En "arabers" garasjekino prosjekt - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke du vil angre på å legge gulv i begge kottene. Selv om de er små kan de brukes til oppbevaringsrom. I tillegg har du med gulv mulighet til å komme inn i kottene, om du senere må legge inn f.eks trekkerør eller kabler til andre ting.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ting tar tid....

Kom meg endelig en liten tur ut i garasjen i dag. Fikk ikke gjort så mye, men fikk på min første "luftespalte". Bruker 5 cm lekter og tetter med vindsperr. Tar laaaaaang tid, men tror det vil gå kjappere etterhvert :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer med acousticsaudio.com?

Da har jeg kjøpt meg en bøtte med greenglue (brukt). Trenger en bøtte til, og ble anbefalt denne: http://www.acousticsaudio.com/Merchant2/merchant.
    Noen som har erfaringer herfra? Noe annet som er lurt å kjøpe når en først handler over dammen? :-) trenger jo bl.a kabler......

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet befinner du deg a? Jeg har en halv bøtte med GG samt pistol som du kan få kjøpt billig...

Ellers så er det lenge siden vi har fått sett noen bilder... :wink:

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Hvor i landet befinner du deg a? Jeg har en halv bøtte med GG samt pistol som du kan få kjøpt billig...

Stian
    Befinner meg i Haugesund, men er fortsatt int i billige løsninger Har akkurat handlet meg en halv bøtte og pistol fra en kar i Trondheim, men trenger nok endel mer.........Dersom jeg ikke husker helt feil, så er det nærmere 70 kvm med gips :roll:

Bilder ja.....TingTarTid her for tiden Ettersom jeg ikke har noe særlig erfaring, så tar selv de enkleste ting litt tid.....men jeg får gjort noe hver uke Skal få tatt noen flere bilder, for jeg tror jeg har tatt noen valg som jeg har spart noen penger på ;-) Penger spart her og der går fort i bedre pj, reciever, høytalere osv 8-)

Spent på hvordan ventilasjonsanlegget ditt fungerer......Fått testet det ut? Jeg kopierer mye fra deg, men jeg kommer nok ikke til å sette varme i det, kun en motor for å få pumpet luft inn/ut

Var en tur på Byggmakker her for å få noen råd. Kunne desverre like godt ha spurt min 13 år gamle datter.......makan til lavt kunnskapsnivå og vilje til å hjelpe.....vet ihvertfall hvor jeg ikke skal gå da ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stian
    Sjekk PM :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wallplate

Da har jeg endelig fått gjort litt i garasjen :-D
    Har fått satt opp en vegg ved trappen, samt gjort klar for døren. Av en eller annen grunn passet det helt perfekt, og målene ble nøyaktig 90 x 200 8)
    Brukte sikkert 1 hel time på å stå og fundere på hvordan jeg skulle gjøre det, men ser at det lønnte seg ja :-)

Så......mens jeg venter på høytalerkabelen jeg har kjøpt, så leter jeg etter plugger og hvilke veggplater jeg skal gå for. Har jo kikket litt på stereovoss sine produkter, men synes det kan bli litt vel dyrt......

Derfor lurer jeg på om noen har noen erfaring med wallplates kjøpt på ebay eller amazon?

Hva med disse? Vil disse passe i en vanlig Apparatboks fra f.eks Elko?
    http://www.amazon.com/Quality-Banana.../ref=de_a_smtd

Hva med denne dersom jeg drar kablene helt ut? Amazon.com: Vanco 120614X Custom Two-Piece Bulk Cable Wall Plate (Single, White): Electronics
    http://www.amazon.com/DataComm-45-00...bxgy_hi_text_c

Krever forannevnte denne? Amazon.com: Arlington LV1-1CS Single Gang Low Voltage Mounting Bracket Device: Home Improvement

Og sist, men ikke minst.....hva med "den store" plata bak racket? Amazon.com: Atlona 7.1 Speaker Wall Plate: Electronics

Skakke væra lett

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    Da har jeg endelig fått gjort litt i garasjen :-D
    Har fått satt opp en vegg ved trappen, samt gjort klar for døren. Av en eller annen grunn passet det helt perfekt, og målene ble nøyaktig 90 x 200 8)
    Brukte sikkert 1 hel time på å stå og fundere på hvordan jeg skulle gjøre det, men ser at det lønnte seg ja :-)

Så......mens jeg venter på høytalerkabelen jeg har kjøpt, så leter jeg etter plugger og hvilke veggplater jeg skal gå for. Har jo kikket litt på stereovoss sine produkter, men synes det kan bli litt vel dyrt......

Derfor lurer jeg på om noen har noen erfaring med wallplates kjøpt på ebay eller amazon?

Hva med disse? Vil disse passe i en vanlig Apparatboks fra f.eks Elko?
    Amazon.com: High Quality Banana Binding Post Decora Style Wall Plate for 2 Speakers - Cou...: Computers & Accessories

Hva med denne dersom jeg drar kablene helt ut? Amazon.com: Vanco 120614X Custom Two-Piece Bulk Cable Wall Plate (Single, White): Electronics
    Amazon.com: DataComm 45-0002-WH 2-Gang Recessed Low Voltage Cable Plate (White): Electronics

Krever forannevnte denne? Amazon.com: Arlington LV1-1CS Single Gang Low Voltage Mounting Bracket Device: Home Improvement

Og sist, men ikke minst.....hva med "den store" plata bak racket? Amazon.com: Atlona 7.1 Speaker Wall Plate: Electronics

Skakke væra lett
    Nei....skulle ikke være lett :-) Skulle sjekke hva frakten ville komme på, så ser jeg at Hdmi kablene jeg skulle kjøpe (bluerigger) og Sewell banana plugs ikke kunne sendes til Norge :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Passer denne?

Driver og planlegger litt hvordan jeg vil ha det seendes ut på veggen. Ser for meg å trekke høytalerkablene til en veggplate. HDMI og Sub vil jeg trekke f.eks gjennom en egen boks.

Jeg har kikket litt på det de har på Avshop, og lurer på om denne vil fungere hos meg. Jeg skal ha dobbel gips, GreenGlue og ett lag med mdf
    AVshop.no / Dayton Monteringsbrakett for veggplater Firdobbel

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ventilasjon

Da har jeg kommet meg litt videre. Har fått litt hjelp til å finne ut hvordan jeg skal gjøre det med strømmen, og har hatt en kar som har en smule mer peiling på ventilasjon enn meg 8)

Skulle oppom for å høre med priser hos en lokal leverandør av ventilasjonssystemer. Jeg hadde i utgangspunktet slått ifra meg å gjennvinne luften/elbatteri, men så fikk jeg ett godt tilbud på dette:

Koster meg ikke mer enn en vifte på Clasern, så jeg tror jeg går for en slik løsning :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ting skjer :-)

Da har jeg kommet litt på vei. Har gjort ferdig trappa. Egentlig ganske så fornøyd med utfallet :-D Brukte lang tid på å planlegge, men satser på at det er lurt i lengden :-)

Jeg har fått tak i alt jeg trenger til ventilasjonen, og satt opp både ventilatordelen og rørene........går for 1 avtrekk bak, og 2 tilluft litt lengre fremme. Tror det skal være nok for dette rommet, så nå kan ungene bare benke seg inn når alt er på plass :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

audah.....

Så skulle jeg jo ta på litt KZ på gipsen hvor rørene skulle opp........mikset stoffet utenfor for å ikke søle, og med fullt fokus gikk jeg inn i garasjen for å sette i gang.........fikk ikke med meg at poden hadde tatt opp porten....dvs tilpasset hans høyde.........for meg og mine 186 cm gikk det galt, og bøtte med KZ gikk i bakken.......... :-)

Jeg tenkte jo at dette måtte dokumenteres, så madammen lurte på hvilken idiot jeg var som tok bilde av porten og sølet....mente jeg burde prioritere å få det bort (det skulle jeg også ha gjort, for det tørket fort....) :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo bra ut dette (fremgangen altså, ikke sølet... ).

Du har jo i det minste port på garasjen, det er ikke alle som har det... :roll:

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut! Ser ut til at har full kontroll..

Må gi litt ekstra skryt for trappa, den så jo veldig bra ut!

Gleder meg til og se prosessen videre, er gøy og se hvordan andre løser ett lignende utgangspunkt som meg selv..

Stå på!

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spikerslag....hvor og hvor mange? :-)

Det har blitt gjort endel i garasjen, og vil legge ut bilder om ikke så alt for lenge :-)

MEN.......jeg lurer litt angående spikerslag, og da spesielt i taket. Bredden på taker et 70 cm, og det vil komme opp to lag med gips (med GG i mellom) og panel. Lurer da på om det er nødvendig med spikerslag i taket (alt 1) eller om det er greit å droppe spikerslaget i taket (alt 2)?

Har seff spikerslag i alle vinkler i skråtaket og kneveggen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut! Ser ut til at har full kontroll..

Må gi litt ekstra skryt for trappa, den så jo veldig bra ut!

Gleder meg til og se prosessen videre, er gøy og se hvordan andre løser ett lignende utgangspunkt som meg selv..

Stå på!

Stian
    Takk! Ekstra skryt må en ta til seg :-D

Hvordan går det hos deg da? Noen erfaringer nå når du har fått brukt det en stund? Hvordan dungerer lerretet på TV? Jeg funderer litt hvor stort lerret jeg klarer å trykke inn, og hvilket format...

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Ekstra skryt må en ta til seg :-D

Hvordan går det hos deg da? Noen erfaringer nå når du har fått brukt det en stund? Hvordan dungerer lerretet på TV? Jeg funderer litt hvor stort lerret jeg klarer å trykke inn, og hvilket format...

Denne hadde jeg ikke fått med meg..

Erfaringer ja.. Jeg finner ingen konkret ting jeg skulle ønske jeg hadde gjort annerledes, syntes ting fungerer bra som det gjør.. Har hatt litt nettverks problemer men det er brukern sin feil og ikke rommet...

Jeg irriterer meg litt over lerretet mitt, det er veldig kult med et buet lerret som jeg har, men man får da ikke orginal maskering til det.. Men her skal jeg prøve ut litt selv..
    Men skulle jeg kjøpt ett nå så hadde det nok blitt med rett ramme og med maskering fra 2.35:1 til 16-9..

Eller er jeg veldig glad for at jeg satt inn ordentlig med ventilasjon samt satt komponenter i eget rom..

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Står litt fast her nå......

Da er 2 lag gips på plass med en dæsj med Green Glue imellom Sparklet en gang, og prosjektor (Epson TW9000), Reciever (Yamaha RX3010) Grandview 92" kurvet rammelerret og Klipsch høytalerpakke (RF82, RC62, RS52 og SW-112) bestillt :-) Når jeg tenker meg om ligger også teppet og tapeten og venter på meg....skulle hatt større bil :-D

MEN......har 2 spørsmål:

Skal lage en løsning på HT-tilkobling slik som "Kokken" har laget. Har kjøpt inn Binding posts som jeg skal bore inn i en blindboks. Enden som er ut i rommet er jo greit.....der kommer en bananplugg. Men hva skal jeg gjøre i andre enden? Må jeg lodde høytalerledningen til binding posten?

Jeg ser også for meg å kjøpe en HTPC. Ser at Amrock har en ferdigløsning. Er dette noe, eller er det best å bygge selv?
    Jeg må kunne bruke newsleecher 8) , spille av 3D materiale og bruke f.eks ett nettbrett + XBMC for å kunne sitte på en tab og starte en film :-)

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også for meg å kjøpe en HTPC. Ser at Amrock har en ferdigløsning. Er dette noe, eller er det best å bygge selv?
    Jeg må kunne bruke newsleecher 8) , spille av 3D materiale og bruke f.eks ett nettbrett + XBMC for å kunne sitte på en tab og starte en film :-)
    Gratulerer med fremgangen :-) Jeg skal selv bygge en media PC straks. Det blir et rack-kabinett da jeg har 2 stk 42U racksskap i kjelleren. Jeg jobber med å finne en bra løsning hvor jeg kan kjøre 2 instanser av XBMC på to ulike HDMi utganger. Derfor blir det nok et skjermkort med 2xHDMi og en på hovedkortet. nVidia skjermkort, masse RAM og disk. Tatt iso backup av filmene med AnyDVD. Vil nok bruke Plex på samme boksen, slik at filmer kan sees fra flere enheter. Ønsker å drive TV-stua, stereo-stua og kinoen samtidig fra samme PC... Forhåpentligvis også IP TV fra Telenor fiber, hvis jeg får til kortleseren. Alt styres fra et HTML 5 grensesnitt jeg skal lage, som styrer receiveren over HTTP og XBMC, samt styrer Z-Wave enhetene i kinoen (kommer mer rundt i huset etterhvert). Når jeg velger en film, skal lysene dimmes av seg selv etter en stund. Samme PC vil også være ansvarlig for videoovervåkning av eiendommen.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •