Nytt hus - hjemmekinorom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt hus - hjemmekinorom

Hei!

Har nettopp fått meg ny bolig, og selvsagt skal det bli kinorom. Men rommet gir meg litt hodebry i forhold til hvor jeg skal plassere høyttalere, PJ, osv. Rommet er et loftsrom med skråtak, heldigvis er taket plant på midten slik at det vil bli lett å skru opp en PJ.

Har dere i hjemmekinoverdenen noen ideer eller innspill? Jeg legger ved et bilde og "plantegning".

På forhånd takk!

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, mal rommet mørkere Blir mye lys i rommet fra PJen som reflekterer på den hvite veggen og ødelegget svartnivået ditt.

Jeg ville ideelt sett plassert lerretet lengst fra pipen for å unngå at den ene fronthøyttaleren blir "gjemt" bak pipen. Er ikke noe mål på tegningen men kan se ut som at du vil få et problemhjørne ved pipa som kan gi deg uønsket bass derfra. På bildet fra annonsen ser det ut som at du vil miste en del av rommet om du henger lerretet der, siden du ellers kunne hatt sofaen under skråtaket.

Jeg vil anbefale å teste om det går greit med høyttaleren der med pipa, går det bra får du utnyttet rommet bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Først, mal rommet mørkere Blir mye lys i rommet fra PJen som reflekterer på den hvite veggen og ødelegget svartnivået ditt.

Jeg ville ideelt sett plassert lerretet lengst fra pipen for å unngå at den ene fronthøyttaleren blir "gjemt" bak pipen. Er ikke noe mål på tegningen men kan se ut som at du vil få et problemhjørne ved pipa som kan gi deg uønsket bass derfra. På bildet fra annonsen ser det ut som at du vil miste en del av rommet om du henger lerretet der, siden du ellers kunne hatt sofaen under skråtaket.

Jeg vil anbefale å teste om det går greit med høyttaleren der med pipa, går det bra får du utnyttet rommet bedre

Takk for nyttig innspill! Det blir nok en del eksperimentering før oppsettet blir endelig. Dessuten flytter jeg ikke inn før 1.nov, så jeg kan planlegge og tenke i mellomtiden.

Erik.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •