jeg bygger hjemmekino :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jeg bygger hjemmekino :)

hei.

Men hjemmekino blir det å jeg er igang men trenger tips/inspirasjon
    Har lyst å satse på å få rommet klart først , deretter kjøpe inn tv og surround.

Kom gjerne med innspill underveis : rommet er 3,4x2,98, og er et innredet kjeller-rom med gips å malte strie på 3 av veggene , å gips/panelvegg på side 4. har malt selv med matte farger.

Er varmekabel under belegg ,så tanken er å beholde det gammle belegget for å jevne ut betongen under, å legge et `fluffy` mørkt teppe fra dør , til en eventuell liten scene for demping.

Alle kabler blir lagt i kanal langs gulv for lettere å kunne modifisere i ettertid.
    Planen er et rack på utsiden av rommet ,å strekke div kabler gjennom vegg å direkte i kanal.

Antall sitteplasser blir 2 kinostoler(recliner) sammensveiset pga plassmangel.

Hvordan ville dere gjort dette?? er så gira av å komme igang , så kjør på med ulemper fordeler å ting å tang jeg ikke har tenkt på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er noen bilder for enklere visning av rommets oppbygging
    Den kassen i det ene hjørnet kan jeg desverre ikke fjerne da pipen er rett bak.
    Må vell gjøre noe med taket også da?

ang lydisolering opp i 1 etg , er ikke dette så veldig viktig , men blir å gå for Auralex Roominator Kit til 1799 hos AVshop.no da det er mur bak gips , isolasjon og stendere. tror det vil hjelpe på.

som sagt er dette første gang jeg prøver meg på hjemmekino , så alle som har forslag mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann.

har slitt med å finne matte / vegg-til-veggteppe vanskelig å oppdrive i butikken , å sende sørfra koster fort noen tusen. Så er gulvet som mangler før det elektriske skal opp å gå.

en god nyhet er at jeg har kjøpt stoler på Møbelringen.Var salg fra 9k til 6k , så kunne ikke la denne reclinere`n gå fra meg Skulle se på tepper , endte med stol!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine stoler, gratulerer! Jeg hørte en liknende historie fra en elektrosjappe ikke langt herfra. En kar kom innom for å kjøpe en blekkskriver til 499,- og gikk fra butikken med en TV til 35.000,- Han fikk skriveren med på kjøpet

Hva med teppefliser? Har du ikke en Fargerike eller byggevarebutikk som kan bestille til deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk tols1 , regner med disse gjør susen

teppeflis var et godt råd å har funnet akkurat typen jeg skal ha, rimelig var det å ca 3000 for 10kvm ink porto takk for tipset.

Imens til teppeflisene ankommer har jeg tenkt på en ide.....rett utenfor rommet er det ett lite rom/gang på 2x1m. her står dykkerutstyret mitt lagret idag å tenkte å felle inn rack-hyllen her , med dvd/blu-ray hylle ved siden av. det står et skap der idag , så kanskje jeg bare beholder dette skapet her så blir alt skjult?

oppnår 2 ting ved å gjøre det å denne måten:

1 . siden rommet ikke er så stort frigjør jeg litt plass.
    2. får forsterker/dvd/bluray-spiller/equalizer skjult , slik at det blir mer stilrent foran tven.

bonus : siden jeg hele tiden har tenkt å legge kanal(tek 100/123) Installasjonkanal underdel TEK-123/72 2,5... - Elby - Nettbutikk
    , tar jeg hull nede i veggen ved lista å får trekt alle signalkabler/strøm direkte fra naborommet å inn i kanalen , som igjen går direkte til scenen som skal bygges etterhvert + tror det blir fint med kun fronten av racket innfelt i kinoromveggem

siden jeg skal legge kanal MED skillerstend sterkstrøm/signalkabel blir jeg å legge trafo å montere 1w led innfelt i kanallokket , slik at det blir en led-list langs veggen mot tven på begge veggene Innebelysning - Taklamper - Downlights - Calgary 1W LED
    ,alt skjult å både kanal å led blir malt i samme farge som veggen

vet ikke om noen har gjort dette før , så er ikke meningen å være copycat!

denne led blir kun sånn `atmosfærisk` før og etter filmen startet sammen med led som skal monteres bakom drageren i tak mot tv-veggen(blir ikke synlig når man sitter)

er det kanskje noe jeg har glemt her?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli et kult prosjekt å følge! Grattis med fine reclinere i allefall!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette kan bli et kult prosjekt å følge! Grattis med fine reclinere i allefall!
    takk takk , stolene var jeg veldig fornøyd med....har skjedd lite idet sist , .men noe har skjedd! Er bare ikke så flink å oppdatere + en liten bongel i bilen gjorde at litt innkjøp av kinoutstyr blir litt forsinka

men updates kommer plutselig

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det ikke skjedd noe på et år i tråden! Hvordan går det med hjemmekinoen?:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •