Akustikkjaget for voldsomt? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 332
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Mr Lovemusikk, foreslår at du snekrer sammen 6 plater og henger dem opp med kroksystem. På den måten kan du enkelt ta de ned når fruen er i hjemme.
    Er jo uansett ikke store utlegget med tanke på hvilke summer du bruker i din jakt på nirvana.

Om ikke annet får du i hvertfall tilfredsstilt din veldig tydelige nysgjerrighet:-D
    Jepp, det blir nok noe slikt. Vis ikke jeg får det hengende der for alltid. :-D
    Holder på å venne hun til det og det kan se ut som det kan gå også. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Jepp, det blir nok noe slikt. Vis ikke jeg får det hengende der for alltid. :-D
    Holder på å venne hun til det og det kan se ut som det kan gå også. :-D
    Dersom hun får velge stoffet de skal kles i, så hjelper vel det? Hvis ikke, kan du bestille ferdig med bilde (som du sikkert vet) FOTO LERRET - Kjøp bilder på lerret online - SUMOpix.com Lykke til med lobbyvirksomheten og grattis med gromt utstyr!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter meg litt til orso her.

Blir ikke byttinger mer nå. For nå har jeg fått lyden som er himmelhøyt over det som jeg har hatt i hus hittil.
    Og det viktigaste, lydkvaliteten og ekte lyd.
    Merkelig utsagn. Tror du lyden blir mer ekte i et nakent rom med masse klang enn det blir i et rom der det er tatt akustiske hensyn med eksempelvis vegg-til-vegg-teppe, gardiner, bokhyller og møbler??

Vel, i så fall deg om det. Markerer meg datoen for at du ikke kommer til å skifte utstyr.... :-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Dersom hun får velge stoffet de skal kles i, så hjelper vel det? Hvis ikke, kan du bestille ferdig med bilde (som du sikkert vet) FOTO LERRET - Kjøp bilder på lerret online - SUMOpix.com Lykke til med lobbyvirksomheten og grattis med gromt utstyr!
    jepp, det gjør det nok da. 8)
    Takk takk, det låter og gromt.. Ekte.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Støtter meg litt til orso her.

Merkelig utsagn. Tror du lyden blir mer ekte i et nakent rom med masse klang enn det blir i et rom der det er tatt akustiske hensyn med eksempelvis vegg-til-vegg-teppe, gardiner, bokhyller og møbler??

Vel, i så fall deg om det. Markerer meg datoen for at du ikke kommer til å skifte utstyr.... :-)
    Nei, tror ikke det, men når utstyret ikke er bra nok, så hjelper det ikke å dempe rommet. Alså lyden blir bedre men regner med du skjønner mine krav til "live" og lydkvalitet nå etter hvert. 8)

Når det gjelder utskifting av utstyr, så er jeg glad jeg har gjort det.

Store erfaringer med mange mange merker, og vet nå ca hva dei står for.

Ellers er dei klassene jeg har vert i, ikke tilfristillende for kvaliteten jeg søkte, men føler nå at jeg er i havn.
    Dette var eit kjempe steg og kanskje skyldes det 30-50% cd spilleren.
    Skrev noe som kan komme i fremtiden og det er evnt større serie på samme høyttalere.
    En DAC må jeg ha, da lydkvaliteten fra spotify nå ikke er på høyde med resten.
    Jeg skrev en evnt ny Burmester cd spiller med mange digitalinnganger, men dette er vanskelig å finne brukt og nå blir det uansett ikke. Så da kan det vere at jeg kjøper en rimelig DAC inntil videre.

Drømmen min er eit rent Burmester oppsett, så nå vet du hvor landet ligger.
    Høyttalere:

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke byttinger mer nå. For nå har jeg fått lyden som er himmelhøyt over det som jeg har hatt i hus hittil.
    Og det viktigaste, lydkvaliteten og ekte lyd.
    Bare vent til du har blitt vant til den lyden, da kommer tankene.... *Hmmm, det er noe som mangler i lyden....*
    Plutselig er du på nett igjen, leser omtaler, ser igjennom AVforumet og en oppgradering er et faktum...

Noen år i fra nå kommer du til å være medlem av en gruppe som sitter i ring, hvor den som fører ordet vil ytre at gruppen har fått et nytt medlem i dag. Du reiser deg og sier "Hei... Mitt navn er Lovemusikk og jeg er AV avhengig"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror ikke det, men når utstyret ikke er bra nok, så hjelper det ikke å dempe rommet. Alså lyden blir bedre men regner med du skjønner mine krav til "live" og lydkvalitet nå etter hvert. 8)

Når det gjelder utskifting av utstyr, så er jeg glad jeg har gjort det.

Store erfaringer med mange mange merker, og vet nå ca hva dei står for.

Ellers er dei klassene jeg har vert i, ikke tilfristillende for kvaliteten jeg søkte, men føler nå at jeg er i havn.
    Dette var eit kjempe steg og kanskje skyldes det 30-50% cd spilleren.
    Skrev noe som kan komme i fremtiden og det er evnt større serie på samme høyttalere.
    En DAC må jeg ha, da lydkvaliteten fra spotify nå ikke er på høyde med resten.
    Jeg skrev en evnt ny Burmester cd spiller med mange digitalinnganger, men dette er vanskelig å finne brukt og nå blir det uansett ikke. Så da kan det vere at jeg kjøper en rimelig DAC inntil videre.

Drømmen min er eit rent Burmester oppsett, så nå vet du hvor landet ligger.
    Jeg forstår at du tror på det du skriver, og det er noe som heter "ignorance is bliss". Jeg synes ikke at du skal lage lytterommet ditt som et dempet lydstudio, men synes at innleggene dine bærer preg av bedrevitenhet ovenfor de av oss som faktisk har opplevd hva relativt små rommessige inngrep i rommet (og da som ser lekkert ut og som er som et normalt oppholdsrom) gjør med hvor mye bedre et relativt håpløst utgangspunkt av et anlegg kan prestere bare det er tatt noen små hensyn til rommet.

Det som er litt synd er at du mest sannsynlig ikke får utnyttet potensialet i det flotte utstyret du har i dag heller, om du ikke ønsker å åpne øyene for dette. I hvert fall om jeg skal tolke de bildene jeg har sett av rommet ditt.

Men, alle har vi hver vår vei til "Mekka" og du får ha lykke til på ferden......

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg forstår at du tror på det du skriver, og det er noe som heter "ignorance is bliss". Jeg synes ikke at du skal lage lytterommet ditt som et dempet lydstudio, men synes at innleggene dine bærer preg av bedrevitenhet ovenfor de av oss som faktisk har opplevd hva relativt små rommessige inngrep i rommet (og da som ser lekkert ut og som er som et normalt oppholdsrom) gjør med hvor mye bedre et relativt håpløst utgangspunkt av et anlegg kan prestere bare det er tatt noen små hensyn til rommet.

Det som er litt synd er at du mest sannsynlig ikke får utnyttet potensialet i det flotte utstyret du har i dag heller, om du ikke ønsker å åpne øyene for dette. I hvert fall om jeg skal tolke de bildene jeg har sett av rommet ditt.

Men, alle har vi hver vår vei til "Mekka" og du får ha lykke til på ferden......
    Følgt helt med på hva jeg har skrevet?
    Nå hørtes du ut som en far som har skjennepreken til sønnen sin.

Jeg har i tankene mine, plater på siden og bak høyttalerne.
    Jeg jobber med å tilvenne fruen dette da dette er i en stue,heldigvis, og ikke i en kjeller,loft eller garasje.
    Det var ikke ment mot noen, men jeg ser på dette med glede, da jeg har en svært tolerant frue.
    Og svært glad jeg får kose meg med anlegget i egen stue uten å bli henvist til en kjeller,loft eller lignende.
    Min dame er på god vei til å godkjenne en demping av det jeg skrev over her.
    Må få lov å si at ditt rom er jo i forbindelse med stuen sånn sett og det blir noe helt annet som jeg hadde syns vert greit. Forresten har du fått det fint.
    :-D
    Vi skal pusse opp huset og planene er der.

Når det er sakt, har vel du også byttet i fleng, så..
    Høyttalere:

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om lyden blir bedre eller dårligere med demping kommer ann på hva man gjør og helheten. Det er refleksjoner som uheldige og det er refleksjoner man ønsker å bevare. Så spørs det hvilket mål man har. Skal det låte mest mulig likt hva som er på platen eller ønsker man å tilføre noe som man selv liker?

Hva man definerer som "ekte lyd" kan være forskjellig. Men dersom målet er å få mest mulig av det som ligger på sporene, så kommer man ikke utenom fornuftige tiltak i et rom. Bare demping med noen absorbenter er dog ikke tilstrekkelig. Men det er en fin begynnelse og for mange det eneste de kan gjøre i en stue.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Om lyden blir bedre eller dårligere med demping kommer ann på hva man gjør og helheten. Det er refleksjoner som uheldige og det er refleksjoner man ønsker å bevare. Så spørs det hvilket mål man har. Skal det låte mest mulig likt hva som er på platen eller ønsker man å tilføre noe som man selv liker?

Hva man definerer som "ekte lyd" kan være forskjellig. Men dersom målet er å få mest mulig av det som ligger på sporene, så kommer man ikke utenom fornuftige tiltak i et rom. Bare demping med noen absorbenter er dog ikke tilstrekkelig. Men det er en fin begynnelse og for mange det eneste de kan gjøre i en stue.
    Ekte er for meg slik det låt der det ble innspilt. Da kan vi vel si på platen.
    Kommer aldrig til å dempe det ned f.eks til livløs lyd, uten romklangen som evnt eksisterer på en "live" plate. Men har ingen erfaring med demping så hva vet jeg.
    Har bare lest mye.
    Noen syns det er best med et lydstudiodempet rom og noen vil bare dempe litt og syns det er mest ekte.
    Utgangspungtet er at en stue er nok dempet, så lenge en har en kvinne i hus. Så tror ikke jeg kommer til å dempe tak og sånne ting, for er livredd for tam lyd. Uvitende? tja kan godt hende.
    Høyttalere:

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fasiten får du uansett ved å prøve.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg forstår prinsippet rett, så vil lyden gjenskapes slik elektronikken din tillater det. Ved demping av refleksjoner, så hindrer man at øret hører samme lyd flere ganger fra forskjellige vinkler, noe som kan oppfattes som et "rotete" lydbilde. Lyden som treffer øret ditt rett ifra høytaleren vil jo uansett være så livlig som det er spilt inn på platen. Det er få lydstudioer jeg vet om som spiller inn i rom med f.eks ekko, eller romlete bass så jeg tror kanskje du sitter litt fast i det at du tror du forandrer utgangspunktet til produsenten. Slik jeg har forstått det vil et overdempet rom kreve voldsomt med kraft for å spille optimalt, men med min beskjedne erfaring så langt så har jeg hørt vanvittig mye dårligere lyd i rom der det ikke finnes akustiske tiltak (altså et rotete eller bråkete lydbilde) enn jeg har hørt i rom der det er gjort enkle tiltak. Diffusorer er vel til for å sprite opp lyden tror jeg, men desverre har jeg alt for liten erfaring til å kunne uttale meg om det.

Uansett så virker det som du har ganske klare meninger om temaet, og jeg klarer fortsatt ikke å se meg helt enig i din filosofi og tankegang her, Lovemusikk... At du mener at en stue er nok dempet i allefall så lenge du har dame, er jeg sinnsykt uenig i. Demping behøver ikke å være en naken akustikkplate spikra på veggen. Det kan gjøres i alle farger og fasonger du måtte ønske, og kan fint lages som et flott bilde bare du gidder å gjøre jobben med å trykke det på pustende materiale. Du må for all del velge selv hvordan du ønsker å gjøre det hjemme hos deg, og for all del... Lykke til! Det kan jo hende at du er sinnsykt heldig med rommet?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Om jeg forstår prinsippet rett, så vil lyden gjenskapes slik elektronikken din tillater det. Ved demping av refleksjoner, så hindrer man at øret hører samme lyd flere ganger fra forskjellige vinkler, noe som kan oppfattes som et "rotete" lydbilde. Lyden som treffer øret ditt rett ifra høytaleren vil jo uansett være så livlig som det er spilt inn på platen. Det er få lydstudioer jeg vet om som spiller inn i rom med f.eks ekko, eller romlete bass så jeg tror kanskje du sitter litt fast i det at du tror du forandrer utgangspunktet til produsenten. Slik jeg har forstått det vil et overdempet rom kreve voldsomt med kraft for å spille optimalt, men med min beskjedne erfaring så langt så har jeg hørt vanvittig mye dårligere lyd i rom der det ikke finnes akustiske tiltak (altså et rotete eller bråkete lydbilde) enn jeg har hørt i rom der det er gjort enkle tiltak. Diffusorer er vel til for å sprite opp lyden tror jeg, men desverre har jeg alt for liten erfaring til å kunne uttale meg om det.

Uansett så virker det som du har ganske klare meninger om temaet, og jeg klarer fortsatt ikke å se meg helt enig i din filosofi og tankegang her, Lovemusikk... At du mener at en stue er nok dempet i allefall så lenge du har dame, er jeg sinnsykt uenig i. Demping behøver ikke å være en naken akustikkplate spikra på veggen. Det kan gjøres i alle farger og fasonger du måtte ønske, og kan fint lages som et flott bilde bare du gidder å gjøre jobben med å trykke det på pustende materiale. Du må for all del velge selv hvordan du ønsker å gjøre det hjemme hos deg, og for all del... Lykke til! Det kan jo hende at du er sinnsykt heldig med rommet?
    Alså jeg er ikke helt borti natta fjern til demping, for det er noe jeg vil ha.
    Men utfra det en leser så er det mye for og imot og dette med en stue er igrunn nok dempet, så er dette noe jeg har lest mange plasser, dog vet jeg at 1 refleksjon er veldig viktig å dempe. Der tror jeg at jeg har noe å hente, helt klart.
    I første omgang er det på sidevegg og bakvegg jeg tenker.

Rommet ja.. på høyttalervegg går det bakover til bakenfor sofaen, der det venstre vegg utvides to ganger på ca 1.5 meter, (ca 75x75) for å forsette flere meter til. (hele stuen er i hele husets lengde, med en del vinkler)
    Bak sofaen går rommet ca 3-3.5meter, for å smalne inn ca 2 meter og forsetter ilag med venstre veggen sett fra sofaen.
    Over i bakkant av sofaen (lytteposisjon) er det en bjelke på tvers av rommet.
    Så mulig at jeg er heldig med rommet. Platene på vegger og tak er pr idag noen eldre typer som ikke er så harde som typisk dagens plater, så mulig det og har noe å si.

Og tusen takk for sakelig svar.
    Det setter jeg stor pris på.
    8) :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo bare hyggelig det, og det kan godt hende at demping av førsterefleksjon vil gjøre underverker hjemme hos deg. Uansett, så følger det med mer enn to matter i hver pakke med akustikkpaneler, så du kan jo leke deg litt med lyden i rommet, og det er jo som du selv har nevnt mulig å dempe med både tepper og møbler. Det er en enorm forskjell på egne erfaringer gjort i ditt eget rom, og hva man leser seg opp på. Det var iallefall sånn jeg blei overbevist om at jeg trengte mer demping hjemme hos meg. I og med at du har såpass bra utstyr, og tydelig ønsker god lyd uten å provosere madammen er forsåvidt en god grunn til også å begynne å leke litt med head-fi også.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo bare hyggelig det, og det kan godt hende at demping av førsterefleksjon vil gjøre underverker hjemme hos deg. Uansett, så følger det med mer enn to matter i hver pakke med akustikkpaneler, så du kan jo leke deg litt med lyden i rommet, og det er jo som du selv har nevnt mulig å dempe med både tepper og møbler. Det er en enorm forskjell på egne erfaringer gjort i ditt eget rom, og hva man leser seg opp på. Det var iallefall sånn jeg blei overbevist om at jeg trengte mer demping hjemme hos meg. I og med at du har såpass bra utstyr, og tydelig ønsker god lyd uten å provosere madammen er forsåvidt en god grunn til også å begynne å leke litt med head-fi også.

Blir spennende dette med demping ja.

Nei fy!!!

Fra pcen som står oppe i 2 etg ja..der er det greit. :wink:
    Prøvde et merke som sønnen til fruen har kjøpt, som sku vere knall bra, ivertfall fått mye skryt. Prisleiet 1800,- sånn ca.

Nja..nei var ikke noe for meg. Men klart, finnes mange merker.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du må legge litt mer i det enn 1.800,- kroner for å rettferdiggjøre det ovenfor utstyret ditt, men head-fi er undervurdert. Uansett så håper jeg du deler erfaringene dine med demping når du har lekt litt med det. Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du må legge litt mer i det enn 1.800,- kroner for å rettferdiggjøre det ovenfor utstyret ditt, men head-fi er undervurdert. Uansett så håper jeg du deler erfaringene dine med demping når du har lekt litt med det. Lykke til!

Utenom var det vel og dette med lyden rett i hodet, som ikke falt i smak heller. Så å legge ut mange tusen på det, nei det skjer nok ikke i dag ivertfall.
    En går jo ikke på konsert med øreklokker.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utenom var det vel og dette med lyden rett i hodet, som ikke falt i smak heller. Så å legge ut mange tusen på det, nei det skjer nok ikke i dag ivertfall.
    En går jo ikke på konsert med øreklokker.
    Og øreklokker er for folk som ikke får lov å høre på musikk.
    Nei, da hadde jeg gjort det slutt. Litt respekt må en ha for hverandre.

Og ho respekterer meg og mine val og jeg hennes. Vi diskuterer roligt og blir enigen.
    F.eks får jeg ikke dempe i taket. Forståelig sånn sett.
    :-)
    Høyttalere:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følgt helt med på hva jeg har skrevet?
    Nå hørtes du ut som en far som har skjennepreken til sønnen sin.
    Kansje et hint du burde ta da........ :roll:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir for meg for dumt, Lovemusikk.

Selvfølgelig leser jeg hva du skriver. Flere ganger faktisk. Og jeg sliter fremdeles med å skjønne helheten og logikken i mye av det du skriver.

Utsagnet ditt:

Og øreklokker er for folk som ikke får lov å høre på musikk.
    samt

En går jo ikke på konsert med øreklokker
    er rett ut dumt, uten kunnskap og diskriminerende for svært mange musikkelskere. Alle rom, uansett om de er dempet eller ikke, vil slite med bestemte frekvenser som bestemmes av rommets innredning og ikke minst dimensjoner. Med hodetelefoner slipper du dette problemet, da du får lyden rett i øra uten påvirkning fra rom.

Dessuten så snakker du hele tiden om demping som du skulle vattdekket hele heimen. Det er her snakk om, som jeg har påpekt flere ganger, forskjell mellom å barbere seg og kutte av seg huet. Du oppnår et mye bedre balansert lydbilde med å innrede rommet ditt med stoffer, tekstiler, møbler og annet som ikke bare demper, men bryter opp lyden slik at du ikke sliter med direkte refleksjoner. Diffusjon er også viktig, og det nevner du ikke med et eneste ord. For er det noe du bør gjør i taket er det vel mer snakk om diffusjon, enn demping?

Ekte er for meg slik det låt der det ble innspilt. Da kan vi vel si på platen.
    Kommer aldrig til å dempe det ned f.eks til livløs lyd, uten romklangen som evnt eksisterer på en "live" plate.
    Hva vet du om hvordan det låt i det rommet låten ble innspilt? Igjen; det er ikke snakk om å dekke hele rommet med akustikkplater og se ut som et demorom for Glava. Jeg tror bare rett og slett på at du hadde kommet et godt stykke lenger med utstyret ditt med å dempe førsterefleksjoner samt, tepper på gulv, gardiner, planter m.m. Og; at det da fremdeles ser ut som et hvilket som helst rom.

Nakne gipsvegger, store glassflater og fliser eller parkett på gulv er i hvert fall drepen, slike rom har jeg aldri hørt lyden svært godt presentert i (og nei, jeg sier ikke at ditt rom er eksakt som dette. Men som et eksempel).

Om du synes at jeg snakker som en far har en skjennepreken til sin sønn; vel deg om det. Det var ikke ideen. Men du uttaler deg så ufattelig bastant om ting du ikke har testet ut selv og opplevd men kun lest deg til, og da blir det for dumt at en ikke skal kunne si seg uenig i dine oppfatninger basert på saklig grunnlag.

Forøvrig; tenåringssammenligningen er kanskje ikke så søkt allikevel. Tenåringer flest tror vel ofte selv også at de sitter med fasiten til livets mysterier og at foreldre ikke har peiling i det hele tatt. Etter en ti-femtens års tid er vel oppfatningen oftest av mor og far faktisk visste hva de snakket om allikevel.... :-)

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •