Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  9
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 278
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Jeg ser at Avshop har laga "Baffle Wall" bare med et reisverk fylt med glava. Vil dette fungere som en baffelvegg, eller er det nødvendig å legge plater på fronten? Jeg er usikker på om det har noe for seg hos meg med baffelvegg, men jeg skal uansett dempe veggen med akustikkplater, sannsynligvis 3x30mm. Jeg henter en del tips fra Acoustical Treatments Master Thread
    Dersom den skal fungere som en ekte "Baffle Wall" må den bestå av faste plater. Gips, spon eller mdf. Om du trenger en baffelvegg avhenger av om høyttalerne har "Baffle step correction" i delefilteret eller ikke. Dvs om de er beregnet til å være i/på veggen eller frittstående.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Dersom den skal fungere som en ekte "Baffle Wall" må den bestå av faste plater. Gips, spon eller mdf. Om du trenger en baffelvegg avhenger av om høyttalerne har "Baffle step correction" i delefilteret eller ikke. Dvs om de er beregnet til å være i/på veggen eller frittstående.
    Hei! Takk for svar! Slår nok fra meg ekte baffle-wall, siden subene har porter bak + element i bunnen. Høyttalerne har innebygde veggfester, så de er nok i det minste beregnet for å henge på vegg. Det er dette settet jeg skal bruke. Kan vel ikke forvente allverden i denne prisklassen, men tror det skal fungere greit. Har kjøpt et par ekstra høyttalere av samme type som frontene. Disse skal jeg bruke som surround-bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Det här ser riktigt proffsigt ut och konstruktionen verkar rejäl! Två tummar upp :grin: !
    Takk! Tror ramma blir grei, har prøvehengt i dag. Skal gjøre ferdig høyttalermonteringen, så blir det vel å måle ut og montere festene for lerretramma, og begynne med maskeringa.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    Dette blir helt knall Gunnar, tøft med custom sveiset ramme. Keep us posted

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått jobba en del i kinoen i helga. Isolert høyttalerveggen med 4x30mm Rockwool lydplater, og trukket veggen med DMD lydtransparent stoff. Dette burde fungere som en effektiv absorbent, og hindre refleksjoner fra bakveggen.
    Før jeg la inn Rockwool stiftet jeg fiberduk på baksiden av veggen. Dette holder Rockwoolen på plass, og hindrer spredning av fibre.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-vegg1-jpg

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-vegg2-jpg

Så var det å trekke duk på lerret-ramma. Duken er av type Dreamscreen UltraHD V3. Kantene på duken har påsydd en lomm av skai el. og jeg la denne kant i kant med ramma, og stiftet i vei. Begynte på midten på langsida, deretter gikk jeg over til motsatt side, srtammet sånn passe, og stiftet fast. Slik fortsatte jeg til jeg kom til endene, og tok da kortsidene. Duken har ganske mye stretch, og er lett å trekke. Jeg la en stripe med dobbeltsidig tape oppå der jeg stiftet, og brettet overskuddsduken over tapen. Kunne ha stiftet også, men lot det være. Det virker ikke som denne duken rakner lett.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-lerret1-jpg

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-lerret2-jpg

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-lerret-3-jpg

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-lerret4-jpg'

Og da var det bare å henge det ferdige lerretet på plass :-)

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-lerret5-jpg

Får forhåpentligvis testet litt med bilde og lyd de nærmeste dagene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerande frontvägg som ger en väldigt god kinofølelse!
    Blir intressant att se om det kommer att fungera bra att ha baslådorna så. Fungerar det så är det ju en väldigt enkel och bra lösning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og snarte er det vinterferie..!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir helt knall . hvordan er forresten den nye lydtransperente duken til dreamscreen?. Ser du strukturen i den? jeg har vurdert selv å bytte til den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Imponerande frontvägg som ger en väldigt god kinofølelse!
    Blir intressant att se om det kommer att fungera bra att ha baslådorna så. Fungerar det så är det ju en väldigt enkel och bra lösning.
    Joda, tror det skal ta seg bra ut når jeg får satt opp "trim" paneler rundt lerretet. Prøvespilt litt av "Avatar" m/ISCO-II linsa i kveld. Ser bra ut så langt :-) Geometrien tror jeg også skal bli bra med litt justering. Synes lyden også virker lovende, men med bare ganske lavt volum. Virker som det blir bra med trøkk i bassen også.

Så da er det vel bare å begynne på resten, deriblant maskering.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet. Dobbeltposting, et eller annet feil med forumet i går kveld?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larser'n
    ...og snarte er det vinterferie..!
    Men Lars, tror du jeg får kose meg hjemme da? Neida, avgårde som vanlig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir helt knall . hvordan er forresten den nye lydtransperente duken til dreamscreen?. Ser du strukturen i den? jeg har vurdert selv å bytte til den.
    Jeg har V3, altså ikke siste versjon. Så V4 i demokinoen på Alnabru, og feilen med striper i bildet var veldig skjemmende. Jeg er skeptisk til å legge en ekstra duk over for å maskere problemet. Jeg tok sjansen på V3 på b-varesalg. Jeg var heldig, ingen flekker. Jeg vil si at strukturen er i størrelsesorden som pikselstrukturen fra projektoren, ikke særlig synlig fra ca 2,8m. Linsa tar nok litt av skarpheten også, men totalt sett synes jeg bildet blir bra. Kurven på ramma er regnet ut for å passe til bredden og kasteavstanden, og geometrien blir bra, men ikke perfekt. Kanskje 1cm eller så som må tas med overskanning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også gått for en V3 på b-varesalg. satser på at den ser bra ut uten problemer med flekker.
    Jeg kjøpte v1 for noen år tilbake for full pris, men perforeringen var desverre så skjemmende at jeg ikke valgte å bruke det. Nå får vi se om dette fungerer bedre, noe det forhåpentligvis vil gjøre.
    Jeg var inne i avshop sin demokino i oktober og der kjørte de V4 tipper jeg, var lite problemer med det synest jeg.
    Hvordan festet du forresten lerretet til ramma?. limte du det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ihvertfall bildet ser bra ut så langt. Testa litt i går også med mere volum, og det spiller høyt nok i massevis. Har ikke koblet til de to 15" subene bak enda. Har heller ikke kalibrert. Får vente til rommet ellers blir litt mere ferdig.

Duken er stiftet til tynne lister som er skrudd og limt på baksiden av ramma. Vanlig stiftemaskin og 8mm stifter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut . satser på at jeg får duken før helga nå så kan jeg få testet og tilpasset den i helga. Endelig kan jeg sette opp høytalerene som ligger under lerretet. litt forkastelig å legge langflat ettpar jbl array 1400 :|.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut . satser på at jeg får duken før helga nå så kan jeg få testet og tilpasset den i helga. Endelig kan jeg sette opp høytalerene som ligger under lerretet. litt forkastelig å legge langflat ettpar jbl array 1400 :|.
    Du får rapportere tilbake hva du synes om duken, forhåpentligvis blir du fornøyd :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre. Satser på jeg får det til mandag

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt og må si jeg er meget fornøyd med det nye lerretet. Jeg ser litt vertikale striper i bildet i lyse partier, men det er såpass lite at det ikke er skjemmende synest jeg. Det vil alltid være et kompromi på bildet og lyd om man kjører lydtransperrent lerret, men oppgraderingen fra v1 til v3 har vært større enn jeg trodde.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan føler du duken påvirker lyden? Jeg skal selv bygge hjemmekino i nytt hus, og det blir baffelvegg med B&W CT7.3-høyttalere. Det blir ikke aktuelt med transparent lerret dersom det ødelegger lyden merkbart. Har ikke vært borti slike duker selv, så jeg setter stor pris på feedback.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •