Garasjeloft Kino Byggetråd! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 446
    Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Dette ser bra ut

Et lite tips er å bruke silikon istedet for akryl, spesiellt i områder som har potensiale for mye bevegelse. Om man legger litt tykke fuger blir akryl ganske så hardt når den er ferdigherdet, jeg kunne høre at akrylfugen mellom vegg og tak overførte en del lyd, så jeg skar ut fugen og brukte silikon i stedet. Biltema selger rimelig silikon i 600ml tuber, om du kjøper 12 koster de rundt 30kr/stk om jeg husker rett. Sprøyta koster en hundrelapp.
    Holder det å bruke rimelig silikon fra Biltema for all fugingen? Lurer på om jeg skal kjøpe duk eller Green Glue...

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange bokser inne sine elkobokser, og deretter fyller dette med skum. Er hensikten å slippe minst mulig lyd ut gjennom boksene, iom du lager hull i gipsen til boksene?

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id
    Ser mange bokser inne sine elkobokser, og deretter fyller dette med skum. Er hensikten å slippe minst mulig lyd ut gjennom boksene, iom du lager hull i gipsen til boksene?

Vis jeg skjønner spørsmålet ditt rett..

Grunnen for at jeg har laget de boksene er at når man monterer El bokser så blir jo dette brudd i lydisoleringen, Så ved og lage en luft tett kasse bak så hjelper dette.. grunnen for at kassene er blitt fyllt med bygg skum er for og unngå hulrommet, kunne sikkert fyllt det med avispapir og fått samme effekt.

Om det vil gi noen reel effekt veit jeg ikke.. men er bedre og angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort..

Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer kompis! Nå har du jo virkelig fått unna nesten all møkkajobben! Fra nå av kommer du til å se mere resultater, og det er gøy. Og så skal du ha skryt for flott garasje! Skulle gjerne hatt en sånn på tomta, da jeg ikke er sååååååååååååå glad i skrape is på ruta, men det får komme med tiden. Uansett, en flott oppdatering!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Gratulerer kompis! Nå har du jo virkelig fått unna nesten all møkkajobben! Fra nå av kommer du til å se mere resultater, og det er gøy. Og så skal du ha skryt for flott garasje! ........

Takk for det.. jeg tror garasjen nede blir bra når alt kommer på plass..

Det er virkelig deilig og se at glavaen forsvinner!
    Blir ikke så mye jobbing fk helg, men håper og få tettet taket i kino rommet..

Så får jeg bestille materialer til neste helg, for da er det ny arbeidshelg.. Må da bestille gips til lag 2 samt MDF til gangen i front.
    Her har jeg tenkt til og bruke MDF plater på veggene samt ferdigmalt mdf til taket. Veggen mot kinoen kommer til og bli kledd med ett lag gips + mdf.

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har sett på prosjektet ditt å må si det ser veldig bra ut,lykke til videre å stå på.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

El boks spm

Jeg kom på en liten problemstilling til.

El. Boksene jeg har montert er beregnet for dobbelt lag gips, det jeg ser nå som jeg ikke har tatt hensyn til er at RC Skinnene også bygger ca ett lag gips, er det såpass og gå på når man skal montere Elko Stikk? eller må jeg ha noe påbyggning på de? :?

Stian

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Jeg kom på en liten problemstilling til.

El. Boksene jeg har montert er beregnet for dobbelt lag gips, det jeg ser nå som jeg ikke har tatt hensyn til er at RC Skinnene også bygger ca ett lag gips, er det såpass og gå på når man skal montere Elko Stikk? eller må jeg ha noe påbyggning på de? :?

Stian
    Skruene for å feste stikk/dimmer osv. i veggboksene er ganske lange, så jeg vil tro det skal gå bra. Kjøp deg en kontakt for test, så du rekker å kjøpe utforinger om du trenger det.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Kjøp deg en kontakt for test, så du rekker å kjøpe utforinger om du trenger det.
    Så det er mulig og kjøpe utforinger? Er det da noe man skrur fast også er det ett nytt gjenge parti på utforingene?

Tenker at det kunne vært smart med slike ringer for da får jeg jo tettet mer med Acryl også..

Stian

Newcomer oddis-poddis sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Så det er mulig og kjøpe utforinger? Er det da noe man skrur fast også er det ett nytt gjenge parti på utforingene?

Tenker at det kunne vært smart med slike ringer for da får jeg jo tettet mer med Acryl også..

Stian
    på de røde boksene er det mulig å dra ringen (innerringen med skruene) ut en plate tykkelse fra boks så gjør heller det du.. slipper du utforingsringer eller lange skruer. men dette er vel egentlig elektrikkeren sin jobb :roll:

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddis-poddis
    på de røde boksene er det mulig å dra ringen (innerringen med skruene) ut en plate tykkelse fra boks så gjør heller det du.. slipper du utforingsringer eller lange skruer. men dette er vel egentlig elektrikkeren sin jobb :roll:
    dette gjelde kun enkel boks i rød serien da vel og merke..8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utforingsringene er til vanlig ikke gjenget, så lange skruer må du ha uansett. Ved en el-kontroll fra en pirkete tilsynsmann, kan du få feil/mangel på og ikke ha brukt utforingsringer fra boks til ytterkant plate. Hilsen Trømborg trikker`n

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Ved en el-kontroll fra en pirkete tilsynsmann, kan du få feil/mangel på og ikke ha brukt utforingsringer fra boks til ytterkant plate
    Og en slik gal tilsynsmann har vi i omerådet. Snakker av erfaring

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utforingsringene er til vanlig ikke gjenget, så lange skruer må du ha uansett. Ved en el-kontroll fra en pirkete tilsynsmann, kan du få feil/mangel på og ikke ha brukt utforingsringer fra boks til ytterkant plate. Hilsen Trømborg trikker`n
    da e smp mitt til deg har du noen gang brukt elko enkel rød boks?? bruke sikkert noen tusen bokser i året selv jeg.. å de er det bare å dra ut inner ringen (ja dra ikke skru) på da slipper man ringer og lange skruer....men må man utfore mere enn 13mm (altså en platetykkelse utenfor bokskanten) må utforings ringer og kansje lengre skruer til alt etter som hvor mye det er snakk om men i dette tilfellet til dwdbard så er det vel kun 2lag som er her, altså da en plate tykkelse utenfor boks kant!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforsto antall plate-lag helt. Trodde det var rc-skinnene+ 2-lag gips, altså ca 3 lag.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er mulig jeg tar feil på antall plate lag med bruk av skinna jeg også, men ser ut for meg at boksene flukter bra på første lag gips bildene. men mulig bildene lyver litt. det er vel slik med bilder av damer også at på bilder kan de være flotte men i virkligheten så er det mye sparkel

men nok OT:roll:
    flott bygge dwdbard

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforsto antall plate-lag helt. Trodde det var rc-skinnene+ 2-lag gips, altså ca 3 lag.

Det er som du sier, blir 2 lag gips pluss rx skinner.. Så ca "3 lag" gips..
    Boksene flukter ganske bra nå, så da tror dere at det går bra slik det er nå?

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du trenge utforingsringer, så får du si i fra. Utrolig hva jeg har i garasjen8)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skader ikke å slenge på en ring på hvær av boksene ikke er det dyrt heller!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått jobbet noen timer idag også, er ikke så mye spennende som ble gjort så jeg venter med flere bilder før det er noe som syntes..

Jeg hadde selvfølgelig regnet feil så jeg manglet en plate for og få ferdig taket! :-? Men men, jeg fikk også laget i stand første laget for innhakket der prosjektoren skal henge..

Jeg har også fuga mye av vegg skjøtene, men gikk også tom for Acryl...

Jeg manglet også en del spiker slag i for rommet, så de har jeg også fått opp!
    Så da er alt klart for en skikkelig arbeidshelg neste helg! Da har jeg fri både Fredag, Lørdag og Søndag!

Håper og få gjort litt iløpet av uka også, skal kjøpe inn sparkel, så målet er og få sparklet alle skjøter på første laget med gips..

Handle liste for helgen:

26 Plater gips.
    10 Plater MDF til for rom
    MDF tak panel, til for rom
    2 "Bod/ kott" dører til for rom
    litt Glava isolasjon
    1 Kasse Acryl
    1 Kasse Silikon

Syntes det er greit med stor innkjøp så har jeg ting og jobbe med når jeg har tid..

Trenger også ett lite tips på slutten her, Jeg skal feste "Auralex ShetBlok Plus " i taket, hvordan bør jeg feste det? gips skruer med skive på? må jo skrus fast i RC Skinnene det også.. Eller bør den i tillegg limes?

Stian

Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •