Nytt filmrom, endelig.. :) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 167
    Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Husk NEK400-2010 når du velger sikringsautomater/skjult kabling
    Du kan ikke ha 2,5 mm2 skjult kabling og 16 C.kar. automat lenger.
    Du må enten trekke 4mm2 i rørene eller gå ned til 13A sikringsautomat.

Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm 13A

Tja hva gjør jeg da?? he he.. nei da får jeg vell bytte inn de 16A sikringsautomatene jeg har kjøpt da, til 13A.. siden jeg har 2 kurser, som i grunn var overdimensjonert i forhold til anlegg og lys.. så har jeg regnet fort ut her at det holder nok med 13A..
    Men hvorfor har de nye reglene kommet da tro? alltid fungert fint med 2.5mm2 og 16A for meg tidligere.. ja ja det er vell ikke noe å diskutere egentlig, en får følge regelverket.
    Takk for tipset Mr Pseudomono

Har holdt på med å hjelpe fruen med å pusse opp barnerom.. hmm noe hun sa i utgangspunktet hun skulle greie fint selv.. men tapetsering var vist ikke noe for henne
    Men jeg har fått gjort litt på filmrommet i kveld også.. fått opp de fleste koblings boksene til strøm og signalkabler.. Har dessuten fått strekt opp en del rør..
    Ja også har jeg fått laget nytt spikerslag nede ved gulvet, da de andre forsvant ved gulv legging,,

Her er noen få bilder.. Ikke veldig spennende.. men det skjer ting nå iallefall

Her ser man koblings boksene jeg må bruke i stedet for Elko sine, da de ikke passer til lysbryterne jeg har kjøpt.. men disse passer derimot andre veien dvs de passer til lysbryterene til Elko.

Her et bilde av den ene veggen med de fleste boksene på plass.. alt fra Elko.. Den blå kabelen er til HDMI.

Dette er front rekka.. hvor alt i midten er til signaler og høyttaler kabler o.l. også er det strøm på hver side av dette igjen.. dvs totalt 4 doble stikk..

Skal legge ut mer i slutten av helgen regner jeg med.. sliter med litt vondt i hode i kveld.. så prøver å ta det rolig,,

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okasin
    Tja hva gjør jeg da?? he he.. nei da får jeg vell bytte inn de 16A sikringsautomatene jeg har kjøpt da, til 13A.. siden jeg har 2 kurser, som i grunn var overdimensjonert i forhold til anlegg og lys.. så har jeg regnet fort ut her at det holder nok med 13A..
    Men hvorfor har de nye reglene kommet da tro? alltid fungert fint med 2.5mm2 og 16A for meg tidligere.. ja ja det er vell ikke noe å diskutere egentlig, en får følge regelverket.
    Takk for tipset Mr Pseudomono

Har holdt på med å hjelpe fruen med å pusse opp barnerom.. hmm noe hun sa i utgangspunktet hun skulle greie fint selv.. men tapetsering var vist ikke noe for henne
    Men jeg har fått gjort litt på filmrommet i kveld også.. fått opp de fleste koblings boksene til strøm og signalkabler.. Har dessuten fått strekt opp en del rør..
    Ja også har jeg fått laget nytt spikerslag nede ved gulvet, da de andre forsvant ved gulv legging,,

Her er noen få bilder.. Ikke veldig spennende.. men det skjer ting nå iallefall

Her ser man koblings boksene jeg må bruke i stedet for Elko sine, da de ikke passer til lysbryterne jeg har kjøpt.. men disse passer derimot andre veien dvs de passer til lysbryterene til Elko.

Her et bilde av den ene veggen med de fleste boksene på plass.. alt fra Elko.. Den blå kabelen er til HDMI.

Dette er front rekka.. hvor alt i midten er til signaler og høyttaler kabler o.l. også er det strøm på hver side av dette igjen.. dvs totalt 4 doble stikk..

Skal legge ut mer i slutten av helgen regner jeg med.. sliter med litt vondt i hode i kveld.. så prøver å ta det rolig,,

Dette ser veldig bra ut!

Syns at veggboksene så noe grunne ut på flensen, de vil vel ikke forsvinne helt med 2 lag med gips?

Har ellers fått rDAC'en på plass, dette må du komme å høre på

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grunne bokser ja..

Ja de boksene er litt grunne ja.. så her må jeg finne på noe lurt.. For dette var de eneste boksene jeg greide å oppdrive fra samme leverandør som har disse lysbryterne jeg har kjøpt.

Har i kveld lagt opp ca 80% av alt det elektriske.. regner med å bli ferdig i morgen.. En elektriker må komme å gjøre resten..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg begynt på taket :)

hmm eller det vil si jeg har begynt å isolere taket.. (er i grunn ferdig.. )

Men hadde bare dette bildet for hånden nå..

Ellers så har Fruen kjøpt en ny sag til meg

Saga er helt utrolig.. det var som å gå fra en sliten Lada til en splitter ny Porsche

Apropos Porsche og andre heftige biler.. en kompis av meg driver med ombygning av ekstrem biler.. og han skal bygge om "bilen" min.. dvs iallefall stolen som jeg bruker når jeg kjører GT på PS3 he he..

Her før modifisering..

Og mens vi venter på at "rakkleværket" skal bli ferdig stivet opp med mer.. Så kan jeg jo vise et par kjappe bilder av et av prosjektene Mr Lindvall holder på med om dagen..

Motoren er midtmontert og yter 1100 Hk og 1300 Nm !!!!

Bremse skiver i karbon og ekstreme dimensjoner, se også kalipper..

Og her er bilen en VW Caravelle (Norges raskeste? )

Nei nok om dette..
    Jeg har også bygget om plasseringene av boksene til lysbryterne da de ble for grunne..

Så nå skal det bli innenfor loven

Så i morgen får jeg komme meg av gårde for å handle inn gipsplater..
    For i kveld er det filmklubb.. så ikke noe mer jobb i kveld..
    Kommer du Pseudomono?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lånt tilsvarende sag av svigers og den rocker og får jobben gjort i en fei. Godt valg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang lys/spotter. Hva anbefales til tak? Ser det er 3 forsjellige typer ute. LED,Spot m/trafo og Spot u/trafo. Lurte på 6 spotter, skal ha innebygd system.
    Forhåpentligvis på en og samme dimmer. Noen maks grense på det? Eller er det bare å presse på den en dimmer klarer?

Fet dimmer, frister litt å bestille slik selv

Edit:
    Styrepils i bilen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Så nå skal det bli innenfor loven

Så i morgen får jeg komme meg av gårde for å handle inn gipsplater..
    For i kveld er det filmklubb.. så ikke noe mer jobb i kveld..
    Kommer du Pseudomono?"

Beklager. Så ikke innlegget før nå
    Må melde pass... klarer ikke å sitte så lenge av gangen.Blir hjemme neste uke også. (Tar stingene neste fredag og godt er det Tar meg en tur opp til deg i løpet av neste uke

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lie
    Ang lys/spotter. Hva anbefales til tak? Ser det er 3 forsjellige typer ute. LED,Spot m/trafo og Spot u/trafo. Lurte på 6 spotter, skal ha innebygd system.
    Forhåpentligvis på en og samme dimmer. Noen maks grense på det? Eller er det bare å presse på den en dimmer klarer?

Fet dimmer, frister litt å bestille slik selv

Edit:
    Styrepils i bilen?
    Siste først he he.. Styrepils i bilen er sikkert greit, når en skal håndtere 1100 hk i en bil det sitter originalt 90 hk.. he he.. eller et glass / dispenser med noe beroligende
    Når det gjelder spotter og dimmer, så kommer det an på hvor stor effekt dimmeren kan håndtere.. om du har 6 spotter på 50W hver så blir jo ikke det mer enn 300W totalt og det greier alle dimmere.. Men så kommer vi til spott typer.. om det er uten trafo så er det 230 Volts lamper, og du kan igjen bruke enhver dimmer..
    Men er det med trafo (12V) så må du ha en dimmer som kan håndtere induktiv last og de er gjerne noe dyrere..
    De dimmerene jeg har kjøpt fikser ikke induktiv last (prøvde dette i går).
    Om du går for LED som spotter, så bør du tenke deg litt om dvs sjekke litt rundt.. for de fleste jeg har sett på har et kaldt lys, og ofte dårlig spredning.. men du får gode led`s.. men de koster litt..
    Skal du i tillegg dimme dem, så er jeg usikker på om du må ha en egen dimmer for formålet eller om det går med samme dimmer som det er til 12V spott`s..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det en artig link for test av hørsel
    Adaptive Pitch: Measure your pitch perception abilities

Den visuelle delen av testen strøk jeg glatt, men på pitch kunne jeg skille 0,675 hz i fra hverandre ved 500Hz
    På å kjenne igjen rytmer fikk jeg 92 prosent, tone def 94 her er det stort forbedringspotensiale ved å ta testen flere ganger
    Ellers a ? var det noen artige filmer som dere så?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer vi så i går var:
    Unstoppable: (den var i grunn veldig spennende )

Monsters: zzZ ZZZZ stay away.. "skummel" alien film.. not!

Takers: Kul politi og røver film, bør ses

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er jeg klar til å gips taket..

Da har jeg blitt ferdig med å isolere hele taket, og har i dag fått lagt plast dekke.. så nå er det bare å vente på at dama kommer hjem med bilen, slik at jeg kan dra ut å få kjøpt inn gipsplater.. skal ha 2 lag så det blir ca 20 plater.. Og denne mnd er det tilbud på disse platene på Coop Bygg, til kr 65 pr plate..

Ellers ikke mye nytt.. ennå
    Snart er langfri over, og da blir det ofte ikke gjort så mye.. men skal prøve å få gjort litt likevel..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende gipsplater, er det noen forskjell på kvaliteter?
    Altså, man får hva man betaler for. Ser byggmax også har gipsplater 13x1200x2400 til 69,95 pr plate. Det er sikkert fastpris.

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lie
    Vedrørende gipsplater, er det noen forskjell på kvaliteter?
    Altså, man får hva man betaler for. Ser byggmax også har gipsplater 13x1200x2400 til 69,95 pr plate. Det er sikkert fastpris.

Joda det er nok noen forskjeller på gipsplater.. men til dette formålet er disse mer enn godt nok.. Og du har rett i at på Byggmax så er det fastpris på dem.. og det var faktisk der jeg kjøpte dem i dag

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har akkurat fått lest igjennom tråden din. Spennende prosjekt og følge
    videre. Fint og se du har lagt gummilist under svillene,som tømrer har jeg erfart betydningen av de. Mulig du har nevnt det,hvor kommer isolasjonen ifra, tenker levrandør,land o.s.v.? Bare nyskjerrig Prisen på gipsplatene var jo hyggelig. Du må få lånt deg ei
    gipsskrumaskin om du ikke har, meget effektivt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg ferdig med å gipse første laget, og så vidt begynt på lag nr 2. Har fuget mellom skjøtene slik at det skal bli mest mulig tett.. selv om dette kanskje er unødvendig siden det er et plast lag under.. Better safe than sorry..

Ang isolasjon så er den kjøpt på Byggmax.. litt usikker på hvor den er produsert, men kan sjekke det opp etterpå.. skal bare gipse litt til først
    Men den var fin å jobbe med da den ikke klør nevneverdig..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg ferdig med å gipse første laget, og så vidt begynt på lag nr 2. Har fuget mellom skjøtene slik at det skal bli mest mulig tett.. selv om dette kanskje er unødvendig siden det er et plast lag under.. Better safe than sorry..

Ang isolasjon så er den kjøpt på Byggmax.. litt usikker på hvor den er produsert, men kan sjekke det opp etterpå.. skal bare gipse litt til først
    Men den var fin å jobbe med da den ikke klør nevneverdig..

Her går det unna ser jeg
    Det blir ingen spotter i taket ser jeg, det kan jo være like greit.
    Passer det at jeg tar meg en liten tur i morgen?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja..

.. om det går så unna vet jeg ikke, men
    Rimelig gåen i nakken nå.. he he fikk lånt meg en slik gipsheis av en gammel venn, men han hadde dessverre ikke en slik skruautomat, så jeg skrur for hånd.. he he neida, det går greit med batteri drill..

Bare å komme, men skal på natta i morgen.. så jeg sitter oppe litt i natt å ser litt film (må snu døgnet litt vettu ) Så jeg står nok ikke opp før kl 12.. så passer fint om du kommer rundt da.. PS: det ser litt bomba ut her, for vi pusser opp andre rom også..
    Skal sette over kaffen kl 12 jeg

Får ikke gipset ferdig i kveld.. gikk tom for skruer..

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fremgang i tråden! Har du holdt på alene eller har du fått hjelp?

har ett lite spm.. :roll:

Når du fuger skjøtene, bruker du vanlig acryl? og drar av overflødig med sparkel spade? eller bruker du gips sparkel?
    Lar du det tørke før du legger lag nr 2? skjønner at det er tåli tørt vis du bruker sparkel men acrylen tar vell litt lengere tid før det er tørt...

Stian

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. om det går så unna vet jeg ikke, men
    Rimelig gåen i nakken nå.. he he fikk lånt meg en slik gipsheis av en gammel venn, men han hadde dessverre ikke en slik skruautomat, så jeg skrur for hånd.. he he neida, det går greit med batteri drill..

Bare å komme, men skal på natta i morgen.. så jeg sitter oppe litt i natt å ser litt film (må snu døgnet litt vettu ) Så jeg står nok ikke opp før kl 12.. så passer fint om du kommer rundt da.. PS: det ser litt bomba ut her, for vi pusser opp andre rom også..
    Skal sette over kaffen kl 12 jeg

Får ikke gipset ferdig i kveld.. gikk tom for skruer..
    Jeg mangler føringsskinnen på automaten min, ellers skulle du fått låne min
    Da tar jeg meg en tur rett etter kl 12.

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •