Garasjeloft Kino Byggetråd! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 446
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Off topic

Da har jeg begynnt og forberede meg på og skru gips.. derfor gikk jeg nå i innkjøp av ny drill:

Det er en Makita 18V med 2 sett batterier, Bestillte ifra Power Tools & Cordless Drills from Bosch, Makita, Dewalt, Metabo, Ridgid

Ifølge mine beregninger så skal den komme på 2516,50 inn til Norge inkl mva og frakt. Det er 1000kr rimligere enn ukens tilbud fra Bauhaus. 8)

Svoger`n min kjøpte samme drillen i fjor, han er ihvertfall veldig fornøyd så da regner jeg med at den holder til mitt bruk også.. :-D

Stian

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du skru gips/gjerde7kledning vil jeg anbefale denne Makita BFR550Z Li-ion Cordless Auto-Feed Screwdriver 18V (Naked) (BFR-550-Z) En utrolig bra maskin, har brukt min til tusenvis av skruer. Til å skru gips er den et must.

Kjelli

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg så litt på den faktisk, men tenkte at det er jo ikke store rommet jeg har, så når jeg er ferdig med garasjen så håper jeg at jeg er ferdig med gips for en stund.. Derfor tenkte jeg at det var mer anvennlig med en vanlig drill..

Klart kunne jo kjøpt den også solgt den igjen når jeg var ferdig, men jeg får heller bruke ett par timer ekstra på og skru gips, så mye vinkler og greier som jeg har så tipper jeg at jeg kommer til og bruke lengere tid på og tilpasse gips platene enn jeg kommer til og bruke på og skru gipsen..

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er drillen på plass! pluss litt annet snaks....

Jeg har også fått RCA kabel til bassene, så håper og få trukket litt ikveld, da det bare er møkka vær..

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Makita drillen du har kjøpt er råbra! Burde holde til det du skal bruke den til

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt meg 7.5m HDMI kabel. Det ble som nevnt tidligere en DreamScreen Stealth kabel

Ellers ble det ikke gjort så mye i kinoen som planlagt, jeg fikk lagt opp RCA sub kablene, ett sann ******* og trekke alene! men etter litt banning så gikk det fint.. 8) måtte trekke tilbake 2 av rørene for så og trekke rca kabelen igjennom k-røret, som jeg så måtte trekke k-røret på plass igjen.

Desverre så var mitt øyemål litt dårlig når jeg bestillte rca kabel så den korteste ble alt for lang, men mener jeg har en som er kortere ett eller annet sted, så tenkte bruke den istedet, ellers får jeg bestille meg en ny.

Planen var og jobbe hele søndagen sammen med en kamerat, men desverre så gikk jeg på en smell på lørdagen så jobbing på Søndag lot seg rett og slett ikke gjennomføre... ops:

Jeg har også funnet ut att jeg har glemt spikerslag opp mot taket, så da blir det litt ekstra jobb, jeg fant selvfølgelig ut dette ETTER at jeg plastret den siste delen av taket.. typisk, men sånn er det når man gjør ting man ikke har greie på...

så denne helgen har jeg gått ett skritt frem og to tilbake, men håper og komme sterkere tilbake...

Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tycker du verkar jävligt duktig ja.

Saker jag lärde mig när jag byggde mitt rum. Spikerslag botten, toppen och bägge sidor om hörnet (för de som redan har stender men som skall bygga ut väggen).

En annan sak jag kommer använda nästa gång jag bygger. Vanliga V-rör till el. Inte K-rör. I vart fall undgå det så mycket jag kan. Otroligt mycket enklare att dra kablar i.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det jaggu vært rolig i tråden lenge!

Grunnen er jo som nevnt tidligere, at jeg har vært opptatt med andre prosjekter. Mitt siste prosjekt har vært og isolere, plastre og plate nede i garasjen, der begynner det nå og hjelpe.. Jeg håper på og bli ferdig i morgen nede i garasjen, så skal da prøve og få lagt ut noen bilder så dere kan se hvordan det blir! Jeg har igjen og gjøre noe med gulvet i garasjen også lage istand en arbeidskrok, men det får bli til våren, det viktigste nå er og få inn bilene for vinteren..

Det ligger ann til og bli litt jobbing i kinoen neste helg, så får se hva jeg får til da.. kjenner jeg meg selv rett så går jeg vell på en smell på Lørdags kvelden slik at det blir lite med jobbing på søndagen, får ta det som det kommer.. ;-)

Vil med dette innlegget avkrefte at tråden er lagt død. Jeg gleder meg til og starte opp i kinoen igjen! og da blir det igjen masse bilder og dumme spørsmål.. :razz:

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har lovet så skulle jeg legge ut bilder av det jeg har drevet med i det siste..

Hadde tenkt og ta noen ute bilder også, men har regnet i hele dag så jeg droppa det.. får heller gjøre det når det når solen titter frem igjen..

Legger ut bilder av nede i garasjen, er ikke helt ferdig enda, men begynner og hjelpe.. Fikk lagt tak lister og montert opp lamper på veggene, lampene er foresten fra Bauhaus, litt sprø kvalitet med fungerte utmerket!

Prøver og få litt system i rotet.. :-D ser ihvertfall bra ut når det er ny ryddet..

Mangler fortsatt hjørne klosser i taket samt hjørne lister. disse ligger til tørk etter maling, så de blir montert i morgen tenker jeg..

Her har jeg tenkt og lage meg ett arbeidsbord, jeg har også lagt opp til 3 fas kontakt, slik at det er mulig og få koblet opp ett sveise apparat..

Til våren har jeg tenkt og slipe gulvet og flyte sparkle, samt og male Epoxy..
    Foresten, noen som veit om jeg kan male Epoxy på leka`n i ringmuren?

Stian

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott garasje!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det "Pirium"! Tror det kommer til og bli veldig bra til slutt.. Blir nok ett helt annet rom når jeg får ordnet gulvet, men som sagt tidligere så får det bli til våren..

Stian

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Pirium, dette var virkelig en stor og flott garasje! Tøft å brekke av med den rødfargen!

Har du pusset lecamuren utvendig? Hvis ikke bør det absolutt gjøres før vinteren. I tillegg bør den tettes med for eks murmaling. Fukt vil vandre innover gjennom lecaen, og du vil ikke få noe epoxymaling til å henge på hvis ikke lecaen er absolutt tørr...
    Det samme gjelder gulvet. Det bør ikke males før du er sikker på at det er helt tørt. Ellers ville jeg vel nok ha pusset muren innvendig også. Spesielt siden resten av garasjen er så gjennomført fin!
    Hadde jeg vært deg hadde jeg nok utsatt malingen til våren. Mye tørrere luft da, og lettere å få tokomponentmaling til å sitte bra...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Har du pusset lecamuren utvendig? Hvis ikke bør det absolutt gjøres før vinteren. I tillegg bør den tettes med for eks murmaling. Fukt vil vandre innover gjennom lecaen, og du vil ikke få noe epoxymaling til å henge på hvis ikke lecaen er absolutt tørr...
    Det samme gjelder gulvet. Det bør ikke males før du er sikker på at det er helt tørt. Ellers ville jeg vel nok ha pusset muren innvendig også. Spesielt siden resten av garasjen er så gjennomført fin!
    Hadde jeg vært deg hadde jeg nok utsatt malingen til våren. Mye tørrere luft da, og lettere å få tokomponentmaling til å sitte bra...
    Takk for godt innspill Hunsbedt! Jeg har pusset lecaen utvendig med noe som het Hey`di Dekorpuss, mener det var noe slik men er ikke sikker, er dekor murpuss murgrå som står på kvitteringen min.
    så da veit jeg ikke om den burde vært malt i tillegg så jeg er sikker på at det blir tett? Ser jo ut som om muren er litt fuktig noen steder.. kommer frem på bildene også ser jeg..

Jeg har bevist ikke gjort noe innvendig fordi jeg veit ikke helt hva jeg bør gjøre, den bør vell sikkert pusses før jeg har på Epoxy?

Kom gjerne med tips!

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helgen tok jeg en liten test, ang fukt på ringmur nede i garasjen, jeg tok da en vifte ovn som sto på ett punkt på muren ett helt døgn, og jeg kan ikke se noen farge forskjeller på muren før og etter. Jeg konkluderer derfor med at den dekkpussen som er på utsiden av muren er tilstrekkelig for og holde fukten ute.

jeg har også tenkt på og kjøpe meg en fukt måler og faktisk måle om det er noe fuktighet i muren, er veldig surt om epoxy`n skaler av etterhvert...

Som jeg fryktet ble det ikke så mye jobbing i garasjen i helgen, så ble ikke dessverre ingen fremskritt i kinoen, jeg fikk derimot montert opp en skiboks heis nede i garasjen, utrolig kjekk liten sak som jeg kjøpte hos mekonomen, man sparer jo faktisk 2.5kva av gulvet i garasjen! 8) også er det jo så mye lettere og få boksen av og på bilen!

Jeg håper og kunne jobbe i kinoen ett par kvelder denne uka, til helgen er jeg på kurs så da ryker dessverre hele den helgen også..

Stian

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Takk for godt innspill Hunsbedt! Jeg har pusset lecaen utvendig med noe som het Hey`di Dekorpuss, mener det var noe slik men er ikke sikker, er dekor murpuss murgrå som står på kvitteringen min.
    så da veit jeg ikke om den burde vært malt i tillegg så jeg er sikker på at det blir tett? Ser jo ut som om muren er litt fuktig noen steder.. kommer frem på bildene også ser jeg..

Jeg har bevist ikke gjort noe innvendig fordi jeg veit ikke helt hva jeg bør gjøre, den bør vell sikkert pusses før jeg har på Epoxy?

Kom gjerne med tips!

Stian
    Det du har behandla muren med på utsiden skal være vanntett og diffusjonsåpent. Da bør det ikke trekke inn vann fra utsida. Men noen av blokkene ser fuktige ut. Kan også bare være misfarging.

Hadde forsikret meg at muren er tørr før jeg hadde gjort noe mer, for eks med en fuktmåler. I tillegg hadde jeg enten pusset eller i det minste slemmet blokkene på innsiden før de behandles med epoxy. Tror ikke det vil se pent ut med epoxy rett på blokkene. Da kommer de til å suge myye maling...
    Uansett, lykke til! Blir nok bra dette. Var i hvertfall en flott garasje!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite oppdatering i det siste, det har faktisk skjedd litt, men ikke noe som er verdt og nevne i stor grad. fk. helg så har jeg faktisk fri, så hele helgen er satt av til kino bygging, så da håper jeg og komme godt i gang med gipsing før helgen er over.. ihvertfall første lag. Dette er jo en jobb som kommer til og ta en del tid, da alle plater må tilpasses grunnet skråtak..

Har noen spm ang gipse arbeidet, hvor stor glippe bør det være i bunn og topp?

Er det Acryl som man bør bruke i sprekker? isåfall noen som har noen tips om hvor det bør kjøpes?

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tid for en liten oppdatering.. har endelig fått gjort litt igjen. har hatt fri både fredag og lørdag så da får man gjort en del!

Fredagen startet med og skru ferdig RC. skinnene etter litt triksing og miksing så fikk jeg kabalen til og gå opp slik at jeg hadde nok..

Kom over ett lite problem som jeg ikke hadde tenkt på, RC skinnene bygger jo noe ut, og kassene runt el boksene er det ikke tatt hensyn til.
    Jeg tok derfor en rund tettningslist rundt boksene samt at den ble fuget i alle kroker og kriker Dere kan også se på bildene at jeg har fyllt boksene med
    byggeskum.

Jeg kjøpte først 2 bokser fra Europris, de var det veldig dårlig futt i derfor gikk det mye mer enn beregnet, derfor måtte jeg reise og kjøpe mer. Kjøpte da på OBS Bygg og de fungerte mye bedre!
    Det så ut til at jeg fyllte boksene sånn passe, men dagen etter så var det mer enn nok!! hehe

Også var det over til og begynne og tette vegger!! dette må jo kalles en mileperle! er kjempe artig og se at den gule glavaen begynner og forsvinne!!

Som vanlig så tar det lengere tid enn forventet, jeg har ikke så mye erfaring med og tette vegger, så det tar helt sikkert lengere tid enn det må.
    Har grua meg til alle boksene men med "Hullfinner`n" fra Biltema gikk det som en lek! har bare ett sett så måtte enkelte steder borre i flere omganger men det gikk greit..

Jeg fikk også begynnt på bak veggen, der brukte jeg mest mulig kapp, er jo første laget så spiller jo ingen rolle.. For og være helt sikker på all skjøter blir tette så tok jeg plater bak skjøtene..
    Sikkert helt bortkastet, men skal man gjøre noe så får man gjøre det så godt man kan!!

Litt oversikts bilder etter dagens innsats..

Skal få hjelp av Svoger i morgen så da er målet og få tettet resten av veggene og taket inne i kinoen.. :-D

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vell legge ut noen bilder etter Søndagens innsats også, Fikk som sagt da hjelp av min svoger, vi har like mye erfaring når det gjelder og plate vegger, den er lik NULL.. 8) Men, men utrolig hva man får til om man prøver!

Vi begynte med platen innerst til venstre, den er litt lei og skru da det er fullt av rør bak! samt skrå tak og vindu.

Vi tok litt strips og fikk samlet rørene mest mulig også merket vi av på gulvet hvor det ikke var lov og skru, vi fikk samlet rørene såpass at det kun var en RC skinne som var "farlig".

Etter og ha brukt over en time på den ene platen, riktignok hadde vi også samlet rør og lagt pakning og fuget rundt, med allikevel så mistet vi litt motet om og bli ferdig med første laget gips.. men når vi ble varme i trøya gikk det mye bedre! En målte og kappet mens den andre skrudde, støv skyen sto nesten rundt oss! 8)

Slik så det ut når min samboer fristet oss med middag og en god film som takk for innsatsen:

Vi kom ikke helt i mål, men er uansett veldig fornøyd med helgens innsats! Det er igjen 3 plater, samt og lage en kasse der prosjektøren skal være, er litt usikker på hvordan jeg skal løse den kassen, men regner med at jeg finner en løsning mens jeg holder på.. learn by doing..

Jeg har også begynt og fuge alle sprekker, feks rundt vinduet så bruker jeg først bunnfyllings list også fuger jeg med Acryl. Mye Acryl! Jeg kjøpte en eske med Acryl om Torsdagen, tror det er igjen 4 patroner av 12 stk. og jeg har ennå ikke engang fuget ned mot gulvet! så må nok bare kjøpe inn noen esker til.. Må jo prøve og lage det så luft tett som mulig!

Når de siste platene blir lagt ferdig så skal alle skjøter sparkles, dette for og få lik tykkelse på hele flaten.

Neste steg blir så og montere opp "Auralex ShetBlok Plus Sound Barrier" Dette ble opprinnelig kjøpt inn for bruk på gulvet, men planene har blitt endret så derfor kommer jeg til og montere mattene i taket, det er det jeg mener er det svakeste punktet i konstruksjonen, kommer også til og prioritere vindus veggen vis jeg har nok.

Så blir det og kappe til mest mulig gips til lag nr 2. der skal jeg ha GG i mellom så ser for meg at det blir mindre klin og søl vis platene er ferdig i forveien.

Stian

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut

Et lite tips er å bruke silikon istedet for akryl, spesiellt i områder som har potensiale for mye bevegelse. Om man legger litt tykke fuger blir akryl ganske så hardt når den er ferdigherdet, jeg kunne høre at akrylfugen mellom vegg og tak overførte en del lyd, så jeg skar ut fugen og brukte silikon i stedet. Biltema selger rimelig silikon i 600ml tuber, om du kjøper 12 koster de rundt 30kr/stk om jeg husker rett. Sprøyta koster en hundrelapp.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Dette ser bra ut

Et lite tips er å bruke silikon istedet for akryl, spesiellt i områder som har potensiale for mye bevegelse. Om man legger litt tykke fuger blir akryl ganske så hardt når den er ferdigherdet, jeg kunne høre at akrylfugen mellom vegg og tak overførte en del lyd, så jeg skar ut fugen og brukte silikon i stedet. Biltema selger rimelig silikon i 600ml tuber, om du kjøper 12 koster de rundt 30kr/stk om jeg husker rett. Sprøyta koster en hundrelapp.
    Takk for tilbakemelding!

Tenker du da i hovedsak mellom gulv og vegg? eller også i hjørne skjøter?

Stian

Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •