Akustikkjaget for voldsomt? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 332
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    1. Nå syns jeg du er seriøst ufin. Det er flere enn meg som har svart høffelig her, til tross for at jeg er uenig med deg på flere punkter. Å be oss om å holde oss unna fordi vi ikke liker det du skriver er bare drit frekt.

2. Du kan det meste ja??? GRATULERER! Du anser ikke det som en smule arrogant å melde når brorparten av innleggene her Peker i en litt annen retning???

Du kan ikke oppføre deg på denne måten og samtidig forvente konstruktive tilbakemelinger.

ja..jeg burde ikke det, men latt alle andre herje som dei vil når dei er ufin.
    Å si at en kan heller holde seg unna tråden, var fordi noen hadde så mye imot den eller mine meninger, så kom jeg med et tips.

Kan det meste som jeg har lært av dere og igjen så henviser jeg til tidligere forklaring.

Forresten, jeg skjønte det kunne skape trøbbel og lure på om noe med demping kunne skyldes innbildning.
    Men hvorfor skal dei som mener kabler har noe å sei, tole alt gørr fra skeptikerne?
    Men noe handler om det samme, målbart, men er det hørbart?

8)
    Husk jeg spør i en snill tone. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at om du hadde visst hva du snakket om hadde du ikke betvilt om dette er hørbart eller ikke.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja..jeg burde ikke det, men latt alle andre herje som dei vil når dei er ufin.
    Å si at en kan heller holde seg unna tråden, var fordi noen hadde så mye imot den eller mine meninger, så kom jeg med et tips.
    Tror du misforsto innlegget Lovemusic

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chamror
    Jeg mener akustiske tiltak er verd å bruke tid og penger på.

Alle kontor/arbeidsteder/offentlige bygninger/møterom/forelesningssaler er konstruert med tanke på gjenklang, ekko, absorbering osv av lyder.

Her finnes det ofte spesifikke krav til gjenklang, spredning av lyd, og materialene som benyttes regulerer dette.

Men jeg er også tilhenger av at man bør kjøpe det anlegget man har lyst på (les dyrt anlegg) deretter behandle akustikkdelen.

Å behandle det akustikkmessig trenger ikke å være dyrt (les rockwool-plater), mens oppgradering av anlegg ofte er dyrere, og noe man etterstreber mere (bedre høyttalere osv).
    jada, men jeg er ikke noe imot demping. Det bare forbedrer lyden som igjen er en stor fordel.
    Det gikk bare på bruken av ordet, oppgradering som alle nå, må ha fått med seg, over flere sider.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akustikkjaget for voldsomt?

Spør igjen, i håpet om å få høre noe fra den andre siden også.

Dette blir bare et jag mot en person, som syns det har tatt litt for mye av.

Og så glemmer vi alt jeg har sagt da mine teorier er borti natta og jeg overhodet ikkje har peiling hva vi snakker om.
    + at dere har rett, jeg burde ikke kjøpt nytt anlegg, fordi det hadde vert mye bedre med deming av stuen min, som ville gitt meg en mye større effekt.

Jaja..

Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og IKKE svar på om noe av lyddempingen kan samenlignes med kabelbytte og innbilt forskjell???

Innbilt forskjell på kabler, kan vel og skje med lyddemping?

Men neida, då er eg enda mer tosken..

Hvem er hva?

Det er målbar forskjell på begge ting, men kun hørbart på alt det som er nesten gratis å fikse.
    Nemlig akustikk!

Her hører vi forskjell, og du og du..

Rart?

Jaja..
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er trist å se at ett bra forum er blitt mer eller mindre overtatt av ”tullebukker” som det kan virke som først og fremst er her fordi de har lite annet å gjøre. Ikke er en interessert i å lære noe nytt, ikke interessert i å dele kunnskap og begrenset evne til å lære noe som helst av andre. Kvalitetsnivået og relevansen til AVforum er i fritt fall som følge av dette dessverre. Håper alle kan bidra til at denne typer tråder får en kort og fredfull død. På den måten kan en forhåpentligvis forhindre at en skremmer vekk (enda flere av) de som faktisk har kunnskap og er villige til å dele den fra dette forumet (hvis det da ikke allerede er for sent).

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Det er trist å se at ett bra forum er blitt mer eller mindre overtatt av ”tullebukker” som det kan virke som først og fremst er her fordi de har lite annet å gjøre. Ikke er en interessert i å lære noe nytt, ikke interessert i å dele kunnskap og begrenset evne til å lære noe som helst av andre. Kvalitetsnivået og relevansen til AVforum er i fritt fall som følge av dette dessverre. Håper alle kan bidra til at denne typer tråder får en kort og fredfull død. På den måten kan en forhåpentligvis forhindre at en skremmer vekk (enda flere av) de som faktisk har kunnskap og er villige til å dele den fra dette forumet (hvis det da ikke allerede er for sent).
    Jeg er ganske enig i dette selv og håper admin sletter trådene som går over stokk og stein, synes det blir mer krangling enn direkte hjelp. Ser også at det er mindre aktivitet fra de store gutta her inne for tiden, ellers er jeg selv også mindre aktiv her på forumet for det er ikke den samme gløden lengre. Det blir litt hjelp via PM og litt posting av nyheter, vi trenger en forandring her inne ellers tror jeg det blir lite hjelp å få fremover her.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt åpenbart at enkelte har svært tungt for å forstå eller lære noe som helst. Enkelte brukere klarer jeg ikke å se på som noe annet enn provokatører og forumtroll som kun er her for å skape debatter som ikke har livets rett siden de nesten alltid faller på sin egen urimelighet. Hvis dette ikke er tilfelle så bør man kanskje vurdere hvorvidt slike tullinger har noe å bidra med og eventuelt kaste de ut for godt. Slike som disse er også en hemsko mot rekruteringen i miljøet.

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    akustikkjaget for voldsomt?

Spør igjen, i håpet om å få høre noe fra den andre siden også.

Dette blir bare et jag mot en person, som syns det har tatt litt for mye av.

Og så glemmer vi alt jeg har sagt da mine teorier er borti natta og jeg overhodet ikkje har peiling hva vi snakker om.
    + at dere har rett, jeg burde ikke kjøpt nytt anlegg, fordi det hadde vert mye bedre med deming av stuen min, som ville gitt meg en mye større effekt.

Jaja..

Du kan slutte og spørre om dette jaget nå i grunn. Etter 12 sider hvor mer eller mindre alle innlegg forteller brukere av forumet at å ha fokus på akustikk er viktig for lyd opplevelsen, så spør jeg meg selv, hva er poenget med og fortsette og prøve å få et svar? Har du ikke alt fått et svar? Fortsetter du og spørre fordi du ikke har fått det svaret du ønsker deg?
    Kan det tenktes at du ikke har fått noe annet svar pga at det som er sakt er riktig?

Man kan dra den akustisk behandlingen veldig lang om man ønsker, men mange av innleggene her omhandler enkle grep som kan gjøres. De koster ikke all verden og er heller ikke visuelt forstyrrende i et oppholdsrom.
    Jeg tror du har fått de svarene du vil få, så bare la tråden dø ut...
    Det virker som at du er en slik fyr som kan ha 100 personer fortelle deg at du er god på noe, så kommer en person og sier at du suger. Etter det har det ingen betydning hva de 100 andre sier. Det er hva en av hunder mener som har noe å si. Poster du lenge nok, finner du nok han ene av hunder her.

Og IKKE svar på om noe av lyddempingen kan samenlignes med kabelbytte og innbilt forskjell???

Innbilt forskjell på kabler, kan vel og skje med lyddemping?

Men neida, då er eg enda mer tosken..

Hvem er hva?

Det er målbar forskjell på begge ting, men kun hørbart på alt det som er nesten gratis å fikse.
    Nemlig akustikk!

Her hører vi forskjell, og du og du..

Rart?

Jaja..
    Tonene i disse to innleggene er rett og slett barnslig. Du fremstår jo som en sutrende tenåring som har fått tilsnakk fordi noen har syns han har oppført seg tåpelig.
    Lager du en tråd hvor du ønsker saklig diskusjon og tilbakemeldinger om et tema, må du tenke deg om hvordan du formulerer deg og for svingende ta til deg den informasjonen du får.

Henning
    Roger Waters
    akto

Det er jo beklagelig om forumet forringes. Dette er jo en av de viktigste plassene jeg har for inspirasjon og informasjon. Når jeg har spurt om hjelp i en tråd får jeg hjelp og alle jeg har sendt PM til har svart og vært hjelpsomme. Håper jo for all del ikke at denne møteplassen vil miste sin betydning. Ville jo vært et stort tap for alle entusiaster innen AV.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fulle støtte gis hermed til trådens fire siste poster.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforum er plassen som har inspirert meg mest til å komme dit der jeg er i dag, har lært veldig mye og kritiserer ikke folk pga kabeltesting eller noe. Vi alle er glad i lyd og da synes jeg det er viktig å spre den gleden videre til andre, forumet er for å hjelpe andre et steg videre så de når skikkelig lytteglede av anlegget sitt. Jeg kom inn på Avforum av en tilfeldighet og deretter har jeg holdt meg her, men etter tiden som har gått har glansen begynt å forsvinne pga krangling og folk som ikke kan være seriøse. Folk burde heller være glad til at de får svar på sine spørsmål enn å diskutere i endinga om bare tull, hold seg til saken og akustikk er fint.

De fleste vet hvor kabeldiskusjoner fører enn, virker som det å høre forskjell på DAC ender opp i samme gate. Kan vi ikke heller glede oss over at noen hører forskjell da? Det må vel være positivt at de har fått en "oppgradering" med en ny kabel eller DAC til anlegget sitt, synes vi skal heller fokusere på gleden ved å ha slike anlegg. De fleste her inne sitter med anlegg folk kan bare drømme om, selv synes jeg det er synd at folk skal hetse andre. Ingen har rett til å dømme folk man ikke kjenner, verden er ikke en hyggelig plass lengre men prøv i det minste å ha en god tone på forumet. Jeg har snakka med flere jeg har hatt kontakt med her inne at de nesten ikke gidder å være her mer, litt pga disse holdningene som er her for tiden.

Stay calm and friendly and the world will be a better place for all of us.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ler meg skakk.. egentlig helt utrolig å lese gjennom hele 11 sider, men dette er tydeligvis en bitter mann. Hvis ikke skjønner jeg ingenting.. greit å søke tips og veiledning, men makan. Dette her minner meg om gilmour eller hva han nå kalte seg. Kunne sikkert fornektet all info og forsvart bruken av kassett i 28 sider her på avforum, tross alle gode sjeler som faktisk biter sammen tenna og gir gode tips, men blir behandlet på den måten her.. jeg må bare le over hele debatten, stakkarslig opplegg

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)

Det er så mye tull her nå.

Jeg stiller spørsmål i denne tråden, tydeligvis upopulere, for det ser vi
    av svarene.

Jeg liker å stille diverse spørsmål,gjerne kritiske, for det er det vi lærer av.
    Ikke alt er populert skjønner jeg, men forsatt kan en lære.
    Ikke alt jeg spør om, tør andre spørre om, og dei holder klokelig kjeft og går heller
    å lurer, enn å blir stemplet som diverse.
    Jeg har lært mye her på av-forum, om f.eks demping av rom, da det finnes enormt mye info.
    Det er en del folk her inne, som sitter inne med mye god info.

Men så kommer problemene.
    Noen liker ikke å få diverse spørsmål, da dei ikke er enig eller ikke vil
    tenke tanken, f.eks:

Når en stiller et kritisk spørsmål får en ofte et svar, men lite svar nå.
    Istedet for blir en stemplet som forumtroll osv.
    Jeg tror dette spørsmålet skapte forvirringer og spesielt for kabelskeptikerne?, siden jeg da ble stemplet som forumtroll og andre ting.

For spørsmålet er helt greit, kan en oppleve samme forskjeller på kabler som ved å dempe rommet ytterligere utover 1 refleks?
    Tenker da på om hjernen tror det kan vere forskjell på hørbar lyd, mens det kanskje ikke er noe forskjell.
    Tror at i en evnt blindtest, skulle en ha slite med å høre forskjell på om det var montert et par plater i taket.

Bastant nei, kom det fra et par, men hvorfor ikke?
    Høyttalere:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)
    Tror at i en evnt blindtest skulle en ha slite med å høre forskjell på om det var montert noen plater i taket.

Bastant nei, kom det fra et par, men hvorfor ikke?
    Du trenger antakelig ikke gå så langt som å blindteste; snakk til en betongvegg og snakk tilsvarende til en akustikkplate. Ingen av de svarer deg(forhåpentlig ikke), men du vil om du har normal hørsel oppfatte forskjell i lyden(mer dempet eller "lukket" lyd fra plata).

Har selv leilighet med mye glass, betong og parkett. Akustikkplater i taket forvandlet lyden til akseptabel, hvilket den ikke var på forhånd. Hadde inne en akustiker på forhånd som målte romakustikken og fortalte meg hvor jeg burde dempe. Stort sett samtlige som har vært innom har lurt på hva jeg har i taket - og effekten av det etter jeg har fortalt hva det er. "Klappetesten" under dempet område og utenfor dempet område har i alle fall overbevist den mest tonedøve om at platene gir hørbar forskjell i lyden. Uten at de derved vet om hvilke forskjeller det gir for musikken.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk, Du stiller ikke kritiske spørsmål. Du stiller idiotiske spørsmål som du ofte konkluderer i samme setning. Dette er en form for trolling som bare skaper irritasjon for de som faktisk har noe å bidra med - i sterk motsetning til deg som avfeier alle andres meninger som urelevant eller nonsense. Problemet er at de som kan dette ikke gidder å prøve å få det inn i skallen din lengre og derfor blir svadaet ditt stående for ettertiden slik at alle potensielle interesenter av hobbyen tror vi er en gjeng med tullinger alle sammen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens:
    Overse slike idiotiske innspill som enkelte kommer med. Det er jo åpenbart at Lovemusikk liker å provosere. Beste måten å kneple slike tråder, er rett og slett og bare overse de helt. Han er verken interessert i å lære eller lytte. Og han har ingenting som vi kan lære av. Ikke la dere provosere av en fyr med fjortis tendenser.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Lovemusikk, Du stiller ikke kritiske spørsmål. Du stiller idiotiske spørsmål som du ofte konkluderer i samme setning. Dette er en form for trolling som bare skaper irritasjon for de som faktisk har noe å bidra med - i sterk motsetning til deg som avfeier alle andres meninger som urelevant eller nonsense. Problemet er at de som kan dette ikke gidder å prøve å få det inn i skallen din lengre og derfor blir svadaet ditt stående for ettertiden slik at alle potensielle interesenter av hobbyen tror vi er en gjeng med tullinger alle sammen.
    Der traff du spikeren på hodet, jeg prøvde å være litt mer diplomatisk :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Avfeier ikke andres meninger, jeg stiller bare spørsmål som er relavant for dette temaet også.
    Det er helt soleklart at demping har noe for seg.
    Men kan en videre/utviding av dempingen og hørbar forskjell ha noe med innbilt forskjell?
    Det er dette jeg tar opp, men så angriper/går dere i forsvar som kabelgutta gjør med en gang, uten at noen har tenkt over dette og prøvd å gje fornuftige svar.
    Når jeg skal til med å dempe den delen av stua min, hadde det vert greit å vite litt om dette temaet også.

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Folkens:
    Overse slike idiotiske innspill som enkelte kommer med. Det er jo åpenbart at Lovemusikk liker å provosere. Beste måten å kneple slike tråder, er rett og slett og bare overse de helt. Han er verken interessert i å lære eller lytte. Og han har ingenting som vi kan lære av. Ikke la dere provosere av en fyr med fjortis tendenser.
    Du er jo en av dei høyt respekterte her inne.
    Ivertfall var du det for meg hittil.
    Vi kunne sluppet slike tråder med krangling vis en hadde kommet med mer
    seriøse svar, f.eks nei tror ikke det, eller kanskje, eller vet ikke.

Så skal jeg skjerpe meg og omformulere meg i fremtiden så dere ikke blir provisert.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Du trenger antakelig ikke gå så langt som å blindteste; snakk til en betongvegg og snakk tilsvarende til en akustikkplate. Ingen av de svarer deg(forhåpentlig ikke), men du vil om du har normal hørsel oppfatte forskjell i lyden(mer dempet eller "lukket" lyd fra plata).

Har selv leilighet med mye glass, betong og parkett. Akustikkplater i taket forvandlet lyden til akseptabel, hvilket den ikke var på forhånd. Hadde inne en akustiker på forhånd som målte romakustikken og fortalte meg hvor jeg burde dempe. Stort sett samtlige som har vært innom har lurt på hva jeg har i taket - og effekten av det etter jeg har fortalt hva det er. "Klappetesten" under dempet område og utenfor dempet område har i alle fall overbevist den mest tonedøve om at platene gir hørbar forskjell i lyden. Uten at de derved vet om hvilke forskjeller det gir for musikken.

Dette har jeg seff erfart selv, men er vel mer ute etter at når en har dempet ned dette, og kanskje tanken går mot at å dempe litt til, om det da kan bli slik jeg spør om?
    Høyttalere:

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •