Oppussing av stue, gipsplater på vegg? Type kabler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppussing av stue, gipsplater på vegg? Type kabler?

Jeg holder på å totalrenovere en kjellerleilighet, har dessverre ikke plass til et dedikert kinorom, men vil lage stua så bra som mulig. Det er både gulv og vegger i betong, har lekta ut med 3" lekter og dette vil bli isolert med glava. Ser at mange (alle?) bruker gipsplater når de bygger kinorom. Utenpå lektene skal jeg ha ferdigmalte panelplater, men er det lurt å legge på et lag med gipsplater før jeg legger på panelplatene? Hva vil dette i så fall være godt for?

Holder også på med å legge både strøm, nettverkskabler og høyttalerkabler inni veggen. Høyttalerne er B&W CM8 i front og B&W CM1 bak. Holder denne kabelen til bakhøyttalerne og denne til fronthøyttalerne og senter (B&W Centre2) eller bør jeg ha enda bedre kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

du vill få bedre lyd isolering.. betong i seg selv lyd isolerer godt men med lekter å ett lag med gips å panel utenpå blir en go del bedre.. var i fjor på ett bygg der de kun hadde brukt lekter å panel under betongen å det var 6desibel over kravet i leiligheten over,men med gips plater i tillegg forsvant dette problemet..

ka det vill si for akustikken i rommet det vet eg ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mest akustikken jeg tenkte på. Jeg bor "på landet" så lydisolering i forhold til det skjer ute er ingen problem for meg. Tenker mer på akustikk og minimalt med ekko som jeg leser noen har litt problemer med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •