Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  9
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 278
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Greit med sekketralle når ca 150kg sub skal flyttes.. Den er ca 210x100x20cm, og brukes også som plattform for 2x2seters flystoler bakerst i rommet. Inneholder 2x15" Dynabel elementer i hvert sitt kammer på ca 150l.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-flytte-sub-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-flytte-sub-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk pakke med glass til "port hole" fra Edmund Optics i dag. Bestilte i går, ett døgn fra England er personlig rekord!
    Pakken inneholdt, i tillegg til antirefleksbehandlet, optisk glass, også isopor, til stor glede for de yngste. Glasset er 7x5" med 3mm tykkelse. Hadde egentlig tenkt å kutte ut glass for ikke å redusere ANSI-kontrast mere enn nødvendig, men litt googling viser at det er mange av entusiastene som bruker dette, og synes at tapet er lite. Noen bruker det i "port hole", og mange har frontglass i hush-boksene sine. Fordelen for meg er jo at viftestøyen holder seg på bakrommet, dessuten slipper jeg å bygge noe rundt projektoren for å skjerme omgivelsene fra støy fra kinorommet.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-edmund-optics-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-edmund-optics-jpg  

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar Vis post
    Hei Morten, takk for skryt Det er nok forholdsvis enkle greier jeg lager, men det er morro likevel, spesielt når det av og til virker.. Jeg har Protel på jobb, og bruker dette både til skjemategning og printutlegg. Jobber bla annet med testing, og har av og til behov for å lage litt elektronikk på jobben. Tror Protel er konk/oppkjøpt for mange år siden. Jeg kjenner ikke til MultiSim 11.0.1 Ultiboard PowerPro, men et kjapt søk viser at det kommer fra National Instruments? Bruker mye annet derfra.

Kan det brukes til å lage printutlegg? Hvis ikke kan det kanskje eksportere nettlister. Finner div PCB-programvare på nettet, bla gratis fra http://www.freepcb.com/ Tror dette ville ha vært bra nok for mitt bruk. Bruker ikke autorouter. For produksjon har jeg en liten lyskasse og etsetank på jobben. Har også printboremaskin. Bruker printplater m/ferdig positiv fotoresist fra Krepro AS. Jernklorid for etsing. Bruker en spesiell folie fra Krepro for å skrive ut utleggene på laserskriver. Folien gir god kontrast, slik at printbanene blir skarpe og fine. Både Belysning og etsing går også fint å gjøre på kjøkkenbenken. Gjorde dette av og til før. Kjøpte et UV-rør som jeg bare hang opp inni en pappeske el. Kjøpte positiv framkaller fra Elfa (tror jeg..). Brukte kaliumpersulfat, eller jernklorid til etsinga. Etse i f eks en 4l kanne for vindusspylervæske som du skjærer et passe stort hull i for å få inn kretskortet

Fra Protel kan jeg også generere filer for produksjon (Gerber) som kan sendes til online-firma som produserer kort. Det er ikke så dyrt heller, ser det ut til. Har ikke prøvd dette selv foreløpig, men det kan godt hende jeg prøver. Sparer en del arbeid.
    Først og fremst: takk for et grundig svar!

Har fått lastet ned FreePCB, men har ikke funnet ut hvordan jeg evnt. får eksportert fra Multisim. Bruker dog dette kun til å simulere kretser, så det å tegne print for de få komponentene jeg styrer med skal nå være enkelt.
    Vanligvis har jeg tegnet det for hånd og tatt "produksjonen" på HIØ, og boret ut hjemme med Dremel.
    Med FreePCB kan jeg nå fikse utlegg mye lettere hjemme. Kjempetips!

Takker!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra! Rapporter gjerne tilbake om hvordan FreePCB fungerer. Jeg tegner ofte noen skisser på papir, og tegner deretter utlegget manuelt i Protel, uten å lage skjemategning. Mange av kretsene har få komponenter, og greie å legge ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra og inspirerende blogg. Er veldig interresert i hva du synes om glasset fra Edmund Optics. Har kommet frem til at jeg også skal plassere PJ på teknisk rom, men er litt i tvil på hvordan det er med lystap fra PJ ved å bruke denne type glass. Lurer også på om 'hvor mye støy' som slipper gjennom glasset.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Har fortsatt ikke hatt tid til kinojobbing, så glasset er ikke på plass enda, men kanskje til helga.. Håper og tror at det blir bra. Om jeg får tid skal jeg måle lystap og evt fargeskift etc..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blosti Vis post
    Veldig bra og inspirerende blogg. Er veldig interresert i hva du synes om glasset fra Edmund Optics. Har kommet frem til at jeg også skal plassere PJ på teknisk rom, men er litt i tvil på hvordan det er med lystap fra PJ ved å bruke denne type glass. Lurer også på om 'hvor mye støy' som slipper gjennom glasset.
    Dagens projektorer er relativ stille i utgangspunktet. De fleste er under 30dB. Jeg tror ikke det skal mye glass til for å dempe dette, slik at det ikke er hørbart (selv i et stille rom). Det forutsetter nok at selve innfestingen a glasset er noenlunde lufttett, ettersom en luftspalte vil gjøre at lyden lett forplanter seg.

Sitat Opprinnelig postet av Gunnar Vis post
    Takk! Har fortsatt ikke hatt tid til kinojobbing, så glasset er ikke på plass enda, men kanskje til helga.. Håper og tror at det blir bra. Om jeg får tid skal jeg måle lystap og evt fargeskift etc..
    Er også interessert i å høre hva du synes om glasset? Hva heter modellen? Ser Edmund Optics har mye forskjellige produkter...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Dagens projektorer er relativ stille i utgangspunktet. De fleste er under 30dB. Jeg tror ikke det skal mye glass til for å dempe dette, slik at det ikke er hørbart (selv i et stille rom). Det forutsetter nok at selve innfestingen a glasset er noenlunde lufttett, ettersom en luftspalte vil gjøre at lyden lett forplanter seg.

Er også interessert i å høre hva du synes om glasset? Hva heter modellen? Ser Edmund Optics har mye forskjellige produkter...
    Hei! Glasset er av denne typen. 7x5", 3mm tykt.

Har frest og limt sammen en ramme av 12mm MDF som er montert på en 3mm tykk aluminiumsplate med "piano" hengsel. Glasset er limt med akryl til baksiden av MDF-ramma, og hele saken er limt direkte på veggen med akryl. Holdes lukket med en karosseriskrue. Vanlige tettelister for å tette mot lydlekkasje. Ved å løsne skruen kan jeg åpne ramma, i tilfelle linsa trenger å justeres. Dessuten har jeg da en åpning til rommet bak for å koble til målemikrofon til prosessoren, koble til RS-232 kabel til skaleren for bildekalibrering etc..

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-front-bakfra-jpg
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-front-forfra-jpg
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-montert_umalt-jpg
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-glass-pent-jpg
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-glass-lukket-jpg

Håper på litt mere trøkk på kinobygginga om ikke så lenge. Kjærringa sitt grovkjøkken nærmer seg ferdig :-)
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-front-bakfra-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-front-forfra-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-montert_umalt-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-glass-pent-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-glass-lukket-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått prøvekjørt projektoren med glasset enda, men alt er koblet opp og på plass. Må få lagt inn styring av skaleren i iRule først, slik at jeg kan styre den fra kinorommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lignende spesialglass foran min projektorlinse. Jeg så overhode ingen forskjell på bildet når jeg monterte denne. Fikk da gjort litt rask A/B testing. Kjøpte mitt fra en norsk glassmester.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Jeg har et lignende spesialglass foran min projektorlinse. Jeg så overhode ingen forskjell på bildet når jeg monterte denne. Fikk da gjort litt rask A/B testing. Kjøpte mitt fra en norsk glassmester.
    Hei! Jeg kan ikke si at jeg ser forskjell jeg heller, men jeg måler ca 2% forskjell i lysutbytte. Men glasset sto litt skrått, siden jeg hadde en kontrollkabel til videprosessoren gjennom luka. Glasset er beregnet på å stå vinkelrett på lyset pga antirefleksbelegget. Vet ikke om det har stort å si. Kan gjøre noen flere målinger senere, om noen er interessert. Kan også ta en sjekk av fargene med/uten glass. Jeg har prøvekjørt autokalibrering med Calman Enthusiast og Calman C6 probe i ettermiddag. Målingene ble utrolig bra, og jeg fikk også tatt en kjapp titt på bildet. Det så også bra ut, men jeg rakk bare en kjapp titt på "Hobbiten" som jeg så en kveld i jula.

Har ellers fått lagt teppe på plattformen bak, og satt på plass stolene, slik at kinoen kunne brukes i jula.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-stoler-plass-jpg
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-pall-med-teppe-jpg

Har fått sett noen filmer i jula, og jeg er godt fornøyd med både lyd og bilde. Dette bildet er tatt på frihånd fra bakerste rad.
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-se-hobbit-jpg

Satt på plass og koblet opp noen småting som manglet i utstyrs-rackene. Det venstre, lille racket inneholder nå forsterker for tactiles (øverst), PC for XBMC (OpenElec), og 2 stk NAS nederst. Den ene bruker jeg for backup, og den andre, m/plass til 5 disker, har jeg musikk og film. Det store racket inneholder nå (nederst til øverst): PA-forsterker for 2x15" sub i plattformen bak, 5-kanals forsterker for center og 4 side/bakhøytt, 2-kanals forsterker for venstre/høyre front, Lumagen Radiance videoprosessor for bildekalibrering, Onkyo preamp/prosessor, Toshiba HD-DVD, Oppo BD, Global Cache gateway for fjernstyring, Squeezebox, 8-ports svitsj. Har en 8-port svitsj til på bakveggen. Projektoren står på hylla over racket. Hylla er skrudd i toppsvilla på veggen. Før merket jeg bevegelse i bildet når noen gikk oppe, evt ved høyt basstrykk, men tror jeg ble kvitt dette nå. Foran projektoren står det en ISCO anamorfisk linse, montert på min enkle men effektive heis :-)

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-rack-jpg

Nå er det omramming rundt lerretet og veggene som står for tur. På bakveggen skal jeg prøve å få til noen diffusorer, og på sideveggene blir det 30mm absorbenter.
    Gikk til det fornedrende skritt å kjøpe symaskin til alle fra nissen til jul, slik at jeg kan få sydd på fløyelslommer på lerret-maskeringa
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-stoler-plass-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-pall-med-teppe-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-se-hobbit-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-rack-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Europris-paden som jeg brukte for iRule tok kvelden etter noen måneders bruk. Som erstatning kjøpte jeg en Samsung Tab-2, 7". Den har større oppløsning enn den forrige, og jeg måtte derfor gjøre en del jobb pånytt med grafikken. En mye bedre pad, mere stabil nettforbindelse, og mye bedre batteritid.

I tillegg har jeg nå fått laget styringen litt mere "aktivitetsrettet", slik at det stort sett er ett trykk for å starte opp kinoen. På åpningssiden er det bare valg av kilde, resten startes utfra dette. Trykkes det på f eks "Spill film fra Bluray-spiller", så slås alle forsterkere på, riktig inngang velges, projektor slås på, videoprosessor slås på i 16:9 format, linseheis slås på, og linse senkes. Skal også legge inn at maskering åpnes fra lukket stilling og til 16:9. Maskene er demontert i påvente av sying av svarte lommer av fløyel på forkanten..

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-screenshot-hovedmeny-png

Projektoren (JVC X-30) styres via IP. IP-forbindelsen må "refreshes" minst hvert 5. sekund ellers går forbindelsen ned. Dette går greit å fikse med en "entrance" page i iRule. Det er greit å styre via IP, siden jeg da kan gjøre direkte valg av settinger som en ellers må toggle gjennom på fjernkontrollen, f eks direkte valg av "User" 1-5, alle gamma-innstillinger, linsejustering, linseminne, etc..

Når alt er startet kommer det opp en side for styring av Blurayspilleren, og en andre funksjoner som er kjekke å ha uten å måtte bytte side. På venstre side er det en del valg for AR, pluss 4 mest brukte lysscener. AR-knappene styrer både videprosessoren, linseheisen, maskeringen og linseminne i projektoren. Bare de to første er lagt inn foreløpig.

På høyre side er det en "pinned drawer", dvs en skuff som jeg har fast for alle sider. Der har jeg volume, mute, og en "home" knapp som bringer en tilbake til hovedmenyen.
    I tillegg fikk jeg endelig til feedback via IP fra onkyo forforsterkeren, og feedback for volume og muting vises mellom volumknappene. Får ikke til å vise volumet i dB, det er et eller annet rart i iRule i feltet der en kan legge inn formel for utregningen. På bildet er volumet i dB, men det fungerte bare av og til, så nå er visningen 0-100%.

Det er også mulighet for feedback for valgt inngang, lyttemodus, og en del flere. Sikkert også fra projektoren. En kan også sende "querys" i en "entrance page", før f eks siden for BD-spilleren åpnes, slik at at f eks volumfeedbacken oppdateres. Da vises riktig volum, selv om du ikke har trykket på volumknappen enda. Feedback sendes til iRule om noen dreier på volumknappen, eller trykker på knapper på selve forsterkeren også. Tøft

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-screenshot-bd-png

På venstre side har jeg en "unpinned drawer", dvs en skuff som jeg kan trekke ut fra venstre mot høyre. Der har jeg direkte valg for de forskjellige komponentene, i tilfelle jeg har behov for spesielle ting som normalt kan være skjult. Dette synes jeg fungerer bra, siden jeg da kan utnytte skjermen bedre til funksjoner som jeg trenger ofte.

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-screenshot-drawer-png

Dette begynner å fungere bra, og det er enkelt å utvide eller gjøre endringer.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-screenshot-hovedmeny-png   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-screenshot-bd-png   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-screenshot-drawer-png  

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt strøkent! Automatisering på høyt nivå!
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den automatiseringen er jeg grønn av misunnelse over! Må jo være en drøm for damene

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig stilig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk karer!
    Jeg har brukt en ferdig mal som utgangspunkt for fjernkontrollen. Denne kan en velge når man velger hvilken type håndsett en skal bruke. Mye av layout og knapper finnes ferdige, og for dem som ikke finnes har jeg bare brukt blanke knapper fra malen som jeg har lagt tekst på. I egenskapene for knappen kan en skrive tekst med valgfri font og farge. Panelene for de forskjellige kildene blir veldig like, og det er lett å kopiere et panel og gjenbruke dette for et annet apparat.

Alle koder for apparatene mine finnes også ferdige, bortsett fra lysstyringa. Dette gjelder både IR, IP og RS232. Det eneste jeg har lagt til av grafikk som ikke finnes i malen er bakgrunnen. Den har jeg funnet i en iRule-tråd på AVS-forum, men har skalert den til 1024x532 piksler for å passe til skjermstørrelsen. (532 piksler er det som er tilgjengelig over Android-menylinja for 1024x600 pad).

En viss terskel er det for å komme igang, men det er ikke vanskelig. Dessuten har de fleste en smart telefon, eller en pad som kan brukes som håndsett, så det er ikke dyrt heller. Lisensen for tilgang til iRuleBuilder (for utvikling av fjernkontrollen) kostet $100. Appen som kjører på paden er gratis. Det finnes en billigere lisens også, men da støttes ikke feedback. Om en bare har IR kan en uansett ikke bruke feedback. En trenger en gateway også. Denne tar imot signalet fra paden, og sender det videre til apparatet som skal styres som IR eller RS232 (relè også mulig). Om apparatet styres via IP trengs ingen fysisk gateway. Jeg kjøpte en brukt GlobalCache GC-100-12 gateway på eBay for ca $70. Denne har 6 IR-utganger, hvor en kan ha flere sendere på hver utgang. Dessuten 2stk RS-232 utganger. IR-utgangene kan også brukes som sensor innganger, eller relè-utganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Den automatiseringen er jeg grønn av misunnelse over! Må jo være en drøm for damene
    Ja, mye av hensikten er jo å gjøre det så enkelt som mulig. Jeg har en 11-åring som er største bruker av kinoen. Så lenge alt fungerer klarer hun dette fint Dessverre hender det fortsatt at nettforbindelsen går ned et øyeblikk. Som regel er det bare å trykke pånytt. Mulig det bare er å eksperimentere litt med innstillingene på paden.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen har blitt stilig og iRule oppsettet ditt ser proft ut!
    Ikke verst å kunne følge utviklingen av både V1 og V2 versjonen av kinoen i samme tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba Vis post
    Kinoen har blitt stilig og iRule oppsettet ditt ser proft ut!
    Ikke verst å kunne følge utviklingen av både V1 og V2 versjonen av kinoen i samme tråd
    Takk! Ting tar dessverre mye lenger tid enn antatt. Hus fra 1919 er mye jobb å pusse opp, men nå er det ikke så mange rommene igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått sydd på "lommer" av fløyel langs forkanten av maskene mine. Fløyelsstoffet er tynt, og jeg måtte legge det dobbelt langs begge langsider og tråkle for å holde det sammen. Deretter la jeg det svarte lydtransparente maskestoffet oppå den ene kanten og la den andre over. Deretter sydd med maskin. Synes det gikk forholdsvis greit, om ikke helt lyse beint.. Bilder av ferdig monterte masker etterhvert. Når stoffet ruller inn virker det som det strammer mest rundt midten. Det blir slappere øverst og nederst, og øverst vil stoffet henge litt ned, om jeg ikke strammer strikkene nok. Jeg har nå sydd en søm i overkant og nedre kant av maskestoffet, i håp om at nå blir litt strammere oppe og nede.

Tilklipping. Fløyelen er tynn og lett og klippe.
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-tilklipping-jpg

Bare og brette over, og tråkle sammen maskestoffet og fløyelen, så er det klart til sying.
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-dmd-pluss-lommer-jpg

Ferdig sydd! klar til montering.
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-maske-med-floyelskant-jpg

Har også Jobba litt med Sketchup, med håp om å få ferdig skisser med mål, slik at jeg kan begynne å snekre. Har også titta på forskjellig programvare som kan rendre Sketchup-modeller. Her har jeg tatt i bruk en standalone renderer som heter Kerkythea. Gratis, og det finnes masse dokumentasjon. Jeg er godt fornøyd med resultatene, og jeg har ikke brukt så mange timene på å sette meg inn i bruken, men allerede kan jeg få gjort det meste jeg har behov for. En drøss med avanserte muligheter for den som er interessert, og kanskje har litt kunnskaper innen foto el.

En kan blant annet legge på lys i Sketchup, og eksportere modellen ferdig med lys til Kerkythea. Der kan en i tillegg til å rendre legge på nye materialer, endre på lysstyrke +++
    Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-sett-bakover-210114-jpg

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-sett-mot-lerret-2-35-010214-2-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-tilklipping-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-dmd-pluss-lommer-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-maske-med-floyelskant-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-sett-bakover-210114-jpg   Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte-sett-mot-lerret-2-35-010214-2-jpg  

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •