Garasjeloft Kino Byggetråd! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 446
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    J

Jeg er litt usikker på om den trenger spikerslag bak seg eller om det holder og skru gipsen rett i den? isåfall så er jo alle spikerslagene mine bortkastet!! må vell innrømme at jeg har ikke tenkt så mye på de når jeg har drevet der oppe. så kan hende jeg har lagt inn en del ekstra jobb som egentlig kunne vært unngått..

Slik jeg har forstått det så skrues de rett på stenderne, og gipsen fast i "kanalene".

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja da har jeg ihvertfall fått stivet ta rommet.. :twisted:

Jeg hadde jo for litt siden besøk av snekkern min, han sa da at jeg trengte spikerslag der, og der, så da full av motivasjon så bare hoppet jeg i jobben og begynte og skru.. :roll: Tenkte vell da egentlig ikke på de channel elementene.. men, men må vell bare tenke fremover..

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NEI!! :x

Så nå at jeg hadde fått mail fra AVShop, jeg har etterlyst monterings anvisning og de hadde fått det av leverandøren sin nå..

Merker jeg får en vond klump i magen når jeg leser det som står i mailen, der står det: "Simply attach them, horizontally, to the wall studs. Once the RC-8 strips are mounted to the studs, the wall layers can then be attached to the RC-8. When attaching the wall layers to the RC-8, make sure the screws used do not go into the wall studs. The screws should only go through the RC-8. This is perhaps the most important thing to remember."

I verste fall så må jeg skru ned alle spikerslagene som jeg brukt en helg på og skru opp!!! :x

Jeg må ut og måle, men med min flaks så skal "RC8." monteres rett over spikerslagene...

Jeg legger ved monteringsanvisningen som vedlegg, vis andre lurer på det samme.. vi trenger jo ikke begå samme feil alle sammen...

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Madamen sitter og ser på det utrolig underholdende programmet "Paradis hotell", derfor så listet jeg meg ut i garasjen for og måle litt..

Vis jeg kan regne skråtaken som tak så ser det ut til at jeg skal få det til slik det er i dag, mulig jeg må flytte spikerslagene nederst på skråtaket men må se nærmere på det..

Stian

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at du har gjort mye unødvendig jobb mtp spikerslagene ja, men det er en del av denne hobbyen. De fleste av oss amatører som har bygd kino har gjort noe som i ettertid har vist seg helt unødvendig. Det er surt der og da, men man lærer jo til neste gang om ikke annet. :?

Du trenger jo ikke å ta ned spikerslagene, bare bruk skruer som er så korte at de akkurat går igjennom RC-8 og ikke treffer spikerslag e.l lenger inn i veggkonstruksjonen. Jeg er spent på virkningen av "lydlektene" eller hva man skal kalle det; jeg vurderte slike i taket selv, men jeg gikk for vanlige lekter iom at taket mitt måtte rettes så mye.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyder det og slik at du ikke trenger å ta ned spikerslagene. Bare bruk korte skruer. Spikerslagene stiver opp bygget ditt, så det er alltid godt for noe.

Kjell

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper at jeg kan montere det opp slik det er, skal se litt mer på det først, i verste fall så må jeg ta ned de nederste spikerslagene.. men det er jo egentlig fort gjort.. kan eventulet også flytte de litt lengere opp for og beholde stivheten i konstruksjonen..

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye utfordinger i vente.. Jeg tenker da på prosjektor, Jeg lurer på og felle den litt inn i taket slik at den ikke bygger lengere ned enn nødvendig..
    Ser også for meg at jeg kan lage en kasse opp itaket også heller fore den ned vis det er for dypt..

Hvor mye kan jeg felle inn? Jeg må vell også regne med at prosjektor festet også bygger litt, skjønner jo at prosjektorer bygger forskjellig men hvor mye er vanlig og felle inn?

Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i tråden til Tomron da vel! Han lagde jo et veldig pent oppheng til sin prosjektor. Veldig vanskelig å si hvor mye det kommer til å bygge, for mange av festene du får kjøpt kan jo finjusteres.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Alkar! Ser TomRon har en fin løsning.. er det en 4-5cm som er senket mon tro?? prøvde og lese om det i tråden hans men fant bare at han skrudde opp spikerslag..

Jeg funderer på og senke taket i ett helt fakk, grunnen til det er jeg da står mer fritt til og kunne plassere prosjektoren.. Jeg håper og kunne trekke den litt mot høyre når man kommer inn slik at den er minst mulig i veien for inngangen..

Noen som husker på flere som har felt inn takfestet litt?

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En veldig liten oppdatering

Da har jeg fått gjort litt, har ikke skjedd så mye i det siste, måtte jobbe denne helgen også, også var det jo Kringlyd Hifi messe om søndagen.. :grin:

Litt om messen først:
    Fikk masse innspirasjon! Det var selvfølgelig masse rått der, men mye av det var jo i en slik prisklasse at man kan bare glemme og i det hele tatt drømme om det! men artig læll..
    Det jeg fikk mest ut av var Projektor-shootout med Gorm (den mannen kan virkelig sine saker!) også EHED rommet, var på teknisk seminar med Morten Jordbrånen som holdt "Akustikk i praksis". Dette var veldig artig og høre på, og jeg lærte masse! Akustikk er egentlig kun noe jeg har lest om, aldri fokusert noe på det i praksis, så var gøy og se virkningen av det!

Men over til rommet, ting skjer sakte, men sikkert..

Jeg har foret ut veggen ved vinduet, har også laget til en liten ramme hvor kabler skal trekkes til.
    Rammen har jeg limet og skrudd sammen, jeg har også boret ferdig hull til rør, men desverre så fungerte Biltema boret utrolig dårlig! kan jo hende de ikke er laget for 5cm stender.. Så jeg må nok kjøpe meg noe bedre..

ett lite bilde:

Inspirert av "Kokken" sin artige tråd:

Som dere kan se på bildene så bruker jeg vater selv til stenderne, dette fordi jeg har fått satt øynene i kryss, derfor er mitt indre vater like godt som at vater med fast perle, alt ser rett ut... ops:

Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiffige greier Stian! Jeg var på messen jeg og, men fikk desverre ikke med meg foredraget om akustikk. Skal bli spennende å se hvordan det utarter seg videre for deg nå som du har fylt på med inspirasjon!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt tildigere så prøver jeg hele tiden og tenke litt frem i tid.. Derfor vandrer tankene til hva jeg skal gjøre med gulvet.
    Jeg skal legge "Auralex ShetBlok Plus Sound Barrier" oppe på gulvsponen jeg har nå.. spm mitt til dere eksperter der ute er, hva bør jeg ha over den igjen?
    Grunnet lav takhøyde så ønsker at det skal bygge så lite som mulig, men det står at Shetblok`n skal ligge i press. for maks effekt så bør man kanskje legge gulv gips? eller går det ann og legge tynne finèr plater som skrus fast? eller vil de sprike i skjøter?

Jeg kan jo også nevne at jeg skal teppe på hele gulvet, enten vegg til vegg eller teppe fliser..

Jeg lurer også litt på når det er lurt og legge gulvet, bør man legge "shetblok`n" etter at jeg har lagt ett gipslag på veggen slik at det ikke blir åpen skjøt eller er det like greit og legge det helt til slutt for og slippe og skade gulvet mer enn "nødvendig"?

Jeg kan også friste med at alle svar vil få sinn lønn i himmelen!! :lol:

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en liten arbeidsøkt idag også!
    legger ut en liten snutt av det som skjedde idag, minner nesten litt om RuneW sin cam.. :wink:

Det blir nok ikke sånn hver gang fremover hvor jeg får gjort litt, men syntes det er artig å vise att det faktisk skjer noe! og ikke minst att det syntes!!

Over og ut!
    Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

konkurranse!!

Jeg har gått rundt og tenkt litt, Jeg har tenkt på nye måter og få mer respons og blest rundt på tråden min.. Derfor så skal jeg nå sette igang en liten konkurranse!

Konkurransen er enkel, man trenger kun og svare riktig på ett spm, den som først kommer med riktig svar vinner en ny Bluray!

Spørsmålet er:Hvilken karakter har jeg hentet nicket mitt ifra? Se bort ifra de tre første bokstavene, og fokuser på bard.

Første mann med riktig svar vinner!! Jeg er dommer og sitter med endelig fasitt, min avgjørelse er det som gjelder.

Lykke til! 8)

dwdBARD

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste måten å få opp besøkstallet på er å være aktiv selv på forumet. Her i byggetråden din lønner det seg å ha mye og gode bilder av det du gjør. Da kommer det litt etter litt med flere treff og innlegg.

Personlig er dette en av de trådene jeg går inn i hver gang det kommer en oppdatering.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får mail vær gang det kommer en post i tråden din. Ikke kom med noe konkuranse, det blir litt feil for å få opp besøk/post antallet. Ta heller å post mer bilder og spørr om ting og tang som du lurer på.

Jeg skjønner at motivasjonen kansje svikter litt, når det bare er du som poster. Men bare vent plutselig eksplodere det med spørsmål og kommentarer

Lykke til videre, det er kjekt å se at du kommer deg litt etter litt videre vær gang du holder på

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antall innlegg og besøkende i tråden går litt i bølger for oss alle som har byggetråd, til og med RuneW's tråd går noen dager uten et eneste innlegg.
    Jeg ser i min egen tråd at det ofte blir monolog, og det er helt greit når jeg kun poster fremdriftsoppdateringer. Når jeg spør et konkret spørsmål, og ser at leserantallet øker støtt og stadig uten at noen svarer, er det litt mer frustrerende.

Jeg synes iallefall at tråden din er interessant, jeg er innom den hver gang den er oppdatert uten at jeg nødvendigvis skriver noe selv.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger!!

Først og frems må jeg pressisere at det er ingen ting i veien med motivasjonen min! men jeg er nok litt utolmodig når det gjelder respons på smp., :roll: og jeg ser jo også at min svar ratio iforhold til resten av byggetrådene er normal.

Jeg liker og planlegge hva som skal gjøres fremover, derfor kommer jeg også med mye spm om hvordan man best løser utfordringer. jeg er heller ikke av typen som finner ett svar og deretter funderer lenge på om det er den beste løsningen, vis jeg tror løsningen er god så gjør jeg det sånn.. tenker at man heller får løse problemene når de dukker opp enn og løsse alle tenklige problemer som KAN dukke opp..

Men, når jeg har lagt opp til konkurranse så skal jeg ta konsekvensene, så den står. Konkurransen skal selvfølgelig ikke ta fokus vekk fra selve byggingen men heller ett forsøk på og variere tråden litt og selvfølgelig for og få nye lesere. Jeg gjør det ihvertfall som ett prøve prosjekt en uke frem i tid, også får jeg se hvordan det går, og heller ta en ny vurdering av det da..

Stian

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

konkurranse

HEi'

Kan det være Fra hobbitten (TV filmen fra 1977)?

Der er det i hvertfall en karakter som heter Bard.

-Reddal

Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •