Garasjeloft Kino Byggetråd! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 446
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg vært ute i garasjen og sparklet alle skjøter...
    Jeg gjorde også ett lite prøve test med og sparkle en plate ved skjøten mellom tak og skråtak, veit ikke om det kommer til og fungere eller om det bare vil henge og slenge i morgen.. så jeg tok bare en test plate..
    Vis det ikke fungerer så fuger jeg sprekken med acryl i stedet..

Lite bilde mens jeg drev og sparklet..

Tok også ett bilde av prosjektor "kassa", den er nesten ferdig med første lag, men som sagt tidligere så manglet jeg en plate.. Jeg er litt usikker på hvordan den blir seende ut til slutt, tenker på flere løsninger om jeg skal av runde hjørnene eller om jeg skal la kassen skrå innover, det ekleste er vell og ha slik den er nå med rette kanter, det er nok også lettere og trekke med multon....

Over og ut!
    Stian

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir knall! Bra med bilder :-)

Ett spørsmål: akryl eller silikon i fugene? Tror jeg har lest at folk bruker litt forskjellig, hvorfor valgte du akryl? Hvor bruker du silikonen du handlet?

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Dette blir knall! Bra med bilder :-)

Ett spørsmål: akryl eller silikon i fugene? Tror jeg har lest at folk bruker litt forskjellig, hvorfor valgte du akryl? Hvor bruker du silikonen du handlet?

Jeg veit ikke om det jeg gjør er mest rett men jeg gjør som "pirium" sa og bruker silikon der det er mest bevegelse feks mellom vegg og gulv, det er i hovedsak der jeg har brukt silikon, resten har jeg brukt Acryl..

Har foresten vært ute nå og fuga med silikon langs veggen ca halve rommet, da gikk jeg tom for "bunnfyllings list" så må handle det i morgen.. Ellers hadde det gått ekstremt mye silikon... :wink: gikk med 6 tuber bare langs veggen så går da nok som det er.. 8)

Mens jeg var der oppe måtte jeg bare sparke vegger og tak en gang til, det hadde sunket ca en mm siden igår, sikkert bare tull å sparke ett lag til, men det skader jo ikke heller!!

Jeg tok også å sparket hele sprekken mellom taket.. Jeg tok jo en test igår, den hadde sunket en del men det viktigste er jo og fylle sprekken, gips lag nr 2 kommer jo til og dekke den uansett..
    Men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det med lag nr 2, må vell bare prøve og sparke så godt mann kan.. Også heller bruke en list..
    Veit ikke om det går og ha lim eller silikon i bunn også toppe med sparkel? Eller blir det bare tull??

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld har jeg prøvd meg på og montere opp shetblok plus fra auralex, dette var ikke lett alene, planene har jo blitt endret siden jeg kjøpte inn mattene, planen var jo og legge de på gulvet, men siden jeg ikke ønsker og bygge det opp med ett lag til med spon så fant jeg ut at jeg skal bruke de i taket..

Fant fort ut at tunge gummi matter ikke er lett å montere alene, hjalp ikke at den må skrus i Auralex skinnene! De er nemlig veldig smale!
    Så er egentlig litt lei nå, men må vell prøve og få det til på fredagen, må lage meg noe hjelpe midler tror jeg..
    Ellers så får jeg hjelp i helgen, men håpet at vi da kunne ha skrudd gips og ikke ha satt opp sånne matter..

Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heng med hue nå, kompis... Tror det er skrevet i stein at byggeprosjekter ikke kan gå helt som planlagt! Uansett så nærmer det seg med stormskritt til premierefest! Det er jo først da alt strevet sakte men sikkert sniker seg inn i glemmeboka. Er forøverig veldig imponert over jobben du har lagt ned så langt. Dette er et bra prosjekt!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine ord Alkar.. Jeg har hatt fri idag, og idag gikk det mye bedre!

Har drivi og fundert mye på hvordan jeg skal klare og få opp mattene alene, Det enkleste er ofte det beste, så jeg laget bare ett lite stativ som jeg skrudde matta i,for så å skru matta til taket.. Det ble mye lettere når man kun måtte finjustere matta mens man skrudde istedet for og faktisk holde den oppe..

"Stativet" mitt:

Brukte ett stort feste for og holde matta på plass, med bare skruer så slet den seg løs.

"Stativet" i bruk:

Fikk opp matter langs sidene, venter til i morgen med midten, da får jeg nemlig hjelp..

Ellers har jeg gjort litt forskjellig idag, har gjort ting klart til i morgen, da kommer både svigerfar og svoger for og hjelpe meg så da satser vi på at det går unna...

Så jeg har kappet til de fleste gips platene, slik at det bare er og sette igang og skru!

Er litt spent på og begynne med siste laget, skal jo bruke GreenGlue, så blir spennende og se hvordan det er og jobbe med..

Jeg har også fuget ferdig ned mot gulvet, jeg gikk jo tom for bunntettnings list sist jeg holdt på.. bruker silikon ned mot gulvet,

Noen bilder til:

Bunntettnings list først slik at det ikke går med så ekstremt med silikon!

Gjorde klar noen tuber først for og slippe og kline mer enn nødvendig...

Ferdig fuget, Dro først over med en finger for så og dra vekk overflødig silikon med en sparkel spade, fikk da også fyllt på litt ekstra der det er lite..

Resultatet:

Da bruker jeg resten av kvelden på og ligge rett ut på sofaen... Lader opp for morgen dagen!

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok en "arbeids dag" over.
    Har fått gjort en god del idag også, men som alltid så gjelder de 3 T`ne (TingTarTid).. Svigerfar har vært i full gang med og legge tak i forrommet mens jeg har lagt dempe matter på endevegger samt hjulpet og holdt når det trengtes. kom også ca halvveis med MDF på veggene i rommet.

Jeg tror jeg har nevnt det før, men jeg bruker 2 forskjellige lyddempnings matter. frem til idag har jeg kun brukt "Vicoustic Isolation Iso Blanket Pro", Disse kjøpte jeg av en på forumet her som hadde kjøpt for mye, også har jeg kjøpt 2 ruller med "Auralex ShetBlok Plus Sound Barrier".

idag tok jeg i bruk Auralex mattene, disse er litt dyrere enn Vicousic sine, men med god grunn, Auralex mattene har nemlig lim bak, de blir derfor UTROLIG mye lettere og montere opp! samt att de ligger helt tett med veggen, mens de andre klarer man ikke og få stramt nok til det, (regner med at de legger seg mer inntil når jeg skrur gips.. :? )

Så til andre som har tenkt og gjøre det samme som meg, bruk Auralex mattene! det er en helt annen verden og montere! og så deilig det var og slippe og skru! men man bør være minimum 2 stykk når man monterer, vi delte også opp matten i flere biter slik at de ikke skal bli så ekstremt tunge..

Ett bilde med mattene ferdig montert..

også som nevnt tidligere, så skal kun taket matte legges, hadde også nok til ende veggene, men jeg koster ikke på meg en rull til for og få på side vegger også. Jeg tror at taket er det "svakeste" punktet i konstruksjonen, så det har blitt prioritert..

Jeg legger ut flere bilder i morgen, nå er alt klart for og legge gips lag 2, så håper og få gjort en del gips skruing i morgen...

Stian

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Har foresten vært ute nå og fuga med silikon langs veggen ca halve rommet, da gikk jeg tom for "bunnfyllings list" så må handle det i morgen.. Ellers hadde det gått ekstremt mye silikon... :wink: gikk med 6 tuber bare langs veggen så går da nok som det er.. 8)
    Hvilken dimensjon brukte du på listen? De har den i 10mm, 15 og 20.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har brukt 13mm list fra Glava...

Jeg bruker en gipsplate mot gulvet når jeg monterer vegg platene, så 13 mm passer bra syntes jeg...

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jaggu helg igjen! har ikke hatt tid til og oppdatere forje helgs arbeid før nå, er litt fullt opp om dagen, men skal prøve og få ut litt bilder nå.. :roll:

Viser først litt bilder av forrommet, er ca halvveis med platelegging, har feil regna litt så må få kjøpt flere plater..

Min svoger fikk lov og leke med papp plater mens jeg og svigerfar jobbet..

Ting tar tid når platene må tilpasses nesten i alle kanter...

Her er jeg litt usikker på hvordan jeg skal løse det med ledninger og koblinger, tror det blir en Dayton veggplate, har det i stua og er godt fornøyd med den.. skal først lage en ramme med plate for og dekke hullet.. får da litt større tilgjenglighet,

Slik liten dør blir det på begge sider av forrommet, slik at jeg har tilgang til kald loftet.

Så over til GreenGlue arbeidet og gips legging i kinoen!

Starter først med en liten film fra GG Company

[YOUTUBE]-f4Y3tVOYKI[/YOUTUBE]

Brukte de viste prinsippene, var vanskelig og beregne mengde når alle plater er kappet mye, så tror jeg endre med ca 2 tuber pr plate..
    regner med att jeg har nok, er nesten bedre om jeg mangler litt enn om jeg har feil beregnet slik at jeg sitter igjen med mye!

Bilde av en bøtte GG og pistolen kjøpt av AVShop, det sto at den burde smøres før bruk, men jeg tenkte at det er vell ikke noe vits, så bet tenna sammen og sto på mitt.. hehe prøvde og smøre den etter søndagens økt, og en av enn eller annen grunn så gikk den lettere da.. skjønner ingen ting jeg..

Ble litt tung så svoger måtte hjelpe og stabilisere den slik at det ikke ble så ekstremt mye klin..

Beste beskrivelsen er vell at det minner om litt tykk maling, virket veldig vått så ble litt overasket over det, men søla litt og merket at det tørket fort ut og da ble det seigt!

Ca slik så alle platene ut..

Blir desverre ikke så mye jobbing denne helgen, skal på jobben i morgen så da går den dage, også er det jo farsdag på Søndag så da tror jeg helgen er gått..

Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digg å få opp MDF på veggen! Dette ble bra. Tror forøvrig det var veldig smart å legge inn to små dører til kaldloftet. Nyt helgen, og så ser jeg fram til neste oppdatering om en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leker du lissom.... papp kan brukes til så mangt....

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppvarming til arbeidshelg!

Som overskriften sier så har jeg ikveld varmet opp til en ny skikkelig arbeidshelg

Jeg har kappet til de siste platene på veggen inne i kinoen så nå er alle vegger platet med to lag gips.. Eneste som mangler er og skru fast dagens plater samt og bruke GG på de.. Orket ikke og kline med GG på bare 3 plater..

Når man bruker bøtter med GG slik som jeg gjør så må man vaske pistolen ordentlig etter bruk..

Ellers en liten utfordring, jeg regner ikke med noen sæli hjelp denne helgen, er det noen som har noen tips på hvordan jeg skal håndtere tak platene alene? Tenker da på skrå taket...

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt en arbeidsdag oppe i kinoen, ble desverre ikke så lang som jeg hadde regnet med, jeg som mange andre nordmenn satt klistret foran TV skjermen i går kveld og idag tidlig.

Men over på noe mer lystig.. Jeg begynte først og isolere den ene veggen med yttligere 5cm Glava, dette var planene hele tiden, men har blitt mer og mer skeptisk etter og ha sett hvor mye k-rør det faktisk ble... men det gikk faktisk greit, så etter og ha tatt den letteste veggen tok jeg og ryddet opp og flyttet arbeidsbordet mitt ut til "gangen/ teknisk rom" sammtidig som jeg vurderte og jeg skulle prøve meg på venstre veggen som er fyllt med k-rør..

Dette er bilde etter isolering og rydding:

Tru det eller ei så klarte jeg også og isolere veggen i fra *******, :twisted: isolasjonen er jo riktig nok i litt mer press enn optimalt, men tenker at det må være bedre og ha det slik enn og ikke ha noe idet hele tatt!!

Bilde av rommet FERDIG isolert!!:

Deretter så begynte jeg med "Auralex Recilliant Channel".
    var litt skeptisk med og begynne da jeg ikke har fått noen tilbakemeldinger på hvordan det var best og sette de opp, men jeg tenkte at skal man få gjort noe må man jo bare prøve..

Jeg måtte prøve meg litt frem, begynnte med den nederste så øverst, så måtte jeg finne ut hvor den i midten budre være. det var ingen lett sak! det er k-rør over alt!! samtidig må man også tenke på at man maks kan ha 60cm fra hver RC list. skjønner nå at jeg burde tatt mer hensyn til de når jeg la opp rørene, men er jo ikke rå å tenke på alt heller!!

En liten animasjon av monteringen (inspirert av "kokken"):

De som er litt oppservange legger kanskje merke til at noen av rørene er stripset sammen? Dette er gjort fordi at jeg måtte legge k-røret litt lengere ned der pga. utforingen var spikret litt anderledes enn resten av veggen... Så da måtte jeg finne på noe der så jeg fikk kabalen til og gå opp... 8)

Rakk desverre bare en vegg, men er meldt en regnfull dag i morgen også, så kan se ut til at det kan bli litt kino jobbing i morgen også.. :-D

Stian
    Hei!

Bruker tråden din som referanse, så du må bare fortsette å komme med gode innspill og bilder :-)
    Jeg sitter nå og lurer på de skinnene du har brukt, Auralex resilient channel. Var det ett godt valg? Lette å sette opp, og var det enkelt å feste gipsen til disse? Ser at du også bruker GG. Er det "vits" å bruke begge deler? Vil det gi betydelig bedre lyddemping ut ved å bruke begge disse to?

Mens jeg sitter her, så kommer jeg ikke på om du har nevnt hvordan du skal gjøre med vinduet. Jeg leter etter en blendingsgardin til mitt vindu, men har ikke funnet en god løsning enda. Hvilken plan har du?
    :-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    Hei!

Bruker tråden din som referanse, så du må bare fortsette å komme med gode innspill og bilder :-)
    Jeg sitter nå og lurer på de skinnene du har brukt, Auralex resilient channel. Var det ett godt valg? Lette å sette opp, og var det enkelt å feste gipsen til disse? Ser at du også bruker GG. Er det "vits" å bruke begge deler? Vil det gi betydelig bedre lyddemping ut ved å bruke begge disse to?

Mens jeg sitter her, så kommer jeg ikke på om du har nevnt hvordan du skal gjøre med vinduet. Jeg leter etter en blendingsgardin til mitt vindu, men har ikke funnet en god løsning enda. Hvilken plan har du?
    :-)
    Bra og høre at noen kan bruke tråden min til egene prosjekter..

Skal prøve og argumentere best mulig, Dette er jo ett forum for entusiastene! og med det i tankene så ønsker jeg å lage det beste rommet jeg kan i forhold til premissene til rommet, og jeg har da lagt stor vekt på og lydisolere så godt jeg kan uten at det bygger ut for mye slik at jeg får beholdt mest mulig plass..

Så Auralex Skinnene, Disse er jo laget for og ta opp vibrasjoner (lydbølger), slik at de videreføres minst mulig til tak og vegg konstruksjonen, dette er ett alternativ for "rom i rom" løsning, men tror ikke det er fullt så effektivt som ett ordentlig "rom i rom" løsning, men på andre siden så tar det mye mindre plass..

Om det er ett godt valg er vanskelig og si, jeg har jo ikke ett rom og sammenligne med.. men det er jo en rimelig måte og fra koble vegger og tak på..
    Så over til montering av skinnene, De var helt greie og få opp, ikke noe problem, har bare brukt vanlig gips skruer, bare og presse litt ekstra så går de igjennom.. Når det kommer til gips platene så gikk det også greit, er bare og være flink med og merke platene.. mitt største problem er at jeg også bruker Auralex matter, og da blir all merkingen borte, så jeg ser nå at jeg burde ha brukt sponplater eller noe slik på første laget for og ha noe og skru i, men så demper jo ikke sponplaten like mye igjen, så man må velge mellom to onder..

GG er jo igjen for og få maks ut av rommet, dempe mest mulig, jeg bruker også ca 2 tuber GG pr. plate for og få mest ut av det..

Når det gjelder vinduet så har jeg tenkt til og legge en frost film på det også lage en slags plugg, se tråden til "Kokken" han har en fin løsning syntes jeg..
    For meg spiller det ingen rolle hvordan det ser ut, da dette blir bak lerretet..

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GULT er ikke KULT! All glava er borte!

Da er det vell på tide med en liten oppdatering igjen..

Som nevnt tidligere så har jeg hatt langhelg med fri både fredag og mandag. Desverre så gikk lørdagen bort fordi jeg holdt et Julebord for ett lokalt idrettslag hjemme hos meg, søndagen var også litt slitsom, men det ble noen timer med jobbing i kinoen alikevell...

Fredag og Søndag gikk med på og montere resten av MDF platene i forrommet. Jeg har ikke mye erfaring med MDF plater, og ihvertfall ikke når de er ferdig malt, det tar derfor litt ekstra tid når man må ta hensyn til skråtaket... er litt enklere med gips da kan man jo bare rette opp med sparkel.. :-D

Platen fra Hell

Denne var lei, er boks i bunn og topp samt en dobbel boks..
    Jeg laget først en mal i gips som jeg tegnet etter:

laget to hull med hullsaga også slipte jeg bort resten:

Glemte og ta ett etter bilde, men man ser platen her:
    Den ble ganske bra, måtte justere opp dobbelt boksen litt da hullet var litt feil, men det må da være lov og jukse litt!

Jeg har også satt i den siste døra i kneveggen:

De er ferdig grunnet (må males minst ett strøk) og veldig enkle og montere, følger med karm og håndtak, pris er ca 1000kr stk.
    Dørene er 55x110 og er isolert og har tettningslister rundt.

Så da er alle vegger og tak platet! så nå er all isolasjon borte! Det er virkelig deilig, blir mye støv av isolasjonen som klør og få nesa til og renne..

MDF var overaskende hard og jobbe med, Tok derfor en litt lur løsning når jeg skulle borre ut til ventilasjons røret, har ikke hullborr som er store nok, måtte derfor ta en spansk en..

Fredig borret:

Måtte deretter slipe rundt kantene for og få det rundt,
    Passet som k.k i .itte på første forsøk!

Grunnen til at røret stikker såpass på utsiden er fordi at jeg egentlig hadde tenkt og kle vegger og tak med gips først, men fant ut at det var litt overkill.. Så må bare justere røret i bak veggen så passer det så fint så! :-D

Gipsing av skråtak:
    Gipsing av skråtak er noe herk, ihvertfall når man er alene, heldigvis er ikke platene så store så da går det og holde de, men må være rask for platene mister litt stivhet og kan knekke etter at man har smurt inn platen med "GG", var en plate som knakk i hodet på meg mens jeg holdt på, knota litt lenge pluss at jeg var litt uforsiktig... ops:

En av de store utfordringene er og finne Auralex skinnene i taket, merkningen fra forje platelag er jo dekket med Auralex matter, jeg laget meg derfor en mal så alle platene ble merket før jeg hang de opp:

Er 3 skinner pr. plate:

Måtte justere litt selv om jeg merket platene først, så ble noen bom med skruene, er også litt vanskelig og beregne vinkel mens man holder drillen og platen over hodet...

Så lang kom jeg i helgen: (når jeg får noen arbeidstimer til nå så kommer rommet til og se likt ut som det gjorde 31.okt :-D )

Som dere ser på siste bilde så bruker jeg en panke i bunn av taket, dette for og hjelpe meg og holde platene..

Jeg må igjen pressisere at vis noen ønsker og gjøre som meg og bruke dempe matter på vegg eller tak, så kjøp de fra Auralex, de med lim sitter mye bedre enn de fra Vicoustic Isolation Iso Blanket !
    Jeg slet med og klare og presse gipsen tett nok til taket, grunnet skrukker, men brukte en del ekstra skruer så tror nok platene sitter godt fordet....

Over og ut!

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1års minnemerkning

Nå er det faktisk ett helt år siden jeg fysisk startet prosjektet, Dette er ett år som har vært veldig lærerikt, jeg hadde jo aldri tidligere gått på noe lignende prosjekt, men det viser bare at man må bare hoppe ut idet! og løse de utfordringer som dukker opp.. Jeg er nok litt heldig, jeg har en svigerfar jeg kan spørre vis jeg blir usikker, samt at jeg har brukt AVForum for alt det er verdt! 8)

Jeg har nå laget en innholds fortegnelse i første post, og har nå sitti og lest igjennom tråden, fy og tiden flyr! ett helt år allerede! Jeg som satset på og være ferdig før sommer`n.... ops: Viser bare min uvitenhet.. :shock:
    litt tilbakeblikk :
    Når jeg startet opp så var det starten på en av de kaldeste vinterne i manns minne, det merket man godt når jeg sto og skrudde lydbøyler nede i garasjen i 10 blå.. Var ikke bedre når jeg startet oppe i kinoen,

Dette var arbeidsbordet mitt:

Men med litt varm kaffe i pausene så gikk det fremover, startet opp med ventilasjon samt og tette vegger og tak med isolasjon, varmeovnen kom raskt frem slik at man fikk pluss grader...

Neste steg var da og lage spikerslag i toppen av veggen og bunn av taket. Dette viste seg i etterkant og være bortkastet jobb, da A. RC skinnene ikke skulle skrus i de.. men fikk litt bedre stivhet i konstruksjonen ihvertfall..

Så gikk det over til K-rør, dette var litt av en kabal! blir mye rør samlet på ett sted når veggene bare er 1.36 høye! skal jo også ha plass til og skru fast gips! Man sparer seg for mye plunder og heft vis man tenker ting ordentlig igjennom! Tror slutt resultatet ble bra..

Når alle rør var trukket så måtte jo el. punkt bokser opp, jeg liker og gjøre ting ordentlig så laget også kasser bak alle boksene, dette var en del jobb, om man det er noe forskjell på lydisoleringen får jeg aldri vite, men har ihvertfall godfølelsen i magen! :-P

Neste prosjekt ble Auralex Resilient Channel, disse var greie og montere, fikk mont. anvisning fra AVShop, brukte bare vanlige gips skruer.

Nå begynner vi og komme over til nyere tid, altså gipsing, GG, Auralex matter og igjen gips..

Er artig og tenke litt tilbake i tid, har tenkt på hvor mange timer jeg egentlig har lagt i rommet så langt, det blir mange timer med film titting før jeg tar igjen byggetiden! Men er jo gøy med ett slikt prosjekt da! men satser på og bli boende her en stund, blir lenge før jeg starter på ett nytt! (vis det noen gang kommer til og skje!)

Tanker fremover, Første pri er jo og få ferdig gipsen, har frihelg neste helg, så satser på og bli ferdig da.. neste blir jo sparkling og finish..
    Så, hva gjør jeg med vegger og tak? planen har hele tiden vært og bruke svart multon i hele rommet, men blir mer og mer skeptisk på om dette er veien og gå.. Er redd det blir for "trykkende", så i det siste har jeg tenkt på og bruke multon i taket og enten male mørkt grått på vegger eller bruke en mørk tapet.. forslag?

Tror ikke jeg tørr og ramse opp mer som må gjøres, blir bare demotivert.. hehe..

Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jo vært en innholdsrik tråd å følge, og det er mange timers underholdning i denne tråden. Takk for underholdningen så langt! Hvis jeg kan få slenge ut en liten idé basert på mine egne erfaringer, så syns jeg patenten som BEF lagde hos Hrro er genial. Her er det Molton i tak og på vegger nærmest lerretet. Dersom du ikke ønsker noe sjenerende lys, så er det vel her det er viktigst å være sær. Ellers så får du nesten vurdere hvor mye litt strølys betyr for deg. Hjemme hos oss er det litt, men det er overhodet ikke sjenerende på film.

Lykke til, kompis! Håper du nyter dette rommet fult og helt når du er ferdig!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine ord Alkar!!

Hrro sin kino er kjempe fin, tenkte litt på det samme og bruke akustikkplatene til og dempe lys refleksjoner vis jeg bruker tapet eller maling..

Har veldig lyst på akustikkplate med trykk, feks slik som TomRon.. De tar seg utrolig godt ut!
    Er mye fint man kan gjøre altså! Bare fantasien som setter grenser!

Skal jo også ha falsk frontvegg i sort multon, så sammen med taket så blir det nok mørkt nok! Kommer jo også til og bruke ett mørkt teppe..

Stian

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MDF var overaskende hard og jobbe med, Tok derfor en litt lur løsning når jeg skulle borre ut til ventilasjons røret, har ikke hullborr som er store nok, måtte derfor ta en spansk en..
    Du har ikke stikksag... ? Du fikk det jo bra til, men med en sag så kunne du nok spart deg litt jobb

Ellers så blir dette meget bra!

Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •