Nytt kinorom under konstruksjon: Slutten nærmer seg... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 132
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei flott tråd du har.. Kan prøve og komme med noen tips ang legging av rør, bokser og kabler.

Først så må jeg si at jeg er ingen elektrikker! men har fått testet litt i mitt eget prosjekt, mine uproffe stalltips er:

Finn ut hvilken høyde du vil ha kontaktene dine, ta høyde for hva du skal ha på gulvet. lag da en strek på stendern hvor kontakten skal stå. merk gjerne i høyden der midten av boksen skal være, er ett hakk i feste braketen som gjør det lettvindt.

Når det gjelder alle k-rør så ha de så rette som mulig, det gjør det lettere når du skal skru på veggplater.
    Jeg tok en planke hvor jeg merket i hvilken høyde alle rørene går i. vis du sjekker tråden min så kan du se hvorfor dette er lurt..

Jeg trakk alle rør til ht før jeg tetter vegg, dette er jeg glad for da det var en utfordring nok med åpene rør..
    rørene til strøm bruker du vell rør som er ferdig trukket.

Når det gjelder strøm så vil jeg anbefale og rådføre deg med en elektrikker, slik at det blir riktig, er en skikkelig kabal som skal gå opp når du begynner med flere kurser samt lys og brytere..

Det er garantert mange her som kan dette bedre enn meg, så folk må gjerne rette på meg vis de har bedre forslag.

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegreier Stian, da har jeg noen tips på veien vettu:-D
    Greit med noe innspill når man ikke kan noe selv. Har elektriker som skal koble opp alt og legge strømmen til kjellern, men rør og slikt skal jeg gjøre selv. Her blir det bare og prøve å feile.

Liten digresjon men uansett: Igår tenkte jeg at jeg skulle "teste" litt lyd i kjellern når den nå var helt ribbet, og gjett om det ga respons i nabolaget 36 meldinger på facebook, og verst av alt var ikke at mine 2 naboer hørte det godt ( det hadde jeg forventet, bor i rekkehus) men de bortom de igjen hørte musikken knall godt, så her gjelder det og gjøre det best mulig med engang, slik at kinoen kan nytes når den engang er ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par bilder etter lagt varmekabel, og ikke minst den enormt bra laget "asbest" slusa mi for å unngå at alt støvet fra mørtel blandinga gikk videre oppover i etagene.
    Også fått handlet inn nytt frontsett som jeg syns virker meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda litt mer nytt til kinoen:-D Nå gjelder det bare å få litt fortgang på selve byggingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å få startet på igjen på prosjektet i kjellern, alt er riktig nok revet ned nå, all ribbet til betongen inkludert taket. Men innser jeg ikke klarer og få den ferdig til Jul uansett pga økonomien. Har det meste liggende her, som gips,sponplater og isolasjon,trekkrør osv. Men mangler fortsatt led spotter og teppe, og bare det koster en del kroner.
    Trøster meg for tiden med og lese bygge trådene til dere andre her inne, mye fint og bra folk får til ser jeg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått gjort unna noen småting i kinoen igjen, ryddet og ordnet, samt murt igjen gamle hullet fra vedovnen idag. Til uka blir det vel montering av rør og litt småtteri. Plustelig så går det fort framover her å håper jeg :-D .
    Eneste ulempen er at det er så sykt mye imponerende bygg her inne, at jeg forandrer mening fra uke til uke nå på enkelte ting som farge i kinoen og lys ikke minst.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble handlet en sub klipsch rw 10d i julegave8-) greit å ha det meste nytt når jeg skal flytte det inn i kinoen :-) pri en nå er senter og surround høytalere, men i verste fall kan jeg bruke mine kef senter og bokhøytalere inntill videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du . dette ser jo jammen flott ut. Litt morro og lese hvor mye frem og tilbake du krangler med deg selv og fortsatt er uenig med deg selv til slutt.

først skulle ovnen stå og nå er den borte , veggene ville du ha og de er revet. gips og alt en kunne slippe, ville en helst også gjøre.Men dette er også kostet på. nesten morro det her. Du havner vel i budsjett sprekk gruppa du å hehe

Tøft gjort og hive seg på slikt om du bor i rekke hus da. Dette er jo enda mer en utfordring med tanke på lyd ut og dermed isolasjon.
    Men dette ser ut til og bli knakende.

Ser du også kjøpte klipschrf82 nice høytaler det. Men som noen sier her. det er flott om du da kjører samme sett høytalere rundt. dette med tanke på at de skal ha samme klang\lyd fra alle sammen. Og det jeg mener er flott med dette merke er at de har noen flotte side løsninger av noen høytalere, dette er det ikke mange andre merker som har. vanlige har jo bare en flat som du setter på veggen men klipsch har noen som er vinklet og sprer lyden flott. Men selv valgte jeg ikke dette merke da mine ører ikke godtok hornet

Tro nok du kommer til og bli fornøyd bare du demper det ordentlig og kan spille på uten og måtte flytte etter ett par mnd`r grunnet klager hehe

Skal lese på litt videre med tiden. har også gjort meg ferdig akkurat nå så bare å hacke litt tips fra siden min også om du kan bruke noe derfra ..

lykke til videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Bob Har jammen meg vært mye fram og tilbake ja, fra kun maling til å ta rommet helt fra grunnen av, og etter mye inspirert lesning her inne så måtte jeg bare starte med blanke ark. Fått kjøpt inn enda mer for skjult anlegget her i jula nå, så det ligger an til og få lagt en del meter rør på ny året .
    Det blir nok klipsch hele veien rundt, usikker der enda å selvfølgelig om jeg skal gå for rc 62 eller 64, og om jeg skal ha rs 42 eller 52 som surround:roll: :-D . Kef blir nok bare montert inntill videre hvis rommet mot formodning er ferdig før jeg har all elektronikk stående.
    Lest tråden din flere ganger, men gikk så fort i svingene til deg når du ført startet at jeg ble helt satt ut, men liker den type rom du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen.

ja en skal være litt uenig da tenker en over alle muligheter på veien det er jo bare sunt.

Du snakker jo om disse høytalerne her, jeg har ikke hundre % peil på dette merket. men ut fra det jeg selv syntes, så ville jeg gjort noen valg av disse grunnene. Du kjører 82 foran og demed bra med lyd fra disse og du har 8" elementer her og kjører sikkert en sub ved siden i de fleste tilfellene. Så bass er det jo bra med.
    Men i film så brukes senteren mye. Jeg kommer klart til og bytte min lille senter til noe større ved førte anledning derfor ville jeg like greit tråkket til med rc64 foran. Når det kommer til siden ville jeg faktisk kjørt rs 52 av den grunn at det er fortsatt så mye filmer med kun 5.1 og dermed brukes disse mye og da har du 5.25 bassere her og bra med fart i disse. Og da siden du bak fra stort sett har mest skarpe lyder du legger merke til først samt du har hjelp av subèn ville jeg kjørt rs42 bak. (men som sagt jeg er ikke sikker på hvordan disse høytalerene fungere med tanke på koblingene. om det er bare en terminal til disse eller om du må kjøre to kanaler på en høytaler er ejg ikke sikker på. ikke studert dem. men tror jeg fortsatt ville kjørt dette oppsettet )

Det som var med min bygge tråd var dette med at jeg hadde ikke tid til og skrive her mens jeg holdt på. og dermed blei hengende etter noe som gjorde at jeg hadde mye og skrive når jeg tråkka til. Mye hadde jeg forhørt meg og avklart og lest meg til i lang tid i forveien. Så dette er grunn til den raske prosessen. Men prøvde og få frem alt jeg har gjort og hvordan så andre skulle kunne hente elelr spøre om det var noe for dem

mens om du sier. bruk det du har så lenge. Det gjør jeg til jeg stokker pengene til resten funker for det. Godt nytt år.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Fin tråd håper du er fornøyd med sub`n

Mvh
    Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Hei.
    Fin tråd håper du er fornøyd med sub`n

Mvh
    Ove
    Takk for det Ove, subben har jeg detsverre ikke sett noe til enda, men håper da den dukker opp snart:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Bob, ja det er jammen ikke enkelt, verste valget er faktiskt på det med senter, enormt stor prisforskjell på rc 62 og 64, i tillegg er jeg usikker på om min onkyo 1008 klarer og dra hele oppsettet som du delvis skissere ovenfor, da det er mitt tenkte anlegg egentlig. Men driver ikke forsterkern Rc 64 og alt det andre er liksom poenget borte mener jeg, da får jeg heller kjøpe en rc 62, og kjøpe til ett effekttrinn etterhvert, for å så bytte ut rc 62 igjen til en rc 64?
    Har faktisk tenkt litt på det med senter og surround høytalare, men fant ut at tråden min er ikke den mest leste så kanskje lurere og spørre i klipsch tråden enn her
    Godt nyttår til deg og dine også8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er vel enig det er greit og spøre de som faktisk har disse høytalerne. Det er ikke noe tvil om det.

men som sagt tror jeg nok forsterkeren klarer og drive den 64 men som jeg selv føler er at jeg ville hatt en litt stor og go senter. Det er derfor jeg ville kjørt slik.

men som du sier er det jammen en liten forskjell på prisen. Og som du da sier til dette , at du kan heller bytte seinere så er det ikke noe problem. Den senteren du har kan du da selge eller bruke en annen plass vettu.

men tror det blir flott bare du kommer til det oppsettet du liker selv. Beste hadde vært om du kunne fått hørt forskjellen på sentrene. Da er det lettere og ta en slutt vurdering.

lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    jeg er vel enig det er greit og spøre de som faktisk har disse høytalerne. Det er ikke noe tvil om det.

men som sagt tror jeg nok forsterkeren klarer og drive den 64 men som jeg selv føler er at jeg ville hatt en litt stor og go senter. Det er derfor jeg ville kjørt slik.

men som du sier er det jammen en liten forskjell på prisen. Og som du da sier til dette , at du kan heller bytte seinere så er det ikke noe problem. Den senteren du har kan du da selge eller bruke en annen plass vettu.

men tror det blir flott bare du kommer til det oppsettet du liker selv. Beste hadde vært om du kunne fått hørt forskjellen på sentrene. Da er det lettere og ta en slutt vurdering.

lykke til.
    Helt klart lyst til og knalle til med en rc 64 med engang, men det har vært såpass te budsjettsprekk fra før av at det skrenker inn noen plasser FORELØBIG der jeg kan. Men det beste er uten tvil å fått hørt forskjellen selv, det er jeg enig i, men kjenner detsverre veldig få i Trheim som driver med dette, så får bare ta en sjanse når den tiden kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo da gå inn på forum siden for tronheim her og bli litt mer kjent med andre i område der. Sikkert noen som har det der . Da disse høytalerne er store på kino markede. Se nederst her om du finner lokale av lag om du kommer deg inn og kan få valgt noe der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men har noen andre Hobbyer også så ikke rart ting tar tid til tider, eller pengene stopper opp imellom:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heheh det er sant det. ser den helt. da jeg driver med ni eller ti hobbyer på siden selv hoho.
    kjører også bike.. det er lungt.
    kjørte faktisk 3 jule dag her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte siste gang 13nov jeg, uvant å kjøre på den tiden av året ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er handlet alt for mye nå.. helt utrolig at jeg bare får gjort lite eller ingen ting for tiden, av ny innkjøpt utstyr/ting kan jeg nevne:

Ny forsterker
    Ny Prosjektor
    Nye Rf 82
    Ny rw 10d
    Nye høytaler kabler
    Ny 10m hdmi
    Brukt buet lerret 92"

ca 40 gipsplater
    en del isolasjon
    Alt av trekkrør,elko bokser
    Ferdig kabel i trekkrør
    10 sponplater
    10 innbygde stikk kontakter

Mangler: Lys,teppe, noe isolasjon, ventilasjon, noen få stendere, maling, listverk, akkustikk behandling.

Mangler til kino: senter, surround og bak høytalere. 3-4 seters recliner.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •