Garasjeloft Kino Byggetråd! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 446
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oj oj her har det jo nesten vært litt trafikk! :-D

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette ser innmari bra ut! Dette er virkelig en kino jeg GLEDER MEG til å få besøkt.
    Du er hjertlig vellkommen Alkar! Bare hyggelig med besøk! jeg tar gjerne imot tips om kalibrering av lyden også, her har jeg mye igjen og lære! :wink:

Sitat Opprinnelig postet av Ek87
    Kjempebra! Kan jeg spørre om hvor mye du måtte betale for teppet og hvor mange m2?
    Teppet er std. 4m Bred, rommet mitt er litt over 3m, det jeg skal gjøre er og bruke kappet i bredden og legge det bak lerretet, er jo for gæli og kaste det også!

Valget ble til slutt ett helt teppe, Jeg vurderte lenge teppe fliser, men syntes de var mye "hardere" og føltes litt mer kontor aktig.. Dette teppe er fyldig og mykt, tror jeg blir veldig fornøyd med valget mitt!

Jeg fikk litt rabatter på teppet, men tror ordinær pris var 279,- m2

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Se det,da fikk jeg endelig tid til å lese gjennom denne tråden også! :-D

Virkelig flott byggetråd med mange gode bilder,kommer nok til å hente ideer herfra etterhvert.Inspirerende å se andre få til så flotte rom uten å være "utdannet".

Er foresten også intresert i det teppet,kunne godt tenk meg noe liknende hos meg også,selv om akkurat den delen er et stykke frem i tid.

Gratulerer med projektor pakke,du skal vel være temmelig kresen om du ikke blir fornøyd med den.
    Takk for hyggelig tilbakemeldinger! Jeg kan skrive under på at jeg ikke er proff :wink: Jeg bruker nok sikkert dobbelt så lang tid som en handymann men jeg jobber etter samme prinsipp, ALT er overdimesjonert!

Jeg gleder meg til og få projektor pakken på plass! har noe og se frem til der! Dette er min første Pj. så føler jeg har slått litt på stortromma..

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Konge!
    Hehe det enkle er ofte det beste!

Veit ikke om du husker det, men det var jeg som var og kjøpe Vicoustic mattene dine, begynner og bli en stund siden nå, for ting tar tid!

Sitat Opprinnelig postet av lmie
    Blir veldig bra det her (:
    Takk for det!

Jeg må få lagt ut litt bilder igjen i morgen kveld, er hektisk om dagen, så prøver og få jobbet i kinoen mest mulig når det først er tid til det..

I helgen har jeg lagt siste plate lag på døren min, samt listet rundt dørbladet i ytterkant for og ha noe og slå i mot.

Jeg har også laget 2 "Scener" til 2. seterad, er snart ferdig med grov jobben, har trukket en av de med stoff samt montert gulv. Mangler teppe og lister rundt, de har jeg ikke kjøpt enda, må først se hvor mye jeg trenger.

Jeg har også malet første strøk på listene til kinoen, Fly flate og Lady Pure Color er matt!

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som lovet så kommer det nå noen bilder..

Jeg begynner først og vise hvordan jeg har bygget om en vanlig ytterdør til en dempet "lyddør". Tror det er ett godt utgangspunkt for ombygning, den har jo orginalt ordentlige hengsler og har en skikkelig tre ramme inni.

Dette var utgangspunktet:

Og bare for og få avklart det, jeg har ikke kjøpt inn en ny dør for så og bygge den om, den har blitt byttet ut pga. en reklamsjons vann skade.

Her er skaden, det begynnte og boble under vinduet:

Her er døren ferdig "strippet" og klar for ombyggning!:

Døren har en isopor kjerne, kanskje ikke det beste lyddempene materiale, men jeg lar den være som den er og heller bygger utenpå.

Isopor kjernen:

Etter og ta tatt ut vinduet så bygget jeg en tre-ramme for og få litt ekstra stivhet og for og ha noe ekstra og skru i. Jeg har også lagt inn en Dempe matte som er kjøpt hos Bauhaus, dette er en tykk gummi matte, men til og feks brukes under vaskemaskiner.

Tre-ramme:

Så fyllte jeg tomrommet med Glava:
    (Ps. jeg fjernet litt glava etter at jeg tok bildet)

Så la jeg Auralex dempematte imellom, jeg har litt rester etter og ha brukt det i taket på kinoen.

Auralex matte montering:

Så tok jeg GreenGlue på matten igjen.

GreenGlue:

Jeg var nok litt ivrig når jeg drev med døren, for jeg har glemt og ta bilde av den men gips på. Det er ihvertfall 3 lag med gips på døren samt 2 lag med "GG".

Her er den ferdig montert inn, jeg hadde tenkt og bare prøve den og ta den med ned for og gjøre resten, men etter og ha sliti så mye med og få den opp (enda vi var 2 stk) så lot jeg den stå!

Etter at døren var på plass fant jeg ut at døren burde hatt en tre-kant ytters, så ikke gipsen smuldrer opp. Så da kappet jeg plass til listen rundt og spikret og limet den på, så ble det fuget for og få ting tett.

Har ikke bilde av resultatet, men jeg har også sparklet siden på døren, her ble det jo 2 skjøter etter listene, dette kan jeg selvfølgelig ikke godta, så der er det nå både sparklet og malt sort.. 8) (Det er jo ikke rart ting tar tid! :lol: )

For og få en pen finnish på døren bestemte jeg meg for og kle døren med stoff.
    Stoffet som jeg til slutt valgte var semsket "skinn", dette både føles og ser eksklusivt ut! Dette ble kjøpt her: Stoff&Stil.no. Fargen ble selvfølgelig svart!

Først ble døren kledd med vatt, denne ble stiftet fast i tre-rammen jeg laget rundt.

Ferdig vattet:

Så festet jeg "skinnet" i toppet og jobbet meg nedover. "Skinnet" ble også stiftet:

Stoffet er på plass:

Inne fra kinoen:

For og få en pen avsluttning så har jeg tenkt til og liste rundt kanten på døren, det syntes ikke på bildene, men er stiftet rundt samt at man ser kutt fra kapp.

Noen som har noen forslag til lister? jeg har lurt på enten metall lister eller rett og slett bare en vanlig tre-list, vis jeg bruker list av tre må den være bred, eller kommer den i konflikt med dørhåndtaket.

Tok bilde med en list for og illustrere:

Noen som har forslag?

Det er ihvertfall så langt jeg har kommet med døren!

Stian

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker,hadde tenkt å spørre om den døren. 8)

Ble solid den ja,og med Både Auralex og GG.

Har du en tynn MDF plate du kan frese ut til lister med en overfres,evntuelt en tynn kryssfinerplate? Da kan du i alle fall få både bredde og fasong du ønsker deg.

Må til med lyddør en gang i tiden jeg også,men da tror jeg jeg går for MDF plater ytterst.
    Ble stilig med det stoffet på da! Tviler på det er så mange med lik dør. :-D

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det ikke mye "slinger i valsen"! Regner med at døra nå veier litt mer enn før, men det ser i allefall meget bra ut. Er spent på å høre hvordan den demper. Ingen tips vedrørende listing, men bare litt skryt for godt arbeid, og bra med bilder.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en produktiv helg, så har også laget podier til andre sete rad.

Podiet er bygget av 6" bord og er limet i alle skjøter.

Ferdig skrudd sammen:

Så har jeg trukket podiet i samme "skinnet" som døren. Jeg veit at det ikke blir så synlig, men noe måtte jeg gjøre der, så tenkte det var like lett og trekke det i stoff som og sparkel og male den.

Liten bilde serie:

Hjørner er limet og pusset runde, skal selvfølgelig gjøres skikkelig! :razz:

Så er den også trukket i vatt:

Så samme "skinn" som på Døren:

Det er kun siden som blir synlig, så spiller ingen rolle hvordan den er ellers.

Så kommer jeg med ett lite tips på slutten, dette for og få en pen skjøt når man må bruke 2 stoff biter eller mer.

Når man skal til og legge på bit nr 2 så legg den over bit 1.

Slik:

Så blir skjøten mye penere enn om du bare skulle lagt de butt i butt.

Er jo ett problem men neste skjøt, men den tok jeg bare inn mot veggen.. 8)

Ferdig trukket:

Ferdig med gulv spon og teppe tilpasset på toppen. har bare satt 2 stol rammer for og se hvordan det blir.

Lite oversikts bilde slik det er nå:

Som dere kan se så har jeg kuttet av hjørne på den ene podiet, dette for og komme lettere til første rad, ved og gjøre det slik så føles det som om det er bedre plass enn det er og man kan trekke første rad enda lengere bak.
    Ett 100" lerret blir jo stort for rommet, så er viktig og kunne trekke første sete rad lengst mulig bak over.

Lister er også ferdig malt 2 strøk, så nå er det ting klart for og legge lister. har også igjen noen utforinger, samt litt maling.. pluss en del ting jeg ikke orker og ramse opp.. hehe men ting begynner og dra seg til.. ett par år til så tenker jeg at jeg er ferdig..

Over og ut!
    Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. Den døra likte jeg.. Har også en ytterdør til overs, kanskje jeg må stjele ideen din

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idè`n er det bare og stjele! er jo derfor jeg legger ut bilder også..

Tror nok ikke det er mange like dører som min.. :grin: er vell få som er gale nok til og legge så mye jobb i en dør.. hehe

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forje uke var jeg og hentet deler av bestillingen min fra AVShop,

Jeg var jo helt klart mest spent på projektoren, har ikke fått satt den opp enda, skal prøve og holde meg i skinnet til kinoen er klar...
    Men var gøy og bare se den! :-D Jeg har jo også valgt og få full proff kalibrering inkl 3D kalibrering som blir utført av Gorm Sørensen. Jeg fikk da med en Kalibrerings rapport som jeg tenkte og dele med dere, kan jo være flere her som har morro av og se grafene til HW30 før kalibrering.

Legger ut noen bilder samt legger ved hele rapporten, det er så mye små skrift så må nesten det for at dere skal få sett hva det står.

Jeg skjønner jo ikke stort av grafene, men ser jo at det er en mye jevnere kurve etter kalibrering, spessielt "RGB Balance" er det store forskjeller!

Blir spennende og se hvordan bildet faktisk blir! kan kjøre projektoren i flere moduser slik at jeg kan se fysiske forskjellen før og etter kalibrering, og først da ser man jo om det er verdt pengene...

Lerrets ramme
    Fikk også en liten skuffelse etter at jeg kom hjem med varene, lerrets rammen jeg har kjøpt var feil pakket, så jeg fikk ikke med kort sidene i pakken.. Dette var veldig dumt, for er rammen jeg engentlig hadde behov for nå, jeg skal jo bygge den inn i veggen, så da trenger jeg den fysisk, slik at det blir bra..

Jeg veit heller ikke når jeg får komplett ramme, de var selvfølgelig utsolgt for 100" lerret, så får håpe det er på plass før påske ihvertfall!

Ellers har det ikke skjedd så mye. Det har vært så mye annet og drive med så har ikke blitt så mange arbeids timer siden sist oppdatering..

Det som har skjedd er at jeg er ferdig med og liste gangen før kinoen, så skal til og begynne med selve kinorommet de nærmeste dagene..

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, ukene går, lenge siden det har vært en skikkelig oppdateringer.. Kommer heller ingen nå..

Jeg har fått listet ferdig begge rommene, eller jeg mangler list mellom skråtaket og taket, gikk selvfølgelig tom... så må handle fler også få malet de.

Jeg har også tenkt til og male / flekke listene som er montert opp.. men det er ikke på første pri..

Var en liten tur ute nå og loddet på ht kabel til kontaktene.. tok ett par bilder som jeg tenkte og dele:

Ferdig loddet:

Her kan dere se antydning til lister også.. :wink:

Jeg har også listet døren i ytterkant.. her ble det brukt en fleksilist / knekklist, som jeg har kappet den litt smalere inn mot dør enden.

Det ser ikke så ufint ut i virkeligheten, men blitsen er ikke snill.. men skal uansett male den ett strøk..

Foresten så har AVShop funnet kortsidene til lerretet mitt! også har jeg en far som skal inn til By`n i morgen, så da er snart lerretet på plass!

Jeg har også fått V4 duken..

Så da har jeg ett ørlite håp om og få til en før, før, før premiere på søndagen, jeg har nemlig fri halve Fredag og Lørdag.. så da bør jeg få gjort en del.. Rommet er jo da selvfølgelig langt fra ferdig, men det kribler sånn nå så jeg skal gjøre det jeg kan for og få det til!!

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var nok en fri/ "arbeidshelg over.. Fikk gjort en hel masse, men så har jeg vell fått jobbet nærmere 30 timer i helga (hadde fri Fredag også)..

Legger ut ett par bilder av noe av det som ble gjort..

Jeg startet først meg og montere Lerrets rammen, AVShop fant jo igjen kortsidene mine etter at de først mente at det var feil pakket fra fabrikk..

Den gikk veldig greit og montere den sammen, var bare 2 brakketter i hvert hjørne.

Så laget jeg ferdig lerrets veggens stenderverk. Lerrets rammen skal bare presses inn så var viktig med nøyaktige mål. Så laget jeg rammer til og ha rundt lerretet, disse rammene er så og si kopi av RuneW sine rammer. Jeg har også brukt 15x45 glattkant, jeg ferset avrunding i ytterkant av rammene.. Jeg tar meg selv i og være for nøye noen ganger, som feks når jeg sto og sparklet den ene rammen fordi jeg ikke var fornøyd med en skjøt.. det er jo bare tull! de skal jo både males å trekkes med stoff! itillegg skal de være i ett helt mørkt rom.. hehe :roll:

Jeg har ennå bare laget til bunn og topp, skal også ha side panel, men gikk tom for både tid og materialer..

Jeg har brukt samme feste propper som RuneW har gjort disse er kjøpt hos Dynabel.no

Så er rammene trukket med høyttaler stoff, dette var utrolig fint og jobbe med! klarer man ikke og trekke ting pent med det, bør du heller få hjelp av en voksen... :wink:

Ferdig med 1/6:

Madamen snek seg opp og fikk tatt en bildet av meg mens jeg jobbet.. sikkert for og ha bevis til senere....

Jeg syntes resultatet ble veldig bra, skal prøve og få lagt ut noen flere bilder ikveld eller imorgen.. de feste proppene fungerte greit, jeg får se hvordan de tåler tidens tann, de så spinkle ut, det er også lett for at de bøye seg når man skal feste de på.. eventuelt hadde det fungert like bra med magneter..

Søndagen ble en travel dag! målet har vært hele helgen og få sett en film søndags kveld i garasjen! så jeg spratt opp om morran og jobbet jevnt hele dagen! startet med projektoren, når jeg først forsto meg på Chef festet så var det veldig greit og montere opp.. var nok litt ekstra forsiktig, er jo litt redd for og gjøre feil, vil jo ikke ha projektoren i hodet heller!!

så monterte jeg opp lerrets duken dette var ett ordentlig herk! skal få tatt noen bilder slik at andre kan lærre av mine feil.. ting gikk litt fort i går så rakk ikke alt..

Så var det bare og få ryddet ut og bære inn utstyr! Det var jo litt stort for meg da, det var jo noe jeg har sett frem til i lang tid! tror jeg gikk og smilte hele tiden.. hehe..

Så ble det en rask kalibrering og tilpassning av bilde på pj.. hadde egentlig tenkt og sett en 3D film, men jeg hadde glemt og lade brillene..

tok ett raskt bilde, og litt rask editering idag så ble dette resultatet: :/

Så da var ihvertfall en liten før, før premiere utført! jeg syntes alt låt helt topp! bare satt og smilte! skal prøve og utbrodere litt mer senere..

Stor fornøyd!
    Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med bilde, kamerat! Det at du er grisenøye kommer du aldri til å angre på i ettertid. Kult med screenshot også! Men du, mens jeg er inne her og plager deg. Hva slags garasje har dere satt opp? Vi driver og titter på forskjellige muligheter nå, og planen er jo på sikt å kanskje få dratt kinoen ut av huset. Stå på siste rest nå, kompis!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger igjen en liten kommentar for å sikre updates!
    Mange smarte løsninger her! Morsom å lese.

Hvordan er planene ellers? Hva slags utstyr kommer inn?
    Min tråd

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med projektor og bilde på plass! :-D

Ser virkelig bra ut dette,og det at du gjør ting så nøye er jo bare pluss.
    Ikke alt som har noe for seg,men somregel får man igjen for det på et senere tidspunk.Hender rett som det er man får betale for "snarveier" man tok tidligere som man trodde var uten betydning,så fortsett i samme spor du,dette blir flott. 8)
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med super milepæl. Synd at dama fikk tatt arbeidsbevis til senere argumentasjoner dog...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratla!

Ser meget bra ut! Særdeles bra at du legger ut så mye bilder! 8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Gratulerer med bilde, kamerat! Det at du er grisenøye kommer du aldri til å angre på i ettertid. Kult med screenshot også! Men du, mens jeg er inne her og plager deg. Hva slags garasje har dere satt opp? Vi driver og titter på forskjellige muligheter nå, og planen er jo på sikt å kanskje få dratt kinoen ut av huset. Stå på siste rest nå, kompis!
    Takk for det! jeg er veldig fornøyd så langt! Det er stor fall høyde når dette er noe man har jobbet med i nesten 1.5år! forventningene er store!

Vi har satt opp en garasje som står ute, og det skal vistnok være plass til 2 biler i den... :lol:
    Garasjen er jo satt opp i forbinnelse med huset, så den er satt opp av selvstendig snekker, så den er satt opp i lik stil som huset, vi har derfor ingen tegning på den. men "plata" er støpt i målene 6x8m også har vi ett overheng over porten på 60cm (tror jeg). Ellers er takvinkelen 38 grader vis jeg ikke husker helt feil.

Du må gjerne komme og se på den, men aller helst når kinoen er "ferdig".

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Legger igjen en liten kommentar for å sikre updates!
    Mange smarte løsninger her! Morsom å lese.

Hvordan er planene ellers? Hva slags utstyr kommer inn?
    Hyggelig at du legger igjen en liten beskjed! er jo ingen hemmelighet at det er artigere og legge tid i tråden vis man får respons på det man gjør!

Jeg har mange drømmer om hva som skal inn etter hvert. men utstyret er pr.d.d.:

Bilde: Sony HW30 og Dreamscreen V4 100" buet lerret
    Forsterker: Yamaha 3067
    Effekt forsterker: NAD216THX (til sidekanaler)
    BD: tror jeg blir en Yamaha S671 muligens en A1010 vis jeg finner nok argumenter..

Høyttalere:

Front sett inkl senter "DIY" Altec Lansing som jeg har kjøpt på brukten, disse er vistnok tiligere vært brukt i Haugesund kino.
    Sideht dobbelt sett: Dynavoice FX-4EX
    Bak surround Monitor Audio Silver RXFX

Jeg har også noen rumperistere liggende, men får se hvordan jeg løser det mtp. kinostoler..

Når det gjelder Antec Lansing høyttalerne så overasket de stort! jeg har ikke prøvd de før nå, og det spiller virkelig med "stor" lyd! så veldig fornøyd med det kjøpet.. men det blir vell noe oppgraderinger etterhvert.. har alltid hatt lyst på Klipsch RF-83... så vi får se hva tiden bringer..

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Gratulerer med projektor og bilde på plass! :-D

Ser virkelig bra ut dette,og det at du gjør ting så nøye er jo bare pluss.
    Ikke alt som har noe for seg,men somregel får man igjen for det på et senere tidspunk.Hender rett som det er man får betale for "snarveier" man tok tidligere som man trodde var uten betydning,så fortsett i samme spor du,dette blir flott. 8)
    Ja det skal vell mye til for at jeg angrer på at jeg var for nøye..
    ellers takk for hyggelig tilbakemelding!

Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Gratulerer med super milepæl. Synd at dama fikk tatt arbeidsbevis til senere argumentasjoner dog...
    Ja jeg syntes jeg hører ho, "Du var jo så ivrig oppe i garasjen......"

Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    Ser meget bra ut! Særdeles bra at du legger ut så mye bilder! 8)
    Bilder er bra! Jeg skulle egentlig tatt noen flere bilder igår, men så skulle jeg BARE prøve litt 3D først.. og vips så var klokka 22.. hehe.. Men det var veldig gøy med 3D da! supert bilde! men tror jeg må trekke frem 3D emiteren, den datt litt ut når den var plassert oppe på Pj.

Selv om det kan høres slik ut i min iver etter og teste kinoen så er jeg langt ifra ferdig! dette er min "To do list"

• Gjøre ferdig kino stoler og montere de i kinoen
    • Liste knekken i taket
    • Lage rammer på siden av lerretet
    • Lakkere ett stikk og noen blind lokk
    • Henge opp side høyttalere
    • Feste håndtaket til lyddøren
    • Liste med metall lister rundt opphøyning til andre rad
    • Male / flekke lister og rundt døren
    • Lage akustikk plater
    • Så ute i "gangen":
    • Lage en krok med benkeplate og ett kjøkkenskap og kjøleskap
    • Lage ett Rack til utstyret
    • Legge opp nettverk har trukket fiber inn, skal få hjelp til og koble dette sammen med huset.

I fremtiden så skal jeg også:
    • Legge LED list rundt podie 2 rad.
    • Bedre styring av annlegget, har kjøpt inn RedEye, så får se hvordan det fungerer først..
    • Lage en Film reol/hylle

Det var det jeg kom på i farten, sikkert noe jeg har glemt, men uansett så ser dere at det er en del igjen før jeg er "Ferdig". Men det er veldig deilig og kunne få sett en film vis man ønsker det.. Jeg er ikke redd for at jeg setter meg ned og lar ting være som det er, det er såpass "store" ting som mangler så det er ting som må gjøres!

Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man blir jo nesten våt i øye av slikt arbeide... ;-)

Et lite spørsmål.. Ut av alle disse trådene sitter jeg igjen med at gipsplater, det er tingen... Men hvis man hadde planlagt å henge ting på veggene eller skru fast i taket, har jeg blitt fortalt at gips ikke er noe særlig...?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med gjennomført før-førpremiere! Jeg kjenner følelsen Det hele ser veldig flott ut så langt.

Og jeg tipper nok at det finnes en del ex-kinohøyttalere rundt omkring etter at alle kinoer i hele Norge ble digitalisert. Altec Lancing er et velrenommert firma i så henseende.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Takk for det! jeg er veldig fornøyd så langt! Det er stor fall høyde når dette er noe man har jobbet med i nesten 1.5år! forventningene er store!

Vi har satt opp en garasje som står ute, og det skal vistnok være plass til 2 biler i den... :lol:
    Garasjen er jo satt opp i forbinnelse med huset, så den er satt opp av selvstendig snekker, så den er satt opp i lik stil som huset, vi har derfor ingen tegning på den. men "plata" er støpt i målene 6x8m også har vi ett overheng over porten på 60cm (tror jeg). Ellers er takvinkelen 38 grader vis jeg ikke husker helt feil.

Du må gjerne komme og se på den, men aller helst når kinoen er "ferdig".
    Ja, jeg har veldig lyst til å svinge innom engang det passer å få en liten demo. Det var jo hyggelig sist. Vedrørende det frontsettet du har kjøpt deg, så tror jeg faktisk du snevrer inn mulighetene for oppgraderinger en god del rett og slett fordi (etter det jeg har hørt) så spiller de alvorlig voksent! Jeg har hørt Altec kinohøytalere hos en kompis selv, og det var en gøyal opplevelse. Uansett så får du nyte det du har en liten stund nå, kamerat!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Man blir jo nesten våt i øye av slikt arbeide... ;-)

Et lite spørsmål.. Ut av alle disse trådene sitter jeg igjen med at gipsplater, det er tingen... Men hvis man hadde planlagt å henge ting på veggene eller skru fast i taket, har jeg blitt fortalt at gips ikke er noe særlig...?

Gips er ett helt dødt materiale, derfor passer det godt til lyddempning, så vis man ønsker og lydisolere er dobbel gips nesten std. her på forumet.

Men det kommer jo helt ann på hvilket isolerings krav du stiller? er du alene i huset så er det jo ingen vist i og legge tid og penger i lydisolering. Eventuelt så kan man ha ett lag gips og ett med MDF det er det jo litt mer hold i.

Jeg skal ikke henge annet på veggen enn høyttalere, så de henges bare rett i gipsen uten noe form for plugg først, Ht. henger jo bare rolig med "kraften" pressende rett ned, så tror ikke det blir noe problem. skal man henge opp en hylle eller noe slikt som er mye mer i bruk/bevegelse så stiller saken seg en annen. da kan man eventuelt bruke gips plugg, men da blir det jo store hull..

Når det gjelder feste i tak, så regner jeg med at du tenker på projektor? Denne må isåfall ha ett spikerslag for og få ordentlig feste.

Som du skjønner er det mange veier til rome! Vis jeg hadde hatt plass ville jeg nok ha lagt ett lag med spon over det jeg har, det hadde vært fordelsaktig for lyddempningen også, men pga plass så blir det ikke gjort hos meg.

Håper dette gir deg noen svar...¨

Stian

Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •