Nytt rom i skuret!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt rom i skuret!

Hei, er en liten lyd og bilde freak, både innen bil og rom som skal få bygget meg et helt nytt rom i et lite "skur" som vi har utenfor huset. Grunnen til at jeg da starter denne tråden er at det er flere ting som jeg lurer endel på innen lydisolering, planlegging, best mulig måter og gjøre ting på, osv. Ser at det er flere tråder her som informerer mye om dette men greit og få tilbakemeldinger ettersom ting skjer i rommet. Også er grunn til at jeg starter tråden er da at jeg selv elsker og se på andre sine projekter så da tenkte jeg at det kanskje er noen andre der ute som også gjør det :grin:

Planen:
    - Rive alt gammelt
    - Legge ny tilførsel fra sikringskap i huset
    - Legge opp nytt elektrisk, spotter?, utelys, osv.
    - montere varmepumpe
    - Lekter
    - Ny dør og vindu
    - Isolere, lydisolere?
    - Panel vegger og tak. Lyddempe?
    - "gammelt" tregulv vill bli lagt ettersom rommet vill bli brukt som snekkerverksted etter jeg har flyttet ut. Ja, jeg bor hjemme hos mamma enda gitt.
    - legge opp høytaler kabel skjult?
    - Tv på veggen? evt legge et rør fra tv - rack.

Alt vill bli gjort av meg og en hobby snekker. selv er jeg elektrker lærling. så alt elektrisk vill bli fulgt opp av firmaet jeg jobber i som skal godkjenne dette. greit og ha papirene i orden.

Viktige punkter for rommet er at det skal fungere som et lydrom, men også en plass hvor venner kan ta en pils og gjøre som unggutter gjør!

Utstyret jeg sitter med nå er:
    Tv: LG 50"
    Høytalere: Dynavoice m-65 front, og matchene i mindre størrelse bak
    Center: Mangler, så gode forslag til ny center tas godt imot.
    Subwoofer: Velodyne CHT -15Q, denne rumler færlt. så og gjøre så det er mulig og bruke denne mens de i huset sover hadde vært flott!
    Forsterker: Har en CAV A8M men denne har subwoofer utgangen kvelda på! så bruker en Yamaha RX-V461 akkurat nå. forslag til forsterker tas også godt imot.

Skulle gjerne hatt en projektor, så før noen nevner noe om dette så har jeg hatt det før og den ble nesten aldri brukt, men var jo selvfølgelig helt rått og se film når den først ble brukt! men kan ikke legge så mye penger i ting jeg ikke bruker noe spesielt. så det er ganske uaktuelt :roll:

Jess da skal dere få noen bilder av rommet så skal jeg komme opp med mål av rommet senere :grin:

Måtte få med et bilde av bimmern da (a)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite skjedd

Ikke fått gjort noe idag siden jeg har jobbet litt på en båt som min far har kjøpt, eller jeg har fått han til og kjøpe, fått gjort mye på den da, bunnstoff, anlegg, skiftet olje på motor drev, og tilt, osv osv. men skal rive ferdig i morgen, gjøre alt klart. så starter snekringa på mandag.

Lite bildet av båten 8) (som man aldri får brukt pga man bor i Norge med regn 99% av sommeren)

Draco 18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •