Sur Nabokjerring i underetasjen...LYDISOLERING?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sur Nabokjerring i underetasjen...LYDISOLERING?

Hei,

Det er seg slik at den gamle fruen som bor i underetasjen ikke liker støy noe særlig... Jeg har ikke spilt så veldig høyt enda (tror jeg da volum på 50 på onkyoen) ..

Jeg mener jo at det må være lov å dure på litt av og til så lenge jeg er stille innen kl 23.

Anyways det lureste er nok å lydisolerer stua slik at jeg ikke får noen klager og må tvangselge hele greia, det taper jeg nok mange pesetas på...

Så noen som har peiling. Dette er da en blokkleilghet i Mur/betong eller noe....Det er furugulv på stua som jeg antar bare er lagt rett ned på betongen uten noe form for demping..

1. Hvor mye koster det sånn ca å Lydisolerer en stue på ca 20m2?

2. Høyden fra taket er 242cm ned til furugulvet..Er dette i det hele tatt mulig å få til med denne takhøyden?

3. Vil flytende gulv stoppe vibrasjoner fra tromming og dansing?

4. Hvor lang tid vil det ca ta å gjøre det selv?
    .....................

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapp tanke, vil ikke det beste være å sette på litt musikk og gå ned til naboen og høre selv? Jeg mener, hvis problemet i hennes ører er SÅ stort, så kanskje du bør sjekke selv? Hvis det er nogenlunde oppegående folk som sitter i styret så er nok det noe av det første de vil gjøre også, og hvis man da ikke hører så mye så vil de nok være logiske og be dama skjerpe seg.. Få med deg en kompis og få han til å hoppe og virre rundt i leiligheten din med litt musikk på og se hvor ille det egentlig er...

-t

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får be henne inn på en dans neste gang hun klager, da blir hun sikkert litt sjarmert

Men ellers så er det sikkert ingen dårlig idé å isolere gulvet uansett. Du er tydeligvis interessert i å holde deg inne med styret og naboer, og ved å isolere vil du jo kunne spille uten å tenke på å forstyrre noen, kan jo kanskje også spille eller ta en dans etter kl. 23 om kvelden.

Det vanlige er trinnlydplater, jeg har en kompis som gjorde dette i stua si i en 4-mannsbolig med bjelkelag i tre, og forskjellen var som natt&dag. Sjekk på glava.no, prisippet er beskrevet her http://hms.cobuilder.no/doc/glava/fi...toyen_2159.pdf

Burde ikke ta veldig lang tid hvis du får med deg noen til å hjelpe til. En helg og godt planlagt innkjøp, så tipper jeg mye er gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Skal få med meg en jeg kjenner som også har digitale trommer i samme blokka..så skal jeg få han til å støye og spille litt for å høre...Kanskje jeg burde skaffe meg Desibel måler også for vitenskapens skyld...Hvor får man tak i det? (billig)..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsbein
    Kanskje jeg burde skaffe meg Desibel måler også for vitenskapens skyld...Hvor får man tak i det? (billig)..
    Vil tro clas ohlson har denslags..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silencio plater er gode greier

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det best å rive det eksisterende gulvet eller å bygge oppå det?..Tenker at det blir lav under taket visst jeg bygger på det som allerede er og kanskje rommet under gulvet forsterker lyden noe...I don't know I'm just a cat...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg tatt opp det gamle gulvet. Mest pga. takhøyde men det er vel ikke snakk om noen noen store dimensjoner, så du slipper nok å gå krumbøyd hvis du lar det ligge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best og hva er billigst av Silenco og glava trinnlydplater..?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... lyst og anbefale dæ en ting som du kunne prøve først. Gå på Hifi klubben og kjøp Argon akustikk puter. Broder'n hadde spikes før men fikk sinnsykt med naboklager ved moderat kino lyd og så prøvde han disse(jeg har dæm sjøl og)dette hjalpt utruli mye, kan høre se på film før det tikke inn litt klager Men vet ikkje heilt kor mye dæm hjelpe mot en hevy rocke/danse fot dahehe PS!! vi begge bor i blokk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    hmmm... lyst og anbefale dæ en ting som du kunne prøve først. Gå på Hifi klubben og kjøp Argon akustikk puter. Broder'n hadde spikes før men fikk sinnsykt med naboklager ved moderat kino lyd og så prøvde han disse(jeg har dæm sjøl og)dette hjalpt utruli mye, kan høre se på film før det tikke inn litt klager Men vet ikkje heilt kor mye dæm hjelpe mot en hevy rocke/danse fot dahehe PS!! vi begge bor i blokk
    Hmm, Jeg har gummiføtter på høytalerstativene og så har jeg ett liggeunderlag under suben som også har gummiføtter..så vet ikke om det har noe for seg?..Vurderer å ha steinheller under også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet løsningen nå..jeg må bare finne ut hvor jeg finner steinheller her i Kristiansand. Jeg var på Modena og så noe som kunne funket men de kunne ikke kutte opp i riktig størelse, og spesial bestilling ble dyrt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei Nilsbein..

Ville tro Steinsenteret på dalane kan hjelpe? via a vis Hoggern Slettheia eller Tinnheia blokk?

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bodd i 4-mannsbolig og i bygård, så vet at støy fra andre er plagsomt og irriterende!
    Enda verre er sure gamle gubber som nirøyker! Jeg hadde en slik under meg.. Han klaga på lyden min, jeg klaga på røykinga hans.. Jeg gjorde alt jeg kunne for å begrense lyden. La 2 lag Silencio plater i hele leiligheten (60mm2) og på soverommet og stua la jeg først gulvgips, deretter 2 lag Silecio plater. La godt med akryl i alle gliper og hjørner. Det hjalp noe, men det var fortsatt forholdsvis lytt. Men så så jeg i veggene og der var det ikke mye isolasjon, så mye av lyden gikk vel via disse også. Kjekt å vite før man river hele condoen..

Han flytta til slutt og inn kom en ny som spilte noe sinnsykt til alle døgnets tider. Han hadde en basskasse som sto å dura. Fryktelig irriterende. I ettertid har jeg fått vite at han ble kastet ut (tvangssalg av bolig).
    Nå har vi kjøpt hus og slipper og høre på andres bråk, samtidig som vi kan bråke så mye vi vil selv..

Støy er desverre et stort problem og ikke gøy for noen.

Eller ville jeg nok rivd det gamle gulvet isolert på nytt, deretter lagt gulvgips og silencioplater og flytende parkett (eller annet gulv) oppå det igjen. Vær nøye med akryl i alle gliper.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Jeg gjorde alt jeg kunne for å begrense lyden. La 2 lag Silencio plater i hele leiligheten (60mm2) og på soverommet og stua la jeg først gulvgips, deretter 2 lag Silecio plater. La godt med akryl i alle gliper og hjørner. Det hjalp noe, men det var fortsatt forholdsvis lytt. Men så så jeg i veggene og der var det ikke mye isolasjon, så mye av lyden gikk vel via disse også. Kjekt å vite før man river hele condoen..
    Det er ikke isolasjon i veggen tror jeg..når jeg banker på den så er den fast uten noe resonans. Regner med at det er betong el mur uten noe isolasjon.

Sitat Opprinnelig postet av balko
    Han flytta til slutt og inn kom en ny som spilte noe sinnsykt til alle døgnets tider. Han hadde en basskasse som sto å dura. Fryktelig irriterende. I ettertid har jeg fått vite at han ble kastet ut (tvangssalg av bolig).
    Nå har vi kjøpt hus og slipper og høre på andres bråk, samtidig som vi kan bråke så mye vi vil selv..

Støy er desverre et stort problem og ikke gøy for noen.

Eller ville jeg nok rivd det gamle gulvet isolert på nytt, deretter lagt gulvgips og silencioplater og flytende parkett (eller annet gulv) oppå det igjen. Vær nøye med akryl i alle gliper..
    Skull ønske jeg også hadde råd til hus (i sentrum):P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svein-gulbrandsen
    hei Nilsbein..

Ville tro Steinsenteret på dalane kan hjelpe? via a vis Hoggern Slettheia eller Tinnheia blokk?
    Åja..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •