Garasjeloft Kino Byggetråd! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 446
    Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spenende tråd det her! Likte "propp" løsningen din.

Ang Blu-ray spiller så fikk jeg en 3d blu-ray spiller på 30 års dagen ifjor. En Panasonic DMP-BDT110, som jeg synes fungerer meget bra samt fin pris!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har litt drøye krav til bluray spilleren din, men subtitle shift og streamingmuligheter gir deg fortsatt noen å velge i mellom. Fett layout ala xbmc kan du like greit glemme med en gang, spotify tar du gjennom mediasenteret ditt eller gjennom recieveren (går det an på den?) så jeg syns du bør satse på en god blurayspiller til en fornuftig pris, og la de ekstra greiene være en evt bonus. Mulig kanskje Dune har muligheter du kan like??? Ellers gleder jeg meg til bildene. Dette blir bra!

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Spenende tråd det her! Likte "propp" løsningen din.

Ang Blu-ray spiller så fikk jeg en 3d blu-ray spiller på 30 års dagen ifjor. En Panasonic DMP-BDT110, som jeg synes fungerer meget bra samt fin pris!
    Takk for at du stikker innom og leser, Jeg tror proppen vil fungere bra, den er ihvertfall massiv, og bør dempe mye! Jeg har tenkt til og skru den fast for og få ordentlig press på pakningene rundt, men den er så tett at den er vanskelig og få på plass grunnet luft trykket som blir.. hehe så da er det vell tett uansett..

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Tror du har litt drøye krav til bluray spilleren din, men subtitle shift og streamingmuligheter gir deg fortsatt noen å velge i mellom. Fett layout ala xbmc kan du like greit glemme med en gang, spotify tar du gjennom mediasenteret ditt eller gjennom recieveren (går det an på den?) så jeg syns du bør satse på en god blurayspiller til en fornuftig pris, og la de ekstra greiene være en evt bonus. Mulig kanskje Dune har muligheter du kan like??? Ellers gleder jeg meg til bildene. Dette blir bra!

Kan nok hende det er litt drøye krav som du sier, ihvertfall i forhold til hva markedet har i dag, men jeg vil tro at dette er fremtiden.
    Det burde vært mulig og få til idag også, det er jo kun en Boxee Box med Blu-Ray spiller det er snakk om!!

Jeg har sett på litt forskjellige varianter, som du nevner så har jo Dune en variant til en fornuftig pris. Men jeg har hørt litt forskjellig om Dune ang stabilitet på streaming.

Ellers, har jeg sett på Yamaha, jeg har jo Yamaha forsterker, så deres BD Spillere er jo i samme stil, den har også en god iPhone app..
    Det er 2 varianter av Yamaha, BD-A1010 og BD-S671, noen som vet om hva som er forskjellen på disse? ser A1010 har USB og litt flere HD musikk formater men når enheten kun skal brukes til film så spiller det ingen rolle for meg..

Ellers så er det jo ett alternativ med Oppo, Svoger`n min har en Oppo 93, som han er veldig fornøyd med, så jeg skal få låne den litt vis jeg ikke finner meg en annen BD Spiller sånn i starten..

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere sikkert har skjønt så har jeg mange baller i luften, og nå om dagen sliter jeg litt med og få laget fine koppholdere til kino stolene, Det jeg ønsker og og lage ett lite bord hvor koppholdern er i midten, bordet må være smalt og er nok ikke stort nok til noe annet enn glass eller cola boks.

Jeg har nevnt det tidligere, men jeg har bestillt og motatt 8stk slike koppholdere:

Problemet er og få laget ett bord som ser bra ut..

Jeg har prøvd og lage noe som ser ut som en bordtennis rekkert, Der selve håndtaket er feste til armlene og slagflaten er bordplata hvor jeg skal borre hull til koppholder`n.

Jeg har prøvd og tegne ett bilde av det slik jeg tenker, unnskyld for mine simple tegninger...

Jeg har en liten utfordring når det gjelder bordet, Jeg tenkte at dette kunne bygges i tre, hvor jeg bare bruker en bred planke og runde den av i kantene, men det jeg sliter med er og få en pen runding, har bare en stikksag jeg bruker, og det er vanskelig og få pent altså.. blir liksom litt urund, har prøvd og file etterpå men blir ikke helt hundre.. :roll:

Så vis noen har tips om hvordan få til en pen sirkel så må dere bare si ifra!

Jeg har tenkt og kle bordet med litt stoff til finnish..

Stian

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Som dere sikkert har skjønt så har jeg mange baller i luften, og nå om dagen sliter jeg litt med og få laget fine koppholdere til kino stolene, Det jeg ønsker og og lage ett lite bord hvor koppholdern er i midten, bordet må være smalt og er nok ikke stort nok til noe annet enn glass eller cola boks.

Jeg har nevnt det tidligere, men jeg har bestillt og motatt 8stk slike koppholdere:

Problemet er og få laget ett bord som ser bra ut..

Jeg har prøvd og lage noe som ser ut som en bordtennis rekkert, Der selve håndtaket er feste til armlene og slagflaten er bordplata hvor jeg skal borre hull til koppholder`n.

Jeg har prøvd og tegne ett bilde av det slik jeg tenker, unnskyld for mine simple tegninger...

Jeg har en liten utfordring når det gjelder bordet, Jeg tenkte at dette kunne bygges i tre, hvor jeg bare bruker en bred planke og runde den av i kantene, men det jeg sliter med er og få en pen runding, har bare en stikksag jeg bruker, og det er vanskelig og få pent altså.. blir liksom litt urund, har prøvd og file etterpå men blir ikke helt hundre.. :roll:

Jeg har tenkt og kle bordet med litt stoff til finnish..

Stian

Det eg ville anbefalt i ditt tilfelle er siden du skal ha stoff utenpå og tegne først lage skisse i papp som du kan bruker til mal, For det er billigere og prøve og feile på papp.

Når du så har fått den formen og størrelse du ønsker så tegner du så ut malen på en treplanke. Bruk så stikksag og skjære ut og etterpå bruke laaaaang tid med sandpapir eller pussemaskin, om du har det.

Dette er den desidert billigste måten Ivertfall noko slikt eg ville gjort det dog er eg ingen erfaren snekker.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stian
    Har du en god drill så kan du kjøpe deg et hullsagsett og sage de ut. Da får du et rundt hull (som må pusses).

For å få perfekt resultat uten å måtte pusse må det en overfres til. Disse fåes jo for 3-4 hundrelapper. Da kan du også få til perfekt avrundete kanter på brettene. Det vil bli fint når de skal trekkes med stoff...:wink:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tilbakemeldinger gutter!

Jeg har en overfres men er vanskelig og lage en fin sirkel, nå har jeg ikke brukt overfresen mye så er sikkert noen tips for og få det til, eller gjør man sånt bare på frihånd?

Jeg tenkte og bruke hullsag til koppholdern, det er ytterkant jeg sliter med.. Har sett man får en hullsag som er ca 15cm stor, så kunne kjøpt en slik, men syntes de var dyre..

Håpet på en rask og enkel løsning, skal jo lage 8 stykk, så hadde vært greit om det ikke hadde vært ekstremt med jobb pr. "Bord".

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig helt blank når det gjelder bruksområder for fres men jeg fikk noen tips på denne videoen:

[YOUTUBE]http://www.bosch-do-it.no/mam/bosch-pt-centralpool/diy/houseofbosch/projects/bosch_no_stylish_beech_occasional_table_ipod.m4v[/YOUTUBE]

Bosch Gjør-det-selv: Trendy sidebord i bøk - YouTube

Så da får jeg prøve meg frem litt til helgen!!

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd litt til med koppholder`n, Gikk veldig greit med fresen, fant ut at den skærer veldig godt i treverk, fingre og negler! men, men. etter og ha blitt lappet sammen igjen fikk jeg gjort ferdig første prøve bord..

Her er resultatet:

Har bare kledd med multon for og teste..
    Jeg har også vurdert og ha litt rettere kant i enden, men får se hva jeg velger til slutt.. må tenke på det litt tror jeg..

Ellers er nå kinoen tømt helt for i morgen skal jeg legge vegg til vegg teppe!! Gleder meg til og se hvordan det blir! :-D

Noen bilder av rommet nå:

Dere ser også at jeg har satt i lyddøren, men mangler finnish.

Lite nærbilde av døren fra gangen:

Stian

10. Liker Vessel56 har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd og filme lys styringen min, er XComfort med en liten fjernkontroll.
    Jeg tror det kommer til og fungere bra for mitt bruk!

Er filmet med iPhone så ikke allverden med kvalitet desverre..

Stian

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke rakk å svare deg mer utførlig på bruk av overfresen, men jeg ser jo at du fant greit ut av det selv med Bosch-videoen. Overfres er jo ypperlig til slike jobber, og resultatet hos deg ble jo knallbra!
    Du har muligens nevnt det tidligere i tråden, men hvor fikk du koppene fra?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det ble fint jeg også, spessielt kontrasten med sort bakgrunn og krommet koppholder.

Jeg tenkte og lage en utgave til som er rettere i front, så får vi se hvem jeg liker best..

Selve koppholdern er kjøpt fra MarineShop. er ment for båter, men tror det gjør seg bra i en kino også! :-D Var også en vettug pris på de 78,- stykk.

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter først en lang dag på jobben så er nå teppet lagt i kinoen!!

Syntes det ble kjempe bra! Skal prøve og få lagt ut noen bilder i morgen!

Jeg hadde håpet og dra innover til AVShop i morgen, men det ser dårlig ut.. V4 lerretet hadde ikke kommet enda dessverre..
    Jeg hadde håpet og få hentet ramme lerretet, men det ser dårlig ut, jeg skulle gjerne ha laget rammene som skal være rundt lerretet i helgen, men ser ut som om jeg må vente litt til.. Men, men jeg har annet som skal gjøres også, så går nok ikke arbeidsledig..

Stian

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve koppholdern er kjøpt fra MarineShop. er ment for båter, men tror det gjør seg bra i en kino også! :-D Var også en vettug pris på de 78,- stykk.

Stian
    Ok, takk for fint tips!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja som sagt tidligere så har jeg lagt teppe i kinoen så nå her jeg prøvd og få tatt noen bilder, men det begynner virkelig og bli mørkt der inne!

jeg er ingen fotograf, tatt en hel drøss med bilder, men får det ikke bedre..

Det første bildet er uten blitz, da ser dere godt hvordan spottene lager stemning i rommet men syntes det blir feil farger:

Så er det ett bilde med blitz, her er det mye mer riktige farger, og mer detaljer fra tapet etc, men man ser ikke lys fra spottene:

Dere kan se en list ligge langs veggen, min bygge vare handel hadde ikke ferdigmalt i svart, så disse blir malt i morgen..

Har prøvd ett nærbilde av teppet, men det ser brunt ut, teppet går i svart og mørkt grått:

Ellers så har jeg lagt på en gips plate til på lyddøren min, samt fuget med silikon rundt karmen, skal prøve og få laget en ramme ytterst på døren i morgen, tror det er lurt og ha treverk ytterst i tilfelle noe kommer i klem, er dumt og gipsen ryker..
    jeg har også kjøpt inn treverk til opphøyning for bakre sitte rad.

Så jeg har nok og drive med i helgen.. :wink:

Har noen tips til bedre bilder så er det bare og rope ut!

Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser innmari bra ut! Dette er virkelig en kino jeg GLEDER MEG til å få besøkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra! Kan jeg spørre om hvor mye du måtte betale for teppet og hvor mange m2?

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det,da fikk jeg endelig tid til å lese gjennom denne tråden også! :-D

Virkelig flott byggetråd med mange gode bilder,kommer nok til å hente ideer herfra etterhvert.Inspirerende å se andre få til så flotte rom uten å være "utdannet".

Er foresten også intresert i det teppet,kunne godt tenk meg noe liknende hos meg også,selv om akkurat den delen er et stykke frem i tid.

Gratulerer med projektor pakke,du skal vel være temmelig kresen om du ikke blir fornøyd med den.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge!