Nytt filmrom, endelig.. :) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 167
    Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Bra fremgang i tråden! Har du holdt på alene eller har du fått hjelp?

har ett lite spm.. :roll:

Når du fuger skjøtene, bruker du vanlig acryl? og drar av overflødig med sparkel spade? eller bruker du gips sparkel?
    Lar du det tørke før du legger lag nr 2? skjønner at det er tåli tørt vis du bruker sparkel men acrylen tar vell litt lengere tid før det er tørt...

Stian
    Takk for det hmm nei ikke mye hjelp gitt.. det eneste jeg har fått hjelp til så langt er å mure.. for det kan jeg IKKE Så der har jeg fått hjelp av min gode venn Arnie..

Til fuging så har jeg brukt acryl ja.. lett å jobbe med.. Fylt fugene og dratt av alt overflødig med fingrene og klut.. Acrylen tørker i grunn ganske fort.. nå la jeg lag nr 1 egentlig i går kveld.. iallefall mesteparten.. så la jeg lag nr 2 i dag, men ble dessverre ikke ferdig.. Det går litt sent med meg siden jeg sliter med senebetennelse i armene.. hatt det i noen mnd nå.. og det ser ikke ut til å forsvinne da jeg ikke har mulighet til å høre min leges råd om å holde armene i ro..

Acrylen tørker med tiden uansett om du hadde lagt lag nr 2 med engang,, selv om den kanskje hadde tørket litt senere.. men det har ingen betydning..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okasin
    Det går litt sent med meg siden jeg sliter med senebetennelse i armene.. hatt det i noen mnd nå.. og det ser ikke ut til å forsvinne da jeg ikke har mulighet til å høre min leges råd om å holde armene i ro..
    Har ikke legen skrevet ut noe legemiddel til deg? F.eks Brexidol eller Voltaren

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he joda har hatt noen runder med Voltaren, som fungere helt utmerket.. har ingen smerter når jeg bruker dem.. men så fort jeg slutter på dem, dvs kuren er over.. så er smertene tilbake.. greier noen ganger knapt å løfte sønnen min på 1 år..
    Også har jeg en jobb som krever en del av armene mine.. en del tunge ventiler som skal stenges eller åpnes..
    Virker som om du har hatt problemer med senebetennelse du også? i så fall hva fungerte for deg??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha henge opp prosjektoren, eller blir det en hylle bak?

Pr idag har jeg selv ett elendig oppheng patent kjøpt på hifi klubben.
    Ikke fornøyd i hele tatt. Måtte ta den opp og ned for å justere vinkelen, og når jeg endelig fant rett stilling, så skulle selvfølgelig kablene inn og fikk ny vekt. Så, akk ned igjen. (henger i en kule).
    Stor ulempe, om noen går i etasjen over, og bildet hopper værre enn rapper på scene.

Mulig du har beskrevet det tidligere, men hvor ligger plasten? Over gipsplatene, eller i mellom? Venter spent på rapport ang isoleringen.
    Regner med det blir mye byggmax materialer på meg også, da jeg er så si nabo med en butikk

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, på det forrige filmrommet mitt, så hadde jeg prosjektoren på en egen hylle på veggen.. og det fungerte helt utmerket,, men hadde tenkt til å ha den i taket denne gang, men ingenting er avgjort men jeg har nå iallefall forsterket taket med 19 mm mdf der jeg hadde tenkt til å ha prosjektoren ..

Nå vil ikke tramping i gulvet påvirke rommet under (forhåpentligvis) siden jeg har et uavhengig tak i filmrommet.

Har sett noen fine og solide prosjektor fester til tak på ebay.. men jeg har også en kompis som er svært dyktig til å sveise og komme på lure ide`r så mulig han hjelper meg.

Når det gjelder plasten, så ser du den på bildene som er lagt ut.. den ligger mellom isolasjonen og gipsen.
    Isolasjonen er kjøpt på byggmax, og jeg bruker 150mm overalt, bortsett fra gulvet hvor det stort sett brukt 100 mm
    Isolasjonen er produsert i United kingdom.. Knauf insulation heter produsenten.. link til norsk importør her: Knauf Insulation

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he joda har hatt noen runder med Voltaren, som fungere helt utmerket.. har ingen smerter når jeg bruker dem.. men så fort jeg slutter på dem, dvs kuren er over.. så er smertene tilbake.. greier noen ganger knapt å løfte sønnen min på 1 år..
    Også har jeg en jobb som krever en del av armene mine.. en del tunge ventiler som skal stenges eller åpnes..
    Virker som om du har hatt problemer med senebetennelse du også? i så fall hva fungerte for deg??
    Fikk brexidol for en senebetennelse i skulderene min for mange år siden. Det hjalp ikke i det heletatt. Slet med det i veldig lang tid. Har veldig dårlig plass til senene i skulderene pga litt for tjukt skjelett. Så endte med å operere begge skuldrene hvor de slipte vekk litt av skjelettet for å gi bedre plass til senene.

Problemet mitt er at skaden har vart så lenge at den blir aldri bra. Men jeg vet hva som fremprovoserer den nå så er bare å ligge unna de bevegelsene så går det bra. Litt kjedelig i trenings sammenheng f.eks da jeg aldri kan løfte benkpress mer.

Bruker voltaren nå om dagen pga konstante hodepiner i over 1 mnd. Den hjelper på samme måte som du beskriver. Blir bra mens effekten er i systemet men kommer tilbake så fort virkningen forsvinner. Her har jeg ikke funnet noen løsning forløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset.
    Kablene til prosjektoren skal legges i taket? Har selv lurt litt på hvordan jeg skal få til det. Pr idag så er det bare dvi inngang på egen prosjektor, som er 40 mm bred og 20 mm høy. Leter etter anbefalt kanal som jeg kan felle inn, da jeg sikkert skal bytte prosjektor senere, som har hdmi.

Noen tips for kanaler som kan legges i taket, evt hvordan? Litt usikker på takhøyden pr idag, men regner med jeg skal lekte ned taket litt, for å få inn spotter og evt kanal for dvi kabelen.

Ibuprofen har gjort susen for meg, men det er heldigvis kortvarig, når en ikke skal bruke de over 10 dager.

God bedring ihvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ble fortalt av min fast lege når jeg gikk til han med min senebetennelse. Var å ta en is bit og is ned albuen på innsiden ab armen. Var der jeg hadde det. Fikk også beskjed om å trene forsiktig med 0.5L falske med vann, noen få ganger til dagen. Etter en liten stund, øk opp til 1L.

Uansett hva du gjør, begynner det å gjøre vondt, så stopp. Stopper du ikke, så vil du få varigt problem sånt som jeg har gjort. Jeg har senebetennelse på det 6året nå.

Magnet armbånd (healing butikker) kan du også prøve. Noen føler at det hjelper, andre tror ikke på det. Ull strømpe/hals ting rundt området som er plaget kan du også prøve.

En kompis av meg gikk på hvete kur, der han ikke spiste hvete for å blir kvitt problemet. Det hjap ikke han. Men ull gjore.

Ang piller mot smerten skal du være litt forsiktige med, for det kan skade leveren ved bruk over lengre tid.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brexidol og Voltaren har ikke akkurat pene bivirkningslister for å si det sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brexidol fikk jeg mot ryggen. Har aldri fått det mot senebetennelse. Fikk kortison sprøyter og noen piller som jeg ikke husker navnet på.

Nå bruker jeg ingenting. Har 1g Paracet hvis det skal være for gale en dag. men ellers prøver jeg å bare leve med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tidsfordriv

siden denne tråden er så stille prøver jeg å dra den i gang har 2 cerwin vega clsc 15" 8ohm basser. hvilken kasse en eller to kan jeg bygge til disse som vil virke . finnes ingen info om de..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    siden denne tråden er så stille prøver jeg å dra den i gang har 2 cerwin vega clsc 15" 8ohm basser. hvilken kasse en eller to kan jeg bygge til disse som vil virke . finnes ingen info om de..
    Beste løsningen må vel være å basere målene på kammeret til clsc-15 eller 215 utifra om du vil ha de hver for seg eller en med begge.
    Da vet du ihvertfall sånn ca hva du får.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Mulig det bare er meg som er uten særlig erfaring eller har snekret for mye opp igjennom, men syns alle her inne er utrolig flinke til å bygge opp stenderverk, vegger, tak osv osv
    Er liksom dønn strøkent og profft utført, millimeter presisjoner osv

Ser ut som du får deg en super kino etterhvert og utrolig spennende å følge med, gir svar på mange spørsmål å se bilder og forklaringer

Lykke til videre med byggingen

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Det har nok vært litt still fra meg i det siste..

pga:
    1. Jeg jobber 6skift, og er dønn gåen etter jobb noen dager, og når jeg kommer hjem, skal jeg lage middag til barna og kjerringa, før de kommer hjem.. og når jeg har lekt ferdig med barna så er "batteriet" dødt.. og eneste måten å lade dem opp på er å sette seg helt apatisk foran tv`n evt pc`n og lese på avforum sine sider.. (hente inspirasjon )

2. Jeg går nå på langfri om et par dager og har da fri 10 dager.. og regner med å få gjort litt da.. MEN.. fruen vil også at jeg skal pusse opp soverommet.. sukk.. hun sier det er hun som skal gjøre det.. (og dere alle vet hvordan det blir?).. så jeg får trå til der det trengs he he..

3. Jeg har startet på et nytt høyttaler prosjekt.. vent å se he he.. men kan avsløre at de blir "dråpe" formet, men en liten "vri".. Elementene er hentet direkte ut fra Verity Lohengrin se link: http://
    www.soundstage.com/revequip/verity_lohengrin_ii.htm

Men det blir også noen modifiseringer på delefilter, da jeg kommer til å bruke en 12" i bunn og ikke en 15" som er originalt..

4. Jeg har alt for mange venner med pc`r de ikke kan håndtere selv.. de ringer til alle døgnets tider og skal ha hjelp.. I just say: google it !! he he eh..

hmm nå gikk jeg tom for unnskyldninger..

Så var det deg da Mr Blodøks
    Jeg tror jeg har de riktige parameterene til dine elementer:
    Nom. diamerer 15
    Vas [Liters] 242.1
    Qts 0.3507
    Qes 0.375
    Qms 5.419
    Fs [Hz] 32

Enkel hoderegning for lukket kasse er ??...
    he he.. hva slags musikk liker du?
    Skal det være party musikk, hifi kan du i grunn se bort fra.. men du kan få veldig mye morsom lyd ut av disse.. også til film
    Passer glimrende til bassrefleks.. da Qts ikke er høy.. (dvs over 0.5)
    Min mening er at du ikke bør tune kassene til lavere enn 37 Hz.. Jeg har en regel at du skal alltid legge deg 5 hz over Fs.. men det er meg..
    Jeg kan beregne noen kasse forslag for deg så fort jeg går på langfri om du ønsker det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok vært litt still fra meg i det siste..

pga:
    1. Jeg jobber 6skift, og er dønn gåen etter jobb noen dager, og når jeg kommer hjem, skal jeg lage middag til barna og kjerringa, før de kommer hjem.. og når jeg har lekt ferdig med barna så er "batteriet" dødt.. og eneste måten å lade dem opp på er å sette seg helt apatisk foran tv`n evt pc`n og lese på avforum sine sider.. (hente inspirasjon )

2. Jeg går nå på langfri om et par dager og har da fri 10 dager.. og regner med å få gjort litt da.. MEN.. fruen vil også at jeg skal pusse opp soverommet.. sukk.. hun sier det er hun som skal gjøre det.. (og dere alle vet hvordan det blir?).. så jeg får trå til der det trengs he he..

3. Jeg har startet på et nytt høyttaler prosjekt.. vent å se he he.. men kan avsløre at de blir "dråpe" formet, men en liten "vri".. Elementene er hentet direkte ut fra Verity Lohengrin se link: http://
    www.soundstage.com/revequip/verity_lohengrin_ii.htm

Men det blir også noen modifiseringer på delefilter, da jeg kommer til å bruke en 12" i bunn og ikke en 15" som er originalt..

4. Jeg har alt for mange venner med pc`r de ikke kan håndtere selv.. de ringer til alle døgnets tider og skal ha hjelp.. I just say: google it !! he he eh..

hmm nå gikk jeg tom for unnskyldninger..

Så var det deg da Mr Blodøks
    Jeg tror jeg har de riktige parameterene til dine elementer:
    Nom. diamerer 15
    Vas [Liters] 242.1
    Qts 0.3507
    Qes 0.375
    Qms 5.419
    Fs [Hz] 32

Enkel hoderegning for lukket kasse er ??...
    he he.. hva slags musikk liker du?
    Skal det være party musikk, hifi kan du i grunn se bort fra.. men du kan få veldig mye morsom lyd ut av disse.. også til film
    Passer glimrende til bassrefleks.. da Qts ikke er høy.. (dvs over 0.5)
    Min mening er at du ikke bør tune kassene til lavere enn 37 Hz.. Jeg har en regel at du skal alltid legge deg 5 hz over Fs.. men det er meg..
    Jeg kan beregne noen kasse forslag for deg så fort jeg går på langfri om du ønsker det
    Takker for respons!!! kult om du gidder det. disco lyd er vel lettest å få til. de ligger på kjøla de bassene, så ta det når du får tid. så skal jeg sette det sammen å sende bilder! :-D

Håper du får tatt det soverommet, bare si fra om du trenger tips. Maler jeg! hehe

denne tråden er sykt spennede!

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjapp regning fra min hjemmeside

Om jeg bruker bass boks kalkulatoren fra min hjemmeside..
    så ser det slik ut:

Men tror jeg ville gått for lukket kasse.. ca 80 liter..

Sponplater er billig, verdt å teste ut begge deler, før man legger mye finish i dette

Her er link til kalkulator:
    suboofer design

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg bruker bass boks kalkulatoren fra min hjemmeside..
    så ser det slik ut:

Men tror jeg ville gått for lukket kasse.. ca 80 liter..

Sponplater er billig, verdt å teste ut begge deler, før man legger mye finish i dette

Her er link til kalkulator:
    suboofer design
    Begge bassan i lukket på 80 liter!?. det bør være mennskelig. ikke så stor kasse det. hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Brexidol og Voltaren har ikke akkurat pene bivirkningslister for å si det sånn
    Dog snakker man som regel ganske voldsomme mengder...

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    Begge bassan i lukket på 80 liter!?. det bør være mennskelig. ikke så stor kasse det. hehe
    Nei Mr Blodøks.. ikke begge to i en kasse.. men en kasse på 80 liter pr element
    Eventuelt bygge en såkalt isobarik (også kalt pushpull) kasse.. da vil du kunne putte BEGGE elementene i en 45 liters kasse.. !!

Fordeler:
    -Du får en strammere og mer kontant bass.. (mer kontroll)
    -Du halverer volumet til kassen.

Ulemper:
    Det spiller kun som et element.. men for de aller fleste så holder det med en 15"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er så stille att det nesten er ekko her inne