Ombygging av hjemmekino(masse nye bilder) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann ja.

Blir nok ikke noe innkasseringer da jeg legger tak under lydisoleringen. Har bestilt opp Parafon plater med oppheng. Kommer enten i løpet av en uke(om de er på lager) eller om ca 3uker, men en grei link ja. Skal spare på den om jeg skal bygge noe slikt i huset.

Når det gjelder reclinerene så er de fra "Fence Audio", kjøpt fra Netthandelen. De er relativt gode å sitte i(har ikke så mye å sammenligne med), men armlenene fungerer som knekkebrød. Lener du deg på de så er de ødelagte. På min så har jeg albueavtrykk på hver side, men siden jeg har fast plass så bryr jeg meg egentlig ikke. Vurderer dog å modifisere midtkonsollene. Med nytt trekk og kjølefungsjon. Oppbevaringsplassen er såpass liten i dem pr idag at de burde kunne byttes ut. Får man ett stillegående kjøleaggregat så kan man jo fort få plass til en six pack i armlene og da bygger jeg jo denne så armelene holder lengre enn dn har gjort nå.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært særdeles fiffi! Ser frem til den delen av tråden altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var taket bestilt og montering skjer på onsdagen om alt går etter plan.
    Det gleder jeg meg til ja. Bilder kommer.

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av garageman07
    Ser du har begynt, men må si jeg syns veggen du skal ha frontene på ble i smaleste laget. dette vil føre til at lydbildet blir smalt og vil gå utover surround effekten tror jeg.
    Jeg ville heller ha snudd kinoen 90 grader og hatt lerret på den nederste veggen på tegningen. På den måten får du ryggen til stolene mot biljardboret. Da kan du få sofaen ganske så nærme bordet, siden køene vil gå over stolryggen når dere spiller. om du bare har en rad med stoler, så er det i grunn heller ikke behov for et podie (slik at biljardkøene fortsatt kan gå over ryggene).
    På denne måten får du en liten utfordring om du skal kjøre i 7.1, men det er bare og feste HT i taket bak lytte pos. uansett, så er det nesten ingen ting som faktisk er dekodet i 7.1, men 5.1. Jeg merket ikke mye til at jeg koblet ut mine bak høyttalere.
    Selv har jeg et rom som bare er 3,34 i bredden og skulle inderlig ønske det var breiere. Ikke bare for å få et bredere lydbilde, men også for og kunne finne en god plassering til HT pga sweetspot og rom korrigeringer. hos meg har jeg problemer med HT plassering, men er veldig låst til hvor de må stå.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Veldig spennende å følge med på!

Innkasseringer til f.eks spotter:
    Innkassinger

Kan jeg spørre om hvilke reclinere du bruker? Er du fornøyd med dem?
    Styr unna...
    Jeg har 2 seter versjonen. Den ene stolen løsner konstant fra midtkonsollen. Om du finner det for godt og legge vekten din på feks. albue når du bytter sitte stilling, så knaker det felt i stolen. Noen steder hos meg er det blitt varige deformasjoner. På den positive siden, er de gode og sitte i. har hatt mine i en 3 års tid og de er ikke nevneverdig nedsitti.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lage spotkasser rundt hele, og så fore ned med en stjernehimmer o.l på midten ?
    Eksisterer mange muligheter, så lenge man har økonomisk råd og tid =)

Ellers er det nok også som ErikE sier, å snu kinoen slik du alltid har hatt den.
    Men vil tro du kommer til å få et godt resultat slik du har satt det opp nå også. Er jo uansett ikke en direkte dedikert kino dette, men mer et gutterom der det pilses i høy skala =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann ja.

Godt innspill, men selv om veggen ser smal ut så er den faktisk 3 meter. Tenker at det er god plass. Hvis jeg snur det 90grader så blir biljard området veldig lite. Skal jo prøve å kombinere de to delene, gentlemans lounge og kino området. Vil senere også komme en tjukk gardin som vil skille disse rommene. Og det vil også bli bygd gang utenfor eksiterende utgangsdør.

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann ja.

Godt innspill, men selv om veggen ser smal ut så er den faktisk 3 meter. Tenker at det er god plass. Hvis jeg snur det 90grader så blir biljard området veldig lite. Skal jo prøve å kombinere de to delene, gentlemans lounge og kino området. Vil senere også komme en tjukk gardin som vil skille disse rommene. Og det vil også bli bygd gang utenfor eksiterende utgangsdør.
    skulle det bli et problem, kan man jo alltids flytte døra inn i vinduet, noe som kanskje ikke er så galt å gjøre, om det passer seg slik fra utsiden da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ideer er dårlige nei. Håper jo at den eksisterende planene blir bra, hvis ikke er det jo aldri for sent å gjøre ting på nytt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering

Heisann ja, her hadde det jo ikke akkurat vært mye liv siden sist. Iallefall ikke i tråden. Hjemmekinoen er ferdig, iallefall foreløpig. Etterhvert som man driver på og ser flere filmer, eller hører på mer musikk blir man alltid nysgjerrig på hva som kan finnes der ute. Av bedre opplevelser og av bedre komponenter.
    Her i tråden derimot tenkte jeg at jeg skulle få lagt ut litt flere bilder. Er ikke så veldig god på å ta bilder så tips til hvordan jeg kan få de best mulig mottas med takk. Har ett speilreflekskamerea i økonomi klassen til å ta bilder med, så skal få tatt noen i løpet av neste uke tenker jeg. I mellomtiden skal jeg legge ut litt bilder som ble tatt i byggefasen. Kanskje noen finner de nyttige.
    Kinoen ble iallefall ferdig i fjor høst, så er ren latskap at jeg ikke har lagt ut bilder før. Må se om jeg husker hvordan jeg la ut bilder nå da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt bilder

Legger ut litt bilder av tidligere i byggeprossessen. Kan jo ikke avsløre alt med en gang. Trenger dessuten litt tid for å ta noen ordentlig bilder av sluttresultatet. Er jo ikke bare bare det heller. Noen i østfold som er gode på å ta bilder og har interesse for hjemmekino?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer taket på plass. Ecopron sombra ble som nevnt for dyrt, men ble veldig fornøyd med Parafon. Fikk taket for ca 4000,- og rommet er som sagt ca 35kvm. Fornøyd ja.
    De svarte restene som er i taket var ett dårlig forsøk på å dekke gipsen med barkduk for å unngå kosten på taket. VELDIG happy for at det ikke gikk og at jeg endte med å legge kronene i takplater. Totalt er det lagt opp 19 spotter. De er koblet til to x10 dimmere (LW11) og til da ir/rf omformer videre til den lille fjernkontrollen(nokkelknippe størrelse) som marmitek har.Er en sone til selve hjemmekino området og en sone til lounge området. Er i utgangspunktet fornøyd med x10 systemet, dog er det litt bugs med det her og der. Har blandt annet byttet ir/rf omformeren 2 ganger. Tronika er forresten veldig service innstilt og sendte ny med en gang på den andre(førstegang var den utenfor garanti,dvs over 2år gammel) Skulle gjerne byttet ut alt for å styre fra iphone eller ipad, men har null peiling på hva jeg må ha da. Noen som vet? Får jeg ikke det til kan det fort bli til at jeg bytter ut alt til xcomfort, men da skal jeg ta hele huset i samme omgang og da blir det en del mer kost tenker jeg."drømme"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg godt igang med å legge ut bilder. Skal legge ut litt flere i morgen, men nå er det natta her igården.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda flere bilder

Da legger jeg ut litt flere i håp om flere synspunker. Har fått lånt meg en skikkelig blits nå så skal se om jeg får tatt noen endelige bilder etterhvert.
    Har riktignok allerede lagt nye planer for hvordan jeg kan forbedre kinoen og kinofølelsen.

Her er vi igang med gulvet ja

Gulvet til podiet er på gang

Sofaen er på plass til bakre rad. Litt mur på på plass for å legge press på limet som holder lista på plass,

Her kommer stereo benken på plass samt frontrekka er på plass.
    Lerrete vil komme akkuart i mellom frontene så de er ikke i veien.

Her kommer rad 1 på plass. Denne sofaen har jeg store planer i å bytte i en lik som bakre rad, eller kjøpe nye sofaer foran og bak. Se bort i fra rot med litt kabler og litt esker. Er jo ikke ferdig helt enda.

Dett var dett. Har faktisk ikke tatt noen bilder av den ferdige kinoen/gentlemens lounge`n. Ser at det er noe jeg kanskje burde gjøre i løpet av kort tid. Er ett par småjusteringer her og der som skal til så skal jeg knipse litt.

Går forresten i tanker om å sette inn ett 7.1 jamo anlegg i kino delen nå. Typ D500 eller D600. Noen som har erfaringer med dette oppsettet? eventuelt noen som bor i oslo/østfold/akershus. Er veldig interessert i å høre dette i action. Skulle man anskaffe seg noe slikt blir man jo pent nødt til å bytte lerretet også. f eks. ett procurve akustisk lerret, slik at man får litt større lerret og litt bedre filmfølelse. Alltid greit med drømmer eller hva?

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woow nice, hvem kjøpte du de svart Parafon av?

mvh

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parafonplatene ble kjøpt av støydemping a/s. De holder til på Slitu i Østfold. fikk en veldig god pris av dem, så er absolutte å anbefale. De kunne montere på "kveldstid" også. om du ikke ønsker å gjøre det selv.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parafonplatene ble kjøpt av støydemping a/s. De holder til på Slitu i Østfold. fikk en veldig god pris av dem, så er absolutte å anbefale. De kunne montere på "kveldstid" også. om du ikke ønsker å gjøre det selv.
    Takk skal du, dine er svart har de noe modell betegnelse?

mvh

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Takk skal du, dine er svart har de noe modell betegnelse?

mvh

PerS
    Nei, ikke så vidt jeg vet. Tror nok de fort skjønner hva du mener hvis du ringer de. Sa ifra at det kunne hende at de fikk noen telefoner hvis det kom ut at de var billigere enn sombra platene. Eneste forskjellen på disse og sombra er at disse er ett par mm tynnere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •