hei. jeg har nettop kjøpt meg leilighet i en gammel bygård. bygget er fra 1896 og er bygget i tømmer. jeg har nylig begynt riving inni der.

jeg har ett soverom som jeg tenkte å bruke til kinoen da jeg ikke vil ha det store anlegget på stua.

-på gulvet er det originalt tregulv som er "lektet opp", etterisolert og så lagt spon på, så det håper jeg å beholde.

-i taket er det lærret eller hva det heter. dette har jeg nå skjært ned og under der er det originalt paneltak. men over det er det ingen isolasjon av noe slag. man ser opp i gulvet til de som bor over. her må det gjøres noe. bør jeg rive det gamle panelet og stappe glava oppi der, også lekte ned, og evt bruke sånn lydbøyler? tenkte jeg skulle ha paneltak i dette rommet.

eller bør jeg lekte under det gamle paneltaket og så ha på nytt tak? (med isolasjon mellom nytak og gamletak selvfølgelig) kan nevne at jeg ønsker mest mulig takhøyde inni der

-hva med vegger? holder det å lekte ut så jeg får skjultanlegg (strømmen altså) også isolere og ha på gips / sponplater?

har desverre ikke mål eller plantegning på rommet men det kan jeg ordne!

takker for all hjelp