Jeg har laget kabelkanal i veggen - hva setter jeg i hullene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg har laget kabelkanal i veggen - hva setter jeg i hullene?

Heisann

I forbindelse med totalrenovering av huset tok jeg for meg TV-hjørnet og fjernet veggen på baksiden av dette. Her har jeg tatt ut isolasjonen, lagt kabelgang ned til teknisk rom og satt inn to doble stikk slik at jeg kan koble alt av strøm inne i veggen - med andre ord ingen kabler inne i stua. Tanken videre er å lage et hull i veggen bak TV-en (veggmontert) og et nede ved TV-benken slik at jeg kan dra alt av kabler mellom disse inne i veggen.

Nå er ikke de hullene fine å se til, derfor ønsker jeg å sette noe over disse som kablene kan dras gjennom. Jeg tenker på et lokk av noe slag, helst et slik med en børste som står innover og kablene kan trekkes gjennom. Noen som har forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var jo lurt når du først er i gang! Har du lagt rør? Noen velger rør for sentralstøvsuger. De er på 2", og har plass til en del. Til disse finnes det lokk, eller så finnes det lokk av samme type som brukes ved kabelgjennomføringer i skrivebord i diverse størrelser og finisher. De har et lokk med hull som kan vris for å gjøres større. De finnes sikkert hos f.eks Staples, eller hos store byggevarebutikker som Bauhaus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •