Lager "leke-kino" på gjesterommet :) "Trenger hjelp til valg av høytalere/løsninger! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    knall!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twg76
    Ja har flere mulige løsninger her... men ingen er sånn sett "ideelle"
    OG dette er jo en kino som er FULL av kompromisser... men får se hva det blir til
    Gleder meg til å se ett 100% ferdig "produkt" iaf =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tok noen bilder til her

et par bilder til i dagslys

Her er forresten noen av skissene jeg brukte underveis i konstruksjonen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser veldig bra ut.
    har du tenkt å ha høyttalere ute i de rommene? vil ikke dette i så tilfelle ødelegge spredningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det senter HT du har satt i hullet i mitten av tv-bordet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    ser veldig bra ut.
    har du tenkt å ha høyttalere ute i de rommene? vil ikke dette i så tilfelle ødelegge spredningen?

Det er godt mulig det vil gjøre, men i utgangspunktet hadde jeg tenkt å bruke Dali 909'ene jeg har ståendes og de vil dekke store deler av det rommet og tanken var da å trekke de litt fram og skråstille de... Er jo forståvidt bassporter i bakkant av disse også som ikke får ideelle forhold å jobbe i... de skal vel teoretisk sett stå ca 1 meter fra bak-veggen osv osv...
    MEN her er WAF-faktoren (wife acceptance factor) mye viktigere enn selve ytelsen på anlegget... men håper og tror det skal bli helt greit uansett

For alt jeg vet så er det mulig det bli et type "mikro-anlegg" høytaler oppsett som blir hengt opp i framkant av skråtaket både med tanke på senter og fronthøytalere... og at "høytaler rommet" blir okkupert av noen grønne planter...

Time will show...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Er det senter HT du har satt i hullet i mitten av tv-bordet?
    mhm...
    En forholdsvis liten Dali SC-7

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp til valg av høytalere/løsninger

Nå når "kino'n" er ferdig bygga så ser jeg jo det at det ikke blir noe fint med de høytalerne jeg egentlig hadde tenkt å benytte meg av
    Disse blir "for store" for åpningene sine og vurderer derfor alternativer...

Forsterkeren min kan jeg jo egentlig fortsette å bruke en Denon 3808A.

Står da mellom å få tak i noen "billige" greie småhøytalere som kan passe fint inn i kino'n enten ved å montere det opp i alle hjørnene på rommet og foran åpningen til lerretet. Vet ikke hvor mye jeg må ut med for å få noe som funker greit nok til litt film, musikk og spilling... Trenger ikke å være "værsting" har forsåvidt også en B&W ASW3000 sub som jeg kan benytte meg av og bare ha "småhøytalere" ekstra.

Det andre alternativet er å nå få tak i høytalere til et fremtidig 11.2 system i den SKIKKELIGE kino'n som skal startes å bygges på muligens til høsten om påbygget på huset er ferdig fra snekkeren til da... Det blir da snakk om et rom på ca 5*7 meter som skal innredes.
    Noen som har noen gode tips å komme med her på et framtidig lydsystem??? (der jeg nå i første omgang kunne brukt deler av dette anlegget i leke-kino'n som fronter, senter og bakhøytalere!?
    Er igrunn HELT blank på hva jeg bør velge her... prismessig vet jeg heller ikke helt hvor mye jeg må strekke meg til eller hvor langt en eventuellt kommer med rundt 30 til 50 lapper til høytalere (forsterkere utenom)
    Kommer forsåvidt til å benytte meg av lydtransparant lerret på den andre kino'n så sånn sett trenger jo ikke design å stå i høysetet på frontene der... bakhøytalere osv er jo også mulig det blir noe innbygde greier...

HJELP!!! kom med tips...

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke så mye sammenligningsgrunnlag på høyttalerfronten men kan si at Dali Ikon 5 MKII spiller veldig bra hos meg. Kjøper du i hvitt blir WAF'en enda høyere.

Fordelen rent teknisk er at disse har bassport på fremsiden som kan være en fordel i din løsning samt at bånd-diskanten gir god spredning.

Jeg skal kjøpe meg sub, men akkurat nå har jeg oppsett uten sub. De er koblet til Yamaha RXV-767, men ser for meg de kan spille bedre med litt kraftigere saker. Vi så på Trolljegeren i går kveld (40KVM rom) og de små greiene spilte imponerende godt til tross for størrelsen. Dersom du skal oppgradere til et 11-system senere kan nok disse gjøre en god jobb som bakhøytalere i et slikt oppsett.

Mulig disse ligger en prisklasse for lavt for din kino, men nå har du iallefall en anbefaling

-Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Nå har jeg ikke så mye sammenligningsgrunnlag på høyttalerfronten men kan si at Dali Ikon 5 MKII spiller veldig bra hos meg. Kjøper du i hvitt blir WAF'en enda høyere.

Fordelen rent teknisk er at disse har bassport på fremsiden som kan være en fordel i din løsning samt at bånd-diskanten gir god spredning.

Jeg skal kjøpe meg sub, men akkurat nå har jeg oppsett uten sub. De er koblet til Yamaha RXV-767, men ser for meg de kan spille bedre med litt kraftigere saker. Vi så på Trolljegeren i går kveld (40KVM rom) og de små greiene spilte imponerende godt til tross for størrelsen. Dersom du skal oppgradere til et 11-system senere kan nok disse gjøre en god jobb som bakhøytalere i et slikt oppsett.

Mulig disse ligger en prisklasse for lavt for din kino, men nå har du iallefall en anbefaling

-Espen
    Takker og bukker for tips
    Er ingenting som ligger for lavt i pris, trenger ikke å være dyrt bare for å være dyrt

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall tror jeg de kunne sett utrolig bra ut i de små rommene.

De er 80cm høye, så du hadde fått luftlomme til "taket" på 25cm. Bredden er ca 15 cm så der hadde du hatt i overkant av 15 cm på hver side.

Tror også dersom du kjøper hvitt med svart front hadde de glidd inn i tapetdesignet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall tror jeg de kunne sett utrolig bra ut i de små rommene.

De er 80cm høye, så du hadde fått luftlomme til "taket" på 25cm. Bredden er ca 15 cm så der hadde du hatt i overkant av 15 cm på hver side.

Tror også dersom du kjøper hvitt med svart front hadde de glidd inn i tapetdesignet

Så jo bra ut de der, men hva er det for noe? Har du en link med mer info??

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Dali Ikon 6 MKII
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med kinoen din?

Høyttalerne heter forrsetn Dali Ikon 5 MK2

Espen

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo kjempe bra! likte hvordan du brukte parketten til å lage tv-benken! smart! Om eg var deg hadde eg bare fått heim en fin tv, passer ikke med lerret og projektor inn i dette fine rommet...!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en 50" Hadde passa godt in der

Panasonic VT20

Mvh
    Svein S

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditta var jævlig pent!!

Gav virkelig inspirasjon da jeg har lignende rom=)

Har du dimensjoner på rommet, inkl skråhøyde?

EDIT:
    Ble så gira på å kike på bildene at jeg ikke fikk med meg at alle rom mål detaljene var beskrevet...=)

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Ditta var jævlig pent!!

Gav virkelig inspirasjon da jeg har lignende rom=)

Har du dimensjoner på rommet, inkl skråhøyde?

EDIT:
    Ble så gira på å kike på bildene at jeg ikke fikk med meg at alle rom mål detaljene var beskrevet...=)

Ja, de er lett å bli for gira når vi ser et sånt mesterverk!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Hvordan går det med kinoen din?

Høyttalerne heter forrsetn Dali Ikon 5 MK2

Espen
    Har vært borte på jobb en periode, så har ikke skjedd så mye mer siden sist her. Satser på å få gjort ferdig noe iløpet av uka som kommer, skal ihvertfall få begynt på andre veggen slik at "kontor-avdelingen" av rommet også blir ferdig

Skal se om jeg ikke får lagt ut noe mer bilder etterhvert... Hadde jeg bare funnet igjen speilrefleksen min... noen som har sett den?!!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Dette var jo kjempe bra! likte hvordan du brukte parketten til å lage tv-benken! smart! Om eg var deg hadde eg bare fått heim en fin tv, passer ikke med lerret og projektor inn i dette fine rommet...!
    Joda, er igrunn veldig fornøyd med "stereobenken" og hvordan den ble til slutt, og litt av poenget med rommet var gjenbruk av materiale jeg allerede hadde

Forsåvidt enig i det at prosjektor og sånt ikke helt passer inn her i rommet, men i all hovedsak blir det ståendes som på bildene og siden lerret uansett bare blir skjult så gjør det ikke noe

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •