Kino i kjellerstue (nye bilder) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For et utrolig fint gulv det ble når du gjorde det på en måten. Leide du deg en pussemaskin for å ta gammel lakk, eller gikk du løs med pussemaskin for hånd eller vanlig sandpapir? Har noe tilsvarende gulv i kjelleren jeg også som jeg tenkte å male med vanlig gulvmaling, men nå ble jeg jommen meg fristet til å velge beis og lakk istedet

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    For et utrolig fint gulv det ble når du gjorde det på en måten. Leide du deg en pussemaskin for å ta gammel lakk, eller gikk du løs med pussemaskin for hånd eller vanlig sandpapir? Har noe tilsvarende gulv i kjelleren jeg også som jeg tenkte å male med vanlig gulvmaling, men nå ble jeg jommen meg fristet til å velge beis og lakk istedet
    Takk for det! Prøvde først med sandpapir på forlengerskaft, men tok 1m2 og ga opp etter det.. Var ikke verdt bryet fant jeg ut. Så jeg ringte et gulvfirma, det kom en fyr og pusset over hele med ordentlig utstyr, brukte mellom 3 og 4 timer. Kostet 5k, og det angrer jeg ikke på.

Deretter var det bare å sette igang med beis og lakk. I helt ubehandlet treverk så reiser fibrene seg i treverket når det blir vått, så det er viktig å pusse over mellom lakk-lagene for å få det bra. Gikk over med 180, og skulle ikke mye til for å få det helt smooth.

Jeg er ingen ekspert, men kan visst også vaske over gulvet med vann FØR man beiser, for å "reise fibrene", deretter pusse over hele gulvet, så beise og lakke. Da skulle man slippe å slipe mellom lakklagene. Men jeg tok det mellom lakklagene, så var jeg sikker på at det ble smooth før siste lag med lakk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slip
    Kursen ned til kjelleren er 10A, men ser i sikringsskapet at tversnittet på kabelen ned dit er 2.5 mm2.. Det vil vel si at jeg bør legge 2.5mm2 rundt i rommet, og dermed ha mulighet til å bytte sikring hvis jeg finner ut at det trengs?
    De fleste ha en dedikert 16A kurs til elektronikken og en annen 10A for resten.

Det kan være en god ide for deg å beholde din 10A kurs som du har nå og få en elektriker til å montere en ny 16A kurs. Da er du dekket for fremtiden (hvis du skulle oppgradere til noe utstyr som brukes mer strøm).

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle sette inn dør i går, en Swedoor Compact 04N. Satte inn karmen men da jeg skulle hekte på døra skjønte jeg ingenting, døra var for stor! Hadde jo vitterlig bestilt 19x9 dør m/karm. Målte karmen, den stemte.. Men viste seg at døra var 188cm istedet for 184cm som en 19x9 Swedoor skal være. Altså ikke rart den ikke passet. Det som var rart var at både pakkseddelen fra Byggmakker OG klistrelappen oppå selve døra sa at denne døra var 184cm... Go figure. Da må jeg vel vente enda noen uker da døra var bestillingsvare.

Satte inn en Flexit Aero 100 db lydventil:

Telefonen gikk tom for strøm underveis så fikk ikke flere bilder før jeg var ferdig:

Neste uke kommer elektriker, da begynner det å nærme seg oppkobling og møbler :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, kjempe fin lydventil. Mye finere enn de fleste!

Du vet hvor du finner meg hvis du trenger hjelp til noe. Jeg kommer gjerne en tur etter jobben!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir et flott rom.

Gulvet ser virkelig varmt og innbydende ut. Bra jobba!

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jøss, kjempe fin lydventil. Mye finere enn de fleste!

Du vet hvor du finner meg hvis du trenger hjelp til noe. Jeg kommer gjerne en tur etter jobben!
    Takk, ja den ser ganske fin ut Var litt slit å få røret gjennom muren. Kilte seg fast hele tiden, så måtte ut og dra fra utsiden, inn og presse, ut og dra, osv.. Gikk på håret

Skal si ifra, thanks

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Dette blir et flott rom.

Gulvet ser virkelig varmt og innbydende ut. Bra jobba!

Takk for det, hyggelig å høre!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her blir ordentlig flott, Slip! Likte også gulvet du har pussa ned og lakka. Det blei en fin detalj! Ellers er det godt å høre at junior tar tid, men at du får tid til å bygge litt kino også.

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Det her blir ordentlig flott, Slip! Likte også gulvet du har pussa ned og lakka. Det blei en fin detalj! Ellers er det godt å høre at junior tar tid, men at du får tid til å bygge litt kino også.
    Takker! Junior tar tid ja, det vet du vel alt om selv Tar vel neppe noe mindre tid ettersom tida går heller?

Kinoen er heldigvis snart ferdig, kjenner det kribler i magen Eller når sant skal sies er det jo ingen "kino" i den forstand mange her inne viser frem, men en kjellerstue/gjesterom med underholdningsfaktor :-D

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Små gutter tar bare mer tid ettersom tida går, det kan jeg skrive under på

Dette ser ut til å bli skikkelig bra! Og ingenting slår gleden når du ser første film og lydisoleringen faktisk fungerer Den lydventilen så veldig stilig ut, har du fått testet hvor mye lyd den slipper ut?
    Jeg har lufteventil i pipa, men jeg tror ikke det går så mye lyd igjennom den og oppover. Har iallefall ikke fått no klage på at det låter fra pipa fra frua Men det hadde kansje gått ann å brukt en slik ventil alikevel, siden det røret du trer inni sikkert absorberer en del lyd.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører folk sier det

Nei det vil jeg tro, gleder meg til å snurre film her selv! Har ikke fått testet hvor mye lyd som slipper ut nei.. Men tenker at den hvertfall demper bedre enn ingen lydventil

Her er hvordan den ser ut på utsiden (legg forøvrig merke til min flotte løsning for coax-ledningen. Ligger i rør ned i veggen) :

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sketch-up skisse av hvordan rommet snart ser ut:

I dag har elektriker vært her, så da mangler det kun småting før jeg kan sette inn møbler og montere anlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir veldig fint. Men hvorfor ikke montere TV'en på veggen på motsatt side? Da får du bedre plassering av TV'en og mere varme fra peisen når du sitter i sofa.

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke TV, men projektor. Tenkte å kjøpe dette lerretet til å henge på veggen. Tanker angående det? Blir innkjøpt denne uken. Projektoren er en Epson TW3600.

Kan ikke snu på ting, har lagt rør til HDMI, høyttalerkabler osv.. Så plassering har vært låst ganske lenge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri sett Dreamscreen sitt lerret i 16:9 men jeg har hatt dette:
    ADEO Greyvision 16:9 Plano Delux 300cm og dette DreamScreen V3 ProCurve HD 2.35:1 (også 100").

Jeg likte Dreamscreen sitt bedre så jeg tror ikke at du kan gå feil med valget ditt.

Det blir spennende å se de første bildene når alt kommer på plass

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet! Har hatt Adeo Greyvision før, var godt fornøyd med det.. Da blir nok DreamScreen perfekt

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til takfeste til projektor? Vurderer CHIEF MFG RPA mini Universaloppheng

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slip
    Noen som har tips til takfeste til projektor? Vurderer CHIEF MFG RPA mini Universaloppheng
    Chief sine oppheng går for å være de beste innenfor rimelige grenser (pris). Du er med andre ord på riktig spor.
    Pass bare på at festet er riktig dimensjonert i forhold til projektoren du velger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Chief sine oppheng går for å være de beste innenfor rimelige grenser (pris). Du er med andre ord på riktig spor.
    Pass bare på at festet er riktig dimensjonert i forhold til projektoren du velger.
    +1. Og pass på vektgrensen også...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •