HoJ sin lydkjeller. Nå med nye bilder! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det viser seg at jeg får problemer med lyden, så håper jeg at noen lokale "guruer" kan hjelpe meg med problemet.. Tiger ser ut som han har god peiling på slikt.

Rommet må jo se ut også, husk vi snakker ikke om et rent lytterom, men en kjellerstue som alle i familien skal bruke, men også til hifi.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd klappetesten nede i kjelleren ? Den kan fort avsløre om du har trøbbel med for mange glatte flater. Men nå er kanskje ikke gulvet lagt enda ?
    Om du får feks. flutter ekko så kan sånne prehullede gipsplater jeg har i taket og på bakveggen hjelpe! finnes i flere forskjellige utførelser. Og taket er vel nesten det eneste store tiltaket du kan gjøre i rommet siden du ikke vil ha akustikkplater på veggene og teppe pa gulvet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene akustikkplater kan fungere
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettverket oppe å går igjen, regner med å legge ut en del bilder i morgen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt bilder osv.

Meningen var at jeg skulle legge ut bilder for en stund siden, men i det jeg lastet bilder til min bærbare, så tok den kvelden. I dag har jeg fått kjøpt meg en ny - og her kommer litt bilder.

Det første som bli gjort, etter å ha tømt hele kjelleren, var å lyddempe kjellerstuen. Det viste seg at panelet som var der fra før var så tykke at de slo opp stendere under dem - og lydbøyler osv under der igjen.

Tre lag med gips ble lagt i taket i kjellerstuen samt to soverom.

Så ble det en god pause i stuen nede da alt dette også måtte gjøre i de andre rommene - samt et helt nytt bad - som også tar tid.

Heligvis så var rørene til støm store nok til å trekke 2x16a en til hver side av stuen, samt en 10a til resten av stuen.

Tvers over stuen så skal vi ha garedroberom, der kommer også modem og rutere stå. Jeg har lagt opp til totalt 9 internett-kontakter i hele stuen, samt tre pr. soverom.
    Etter mye tenking om hvordan vi skulle løse internett-kabling fra garderobe-rom og til stuen (p.g.a veggen mot gangen også skulle lyddempes) fant vi ut at den beste løsningen var å strekke rør og internett-kabler i sementen som skulle legges på gulvet.

Flere bilder kommer etterhvert..

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ut til å bli veldig greit! Og når du likesågodt tar nesten hele kjelleren under samme operasjon, blir du ferdig med det og får en godt fornøyd frue antar jeg. Skal resten av kjelleren gjøres ferdig først, eller kommer du i mål med alt sånn noenlunde samtidig?
    Med noen akustikkplater, litt tykke gardiner og teppe kan du komme langt lydmessig samtidig som du får et fint oppholdsrom.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustisken får vi jobbe med når den tiden kommer, det er ikke sikkert problemet blir så stort med de høyttalerne jeg har.
    Hele kjelleren skal bli ferdig samtidig.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett å ta bilder av fargen vi har fått i kjellern, men er det noen som har noen tips om hvordan en kan gjøre slik at det ser mest "ekte ut" ?

Parket legges i kjellerstuen neste uke, så etter det begynner det å hjelpe der.

Litt annet som også har blitt forandret er badet, vi har revet en vegg for å lage større bad.

Her er det ennå mye jobb som står igjen, men blir nok ferdig engang.

Totalt 7 nye kurser til strøm, bare i kjelleren. Hele inmaten i sikringsboksen må byttes - men for en som har slitt med strømmen, så gjøres det med "glede"...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo veldig bra Helge. Pøs på med bilder. Det liker vi
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var redd for høyden i kjellerstuen, men det viser seg at den blir på 235cm når parketen er på plass, det holder for meg som er 176cm høy.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som tar "lengst tid" - lister - er nå på plass!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lister er jaggu pyton. Har endel dårlig samvittighet på vent i mange av rommene her hjemme.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt både internett - og fiberkabel i hele kjelleren, når først alt var nede. Fiberkabel vet jeg ennå ikke hva det kan brukes til, men det kan jo være at jeg kan få brukt for det engang..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Kobl den inn i en mottaker, så kan du se fotball
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Kobl den inn i en mottaker, så kan du se fotball
    Jo'a, men vi har Get hos oss...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Lister er jaggu pyton. Har endel dårlig samvittighet på vent i mange av rommene her hjemme.......
    Den verste 'synden' man kan gjøre mot seg selv er å vente med lister til etter at rommet er møblert. Det vet jeg alt om

Det er mildt sagt frustrerende å montere tak- og vegglister når rommet er fylt med møbler.....

Og jeg har nå en hel enebolig hvor gulvlistene skal "ettermonteres"........... kjære vene, gi meg styrke

Helge: gøy å følge med i tråden din Men jobber pianostemmere til 04:09 på natta? (ref. ditt forrige innlegg...)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Den verste 'synden' man kan gjøre mot seg selv er å vente med lister til etter at rommet er møblert. Det vet jeg alt om

Det er mildt sagt frustrerende å montere tak- og vegglister når rommet er fylt med møbler.....

Og jeg har nå en hel enebolig hvor gulvlistene skal "ettermonteres"........... kjære vene, gi meg styrke

Helge: gøy å følge med i tråden din Men jobber pianostemmere til 04:09 på natta? (ref. ditt forrige innlegg...)
    Lister er på plass, snart er alle kontakter osv. på plass ( i stuen ).
    Det som mangler nå er å male tak og vegger en gang til. Faktisk så tror jeg at hele kjellern blir ferdig om en uke eller to.

Ang. klokkeslettet, jeg jobbet ikke men sleit "litt" med å sove i natt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med å knipse en del nye bilder i helgen, ikke bare av stuen, men hele kjelleren - som jeg synes har blitt meget flott!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, blir moro å se hvordan du har fått det!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jo'a, men vi har Get hos oss...
    Jeg kastet for en stund siden ut Get til fordel for fiber og AltiBox. Har absolutt ikke angret på det. Web via fiber er jo også en helt ny verden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •