Plassering av Projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av Projektor

Heisann folkens,

Hus med kjeller er innkjøpt og jeg kan endelig gå igang med konstruksjon av en liten hjemmekino.
    Rommet som er utpekt (tildelt av frua) er ikke større enn 4.3X3.2m, men har kommet frem til at dette holder akkurat. Jeg kommer, i motsetning til mange andre, til å bruke langveggen som kinovegg. Det er to grunner til dette: 1. det gir litt flere sitteplasser i bredden. 2. Det er en bod bak den ene langveggen hvor jeg kan få bygd inn projektor, stereo, kjøleskap m.m.
    Jeg regner med at jeg ender opp med en panasonic AE500 projektor, så jeg lurer da på hva som er den optimale plasseringen av denne. med tanke på å slippe bruk av digital keystone osv.
    Vil det beste være å feste den oppunder taket (opp ned) eller i hodehøyde, eller midt i mellom. Lurer også på hvor høyt leretet bør henge fra gulvet.

Alle gode tips mottas med takk.
    Reboot

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min AE300 henger ca 50 cm ned fra taket (i et stativ). Da kommer bilde fint ned på lerret, slik at bilde kommer i omtrent vanlig tv høyde, i stedet for å få vondt i nakken av å projisere bilde oppunder taket.

Jeg har et greyline lerret som jeg trekket langt ned mot gulvet. Jeg har et umaskert lerret av den grunn at jeg ville ha bilde langt ned på lerret, samt dyr pris på maskert lerret.

Noen her inne er sikkert fornøyd med å bilde oppunder taket, og hvis man har liggestoler så funker sikkert dette bra, men jeg føler det blir unaturlig.

PS projektoren min henger over sofaen min, slik at det ikke r noe problem at jeg dunker borti den med hodet (den henger i hodehøyde)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •