DrErling bygger Speakercraft inWall - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 98 av 98
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Dette ble veldig bra, inspirerende tråd siden jeg kommer til å gjøre noe liknende i vår stue rundt Kuroen. Vandrer lyden mye til andre rom ved "normalt nivå"?
    Nei, jeg kan ikke si at det har vært et problem så langt. Har unger på 3 og 8 og de sover gjennom en film på normalt nivå. Hva er egentlig normalt nivå på avforum? :-D

Kjørte en hurtigkalibrering i kveld og det var som antatt. Subbene måtte litt ned og senterkanalen er nå "på plass". Skal få tak i et rimelig kamerastativ som målemikrofonen kan stå på for å få en mere nøyaktig plassering. Så får jeg se om jeg kjører en full kalibrering fra flere sitteplasser senere.

Du bør vel klage på den malejobben, selv om resultatet "greit nok" ut på bildet. (Det ene hjørnebildet, ved subben, nede ved gulvet avslører vel en dårlig sparklet skrue og noen svakker helt nede ved gulvet??)
    Maleren måtte komme tilbake etter endt arbeid for å fikse opp i helligdager. Jeg er redd jeg er fakturert for dette også... Tro meg, jeg har klaget. Det var absolutt ingeting å hente der. Konklusjonen til malerfirmaet er at fakturaen står. Jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre for å nå frem. De gikk totalt i skyttergraven og jeg svarte på dette per epost. Har ikke fått svar og regner ikke med at de tar kontakt.

Det var en sinnsyk pris, for EN vegg. Noen ganger er det lurt å spørre om antatte kostnader, eller få fast pris. Evt få pris fra flere. Men dette er jo i etterpåklokskapens lys...:roll:
    Sant det. Jeg spurte om prisoverslag, men det ville de ikke gi på en "så liten jobb". Da tenkte jeg at "hvor galt kan det bli" og ga jobben til de. Etter at jeg klaget fikk jeg derimot veldig sterke signaler på at de visste hvor i landet det lå. "Minimum 10.000,- + mva" og "3 timer minimum for hvert oppmøte".

Etterpåklokskapens lys er sterkt og svir i øynene!

Kvelden har jeg brukt til å rydde i kabler og patching på teknisk rom. Det nærmer seg klart for et bilde derfra også. Når nettverkspatchingen er oppe og går (mangler et fibertrekk over to etasjer mellom to switcher bla) så blir det Crestron programmering

Sitter og kikker på bla nexa trådløsmoduler osv. Greit å kunne dimme spotter fra sweetspot via ipad/crestron så dette blir også en prioritet etterhvert.

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om NEXA LWMR-210 (Receiver, On/Off, Dimmer-modul) passer bak en ELKO plus bryter/dimmer?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått brukt kinoen? Blir det bra?

Har du bak- eller side-høyttalere? Var det du eller rommet som tok valget?

Jeg har et rom på 3x3 meter som nå snart skal innredes med en frontvegg som ligner din. Ser ut som jeg går for Speakercraft jeg også. Jeg legger opp til side-høyttalere i mitt 5.1 system, men er litt usikker på hvilke høyttalere jeg skal sette opp der. Fremme blir det nok samme som deg, men tror jeg klarer meg med en sub.

Noe annet enn å huske å ha høye nok subber som står på erfaringslisten til en som skal trå i dine fotspor?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Noen som vet om NEXA LWMR-210 (Receiver, On/Off, Dimmer-modul) passer bak en ELKO plus bryter/dimmer?
    Har ikke prøvd, men LWMR-210 er jo bare 12 mm tykk så det skal være veldig trangt hvis det ikke er plass til den.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både jeg og resten av familien er superfornøyd med light-kinoen. Har sett en del filmer på "familievolum-nivå" og noen ytterst få på "pappa-hjemme-alene-nivå", men begge deler er engasjerende. Høyttalerne er lettdrevne og det spiller høyt nok og med trøkk nok i massevis. Sub-ampene står på "klokken åtte" på volumkontrolleren etter at jeg tok en hurtigkalibrering så der er det nok mye å gå på.

Minsten på 3,5år så Cars i dag med store øyner. Han liker (som normalt for barn) ikke høyt volum, men virker å ha høyere terskel når det gjelder bilbromming

Klart, det er ikke helt optimalt å ha vegg på venstre side og ikke vegg/åpent på høyre side, men det er nå engang slik vi har stua.

Kommer ikke på noen brølere annet enn det med listene (må se å få fikset det snart ).

Jeg har forøvrig dipole bakhøyttalere (Dipole Three). Jeg har muligens montert de litt høyt, men frykten for at de skulle komme for nær sweetspot gjorde at de ble montert der de ble montert. Rommet tok valget.

Når det gjelder nexa dimmeren har jeg ikke fått testet så mye enda. Har brukt litt tid på å få HTPC opp å gå. En relativt billig Asrock ION-330HT med XBMCbuntu RC2 gjør en meget god jobb og var veldig enkel å sette opp.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode ting. Tror jeg prøver meg på import fra USA, mye penger å spare på Speakercraft derfra.

Hva er grunnen til at du valgte dipole three heller enn five?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av demo
    Gode ting. Tror jeg prøver meg på import fra USA, mye penger å spare på Speakercraft derfra.

Hva er grunnen til at du valgte dipole three heller enn five?
    Tja, three forran five... Ikke noe veldig grundig gjennomgått valg, bortsett fra at det tilbudet jeg fikk inneholdt dipole three og var et generelt bra tilbud :-D

DrE

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en veldig fin og moderne løsning. Greit å få gjemt bort mest mulig for å utnytte plassen. Inspirerende tråd og løsninger for oss som ikke har plass og råd til enebolig med batcave i kjelleren.

BTW! Hadde aldri funnet meg i den regningen du fikk på malerjobben, men det er nå så. 8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Ble en veldig fin og moderne løsning. Greit å få gjemt bort mest mulig for å utnytte plassen. Inspirerende tråd og løsninger for oss som ikke har plass og råd til enebolig med batcave i kjelleren.
    Takker!

Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    BTW! Hadde aldri funnet meg i den regningen du fikk på malerjobben, men det er nå så. 8)
    Tja, hva skal man gjøre? De dreit jo en lang marsj i min klage...

btw, hils kinomatograf Grande (jeg ser du bor i LYB)

DrE

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke spolere tråden din, men nå ble jeg nysgjerrig. Grande, hvem er det, link til profil? Jeg vet sikkert hvem det er, men klarer ikke koble "nicket" mot noen jeg kjenner her...

P.F.T.!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke så ulikt mitt stue anlegg dette

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveininge
    Very nice!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig så har lite skjedd i stuekinoen min siden siste oppdatering tilbake i 2012, annet enn at alt har fungert brillefint :-)

Hadde en uke ferie i begynnelsen av desember der planen var å pløye gjennom en del filmer, blant annet LOTR triologien. Første feriedag startet med første LOTR film. 20min ut i filmen forsvant lyden... Madammen utbrøt "typisk" og jeg dykket inn på teknisk rom for feilsøking. Utbytting av HDMI-kabler, bytte av input på forsterker og frem og tilbake... Konklusjonen etter et lite google søk var at HDMI-kortet på Onkyo receiveren var gått heden. Er visst ikke et ukjent fenomen...

Dagen etter ble forsterkeren sendt til Dalens Elektronikkservice for reparasjon, og jeg så for meg 2-3 uker (inkl jul) før jeg fikk den i retur :-(
    Jeg bestemte meg for å bruke tiden godt. Alt utstyret ble tatt ut av racket og blåst rent for støv, alt av firmware ble oppdatert på diverse dippedutter og litt rydding i kabler ble gjennomført. Trykkluft på boks fra Staples og sentralstøvsuger gjorde susen.

MEN, så etter bare 2 dager fikk jeg beskjed fra Dalens om at forsterkeren var reparert og ventet på henting fra Posten :-)
    Som antatt hadde de byttet et HDMI-kort, og når jeg fikk den koblet opp var alt bare velstand igjen!

Min tilårskomne og i utgangspunktet perfekte fjernkontroll, Logitech Harmony 895, hadde begynt å fuske litt. Vanskelig å trykke ned knapper, og jeg måtte legge vekt oppå den i dockingstasjonen for at den skulle lade.
    Til jul fikk jeg til min store overraskelse en splitter ny Harmony Ultimate av min kjære frue (Oh, glede!)

Jeg logget meg på MyHarmony.com og fikk opp spørsmål om jeg ville kopiere over settings fra min gamle fjernkontroll. 12min senere var Ultimate´n oppe og går, og alt fungerte!!! Det hadde jeg ikke trodd skulle gå så smertefritt

God (rom)Jul!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveininge Vis post
    Hei. Dette ser jo i likhet med DrE sitt spennede og helt sikkert veldig bra ut. Hva er det du har? Fornøyd med in wall sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende prosjekt!

Hvilket program har du brukt for skissen i første post?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet Vis post
    Imponerende prosjekt!

Hvilket program har du brukt for skissen i første post?
    brukte MS Visio

vil anta Sketchup er det mest vanlige siden det er gratis

DrE

Newcomer Digimaster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , jeg driver å vurderer samme løsning selv , helt nytt hus med 4 leiligheter, og med tanke på naboene burde jeg kutte ut sub ?

Og hvordan er erfaringene nå ? , forsatt fornøyd eller er det noe du ville ha byttet ut ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digimaster Vis post
    Hei , jeg driver å vurderer samme løsning selv , helt nytt hus med 4 leiligheter, og med tanke på naboene burde jeg kutte ut sub ?

Og hvordan er erfaringene nå ? , forsatt fornøyd eller er det noe du ville ha byttet ut ?
    Vanskelig å si noe om du bør kutte ut sub eller ikke. Du kan jo (hvis du kjenner naboene) prøve hvor mye spredning det er? Du får jo låne en sub på hjemtest en eller annen plass vil jeg tro?

Jeg er storfornøyd og kunne ikke tenkt meg noen annen løsning i stua. Det er klart, hvis huset hadde hatt kjeller så hadde jeg "gått all inn", men siden løsningen på huset er slik den er så er dette den perfekte løsningen for meg. WAF er upåklagelig, og hele familien har full kontroll på alt de ønsker fra Harmony fjernkontrollen.

EDIT:
    Det eneste jeg ikke hadde gjort om igjen var tilkoblingsboksen i midten. Den har blitt brukt svært lite og egentlig waste of time and money så langt. Ja, og så angrer jeg litt på blemmen jeg gjorde med å glemme en ekstra bunnsville for å få subbene et hakk opp. Det er nå fikset. Kuttet listen på langs ved hjelp av samme svogern som sist, så nå ser det presentabelt ut. Det tok altså litt over 3 år å få fikset de listene :-)

DrE
    Sist endret av DrErling; 01-30-2015 kl 01:53

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •