Garasjeloft Kino Byggetråd! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 446
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du har ikke stikksag... ? Du fikk det jo bra til, men med en sag så kunne du nok spart deg litt jobb

Ellers så blir dette meget bra!

Takk for tilbakemelding "Ak"!

Stikksag har jeg, men den er så dårlig, den har liksom sin egen vilje, så ting blir ikke slik som jeg ber den om.. :razz: Var også redd for at den skal lage merker i platene.. Fungerte greit med hull saga altså, tok ikke sååå mye lengere tid..

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trekking av multon i tak

Jeg driver og funderer litt, hvordan best feste multon i gips taket, her er det jo mange måter og gjøre det på, men jeg har lurt på og trekke noen plater med multon, da får man strammet stoffet mest mulig samt at det er mindre flater og trekke, kanskje det blir penere, er jo også litt dekorativt med litt mønster i skjøtene.. men hvile plater bør man velge, må ha noe som ikke bygger for mye.. Vis man velger tre plater eller rammer så bør man kanskje kle de inn med noe for og myke de av, da kom jeg over Skumplast Senteret AS. Da trenger jeg vell ikke plater idet hele tatt, de kan levere skumplast plater helt ned i 0.5cm.

Fordelen med de er jo også at de veier lite! kan bare limes mot taket eller bruke borrelås, Man får jo også en litt tøff finish da? og det er vell ikke dumt for lyden heller?

Tror dere dette kunne vært en løsning?

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har innspill på posten over?

Kan det bli for mye demping i taket? blir jo isåfall ikke så tykkt lag, blir jo kun 0.5cm så det kan vell ikke dempe lyden ekstremt mye?

Stian

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Noen som har innspill på posten over?

Kan det bli for mye demping i taket? blir jo isåfall ikke så tykkt lag, blir jo kun 0.5cm så det kan vell ikke dempe lyden ekstremt mye?

Stian
    Det beste med scenemolton er å lime det fast i taket. Jeg brukte kompressor og spraylim som jeg sprayet i taket og på molton, vi var 4 stk for å stryke moltonen i taket og resultatet ble helt strøkent. Det eneste som var vanskelig var skjøten og det endte jeg opp med å skjule den med en list i taket og ned veggene.

Den skumplasten er jeg skeptisk til.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mulig det er det letteste altså, har jo en fordel med at taket mitt er delt i 3 deler med lister i mellom..

Så det var ikke noe problem altså? Livet trekker ikke igjennom?

Jeg jobber med bil, på jobben har vi en spray kontakt lim, kan det brukes kanskje? Det er jo beregnet for sete trekk og tepper.. Kanskje jeg bør teste ut litt først..

Kom gjerne med flere innspill!

Stian

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har trekt endel tak med Molton gjennom årene. Bruk kontakt lim i tynt lag på begge flater, du kan lese litt her BEFs kompromissløse hjemmekino, post.157 og her BEFs kompromissløse hjemmekino, post.1821.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding BEF!

Da bør jeg kanskje slå fra meg ide'n om skumplast plater og ta det rett på taket isteden...

Jeg får kjøpe det inn snart så kan jeg tørr trene litt..

Ett annet spm mens jeg skriver her, på skråtaket har jeg brukt gipsplatene feil vei så jeg har slipet kantene/ sjøtene i 45 grader.. Dette ble ett dypt spor, bør jeg lime først skjøtene med tec7 eller noe slikt, eller bare bruke sparkel?

Kan ta bilder vis det hjelper dere og skjønne problemet?

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er all gipsing av vegger og tak ferdig!!

Virkelig deilig og bli ferdig med det! Jeg og en kamerat satt opp de siste platene igår, Fikk låne en gips heis, så da gikk ting mye lettere!

Så nå er jeg i full gang med sparkling og fuging av skjøter! Gikk dessverre tom for Acryl idag, så får kjøpe en eske til i morgen..

Tok ett par raske bilder før jeg gikk inn idag:

Driver og prøver meg litt ut på skrå taket, som nevnt i forje innlegg så er de slipet i vinkel, prøvde nå og fylle en sprekk med silikon for så og sparkle på toppen, er spent på om noe fester seg i silikonen...
    Har også tatt en sprekk med bare sparkel, men her veit jeg at det ikke blir pent, da sparkelen synker så mye når den tørker... kanskje jeg skulle kjøpt grov sparkel istedet??

Eller har noen andre tips og triks?

Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt på bærtur nå, sjef.... Men skal ikke du trekke taket med molton? Så lenge det er snakk om en sprekk og ikke et krater, så er det ingen sjans for at det vil syns igjennom. Eller har jeg missforstått deg helt nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke noe som heter ultraflex Produktkatalog - IBG: Industri- og Boliggulv AS. Dette brukte maleren mellom tak og vegger hos meg, og dette skal vær så sterkt at det aldri sprikker. Eneste minuset er at det kosta litt...
    Han brukte det også på to hjørner som var ca. 45grader, og resultatet blei meget bra

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Mulig jeg er litt på bærtur nå, sjef.... Men skal ikke du trekke taket med molton? Så lenge det er snakk om en sprekk og ikke et krater, så er det ingen sjans for at det vil syns igjennom. Eller har jeg missforstått deg helt nå?
    Joa det stemmer det.... 8) Men jeg er vell kanskje litt nøye.. :roll: kanskje jeg bare skal gjøre det beste ut av det også lukke øya til jeg har fått på multon..

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort litt idag også gitt!! Har fuget alle sprekker med acryl samt silikon ned mot gulvet.. Har også sparket alle skjøter en gang til.. Samt alle skrue hull, skal love at det er mange skruer!! :shock:

Var også en tur hos maler'n kjøpte grov sparkel som jeg har brukt i skjøtene på skrå taket.. Brukte også det i skillet mellom skråtak og vegg, her var det en stor kant, så gikk med en del sparkel! Brukte opp en hel 3kg bøtte!!
    Bygg sparkelen skal vist ikke krympe så mye, og den skal heller ikke sprekke opp.. Så blir spennende og se resultatet i morgen!

Jeg har bestillt tapet til kne veggene idag! Gleder meg til og få opp den! Da begynner det jo og ligne ett rom! :-D

Hvor nøye må man egentlig være med sparkling når man skal ha tapet og multon over?

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver og sparker gips til den store gull medaljen om dagen.. :cry:

Merker at jeg ikke er vant med og sparkle så store flater.. Men det går seg da til... Håpet jeg skulle legge siste strøket med sparkel idag, men så gikk jeg tom a gitt.. Så manglet til 2 skjøter..
    Regner vell med og måtte sparkle mer rundt projektor kassa, der er det litt mye skjøter som må rettes på... ops:

Jeg fikk foresten tapeten min her om dagen, håper og få begynnt med det denne helgen.. Spent på hvordan det blir... :razz:

Ett par spm, jeg har ikke jobbet med gips før så er litt usikker..

Bør jeg grunne med maling før jeg legger tapeten?

Hvor nøye bør man være? Jeg har jobbet som biloppretter så jeg kjenner vell alt av ujevnheter, så kan holde på nesten evig! Hehe.. Hvor mye er synlig i ett mørkt rom. Er redd for og se ting tydelig når man får lyset fra projektoren fra siden...

Stian

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver og sparker gips til den store gull medaljen om dagen.. :cry:

Merker at jeg ikke er vant med og sparkle så store flater.. Men det går seg da til... Håpet jeg skulle legge siste strøket med sparkel idag, men så gikk jeg tom a gitt.. Så manglet til 2 skjøter..
    Regner vell med og måtte sparkle mer rundt projektor kassa, der er det litt mye skjøter som må rettes på... ops:

Jeg fikk foresten tapeten min her om dagen, håper og få begynnt med det denne helgen.. Spent på hvordan det blir... :razz:

Ett par spm, jeg har ikke jobbet med gips før så er litt usikker..

Bør jeg grunne med maling før jeg legger tapeten?

Hvor nøye bør man være? Jeg har jobbet som biloppretter så jeg kjenner vell alt av ujevnheter, så kan holde på nesten evig! Hehe.. Hvor mye er synlig i ett mørkt rom. Er redd for og se ting tydelig når man får lyset fra projektoren fra siden...

Stian
    Hei! For og si det sån... Så er det ALLER VIKTIGSTE og grunne gipsen med men mørk grunning før du tapetserer for tapeten har fort for og krympe litt og da får du hvite striper på veggen mellom tapet breddene. For dette vet jeg alt om :-(
    Har en gang som jeg tapetserte mørke grå på hvit vegg og da ble det noen plasser antydning til hvite streker enkelte plasser.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mørk maling / grunning kjøpt inn.. 8)

Kjøpte også mere sparkel.. har ett lite håp om at jeg legger siste laget sparkel idag.. det hadde vært fint for da kunne jeg ha pusset og grunnet på fredagen, og lagt tapet i helga...

Bør jeg foresten grunne taket også? der skal jeg jo lime scene multon, :-?

Stian

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mørk maling / grunning kjøpt inn.. 8)

Kjøpte også mere sparkel.. har ett lite håp om at jeg legger siste laget sparkel idag.. det hadde vært fint for da kunne jeg ha pusset og grunnet på fredagen, og lagt tapet i helga...

Bør jeg foresten grunne taket også? der skal jeg jo lime scene multon, :-?

Stian
    Du trenger ikke grunne før du limer scenemolton i taket, jeg bare grovsparklet og slipte(ikke nøye) for så og lime på molton.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok mulig at jeg er litt for nøye altså..

For du ser ikke ujevnhetene i taket dit Andreas21?

Når jeg får opp akustikk plater i tillegg så ser jeg vell nesten ikke tapeten en gang tenker jeg.. hehe...

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var nok en fri helg snart over, eller dette må vell nesten regnes som en arbeidshelg.. :-D

Fredagen startet med og pusse det siste laget med sparkel som ble lagt Onsdags kveld, ble ganske fornøyd med resultatet, veggene ble veldig bra, taket la jeg ikke så mye jobb i da som nevnt tidligere skal det kles med Multon..

Så ryddet jeg ut rommet og støvsuget tak, vegger og gulv for og få vekk det værste støvet. Det blir utrolig mye støv altså!
    Ett par bilder av rommet ferdig sparklet:

Deretter ble veggene grunnet med mørk maling..

Ende veggen med vindu skal jeg male ett strøk til, for der legger jeg ikke tapet, dette blir jo bak lerrets veggen..

Så på Lørdag fikk jeg nok en gang hjelp av en snill svigerfar med og legge tapet..
    Jeg har valgt en veldig mørk tapet med litt mønster..

noen bilder av rommet slik det er nå:

Ventilasjons endene skal selvfølgelig lakkeres mørke..

Eller har dagen idag gått med på og rydde ut "gangen" samt og vaske ned kinoen..
    prøver og få vekk mest mulig støv før jeg skal begynne med multon.. håper og få gjort det i jula..

Ellers må jeg vell snart begynne og se etter lerret... jeg håper på og få plass til ett 106" lerret, men er redd for at det blir for stort..

Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blei dødsbra, kompis! Etter trekkingen av scenemolton i taket, så er det jo kun kosejobb igjen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Alkar! men må komme med en liten rettelse, det er når Multon OG LISTER er ferdig det bare er kose jobb igjen... :wink: riktig nok mye jobb, men det er jo ting som er synlig!

Jeg kan jo legge ut ett nær bilde av tapeten også..

Som dere ser så er den veldig mørk, men er en del spill i den alikevell.. jeg syntes ihvertfall det ble veldig bra!!

Stian

Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •