Garasjeloft Kino Byggetråd! - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 446
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp... :-)

Hvis man skal ha noe over gipsen, da mdf, spon, e.l. hvordan festes egentlig det...? Spikerslag...?

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo litt avhengig av hva som er bak, men hos meg ville jeg skrudd platene i stenderverket bak, men man bør prøve og forskyve skjøtene..

Det står masse om dette på på forumet! Les tråden til RuneW, det er det nærmeste du kommer et oppslagsverk for kino bygging...

Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at man må bla seg ihjel etter informasjonen...
    Men for all del... :-)

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jepp... :-)

Hvis man skal ha noe over gipsen, da mdf, spon, e.l. hvordan festes egentlig det...? Spikerslag...?
    Gips er flott til isolering, ikke like bra til akustikk, da tør jeg påstå mdf er bedre.

Men til det du spurte om. I taket så la jeg opp et spikersslag der som projektoren skulle festes. Da la jeg opp flere lekter på tvers av de lektene som henger fast i lydbøylene, slik at det dannet et 60x60 område

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tiden flyr! Det er en uke siden påske alt, her på forumet har det vært stille fra meg, jeg var ute og farta i påska så har dessverre ikke fått gjort så mye, men noe har blitt gjort!

Første som ble gjort var og få på plass en krok hvor det skal stå poppkorn maskin, ett lite kjøleskap og en skap for div..

De røde vegg boksene er til ventilasjons styring.. jeg har bare en litt treg elektrikker så dette er ikke oppe og går enda...

Jeg har også fått opp ett lite rack til utstyret:

Så denne helgen har jeg fått istand 4 stoler, jeg mangler dessverre litt stoff grunnet feil kapping, men første rad er ihvertfall nå klar til bruk..

Jeg har fått brodert inn "Trømborg Kino" i alle ryggene, syntes dette ble en fin detalj!

Skriften er maskin brodert av ett lokalt reklame firma.

Jeg skal legge ut en egen post om hvordan stolene er bygget sammen, dette kommer jeg tilbake til når jeg har litt bedre tid..

Jeg slenger med noen bilder av rommet slik det er nå..

Ledningen dere ser på venstre side av bildet er til 3D emitter`n, denne var ment og bare ha plassert på projektoren, men dette ble ikke godt nok, da brillene hele tiden "datt ut".. så jeg må få trekket en nettverks kabel bak lerretet..

Front høyttalerne er midlertidig permanent plassert på "Marius stoler" fra IKEA..

Rommet begynner og ta form, men er som dere kan se fortsatt en del små ting som gjenstår, men dette har topp prioritet så regner med og få gjort unna det meste raskt..

Etter at resten av stolene er ferdig, så har jeg også noen små prosjekter der, jeg har begynnt og lage side deksler til og ha i endene på rekka, dette for og gjemme bort skruer, og for og få det til og se mest mulig orginalt ut..
    Som jeg har nevnt tidligere så driver jeg også og lager koppholdere til stolene, men dette har blitt lagt litt på is, frem til det andre er ferdig..

Tok til slutt ett litt artig bilde, som viser hvor blank en HW30 egentlig er.. (ihvertfall som ny... )

Ellers må jeg bare si igjen hvor utrolig deilig det er og ha kinoen oppe og går! vi har fått sett flere filmer, og vi bare koser oss glugg i hjel!
    Og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha så morro av 3D, det har virkelig skjedd mye på den fronten! man blir ikke slitene i øynene som før, og med aktive briller så syntes jeg at selve 3D effekten blir mye bedre enn på Kino!

Fornøyd hilsen
    Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Stian! Dette har blitt utrolig fint. Morro at du har gjort alt så innmari grundig! Gratulerer igjen.

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig!

Gratulerer så mye med så godt som ferdig kino! :-D

Misunner deg den projektoren der. Selv har jeg kun sett 3D på kino så langt,så det høres bra ut det der.
    Er nok litt frem i tid for min del,men det hjelper jo på litt at fruen har begynnt å mase om 3D projektor også.

Ble stilige de stolene også.

Kos deg masse med film,får kansje håpe på dårlig sommer i år?
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side høytalere

Hei

Jeg stusser lidt på hvordan du har gjort det med side høytalerne?

Innebygget eller?
    Du har ikke nogen bilder eller?

MVH

Masimo

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på høy tid og oppdatere litt igjen..

Beklager har vært veldig stille på meg i de siste. vært fullt opp med feriering, ute arbeid, høygravid samboer og nå til slutt fødsel.

Først må jeg si vi har kost oss mye med den nye kinoen! syntes ting sitter veldig bra! er bra trykk og front høytalerne imponerer fortsatt med ett stort lydbilde! har kanskje følt at dialog kan bli litt "gromsete" ved høyt volum, dette kommer veldig godt frem på feks Art og Flight, veit ikke helt hva dette kommer av, kan desverre veldig lite ang akustikk.. så dette må ses nærmere på..

Har prøvd og lese meg litt opp ang akustikk, så har nå laget 4 stykk. absorbsjonsplater. har ikke fått hengt de opp enda for er noe usikker på plassering.. må prøve meg litt frem før jeg skrur opp fester i veggen.. kom gjerne med tips! skal prøve speil trikset nå først, så får vi se... De er nå satt opp ca midt mellom stolrad og høyttalere samt rett til siden for første stol rad. merker faktisk forskjell allerede.. men som sagt må prøve meg mer frem!

Det har blitt gjort en del siden sist oppdatering, absorbsjonsplater er nevnt, men har også fått listet inn lyd døra mi, dette ble til slutt gjort i stoff. har nevnt problem stillingen der før med at det ikke kan bygge ut noe særlig.. jeg skal få tatt bilder slik at dere kan få sett resultatet.

Alle stoler er nå ferdig. har ikke fått sett noe mer på kopp holder prosjektet mitt, så får se hva det blir til slutt..

Podiene er nå også listet med alu lister, syntes dette ble en fin detalj, oppdaget at podiene var litt lave i forhold til 1 rad, og de skulle helst ha stått lengere frem, problemet da er at det blir trangt og gå frem til 1 rad. derfor har jeg nå begynnt og se på og montere hjul på podine, da kan man flytte de frem og tilbake etter behov. (er jo veldig skjeldent vi er flere enn 4stykk som ser på film.) Podiene blir da også noe høyere, så to fluer i ett smekk.. skal ta litt bilder av det også..

jeg har også fått montert romperistere i første rad.. dette økte morro faktoren mye!

det har også blitt gjort en del små ting som og trekke kabelstrømper på ht kabler.. men det er jo slikt som ikke syntes..

Neste store prosjekt nå blir og lage film hyller i ende veggen ved utgangen.. har bare begynnt og tenke på løsninger der. skal lages fra bunnen av så jeg får utnyttet plassen maksimalt!

Jeg må få tatt meg i nakken og ta bilder.. skal prøve og få tatt det mellom bleie bytte og ammetåke.. hehe

Stian

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg har en sønn på drøye tre måneder, og har brukt kinorommet to ganger i denne perioden, begge gangene når mor og sønn var bortreist.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott rom! Virkelig stilig detalj på stolryggane, og rumperistarar under dei må berre vera knallmoro!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott rom og fine detaljer med stolene!

Gratulerer med nytt familiemedlem forresten

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig kult at dere har fått en liten en, kompis! Kos deg masse med bleieskift og alt det morsomme som følger med å bli Pappa. Dette er superfett! Og grattis med fremgangen og. Fortsatt mest glede på grunn av barnet, men sånn er det når du er småbarnsfar selv. Nyt det min venn!!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gratulasjoner gutter!
    Ho er fortsatt ganske så fersk, kun 3 dager gammel..
    Dette blir helt klart en ny opplevelse og ny hverdag!!

Men vi bare koser oss, selv om det har blitt ett par lange netter nå med mage pine.. Men, men søvn er oppskrytt!

Stian

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Takk for gratulasjoner gutter!
    Ho er fortsatt ganske så fersk, kun 3 dager gammel..
    Dette blir helt klart en ny opplevelse og ny hverdag!!

Men vi bare koser oss, selv om det har blitt ett par lange netter nå med mage pine.. Men, men søvn er oppskrytt!

Stian
    Jeg kan trøste deg med at du kommer til å ligge søvnløs om sånn 14-15 år også, så du kan bare glede deg

Neida, som alkar sier så er det mye moro med unger. Kanskje ikke de første månedene, da er det mest spise/sove/dr*te/spise/sove... men når det blir morsommere etter hvert. Bare pass på å få litt alenetid innimellom

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var rett og slett ett imponerende byggverk av en "bilselger"!! :-D Takk for tipset angående filmen. Får prøve å laste den ned. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer på etterskudd med familiemedlem og kjempefin kino.

Men venter fortsatt på bilder av sidehøyttalere med mer

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen alle sammen!

Lenge siden det har skjedd noe her nå, grunnen er nevnt over..

Nå har jeg fått rotet meg til og tatt noen nye bilder, var april sist jeg gjorde det så var vell på tide.. :neutral:

Må bare beklage på at jeg ikke er flinkere med kamera, men er jaggu ikke lett i så mørkt rom..

Naken front:

Bakre sete rad er som vist tidligere plasset på podier, disse er nå plassert på hjul, så når bakre sete rad er i bruk blir disse trillet frem.

Dobble side ht. samt bak kanaler.

Rack:

Dette har vært en av sommer prosjektene, hyller til filmer, og som godt er så er det god plass til nye!
    Syntes det ble ganske bra, målet var og få utnyttet plassen maksimalt, og det føler jeg at jeg har gjort..

Har delt opp med BD på venstre side.

Praktisk hjørne med fokus på snoop til filmen!

Popcorn må til, det har gått store mengder allerede, så bra utstyret er i orden..

Det er fortsatt små ting som gjennstår, men har vært så mye i det siste så de har ikke blitt prioritert.

Neste prosjekt nå er og bytte Topcoat`n til lerrettet, har omsider fått tilsendt nytt fra AVShop etter mye styr fram og tilbake.. Duken er ett ordentig herk og få byttet så gruer meg allerede..

Ellers så blir det mer fokus på lyden frem over, det blir nok ikke prioritert noen oppgraderinger men må prøve og få enda mer ut av det jeg har..

Jeg har også lyst til og legge inn litt mer stemnings lys, får se hva jeg finner ut..

God helg folkens!

Stian

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott kino!! Flotte bilder også Hvordan fungerer lyden synes du mtp lydtransparente lerret kontra uten?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var snasent, Stian! Hadde vært hyggelig å hilse på igjen. Vanvittig opptatt her selv om dagen, men om det er mulig å planlegge en demo litt utpå nyåret så hadde det vært kult. Driver jo og drømmer om et liknende prosjekt selv!

Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •