Liten hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten hjemmekino.

hei.

lurte på en liten sak, har ett lite rom på 2,2m*4m som jeg tenkte jeg skulle gjøre om til en liten intim hjemme kino, med et lite 5.1 surrond system. med da tanke på att rommet ikke er så stort så trenger jeg ikke et større anlegg.

Så spørsmålet er da i bunn å grunn noen som har noen formening og eller en idè om det er noe poeng i å bruke ett så lite rom eller om det bare er bortkastet tid å energi da man ikke får utnyttet lyd skikkelig?

det som var planen da var å ha en 2-seter recliner kino sofa , å da ha ett lite satelitt system, tenkte på klipsch sitt HD Theater 500 med en 8" aktiv sub. linken til dette anlegge er: Klipsch HD Theater 500 - Bass Brothers AS .

så kom gjerne med inspill, tips, råd, eller hva det måtte være.

mvh torgeir

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser rommet ut, bilder?
    Hvor holder du hus? Hva er du interessert i? Det blir lettere å finne noe som passer for deg hvis du sier hva du tenker å oppnå.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er lite, men med litt innsats klarer du sikkert få til lyd du blir fornøyd med!

Jeg driver med lignende prosjekt her http://avforum.no/forum/av-rom-konst...minihjemmekino (litt større rom), kanskje du får noen tips der etterhvert
    --
    Thorbjørn

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største utfordringen med rommet er jo bredden. Kanskje et lyd transparent lerret hadde vært tingen der. På den måten får man litt større bilde og friheten til og plassere høyttalere litt ut fra side veggen. på den måten får man også muligheten til å få diskanten til senteren i høyde med diskanten på side høyttaleren, om man bryr seg om slike ting da.

Gode film opplevelser kan man også få i små rom. Storkoste med med en filmaften i den gamle leiligheten min. Stua var kun 12m2. Fine er jo at man ikke trenger store høyttalere for å få god lyd og trykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for alle svar:-D skal lage en liten sketchUp av rommet så dere ser hvordan jeg har tenkt å ha det, så det blir litt enklere å kunne vise dere hva slags planer jeg har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •