektoren. Er på ca 22 timer nå, siden ondag. :twisted:

Det som gjenstår er å pusse opp kjellerstuen, og få ordentlig lyskontroll.

Jeg har planlagt mørk type laminat på gulvet (Det er vinylfliser som ligger her nå, og de blir bare liggende)
Jeg skal ha mørk matt type blå/lilla aktig farge på side og bakvegger, og det skal være mattsort, med evt noe tapet med motiv (WAF) på veggen der lerretet er.
Fargen på taket er jeg veldig usikker på, men det blir muligens noe i nærheten av beige (her er det ubehandlet panel nå, tenkte å male rett på her - matt farge såklart)
Lister nede ved gulvet er jeg usikker på, men for at rommet ikke skal virke så lite, bør det kanskje være en lys nyanse. Jeg er åpen for forslag.

Skal få tatt noen bilder etterhvert. Men rommet er inndelt slik at når jeg sitter å ser mot lerretet så er det 4,2 meter fra bakvegg til lerret, og ca 6,2 meter bredt.

Det er 2 vinduer på veggen til venstre (sett mot lerret)
Det er 1 veranda dør (med glass fra knehøyde og opp)
Og 1 stk vindu ca 1,8 meter bredt og 1,3 m høyt.

Grunnen til at jeg oppgir disse målene er fordi jeg trenger tips på hvordan jeg skal få dette lystett, uten at jeg må koste på meg mange tusen. (Skal være mulig å kunne gå ut verandadør)

Jeg ringte å hørte om pris på lamellgardiner (lystette i sort) hos fasadeprodukter.no
De skulle ha ca 11.000kr for sånne gardiner på rundt 4 meter bredt og 2 meter høyt. Synes det er litt stiv pris, når oppussingen generelt burde havne på rund 20.000-25.000 med bytte av sikringsskap (dette tar jeg selv)

Har også tittet litt rundt etter solfilm, jeg tenkte at det ihvertfall er en start i tillegg til "dårlige" persienner og gardiner per dags dato.

Er det noen som har noen tips om møbel som har god plass til forsterker, PS3, DVD-spiller, Xbox osv, som ikke er veldig bredt men passe høyt, la oss si 4-5 hyller?
Skal plasseres bak, slik at tilkobling til projektor blir lettvint, er også på utkikk etter enten kabelkanal som har plass til endel kabler, siden det blir minst 1 HDMI, 1 PC kabel, (1 kabel til xbox360)

Fremtidige planer:

* Kinostoler (Kjøpt)
* Matchende stuebord
* HTPC
* Evt NAS / Server

Forøvrig som har jeg følgende stereo:

* Dali 808
* Sound Dynamics bakhøytalere
* Usher senterhøytaler (veil. 6000kr)
* Harman/Kardon AVR 240
* PS3
* JVC DVDspiller (med blått lys i front - EISA Award winner)
* Yamaha Aktiv bass - 8" YST - SW105

Har lyst til å bytte ut alt til Focal etterhvert i høyttalerelementer.

Chorus serien:
Focal Chorus 836 V - Bass Brothers AS
Focal Chorus SW 700 V - Bass Brothers AS
Focal Chorus CC 800 V - Bass Brothers AS
Focal Chorus SR 700 V - Bass Brothers AS

Ellers vil jeg bare si at jeg er foreløpig veldig fornøyd med JVC DLA HD950, og det eneste jeg føler jeg "mangler" før kalibrering er et litt mer detaljert sortnivå, som er en av de tingene som virkelig trengs på denne projektoren, og jeg har lest at den er en av markedets beste etter kalibrering på dette.