Enda en kar som trenger tips til lyisolering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enda en kar som trenger tips til lyisolering

Det finst sikker 10 000 slike tråder på forumet, men side jeg er lat, lager jeg en ny tråd om lydisolering.

Ok, jeg og lillebroren min bor i et gammelt hus fra 1977, noe som vil si at lydisoleringen ikke er på topp. Vi har det siste halvåret interessert oss for HiFi og har nå invistert i et gammelt Dali 606 sett og et par Cerwin-Vega VE-15. Det som er mitt problem er att nesten all lyden går rett fra kjelleren og opp i stuen over, noe som mefører klaging og masing om at det er alt for mye bass og høy musikk nede hos oss.

Finnest det noen billige metoder for å lydisolere og stenge mye av bassen inne i kjellerrommet. Tenkter mest på lydisolasjon i taket.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oemaraak
    Finnest det noen billige metoder for å lydisolere og stenge mye av bassen inne i kjellerrommet. Tenkter mest på lydisolasjon i taket.
    Hodetelefoner, hehe. Lydisolering koster fort endel om man skal gjøre det skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det ja, men en metode jeg har kommet fram til er å senke taket noen cm og isolere med glava og to lag gipsplater. Noen som vet om dette er mulig? Har noen tusen og bruke

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere spiller sinnsykt høyt, noe jeg mistenker at dere gjør, så blir det nok vanskelig å lydisolere totalt slik at dere ikke forstyyrer noen andre. Men hovedpoenget er å frikoble platene som utgjør taket i kjelleren deres fra bjelkelaget som utgjør gulvet i etasjen over. Hvis bassen får lov til å forplante seg til gulvet i rommet over, er dere like langt. Nytt takbjelkelag som henger i lydbøyler og doble gipsplater vil nok hjelpe noe. http://guiden.rockwool.no/media/1689..._lydboeyle.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •