gjennomføring fra teknisk rom til skap

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

gjennomføring fra teknisk rom til skap

Trenger litt tips idag!

Driver å planlegger gjennomføringen av alle kabler fra teknisk rom til skap.

Løsningen min blir en "slisse" mellom rommene (10cm vegg imellom), denne kunne jeg tenke meg og fylle med en eller annen form for skumgummi som er delt på midten, slik at alle kabler kan føres igjennom.
    Optimalt hadde vært 2 plater på 2.5cm, men kan også dele en 5cm også.

Spørsmålet er om noen har tips til valg av type skumgummi og hvor jeg eventuelt kan kjøpe den ?
    Har litt problemer med å finne gode alternativer..

-skap-jpg

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dum ide det der. Men du vil nok ikke få det fullstendig tett rundt kablene, hvis målet er å få det tilnærmet lydtett...
    Skumgummien bør være ettersittende og litt "tung" i seg for å få det tettest mulig og samtidig stoppe lyd. Men jeg har ikke anelse om hvor du skal få kjøpt den. Jeg ville muligens ha klippet opp en gammel madrass først og prøve med den...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med heller å benytte seg av en kabelbro, og så branntette o.l den istedet?
    Skal det være lydtett imellom veggene, eller bare lufttett (pga varme?)

Om det skal være lufttett så kan du benytte deg av en alu eller stålplate og nippler i den =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Skal det være lydtett imellom veggene, eller bare lufttett (pga varme?)
    Tja, er vel en liten kombinasjon, jeg trenger det ikke 100% lydtett, men jeg vil heller ikke ha det for mye åpent. Jeg ønsker heller ikke at varmen skal gå inn i teknisk rom.
    Hvorfor jeg vurderer en skumgummi løsning er nok fordi det var det første jeg tenkte på og det burde være rimelig enkelt å lime på plass!

Tenkt litt på sånn hard skumgummi til verktøykasser der du kan kutte til plass for verktøyene dine, men har ikke klart å google meg frem til noen butikker som har slikt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •