divines loftkino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

divines loftkino

På grunn av mangelfull fagkompetanse ser jeg mitt snitt til å poste planer og fremdrift med min loftkino her, i håp om å få gode tips og erfaringer.
    Bor i en to-etasjes leilighet med nabo under og ved siden, så er avhengig av god lydisolasjon. Det elektriske ble tatt hånd om forrige helg, og materialer (luftespalter, isolasjon og diverse) kom i går, så planen er å komme godt i gang med isolering i løpet av pinsehelgen!

Er veldig interessert i tips ang. lydisolering i gulv, vegg og tak

Begynner med en skisse av etasjen så kommer bilder i morgen.

Vedlegg 80147

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta gjerne en titt i tråden min (se signatur), -vi har ganske like utgangspunkt så jeg vil tro du finner litt matnyttig lesestoff der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Ta gjerne en titt i tråden min (se signatur), -vi har ganske like utgangspunkt så jeg vil tro du finner litt matnyttig lesestoff der.
    Se der ja, vil tro jeg kommer til å finne mye matnyttig der Er du fornøyd med Silencio? Hadde i utgangspunktet tenkt å legge 6mm, men blir det mye bedre med 12?

Har kommet godt i gang med isolering, og er ferdig med halve taket. Legger ved noen bilder:

Utgangspunktet
    divines loftkino-p1000911-jpg

divines loftkino-p1000912-jpg

divines loftkino-p1000913-jpg

Montering av luftespalter med tidenes rip-off: Isola Tape. Gaffateip til 269,- rullen :-?
    divines loftkino-p1000915-jpg

divines loftkino-p1000916-jpg

Godt i gang med isolering - 250mm i tak
    divines loftkino-p1000918-jpg

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av divine
    Se der ja, vil tro jeg kommer til å finne mye matnyttig der Er du fornøyd med Silencio? Hadde i utgangspunktet tenkt å legge 6mm, men blir det mye bedre med 12?
    Silencioplatene er ganske harde, så du bør legge så tykt du kan. Skal man oppnå dagens krav til støydemping er det 36mm som er anbefalt. Fordelen med Silencio ift. glava/rockwool er at du slipper understøtting langs kantene av gulvet, og dermed slipper unna en del flanketransmisjon.
    I tillegg til tykkest mulig Silencio bør du ha mest mulig vekt i overgulvet, da vekt er en effektiv lyddemper. 13mm gulvgips (nesten dobbelt så tung som veggips) og 22mm spon er anbefalt både fra Silencio, glava og rockwool, og er også løsningen jeg gikk for.

Gulvet demper godt, men noe lyd slipper alltid igjennom, så man må ikke har en vrangforestilling om at det blir helt stille i rommet under. For å være mer spesifikk så høres det ikke når jeg spiller musikk på Bose sounddock'en. Saging med sirkelsag høres, men ikke mer enn at guttungen på 6mnd ligger i stua under og sover uforstyrret. Banking rett på gulvet med hammer e.l høres forholdsvis godt, men da kun selve "treffet", ikke bassen som høres om man banker i gulvet i et vanlig rom, om du skjønner hva jeg mener.
    Det skal sies at vi har ikke lydhimling i rommet under, det ville nok ha hjulpet mye.
    I utgangspunktet kunne jeg stå i kinoen og høre hva min samboer snakket om i stua under, så forbedringen er formidabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •