Narna`s hjemmekino prosjekt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Om han legger hele taket først og så lager spotkasser langs vegger nedom der igjen vil dette ikke påvirke lydisolering negativt.
    Det jeg mente var tette kasser av gips bak selve spotpæra i taket. Altså på baksiden av takplatene.
    Vi er skjønt enige.Ser nå at jeg forklarte meg veldig klønete

-Det beste (hvis han skal ha spotter) er en kanal langs med taket rundt rommet.

-det andre alternativet blir som du sier, med innbyggingskasser bygd av gips og skrudd og fuget "opp" i taket.

(merker jeg ikke har ordene helt med meg i dag)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok spotter i vegg i stedet for tak.

Får søke litt rundt for å se hvordan det å ha spott i vegg blir, men har fått beskjed fra "regjeringa" om å begrense lyd fra kjeller til 1.etasje så godt som mulig - så da dropper jeg spotter i tak. hehe.

Har søkt litt på forskjellige belysninger i kveld, og det finnes da gode alternativer til vegg kontra tak

Har kjøpt inn pergo, så det får bli i første omgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden flyr, og snart er det vår

Prosjektet ned i kjelleren har måtte ventet på andre mer viktige ting.

Vår årlige guttetur til Åre er gjennomført. En gjeng på 7 grabbar som siden -94 har dratt til Åre for å “slappe av” er over . Men vi gleder oss til 2012

I tillegg har jeg fått min drøm gått i oppfyllelse som trenger oppmerksomhet nå som våren kommer for fullt.

Narna`s hjemmekino prosjekt-dsc_0064-kopi-1024x680-jpg

Men har fått tid til å trekke litt rør også.

Har fått satt opp det som trenger av stikkontakter, bak høyttalere, front høyttalere. El er ferdig, men ikke tilkoblet.
    Har fjernet en gammel oljefyr som trengte en 10 ampers kurs, så jeg hadde tenkt å bruke den til forsterkere og annet AV utstyr. Lys kommer fra en annen kurs.

Nå må jeg sjekke kontoen for å se om jeg kan ta meg en tur til Coop Bygg Mix for å kjøpe ferdig malte MDF plater til veggene.

Så er det taket sin tur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Progresjon

Da har jeg hatt en liten tur til Coop Obs i Trondheim og anskaffet meg MDF ferdigmalte plater.

Rommet har blitt bekledd og jeg ser frem til å begynne med taket.

Det ble utregnet nok plater, men tror du ikke at de på Coop`en la med ei plate med annen utforing!! Vi lempet 3 og 3 plater i slengen, så den ene platen måtte ha ligget imellom, for jeg så den ikke. Så det “mangler” ei plate ved den ene døra.

Narna`s hjemmekino prosjekt-dsc_0073-1024x680-jpg

Vel vel. Skal jo bytte den, men litt surt da.

Mangler å sage ut til vinduet, men det får jeg ta en annen dag.

Neste steg er som sagt taket. Har lydbøyler, så jeg må bare anskaffe meg litt gips plater, takess og litt glava så er det bare å sett i gang.

Det spørs hvor mye jeg får tid til når våren har kommet...... vel enda ligger det mye snø, men det blir en del å gjøre utomhus - samt kjøring av litt mc 8)

Narna`s hjemmekino prosjekt-dsc_0069-1024x680-jpg

Narna`s hjemmekino prosjekt-dsc_0077-1024x680-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tiden fly

Når man har det gøy.

Ble litt stopp i byggingen av kinorommet. Andre ting måtte på plass. Drenering langs veggen (blant annet der kinorommet er). Var et litt tett rør som en kan se fra mine første bilder her.

Var nok litt for kjapp til å sette opp stenderverk og plater. Måtte ned med de igjen grunnet det tette taknedløpet.

Men det er en saga blott nå.

Innkjørselen er ferdig, utomhus er "ferdig"n (Bilde), innvendige prosjekter til samboer "ferdig" - så nå.... nå kan jeg fortsette.

Meeen hun blander seg inn i dette prosjektet også.

Ville ha større vinduer. -> så det kjøpte hun.

I går fikk jeg en kamerat til å sage ut 2 stk vindu i kjelleren. 1 til kinorommet og 1 i naborommet.

Hydraulisk sirkelsag med vannavkjøling eller noe slikt. Spurte om han kom til å søle... han bare flirte og sa .... ja - --- mye.

Halv ni i går kveld begynte vi.... jeg var spent på hvem som kom først. Ungene som lå å sov, eller naboene....Ingen kom... må være pga av HD`n jeg kjøpte meg for 2 år siden - ingen klager på meg nå :-P

Men jeg er i gang...og denne høsten kan bli artig

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •