Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  9
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 278
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Limte på plass LED-list i det ene vinduet. Det var fort gjort, men det spørs om tapen som sitter på LED-lista løsner etterhvert. I såfall får jeg lime bedre senere. Strakk også ferdig kabel fram til lysskapet mitt, og loddet på kontakt for tilkobling til LED-lista. Ble ikke ferdig i skapet, men koblet til en LED-kontroller og fjernkontroll for å få prøvekjørt. Fungerer bra

Hm.. bildet synes ikke, laster opp pånytt:

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-led-bakgrunnslys-jpg

Dette er med ganske mye lys på. Med den kjipe LED-kontrolleren jeg brukte her kan jeg ikke dempe lyset helt ned, men med DMX-dimmeren som skal kobles til har jeg bedre kontroll, både med farge og nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designen ser ut att fungera och det blir flott med stjärnhimmelfönster och LEDlyskanter.
    Keep up the good work!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble skikkelig stilig. Nesten synd jeg ikke har gått for stjernehimmel selv, men da hadde jeg vel aldri blitt ferdig :-)

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo kjempe tøft:wink:
    Håper mine ledstrips kommer i morgen...gleder meg til å få de montert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Designen ser ut att fungera och det blir flott med stjärnhimmelfönster och LEDlyskanter.
    Keep up the good work!
    Inspirert av mange andre stjernehimmelbyggere, bla deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk
    Dette ble jo kjempe tøft:wink:
    Håper mine ledstrips kommer i morgen...gleder meg til å få de montert
    Det tar sin tid om du bestilte fra Kina, men alt jeg har bestilt har fungert
    Kvaliteten virker grei, men som sagt kan det tenkes at det lurt å lime med noe i tillegg til tapn som sitter på listene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette ble skikkelig stilig. Nesten synd jeg ikke har gått for stjernehimmel selv, men da hadde jeg vel aldri blitt ferdig :-)
    Du får nå uansett et stilig tak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lister ferdig sparklet, pusset og malt. To strøk sort Pure Color. Da er det bare å få på plass resten av LED-listene, og koble til DMX-dimmer.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-mdf-lister-ferdig-jpg

Fikk ellers pakke fra USA i dag. En PAD-holder for 7" PAD som passer i drikkeholderen på stolene mine. Har kjøpt holder før m/sugekopp, og senere supplert med en dings som passer i koppholder, og som er flat på toppen for sugekopp. Denne fungerer også greit, men den nye bygger mindre, og PADen kommer på mere passe avstand og høyde.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-pad-holdere-jpg

Nye holderen montert i koppholderen. Bare å sette ned i koppholderen, og dreie på den riflede delen nederst, så sitter den.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-padholder-stol-jpg

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-padholder-stol-2-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den koppholderen var jo genial!

Du må få ut et bilde med led-lys i alle vinduene også, det blir spennende å se.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk montert og koblet til LED-listene i går Fungerer bra, bortsett fra at det blir forskjell på lyset fra lista som er koblet direkte til DMX-dimmeren, og de tre som er koblet til RGB-forsterkeren. Det skal gå å koble alle fire til RGB-forsterkeren, siden de trekker mindre strøm enn spesifisert. De trekker max ca 3A pr stk, og RGB-forsterkeren skal klare 12A.

iRule henger av og til. Irriterende, må finne ut om de er noe med nettverket mitt, eller kanskje helst den kjipe Europris-PADen.

DMX-dimmerene fungerer fortsatt fint, og lyset kan dimmes nesten ned til null uten flimring. Dvs om en er følsom for flimring kan en se at lyset er PWM om en flytter blikket. Som f eks multipleksede display, eller LED-baklys på biler..

Har endret litt på programvaren på DIY-kortet mitt, slik at dimmingen går i step på 1 fra nivå 5 og ned. Ellers i steg på 5. Det er 255 nivåer pr farge.

En liten videosnutt som viser dimminga:

[YOUTUBE]cgY1P5DHuqk[/YOUTUBE]

I blått:

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-stjhimmel-bl-bakgrunn-jpg

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice:d

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget stilig lysløsning

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott virkning som taket gir, dvs fraværet av tak. Man ser jo rett ut til stjernehimmelen!

Likte også PAD-holderen, med vribar arm tilpasset koppeholder. Er den såpass stivt opphengt at man kan trykke på på PADen uten at leamikken forskyves? I så fall må jeg nesten be om en link, en slik sak kunne jeg ha hatt to av!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, karer!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Flott virkning som taket gir, dvs fraværet av tak. Man ser jo rett ut til stjernehimmelen!

Likte også PAD-holderen, med vribar arm tilpasset koppeholder. Er den såpass stivt opphengt at man kan trykke på på PADen uten at leamikken forskyves? I så fall må jeg nesten be om en link, en slik sak kunne jeg ha hatt to av!
    PAD-holderen er ikke stokk stiv, men det går greit å trykke på skjermen uten så alt for mye bevegelse. Blir nok mere stabil med PADen i portrait-mode, men jeg foretrekker landscape-mode. Har prøvd 7" PAD og HTC-Desire telefon i den. Passer ikke særlig større enn 7". Den nedre gripearmen er fjærbelastet, slik at en drar den ned og setter inn PADen, og slipper opp gripearmen igjen. Enkelt og greit. Finnes på http://www.ebay.com/itm/ME-050-ME-CM...item4d0001e4eb

Tok ikke så mange dagene før den dumpet ned i postkassa.

Mulig at en dyrere variant fra f eks RAM (se RAM Mounting Systems, Inc.) er mere stabil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet alle 4 led-lsitene til samme RGB-forsterker, men det viste seg at det er forskjell på LED-listene som gir forskjell i lys. De ser like ut, men er ikke fra samme "batch". Jeg kjøpte 4 samtidig, så jeg kan bytte ut den ene, og se om det hjelper.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Koblet alle 4 led-lsitene til samme RGB-forsterker, men det viste seg at det er forskjell på LED-listene som gir forskjell i lys. De ser like ut, men er ikke fra samme "batch". Jeg kjøpte 4 samtidig, så jeg kan bytte ut den ene, og se om det hjelper.
    Takker for info vedr. PAD-holderen!
    Når det gjelder LEDstripsene, så er mine også forskjellige på farge. Jeg bestilte to forskjellige lengder, og disse var ikke av samme merke. Jeg kommer til å bestille opp igjen fire-fem ruller med femmetere, fra samme leverandør. Må nok også bestille RGB-forsterker, slik at alle går under samme strømlevering. Vil tro at det blir bra da...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke blitt noe kinobygging siden tidlig i sommer. Har brukt en del tid ute, blant annet restaurert de siste kjellervinduene. De er fra 1919, og det er tydelig at de ikke kjøpte "propell"-material på Maxbo på den tiden. Bare å fjerne maling og kitt, og kitte inn igjen de gamle glassene. Deretter maling, og vinduene er nesten som nye

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-kjellervindu-jpg

Har ellers brukt en god del tid på et nytt grovkjøkken i kjelleren. I fjor pigget jeg opp gulvet, og grov meg så langt ned jeg kunne, isolerte og la vannbåren varme. Nå har jeg isolert ytterveggene, frest ut spor for trekkerør og vann, og bygd et kjølerom i det ene hjørnet. Nå er jeg godt i gang med å legge fliser på veggene. Målet er å bli ferdig til jul.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-kjokken-1-jpg

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-kjolerom-jpg

I høstferien var kjærringa borte, og jeg fikk brukt noen dager på kinobygging
    Sparklet, pusset og grunnet fugene mellom gulvflisene, og lagt teppefliser oppå. De er av type http://www.interfaceflor.eu/webapp/w...e=elevation+II i koksgrå. Lagt annenhver rett og annenhver 90 grader ser det ut som det er forskjellige gråfarger, men det er bare lyset som får det til å se sånn ut. De er veldig mørke og reflekterer lite lys. Var heldig å få kjøpt dem gjennom Movement AS på Snarøya. De driver med oppkjøp og videresalg av ymse kontorlandskap osv.. HAr også lagt gips på bakveggen. Nå skal jeg lage åpning for projektor og linseheis. Kommer til å la rommet for projektoren og linseheisen være en del av kinorommet for å unngå å overføre for mye støy til rommet bak, og kjøkkenet som er over der igjen.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-teppeflis-0-jpg

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-teppeflis-1-jpg

Håper på å fortsette med innredning og finish i kinoen litt innimellom kjøkkenbygging, og andre kjedelige ting.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-kjellervindu-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-kjokken-1-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-kjolerom-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-teppeflis-0-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-teppeflis-1-jpg  

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gunnar!

Jeg ser at du konstruerer elektronikk og styresystemer selv.
    Personlig benytter jeg "MultiSim 11.0.1 Ultiboard PowerPro" til konstruksjon og simulering av kretser,-
    men har du noen tips når det gjelder printutlegg?

Jeg er for øvrig MEGET imponert over dine elektronikk-kunnskaper,- og selvfølgelig også kinoen!

Mvh,
    Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Morten, takk for skryt Det er nok forholdsvis enkle greier jeg lager, men det er morro likevel, spesielt når det av og til virker.. Jeg har Protel på jobb, og bruker dette både til skjemategning og printutlegg. Jobber bla annet med testing, og har av og til behov for å lage litt elektronikk på jobben. Tror Protel er konk/oppkjøpt for mange år siden. Jeg kjenner ikke til MultiSim 11.0.1 Ultiboard PowerPro, men et kjapt søk viser at det kommer fra National Instruments? Bruker mye annet derfra.

Kan det brukes til å lage printutlegg? Hvis ikke kan det kanskje eksportere nettlister. Finner div PCB-programvare på nettet, bla gratis fra http://www.freepcb.com/ Tror dette ville ha vært bra nok for mitt bruk. Bruker ikke autorouter. For produksjon har jeg en liten lyskasse og etsetank på jobben. Har også printboremaskin. Bruker printplater m/ferdig positiv fotoresist fra Krepro AS. Jernklorid for etsing. Bruker en spesiell folie fra Krepro for å skrive ut utleggene på laserskriver. Folien gir god kontrast, slik at printbanene blir skarpe og fine. Både Belysning og etsing går også fint å gjøre på kjøkkenbenken. Gjorde dette av og til før. Kjøpte et UV-rør som jeg bare hang opp inni en pappeske el. Kjøpte positiv framkaller fra Elfa (tror jeg..). Brukte kaliumpersulfat, eller jernklorid til etsinga. Etse i f eks en 4l kanne for vindusspylervæske som du skjærer et passe stort hull i for å få inn kretskortet

Fra Protel kan jeg også generere filer for produksjon (Gerber) som kan sendes til online-firma som produserer kort. Det er ikke så dyrt heller, ser det ut til. Har ikke prøvd dette selv foreløpig, men det kan godt hende jeg prøver. Sparer en del arbeid.

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •