Gammel koblingsboks skaper hodebry

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel koblingsboks skaper hodebry

Hei!

Siden jeg har fått så god hjelp på forumet av kompetente folk tidligere, drister jeg meg til å legge ut et spørsmål.

Bor i en leilighet fra 1979, og er i ferd med å pusse opp badet. Imidlertid har det dukket opp et problem som viser seg å være kinkig. Det er laget hull i flis,litex og osb-plate til kontaktpunkter på badet, og de gamle Elko koblingsboksene er fortsatt intakte. Imidlertid er ringen med skruehull for å feste vegguttak vridd (se bilde). Dette gjør at det er umulig å feste vegguttak (som dette http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=156263166) rett. På nyere koblingsbokser ala disse Koblingsboks - Biltema er jeg vant til at plastringen som gjengene sitter i kan vris til riktig posisjon. Dette ser ikke ut til å være tilfelle med den gamle Elko-boksen (merket med L 286) fra leiligheten ble bygget i 1979? Selve boksen (se bilde) er av gjennomsiktig plast, mens ringen med skruegjenger ser ut til å være metall. Men jeg klarer f... ikke vri den "skruefeste-ringen". Kan tro jeg irriterer meg over at dette ikke ble sjekket før litex og fliser ble lagt. Noen som vet om en gammel Elko-boks skal kunne vris på denne måten? Evnt forslag til andre løsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skru i hjørnene på stikkontaktene med lange skruer i stedenfor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •