Bassfeller, et missforstått vidunder. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 162 av 162
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Permorten2@live.no
    Det er kun prosessering, men oppnår kun dette resultatet i og i rimelig nærhet av lytteposisjon. Har en økning i spesielt 40-45 hz området fra 2m og mot ytterveggene fra lytteposisjon.

Har forøvrig endret litt på prosesseringen i forhold til en helt rett frekvensgang.Jeg har nå en bbc-dip med ca 3db økning i bassområdet og ca 2db ned mot diskantområdet. Det er litt mere behagelig å lytte over tid med bbc-dip.

per m
    Jeg trodde BBC dip var mindre nivå i presens området.

De undersøkelsene som er blitt gjort på foretrukket frekvensrespons forteller om en kurve som faller noe ned mot diskanten. Harman sin siste viste 5 dB i forskjell fra dypeste bass til høyeste diskant. Men det kommer nok ann på hvordan rommet er behandlet og høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bbc

Det ble vel litt feil å kalle det bbc-dip, men også den har forandret seg gjennom tidene,da den opprinnelig bare hadde minimal senking i 2-4khz området. Da jeg skulle lage "min" dip tok jeg de 15 beste cd-innspillingene jeg har. Spillte disse kontinuerlig, og forandret prosessoren til jeg var helt fornøyd, og endte opp med en dip som har ca 4,5 db forskjell fra 50hz-20000hz. Brukte forøvrig også spektralab med jevne mellomrom for å sjekke at kurven hele tiden var jevnt synkende.

Når jeg da mastrer eller mikser musikk vet jeg at jeg tilpasser meg de innspillingene som jeg liker best i utgangspunktet.

Electra-Fidelity - Spendor 1/2 by Robert E. Greene; TAS Fall 1993

Her kan man også se hvilken kurve som denne fabrikanten endte opp med etter å ha forhørt seg med BBC.(ca 5 db nivåforkjell)

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •