Nytt filmrom, endelig.. :) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 167
    Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

maler taket nå.. :)

he he jeg skjønner..
    og det er nettop det jeg er ute etter så det høres bra ut..
    Maler taket mitt i skrivende stund (måtte bare ha en pause) Fargen er silke.. litt mørkere enn antikk hvit som mdf platene var ferdig malt med.. med de var forferdelig dårlig malt syns jeg.. men det blir bedre nå.. håper jeg, ser så skjoldete ut når det tørker litt ujamnt.. skal bli spennende å se hvordan det ser ut om et par timer..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første bildene av maling av rommet..

Da er jeg i gang med å male rommet.. er i grunn snart ferdig.. men må ut å handle mer maling.. da jeg har bestemt meg for at de veggene som står igjen nå, skal være i fargen SILKE.. (skal jeg iallfall teste dette ut)..

Det er artig å se hvordan fargen SOBER endrer "karakter" utifra belysningen..

Dama var liksom ikke helt med på notene når jeg plukket ut disse fargene.. men falt pladask for dem når hun så resultatet..

Bildene forsvarer ikke fargene helt, men skal bruke et bedre kamera når det står ferdig malt og ferdig listet..

Det hvite som du ser på to av veggene er bare grunning..
    Det er her jeg vurderer å bruke fargen SILKE.. ( -?- )

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig og ligne noe Ser veldig bra ut.

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm greier ikke å besteme meg helt,,

Om dere ser på det ene bildet så har jeg ennå ikke malt bakveggen og delen der hvor jeg skal ha kontordelen.. dvs to vegger som ikke er malt ennå,, bare grunnet.

Vurdere å male disse to veggene i samme farge som taket.. ( ? )
    Noen som har noen mening om dette.. ?

Jeg ser at rommet virker større nå som disse veggene er lyse.. og for bildet (lærrete) så vil ikke en lys bakvegg påvirke bilde? eller?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakveggen har vel faktisk mer å si for bildet enn frontveggen, da lyset som reflekteres fra lerretet treffer bakveggen og reflekteres fram på lerretet igjen.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette ser bra ut Misunner alle dere som har mulighet til å bygge egne kinoer Ser jeg må få kjøpt meg et hus :P

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tiden vil vise :)

Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Bakveggen har vel faktisk mer å si for bildet enn frontveggen, da lyset som reflekteres fra lerretet treffer bakveggen og reflekteres fram på lerretet igjen.
    Har nå malt bakvegg og vegg mot "kontorhjørnet" i silke (men dønn matt ) Så tiden vil snart vise om dette ble feil.. det tar kun en times tid å endre farge, ja og ca 500 kroner til maling da he he..

En kompis av meg har hvite vegger i sin hjemmekino og har ikke disse problemene som du beskriver.. Men ser jeg minste antydning til dette vil jeg male om igjen..
    Skal begynne å skru opp kontakter og lamper i kveld.. hmm eller i morgen.. det er jo helg
    God helg alle sammen..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi Problemer

Vet det er lenge siden det har skjedd noe her.. men jeg har jobbet Men nå er det langfri.. så nå får jeg gjøre noe igjen..

Hmm her for noen uker siden så fikk jeg et problem.. Jeg hadde brukt et rør, eh faktisk to.. som går fra front vegg til prosjektor bak og til et kommende tv.. disse plast rørene som er på 30mm trodde jeg skulle fungere fint til å tre en hdmi kabel gjennom.. men det har vist seg å bli et sant mareritt.. Plasten i disse rørene er mer som gummi.. og gjør at jeg har slitt fryktlig med å få trekkefjær mellom.. så til slutt måtte jeg sette en støvsuger i den ene enden og suge en tråd i mellom.. dette gikk forsåvidt veldig fint.. MEN.. tråden "skjærer" seg fast i gummien i røret.. pga litt friksjons varme som oppstår i det øyeblikket du begynner å dra kabel i mellom... det hele endte med at hdmi kabel ble sittende fast.. og jeg måtte til slutt bare rive den HARDT og brutalt ut, med det resultat at den ikke virket mer..

Har derfor kjøpt inn litt forskjellig.. 2 nye hdmi kabler, og hdmi via CAT5 !!
    og det er denne løsningen jeg vil prøve først.. da det var relativt enkelt å trekke cat5 kabler mellom røret fra *******t..

Er i grunn ferdig med all kabling og lignende, så i morgen legger jeg teppe på gulvet, og snart kan jeg liste.. bilder kommer fortløpende..

Her en noen bilder..
    Et bilde av kodelåsen for å komme inn på filmrommet også.. denne låsen fra Samsung liker jeg for den kan åpnes med enten valgfri kode, eller RF-nøkkel (følger med 4 stk).. evt andre rf enheter kan lett programmeres inn..

De 7 siste bildene er fra en modifisering av en rca kobling jeg hadde kjøpt.. Denne passet ikke inn i koblingsboksen fra Elko.. så jeg skar av et stykke bak, og sparklet det hele inn med glassfiber og polyester.. slipet ned, og sparklet over med fin-sparkel.. slipet, grunnet og til slutt lakket.. ja også borret jeg nye hull til rca kontakten som skal gå til subwoofer (SVS)

For de som studerer bildene nøye så kan man se av bilde nr 7 at jeg har laget en "pseudo" balansert kabel til subwoofer.. dvs at skjermen på kabel er koplet til jord på signal kabel, men bare i den ene enden..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lager mine egne lister..

Jeg har laget mine egne enkle lister til å ha rundt gulvet, dører og div..
    Laget dem av vanlig glattkant 15*70 mm stort sett, og noen 15*40 mm

Brukte fresen og freset over med enkel "avrunding`s" fres..
    Resultatet ble bra og det ble vesentlig billigere enn å kjøpe ferdig lister.. ja også var det gøy iallefall nå som været har endelig vist seg fra sin bedre side.. Alt for mye regn denne sommeren..

Har også grunnet og malt dem to ganger.. så i morgen blir det å slå opp lister.. Da blir det liksom litt mer helhet i det også.. poster et par bilder når alt av lister er på plass..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lest igjennom HELE tråden din, og må si jeg finner det svært lærerikt og underholdene. Jeg har virkelig noe å glede meg til når hus står for tur!

Med mindre jeg har hoppet over noe, så ser jeg ikke hvilke Klipsch høyttallere som skal inn i kinoen?

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okasin
    Jeg har laget mine egne enkle lister til å ha rundt gulvet, dører og div..
    Laget dem av vanlig glattkant 15*70 mm stort sett, og noen 15*40 mm

Brukte fresen og freset over med enkel "avrunding`s" fres..
    Resultatet ble bra og det ble vesentlig billigere enn å kjøpe ferdig lister.. ja også var det gøy iallefall nå som været har endelig vist seg fra sin bedre side.. Alt for mye regn denne sommeren..

Har også grunnet og malt dem to ganger.. så i morgen blir det å slå opp lister.. Da blir det liksom litt mer helhet i det også.. poster et par bilder når alt av lister er på plass..

Lage egne lister...
    Slett ikke så dumt! Siden glattkanten er så tykk kan man også frese spor for event. å skjule kabler
    Må ta meg en tur snart for å se...

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du virkelig fått gjort litt i det siste.. likte veldig godt RCA koblingen din, den så jo ut som om den var solgt slik ny.

Kjempe bra utført!

Gleder meg til og se rommet ferdig listet!

Ett lite tips på slutten, legg ut bildene dine igjennom photobucket.com, Da får du store fine bilder i tråden din.. så slipper vi og måtte trykke på vært enkelt bilde for og se de..

Stian

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

photobucket ja

Ja det med at jeg har lagt ut bildene slik jeg har gjort skyldes en "teknisk feil" fra min side.. Tingen er at etter jeg bygget filserveren jeg har nevnt på her tidligere.. Så har jeg overført alt, dvs jeg trodde jeg hadde overført alt til filserver, men ikke mappa med hjemmesiden min på.. Så jeg har ikke fått oppdatert hjemmesiden på en stund.. og det er der jeg pleier å legge ut bildene min for å så linke dem til forumet.. Men skal se om jeg får orden på det senere i dag

,, må bare bli ferdig med å liste først

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest tråden din nå, herlig lesing. Imponerende! Ser frem til ferdig kino!

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

snart klar for innflytning av utstyr :)

Holder på å lage middag, men forter meg med å poste et par bilder.. har blitt ferdig med nesten hele rommet de siste dagene..

Kommer mer snart..

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi, dette blir bra!

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo helt supert ut!!

Blir det premiere i helgen da eller?

Stian

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser voldsomt bra ut, dette her! Jeg antar at du gleder deg fælt til å få inn alt utstyr og få det opp å kjøre nå...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Dette så jo helt supert ut!!

Blir det premiere i helgen da eller?

Stian
    He he det hadde vært morro om jeg hadde fått til det, men de ringte nettopp fra jobben, så jeg må jobbe 12t nattskift hele helgen... Men forter meg nå med å få opp lærret iallefall og kanskje sette inn et par høyttalere.. bare for syns skyld eh til videre egen inspirasjon, slik at jeg kan fortsette til uka.. Poster et par bilder litt senere i kveld jeg..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja.. rakk vist ikke så mye som først antatt.. Jeg har laget nye fester til det hjemmelagede lærrete mitt.. og fått strøm i rommet..
    Lærrete er et Dreamscreen lærret på 106" Men ramma rundt har jeg laget i 32mm MDF avstivet med vinkelbeslag i rustrfritt ( levert av Nicro stål i Siljan), og videre kledd i sort filt

Her et par bilder fra rommet, dempet og fult belyst..

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •