Nytt kinorom under konstruksjon: Slutten nærmer seg... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 132
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser og "høres" bra ut Skal bli artigt og sjå sluttresultatet

Såg ikkje det lengre bak men hvilken maling har du tenkt og bruke (farge.)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gleder meg til slutt resultatet selv:-D
    Blir noe reduksjon i enkelte innkjøp til rommet da jeg plutselig handlet meg hyttetomt og skal legge unna det jeg kan til hytte bygging, selvfølgelig skal rommet ferdigstilles allikevel, men kanskje ikke med alle de "fancy" løsningene jeg tenkte på.
    Den orginale planen var batcave, skikkelig mørkt grått rom, men etter og ha sett mye på bla Akto,Tols,Alkar osv sine kinoer så liker jeg litt farge brytning.
    Så nå er jeg nesten ferdig med ett strøk med mørk grå matt butinox på veggene. Mangler i tak, og ett lite hjørne. Men den fargen blir brukt kun som underlag, har bestemt meg for å ha en litt fresh farge eller en kul tapet på veggen bak som bryter litt, samt at jeg mest sannsynlig går for teppe/gardin på lerretts veggen med en farge som kanskje matcher bakvegg eller teppe på gulv.
    Side veggene blir det nok så jeg holder en mørk grå hel matt farge tenker jeg.
    Skal gruble litt på farge valgene de to ukene jeg er på ferie:-D
    Legger ved en par dårlige mobil bilder som viser grunn fargen.
    Klipsch Rc 64, RF82, RS 62, RS 42, onkyo,rotel, epson, dreamscreen,svs

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ferien unnagjort, og fått gjort enda litt mer småtteri i kinoen siden jeg kom hjem. 2 av veggene er ferdig malt med Pure lady supermatt grå, bakveggen fikk som antatt en litt mer brytende tapet farge(mørk lilla). Den ble bestilt idag og ankommer til helga. Imorgen så skal det hentes molton til taket. Samt PJ tak feste ble bestilt fra avforum igår:-D .
    Nå begynner det og nærme seg, og det GLEDES 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veggene er ferdig malt men lurer nesten på om jeg ønsker det enda mørkere..., fordi om jeg tok en mørk grå farge. Tapet er lagt og ser foreløbig bra ut.
    Skal nok se om det ikke blir litt gulv lister og teppe fliser lagt i helga:-D
    Skjærte seg med scenemolton, men har ett håp om å kanskje få tak i det også imorgen, vi får se.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått lagt 10m2 med teppeflis, følte jeg brukte mer tid på å få delt den dobbelsidige teipen på gulvet enn å legge teppe:-D .
    Satser på å få ferdig teppet ila uken, og få handlet siste rest med elektrikern, mangler en par kurser, kabel, spotter og trådøs styring, og noen stikk kontakter, men det går ihvertfall framover.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thumbs up!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig såpass til plass i kjellern slik at jeg kan begynne og få flyttet inn litt av det utstyret jeg har hatt stående leeeenge. Er ikke klart for oppstart enda men det nærmer seg8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Driver x
    Endelig såpass til plass i kjellern slik at jeg kan begynne og få flyttet inn litt av det utstyret jeg har hatt stående leeeenge. Er ikke klart for oppstart enda men det nærmer seg8)
    Dette blir veldig bra! Liker fargevalgene dine, og misunner deg (bittelitt) senteren..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir otroligt bra där med massa dynamik! Lagt någon plan för akustik?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Dette blir veldig bra! Liker fargevalgene dine, og misunner deg (bittelitt) senteren..
    Ja blir bra tilslutt tror jeg, den matte grå fargen er litt mørkere enn den virker på bildene, men skal se om jeg ikke får tatt skikkelige bilder når kinoen engang er ferdig.
    Centeren ja.... hehe har ikke prøvd den før jeg så er spent på å få prøvd alt egentlig :-) Ser nå at det blir vel mye trøkk på ett lite rom:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Blir otroligt bra där med massa dynamik! Lagt någon plan för akustik?
    Nei aner ikke hvordan ting kommer til å låte engang enda, så jeg må nesten bare vente og se, det er teppe på gulvet, dobbel gips alle andre plasser, samt det kommer scenemolton (som jeg fikk idag ) i taket. Så får vi eventuelt lage tiltak når rommer er ferdigstilt..

P.S

Noen som har montert rs42 på vegg som kan fortelle meg hvordan dere har gjort det, ser bak at det er kun muligheter til en skrue i veggen, syns dette virker litt lite til en høytaler med denne vekten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten update av helgens jobb. Scenemolton lagt i taket i samråd med 2 gode venner, det tok litt tid og var ikke enkelt, vi brukte dobbelsidigtape og litt kontakt lim.
    Idag har det blitt montert lerrett og fortsatt jobben med podiet i bak kant.
    Elektrikern har varslet ankomst tirsdagen, så da har vi satt strøm på pri lista, spotter og varmekabel og småtteri kan vente, nå vil jeg ha strøm:-) lyst til å begynne å terminere kabler og justere lyd og bilde nå :-)

Kanskje kanskje kanskje det er mulig med en aldri så liten snik premiere neste lørdag...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ting går selvfølgelig på skinner, elektrikern er 95% ferdig, vi hadde selvfølgelig fått en spot feil og trafo uten dimming så dette må byttes.
    Samtidig ble jeg aldri helt fornøyd med fargen på lerretsveggen, så der ble alt tatt ned igjen og veggen malt svart. Nå er jeg fornøyd med den:lol:
    Satser på å montere 4stk rs42 imorgen, litt skeptisk til å feste de med gips anker, men må vel prøve det.
    Så snik premieren er utsatt enda en uke, vi satser på neste lørdag, passer også perfekt da avengers kommer til uken
    Fortsatt god helg folkens.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på å montere 4stk rs42 imorgen, litt skeptisk til å feste de med gips anker, men må vel prøve det.
    Nesten all belastning går jo nedover, så pass på å bruke anker som "låser" både innvendig og utvendig. Mollyanker er vel å foretrekke foran vanlige gipsplugger:
    -molly-jpg

Så snik premieren er utsatt enda en uke, vi satser på neste lørdag, passer også perfekt da avengers kommer til uken
    Som man sier her oppe; Ailler så gæli at d itj e godt ferr nå
    Tror ikke det blir den verste filmen å kjøre som premierefilm!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye, og ikke minst perfekt å se, for det er akkurat de du viser bilde av jeg har kjøpt. Eneste problemet med de var at hodene var litt for store, slik at de må lures på sidelengs først, så tror ikke dette går når den er skrudd i veggen, så vel prøve å få slipt ned sidene på hodet på en eller annen måte imorra.

Hehe neida ventet så lenge så klarer å vente litt lenger, det som kanskje var mer skuffelse idag var vel tiden som ble brukt på å terminere kabler osv, inkludert krympestrømper og full pakke og når det skal kobles bak på nye onkyo forsterkern så går det ikke med bananplugger:-( . Så da ble det bare og ta det av igjen og tre inn kablene uten plugg på gitt.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe neida ventet så lenge så klarer å vente litt lenger, det som kanskje var mer skuffelse idag var vel tiden som ble brukt på å terminere kabler osv, inkludert krympestrømper og full pakke og når det skal kobles bak på nye onkyo forsterkern så går det ikke med bananplugger:-( . Så da ble det bare og ta det av igjen og tre inn kablene uten plugg på gitt.
    Hei. Hva slags Onkyo forsterker er det? På de større modellene i hvert fall skal det da gå ann å ta ut plastikkproppene som er inni terminalene Bruk en lite flattrekker/kviv eller lignende. Bare vær forsiktig.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt ny Onkye receiver, men der var det bare å skru en treskrue inn i høyttaler koblingen og trekke ut de plastknottene som "forsegler" enden..

Ellers så tror jeg det blir knall dette

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har montert rs42 på vegg som kan fortelle meg hvordan dere har gjort det, ser bak at det er kun muligheter til en skrue i veggen, syns dette virker litt lite til en høytaler med denne vekten?
    Forstår skeptisen med bare en skrue, men er faktisk plenty på mine RS 62 som er fysisk endel større. Hang på samme plass i et par år, og når jeg flyttet var skruen like rett og sto riktig (kan misforståes hehe).
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en onkyo 1008 det er snakk om her, jeg prøvde forsiktig å ta ut de svarte inni der, men så ut som de ikke ville løsne, så ville ikke bruke makt.
    Jeg trodde bananplugger var mye bedre enn orginale løsningen på de, men kan godt hende jeg tar feil.
    Bra skruen holder seg
    Men ja jeg har sett bilder av 62 og de ser enorme ut, så da slår jeg meg til ro med disse skruene, må bare få filet litt av de så de fester seg rett i veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, var bare å vær litt mer hardhendt så kom tuppene ut, å vips bananplugg inn.:-D
    Da er alt av høytalere og pj osv koblet opp, testet litt lyd, samt kjørte rom korresksjon igår kveld. Lyden er fin og bra den, men føler det mangler litt trykk, har en klipsch sub 10" i tillegg til RF82 og rc 64 og 4stk rs42. Men må vel innrømme at jeg ble en smule skuffet når det gjelder trykk ja:neutral:
    Skal se om jeg kan justere mer på anlegget ila uka.
    Akkurat nå er Avengers blu ray handlet inn til helga, så det blir snik premieren i ny kinoen. Kommer noen bedre bilder etterhvert av kinoen.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •